Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 735
Learning by doing
Undef's Avatar
leste akkurat noen greier om at dette går an, jeg er ikke av den modellen som har erfart dette, så derfor spør jeg dere som spilte på 2005 modellene og eldre.

jeg har en 2004-modell pc som jeg skal ha i gang, om denne streiker, kan jeg da bruke den i pci-e?
Nei.

Du kan ikke bruke et PCI-e kort i en AGP slot og visa versa.
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
hvordan blir det med de gamle modellene, jeg har også noen DDR2 brikker som jeg har plass til, er det plug and play?
Du kan kun bruke DDR2 minne i DDR2 slots, ikke DDR1, ikke DDR3, og samme for alle andre.

Square peg does not fit in round hole.
Sist endret av AtXbYeA; 3. februar 2013 kl. 19:31.
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
men noen av AMD's prosessorer er kompitable med både DDR2 og 3, regner med at det er forskjellige hovedkort med disse
Bare fordi en prosessor er kompitabel med DDR2 og 3 betyr det ikke at hovedkortet er det.
Sist endret av Dimergon; 3. februar 2013 kl. 21:51.
CPUene støtter både DDR2 og DDR3 fordi minnekontroller ligger i CPU, men square peg does still not fit in round hole.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
CPUene støtter både DDR2 og DDR3 fordi minnekontroller ligger i CPU, men square peg does still not fit in round hole.
Vis hele sitatet...
All den tid jeg er i familie med en som klarte å få DDR2 til å passe i en DDR1 slot (brikkene overlevde, hovedkort ikke), vil jeg si at når det kommer til uttrykket square peg does still not fit in round hole er litt feil når man ikke tar med pågangsmot, styrke og muligens litt idioti.

Det sagt, det vil ikke virke selv om man får det til å "passe".
Sitat av meitemark Vis innlegg
All den tid jeg er i familie med en som klarte å få DDR2 til å passe i en DDR1 slot (brikkene overlevde, hovedkort ikke), vil jeg si at når det kommer til uttrykket square peg does still not fit in round hole er litt feil når man ikke tar med pågangsmot, styrke og muligens litt idioti.

Det sagt, det vil ikke virke selv om man får det til å "passe".
Vis hele sitatet...
Mtp at han fikk brikkene til å passe skulle jeg ikke tro de overlevde, jeg ville tro at det som ga etter var brikken, men jeg kan godt ta feil, jeg har ikke prøvd å installere minne med hammer før.