Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3042
De som bruker Google Chrome på daglig basis er nok fullt viten om muligheter for utvidelser som nettleseren byr på per i dag. Det jeg søker med denne tråden er deres anbefalinger på utvidelser, med begrunnelse på hvorfor.

For de som er litt ny på dette kan man alltid finne utvidelser på denne nettsiden. FYI: Linken går til den Norske siden.


Her mine anbefalinger.

bit.ly | a simple URL shortener - på et tastetrykk kan du forkorte de utroligste lenkene ned til en liten bit.ly adresse. Selv om at man bør være litt obs på forkortede lenker vil det alltid være behov og rom for dette alternativet.

Chrome Flags - selv om at denne utvidelsen ikke legges så veldig godt merke til vil det tidvis være kjekt å vite hvor i verden siden ligger. Enten det er en ukjent nettbutikk eller side man burde skamme seg litt over for å besøke.

Imgur the world - jeg er en stor fan av å dele alt fra morsomme til frekke bildet til venner og bekjente, og imgur må være den desidert beste nettsiden for å hoste bilder til denne jobben. Det er kjedelig å sende lange lenker til et bilde, og bit.ly adresser til enkeltbilder ser jeg ikke helt vitsen i. Med bruker på imgur og denne utvidelsen til Chrome er det også enkelt og gå tilbake for å se hvilke bilder man har funnet og delt med verden.

TinEye Reverse Image Search - som over ser jeg mye på bilder på nett, alt som kan tenkes til innad den tilfeldige kategorien. Når jeg kommer over noe jeg liker og gjerne vil se mer av, eller et større bilde av for den saks skyld, kan jeg med et enkelt klikk kjøre et søk via tineye med denne utvidelsen og finne det jeg trenger.


Så, hva anbefaler så du?
https://chrome.google.com/extensions...namgkkbiglidom Adblock. Sier seg selv at den blokkerer reklame og gjør en kjapp leser kjappere.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Leiha Vis innlegg
https://chrome.google.com/extensions...namgkkbiglidom Adblock. Sier seg selv at den blokkerer reklame og gjør en kjapp leser kjappere.
Vis hele sitatet...
Fullstendig enig. Eneste extension jeg bruker og den fungerer virkelig bra. Fjerner stort sett ALL reklame, med noen få unntak selvfølgelig. Kan også legge til at den fjerner reklamen fra youtube, som hvertfall jeg finner utrolig irriterende. Anbefales!
Sist endret av kosepaa; 16. oktober 2010 kl. 16:42.
Flashblock: Gjør at flashelementer ikke loades før du trykker på de.

Google Mail Checker Plus: Sier seg vel stort sett selv. Har en mark as read funksjon så du slipper å åpne gmail og markere som lest hvis det er en mail du ikke gidder å lese.

Chrome to Phone: Uunnværlig for dere som har Android device.

Facebook Photo Zoom: Forstørrer bilder på facebook on mouse over.
Proxy Switchy: Nyttig extension som enkelt bytter nettleserens proxyinstillinger, med to kjappe museklikk. Praktisk for de som bytter mellom å bruke Chrome hjemme og f.eks. på skole eller jobb.
Chrome flags virker ikke. Kommer bare en blank firkant der det skulle vært et flagg. Jeg leste på linken og mange sa at Chrome flags var bugget og ikke oppdatert og da heller ikke virket.

Ellers takker jeg for denne tråden. Har aldri tenkt at extensions kunne være så fine å ha, Adblock som Leiha ga ut var ihvertfall awesome. ^^

Alternativet til Chrome flags er visst ultimate Chrome flags ( https://chrome.google.com/extensions...ijcphappgcgjfn )

Denne versjonen virker fint. =) Lenken i førsteposten er altså feil. Så har vi oppklart det lille mysteriet.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Beklager for Chrome Flags, som har fungert utmerket til nå.

Har allerede skiftet over til ultimate Chrome flags. Takk til Boo-Boo.
For de med XBMC:
MediaRemote

Om man møter på problemet med at config-siden låser seg når man skal skrive inn informasjon så funket det å lime inn verdiene med musen.

For å holde bokmerkene sine syncet:
Xmarks Bookmark and Password Sync
Xmarks skal kanskje gå over til å bli en betalingstjeneste, så om noen har et gratis alternativ som syncer på tvers av nettlesere, rop ut. :-)
Vet ikke om noe som syncer på tvers av nettleserne, men chrome har en integrert funksjon som syncer på tvers av chrome-browsere
Perfekt til skolepc og hjemmepc
▼ ... noen måneder senere ... ▼
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Liste over flere som er anbefalt. Jeg velger å ikke oversette forklaringene da de forklarer godt nok hva utvidelsene gjør.

Awesome Screenshot: Capture & Annotate - Capture the whole page or any portion, annotate it with rectangles, circles, arrows, lines and text, blur sensitive info, one-click upload to share. Support PNG and shortcuts.

ChromeAccess - Quick access to 'about:' and 'chrome://' pages.

Docs PDF/PowerPoint Viewer (by Google) - Automatically previews pdfs, powerpoint presentations, and other documents in Google Docs Viewer.

Facebook Rounder - Rounds many aspects of Facebook including Profile Pictures, Buttons, Comment Boxes, and more! Also blocks ALL ads.

FlashBlock - FlashBlock for Chrome. Block them all, or be selective with the embedded whitelist manager

goo.gl URL Shortener - Shorten url with goo.gl, the Google URL shortener

Hover Zoom - Move the mouse cursor over a link to an image to view it in full size. Works on many sites (Facebook, Flickr, Twitter, Google, etc).

Image Properties Context Menu - Show the properties of an image

Imgur the world - Easy way to put online images on imgur. Right click an image or click adress icon and get the imgur link directly in clipboard.

Pastebin.com - Store text for a certain period of time with Pastebin.com the #1 paste tool since 2002

Scroll to Top Button - Adds a scroll to top/bottom button.

TinEye Reverse Image Search - This is the official TinEye Chrome extension. Find out where an image came from, how it's used, or find higher resolution versions.
Downloads.
So simple, yet so useful. Downloads merely adds a Downloads shortcut to your Chrome toolbar, eliminating the need to click the wrench and find it buried among other options.

FastestChrome
Save time and enhance your productivity! Get quick definitions, auto-load next pages, search faster, and more.

Har ikke tid til å si noe mer om de akkurat nå, men anbefalt å teste ut.

StumbleUpon
Sist endret av staM; 31. desember 2010 kl. 16:33.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
LastPass. Fungerer noen lunde som nettleserens egen passordlagringsfunksjon, men som åpner for økt sikkerhet rundt passordlagring da du for eksempel kan sette den til å alltid trenge masterpassordet du har valgt. Du kan også synkronisere mellom flere datamaskiner og nettlesere.
StayFocusd er fin å ha når man egentlig burde jobbe med noe viktig, men har lett for å ty til å surfe nettaviser i stedet.

Av de som allerede er nevnt er GmailChecker Plus essensiell! Flott sak. Og selvsagt min egen kjendisfjerner!
+1 til LastPass

Google Dictionary er også en fin plugin. Enkel ordbok der du kan slå opp ord, støtter også at du merker et ord på en webside og den vil da slå opp ordet for deg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
SmoothScroll - Gir behagelig scrolling sånn som i Opera.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Hmm, jeg regner med at passer å briefe med min egen Chrome extension her:
Freak.no's totalt uoffisielle Google Chrome Extension
Freak topic: http://freak.no/forum/showthread.php?t=173296
Chrome Webstore: https://chrome.google.com/webstore/d...nlmgialjpghkjm
Sist endret av MrMrtn; 12. mai 2011 kl. 21:24.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
nFF Extension

Hyppig i bruk

Do'h. Waver var ninja.
Sist endret av Tryllestav; 12. mai 2011 kl. 21:26.
Troll Emoticons på Facebook Funker dessverre ikke i chat og vennene dine må ha det for å se emoticon'ene, ganske artig tho
youtube 5 chromed, et must for de med mac! Konverterer alle videoene på youtube til html5 som gjør at alt går raskere og macen blir mindre varm. Som kjent flash+mac er ikke en god ting.
Sist endret av ragedAsian; 12. mai 2011 kl. 21:37.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ingen som har kommet med Angry Birds?
Man må jo ha det!
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av waf Vis innlegg
Så, hva anbefaler så du?
Vis hele sitatet...
Google Quick Scroll!

Har redusert tiden jeg bruker på å søke på nettet betraktelig. Veldig hendig.
Sist endret av Tawon; 20. oktober 2012 kl. 02:03.