Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4271
Kan jeg bli sport av politiet å bryr de seg? Har noen blitt tatt før av å skrive ting og bryter du noen lov av å snakke om rus å diverse?
Har aldri tenkt over det spess, bruker bare sunn fornuft.
Ja.

Hvis du hadde postet noe overgrepsmaterialet av barn, så ville du nok fått besøk ganske fort. Eller drap.
At du syns det er gøy å bli skækk og deler opplevelsen din her på freak, så gidder ikke politiet å bry seg.

Hvor gammel er du?
Sist endret av IneartheDx; 18. oktober 2023 kl. 12:03.
OhKyo's Avatar
Trådstarter
33 2
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Ja.

Hvis du hadde postet noe overgrepsmaterialet av barn, så ville du nok fått besøk ganske fort. Eller drap.
At du syns det er gøy å bli skækk og deler opplevelsen din her på freak, så gidder ikke politiet å bry seg.

Hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
16 år, men skyter ikke heroin så forhåpentligvis er ikke politiet så kjipe å gidder å gjøre noe, men de som gir tips til en av de sterkere rusene er dette imot loven da?
Haha. Idioter ass. Alle med litt mellom øra vet at Freak egentlig er eid av KRIPOS.

Fra revolver til spøk:
bare å skrive fritt her. Du er på internett og derfor helt anonym. Vennligst ikke motsi meg
morkakespisende
Kunnskap er ikke ulovlig og kan deles fritt via både Freak.no og Ung.no og Wikipedia og storebrødre. Mye av det du sikkert tenker på blir diskutert med baktanker om skadereduksjon
OhKyo's Avatar
Trådstarter
33 2
Sitat av Bønnemann1 Vis innlegg
Haha. Idioter ass. Alle med litt mellom øra vet at Freak egentlig er eid av KRIPOS.

Fra revolver til spøk:
bare å skrive fritt her. Du er på internett og derfor helt anonym. Vennligst ikke motsi meg
Vis hele sitatet...
Du vet hvordan Norge er, de får nytelse av å straffe andre neida, men må var noen som blar igjennom haha
De blar nok gjennom ja, og ikke minst googler de mye rart relatert til rus og kriminalitet, slang de ikke forstår f.eks. og ender på freak. Men du trenger ikke å bekymre deg for at hva du sier her skal bli noe problem IRL, med mindre det er innblanding i veldig alvorlige lovbrudd. Politiet må så vidt jeg vet kontakte freak-admin for å hente ut IP for å vite hvem du er/hvor du poster fra, og det har bare skjedd et fåtall ganger i alle årene forumet har eksistert.
Vel, de identifiserte freak-brukeren min en gang jeg var til avhør.
Du kan ta grep som gjør at du kan bruke Freak uten å ha sjangs for å bli sporet ned, vet at det er fullt mulig. For å vite hvordan så er internett din venn og verste fiende.
Etter hva jeg husker fra diverse historie-tråder her på forumet, så er den eneste som har direkte fått politiet på nakken for noe de hadde postet her, var en tulling som lage en skrytepost (med bilder) etter å ha brutt seg inn i en kontainer med fyrverkeri. Yep, stjele fyrverkeri og så skryte av det offentlig er dumt.

Ellers er det ganske trygt. Du er så anonym som du selv gjør deg og det er vel større sjanse for at politiet finner ut hvem du er her etter at de har konfiskert mobil, epost og datamaskin fra deg i en annen sak og bare tråler alt du har for å finne noe mer å ta deg for (eller at de har grisebanket deg og trenger en god grunn).
Bruk vpn og et nick som ikke kan spores tilbake til deg.
Aldri logg deg inn på freak fra din egen ip adresse.
Aldri skriv noe om hvor du bor.

Da er du nok mer eller mindre safe.
Det skal nok litt til før de gidder å bruke ressurser på å spore opp noen, da vil jeg nok tro at det må være for noe alvorlig kriminalitet.

Om noen diskuterer knark så tviler jeg på at de sporer opp noen av den grunn.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Vel, de identifiserte freak-brukeren min en gang jeg var til avhør.
Vis hele sitatet...
Jaha? Fortell gjerne mer
Jeg er ikke bekymret for at politiet skal finne noe av det jeg skriver på Internett. Rett og slett på grunn av hvordan systemet fungerer.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jaha? Fortell gjerne mer
Vis hele sitatet...
Hvis du blir tatt inn for noe alvorlig finner de ut de tinga her. En kompis var inne for mistanke om grov vold mot en kvinne og da sa politiet at de hadde fulgt med på mobilen hans og hva han gjorde i dagene etter. Vet ikke om de jugde eller hva men de sa at de ikke hadde sett noe som kunne bekrefte mistanken deres.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jaha? Fortell gjerne mer
Vis hele sitatet...
Jeg ble overfalt og ranet. Under avhøret ble det spurt om jeg var ivar_oslo på freak. Igrunn utelater til saken. Men det viser jo at de følgere.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg ble overfalt og ranet. Under avhøret ble det spurt om jeg var ivar_oslo på freak. Igrunn utelater til saken. Men det viser jo at de følgere.
Vis hele sitatet...

Det bor vel flere Ivar i Oslo enn deg?

Men ja, at de følger med er helt sikkert.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg ble overfalt og ranet. Under avhøret ble det spurt om jeg var ivar_oslo på freak. Igrunn utelater til saken. Men det viser jo at de følgere.
Vis hele sitatet...
Leit å høre. Sa de hvorfor det var relevant?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Leit å høre. Sa de hvorfor det var relevant?
Vis hele sitatet...
Nei. Det var sikkert bare smalltalk etter avhøret.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nei. Det var sikkert bare smalltalk etter avhøret.
Vis hele sitatet...
Snuten bedriver ikke smalltalk. De snakker. Pass på neste gang.
Kan huske noen trua med å ringe politi på meg på freak forum etter jeg lagde tråd om å kjøpe styr når jeg var 14, satt dær med noia i flere dager men ble aldri noe ut av det så tror det er safe
Sist endret av psychic_sunnny; 19. oktober 2023 kl. 00:21.
Av kjente tilfeller der folk har røket på grunn av kjeften sin her inne så er det vell 3-4 eksempler jeg kan nevne.

Ett tilfelle av en «skrytetråd» (med bilder?) etter brekk i kontainer med fyrverkeri. Nærmer seg nok 20 år siden.

Ett annet tilfelle er vell relatert til en bruker som drev med hacking eller fildeling i stor skala. Husker ikke helt nøyaktig dessverre.

Så har vi det tilfellet med den idioten som dopa ned en yngre jente, og lagde tråd om det her inne, mens det pågikk. Usikker om det ble utført noe overgrep eller om situasjonen ble avverget fort nok til å unngå det værste. Uansett, for en FREAK.

Og så har vi siste tilfellet, om jeg husker riktig så var det en person som lagde en tråd angående straff for xxxx alvorlig voldshendelse utført av kompis, helt hypotetisk liksom. Detaljene var nok til å identifisere tilfellet og personens IP og Mail ble gitt til politiet.

Så ja, jeg vil si det fremstår som ganske trygt. At noen som doper ned jenter(eller gutter), eller bruker dødelig vold mot andre uskyldige folk ender opp med problemer på grunn av postinga si er hverken noe sjokk eller skandale. Det er på sin plass.
Hadde man derimot sett at noen som postet en historie som involverte 50g amf plutselig bli oppsøkt sv politiet, da hadde det vært på tide å revurdere hele greia, men sånn det er nå så er det vell omtrent uhørt med forespørsler om IP knyttet til rus-prat.
Med det sagt så ville jeg holdt historier og spørsmål knyttet til salg av kilovis for deg selv.
Sitat av OhKyo Vis innlegg
Kan jeg bli sport av politiet å bryr de seg?
Vis hele sitatet...
Bare så det er klinkende klart for alle her inne. Om noe du har skrevet på et offentlig forum kan bli brukt som bevis i en sak for politiet, så nei. Da er det ikke trygt og det er din egen feil. Politiet kan nemlig få rettslig grunnlag for å hente ut trafikkdata fra forumet.

Freak holder seg på riktig side av loven og vil utlevere informasjon om politiet har hjemmel i Norsk lov til akkurat dette. Det er ikke forumets oppgave å passe på at folk ikke snitcher på seg selv.

Og ja, dette har hendt flere ganger før. Som folk har nevnt i tråden.
Legg merke til at Freak har et .no-domene, ikke .com eller noe slikt. Det betyr at dem befinner i Norge og er underlagt norsk lov. Så da er det bare et spørsmål om hvor alvorlig det skal være før P krever info fra F. Så bruk hue hvis du begår alvorlig kriminalitet.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg ble overfalt og ranet. Under avhøret ble det spurt om jeg var ivar_oslo på freak. Igrunn utelater til saken. Men det viser jo at de følgere.
Vis hele sitatet...
Ut av det blå sa de "forresten er det du som er ivar_oslo" på freak??
Kanskje det faktisk er navnet hans, at det står Ivar Oslo i passet?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Og så har vi siste tilfellet, om jeg husker riktig så var det en person som lagde en tråd angående straff for xxxx alvorlig voldshendelse utført av kompis, helt hypotetisk liksom. Detaljene var nok til å identifisere tilfellet og personens IP og Mail ble gitt til politiet.
Vis hele sitatet...
Det var vel han som knakk beina på en fyr som hevn for et eller annet? Og lot han ligge? Syk tråd og syk fyr. Håper han sitter inne veldig lenge.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kanskje det faktisk er navnet hans, at det står Ivar Oslo i passet?
Vis hele sitatet...
Det er helt korrekt. Og nå i etterkant har jeg jo forstått at det ikke var så lurt som brukernavn her på Freak.
Ikke veldig relevant for meg siden jeg ikke har noen seriøs fortid eller planlagt fremtid mtp. noe kriminelt. Men en gang for 3-4 år tilbake der jeg var oppe i en alvorlig kriminell greie (som en one-time event). Så var det plutselig en bruker med liten til ingen historie her som PM'et meg og var veldig, VELDIG overivrig i å snakke med meg, grave, spørre meg hva jeg tenkte å gjøre etc. Er ikke så paranoid at det gjør noe men framsto for meg som om det var en undercover cop. Grunnen til at et stort rødt flag lyste meg i trynet den gang? Han nevnte en detalj som jeg IKKE hadde delt, eller sagt,hverken her in the open eller til han.

Så basically. Om noen av dere er yrkeskriminell eller har en masterplan om å bli en drug kingpin eller mafioso så tror jeg ikke dette er stedet å snakke om det
Sist endret av Abishgal; 19. oktober 2023 kl. 23:04.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Vel, de identifiserte freak-brukeren min en gang jeg var til avhør.
Vis hele sitatet...
Hva var du til avhør for da? Altså var det noe veldig alvorlig?

Og beslagla de mobil/pc eller visste det uten uten å gjøre det?
Ivar har da allerede skrevet at han ble overfallt og ranet? Det er ikke veldig mange innlegg ovenfor.
Sist endret av Hilbert; 20. oktober 2023 kl. 00:19.
The world is my enem
Nei!! Var så dum og lå ut ett innlegg om hvem som egentlig styrer freakforum. Siden det innlegget har jeg blitt bannet fra å inkludere meg i det meste av diskusjoner. Er ikke tvil om at politiet bruker siden hyppig til å ta dem som ikke tenker seg om før de poster ting.
Null problem. De vet sikkert hvem jeg er, men bare de tinga jeg har skrevet her er ikke nok til å ta meg for noe som helst. Som sagt tidligere så er jeg wannabe krimforfatter

Eller så kan du si at du hadde livlig fantasi pga du så på krimserier, GTA, gangster-rap, eller fordi du spiste Amanita Muscaria. Folk kan ikke motbevise det du sier
Sitat av NeverAgain Vis innlegg
Nei!! Var så dum og lå ut ett innlegg om hvem som egentlig styrer freakforum. Siden det innlegget har jeg blitt bannet fra å inkludere meg i det meste av diskusjoner. Er ikke tvil om at politiet bruker siden hyppig til å ta dem som ikke tenker seg om før de poster ting.
Vis hele sitatet...
Har du ennå ikke forstått at det er Kripos som eier og styrer Freak?
Jo-noen skrev jo at freak-serveren står ovenpå gullfisk-akvariet hos NSM
Trygt så lenge du ikke skriver om noe svært alvorlig, som at du planlegger en terroraksjon, å drepe noen eller lignende.

Men tror du er trygg visst du skriver om noe narkotika relatert, selv om det er ulovlig. Så lenge det ikke er snakk om at du har flere kilo kokain hjemme hos deg. Da tror jeg de som styrer/eier forumet må overgi personlig info om deg, som IP-adressen din, visst politiet kommer og tar kontakt. Noe de vil, for freak.no er et forum som blir kraftig overvåket av både Politiet og PST hele tiden.
Sist endret av einsteindragon; 20. oktober 2023 kl. 10:59.
The world is my enem
Om jeg ikke har forstått det ja. Klarer du ikke å lese!!!

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du ennå ikke forstått at det er Kripos som eier og styrer Freak?
Vis hele sitatet...
Om jeg vet det ja. Klarer du ikke å lese?

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du ennå ikke forstått at det er Kripos som eier og styrer Freak?
Vis hele sitatet...
Om jeg vet det ja. Klarer du ikke å lese?

Det blir ikke bare overvåket. Ingen som ligger merke til vanvittige snusfornuftige svar man får på spørsmål som feks er det trygt å røyke heroin. For å være ett forum av og for skurker så er det voldsomt til moral
Sist endret av NeverAgain; 20. oktober 2023 kl. 13:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NeverAgain Vis innlegg
Om jeg ikke har forstått det ja. Klarer du ikke å lese!!!



Om jeg vet det ja. Klarer du ikke å lese?



Om jeg vet det ja. Klarer du ikke å lese?

Det blir ikke bare overvåket. Ingen som ligger merke til vanvittige snusfornuftige svar man får på spørsmål som feks er det trygt å røyke heroin. For å være ett forum av og for skurker så er det voldsomt til moral
Vis hele sitatet...

De fleste av disse snusfornuftige å moraliserende svarene som du kaller det kommer fra folk som har levd/lever hardt, som har erfaring å som vet hvor tåa trykker i skoen, når man får noen år på rævva så ser man ting lettere da man har følt det å opplevd det på kroppen selv, vær glad folk faktisk tar seg tid til å både moralisere å gi brukerinformasjon, UTEN å være foreldra dine, det er helt opp til deg selv hva du gjør med infoen du får fra spørsmål du stiller.


Greit nok finnes det en skurk eller tre her inne, men å si at alle her inne er skurker å blodkriminelle er vel å dra det litt langt, forumet her har mye mere enn bare rusmiddeldelen, om du ikke kom lengre enn til,,, rusmiddeldelen.
just saying
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Trygt så lenge du ikke skriver om noe svært alvorlig, som at du planlegger en terroraksjon, å drepe noen eller lignende.
Vis hele sitatet...
Ikke smart på åpent forum. Men det er faktisk en genial idè å fake'e å ta livet av noen eller planlegge terror om man lurer på om man blir overvåket av politiet og vil finne ut av det.

Det er i prinsippet veldig enkelt, og man gjør ikke en gang noe ulovlig.

1) Få to kompiser med på en fake plan om å ta livet av noen. Så du og venn nr.1 planlegger å ta livet av venn nr.2. Planlegg dette isolert fra telefon eller mulige sporingselementer. Helst kommuniser det på papir. Venn nr. 2 er secretly med på greia.


2) Etter at du og venn nr.1 har ringt å snakket om å ta livet av venn nr.2, sendt meldinger om det, og planlagt tid og sted. Går dere for å møte venn nr.2

3) Alt er seff fake. Noe begge vennene dine kan bekrefte. Så når dere møter venn nr.2 for å "gjennomføre". Om ikke politiet stopper dere eller møter opp. Så er dere sikker på at dere ikke blir overvåket.

Greien er at politiet er lovlig pålagt å gripe inn om de tror noe sånt kommer til å skje. Selv om de er litt i tvil. Samme ideèn kan gjennomføres med "terror" eller lignende.

Så lenge det gjennomføres smart og man ikke driter på draget. Så er dette en skuddsikker måte for noen å finne ut om politiet overvåker deg. På en sikker og ikke minst LOVLIG måte. Fordi at dere kan dokumentere 100% at dette var en plan for å finne ut om politiet drev med ulovlig overvåkning av dere.
Det er ulovlig å planlegge drap på andre enten det er fake eller ikke, uavhengig av ditt hellige formål.
Sist endret av Hilbert; 21. oktober 2023 kl. 09:02.
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Det er ulovlig å planlegge drap på andre enten det er fake eller ikke, uavhengig av ditt hellige formål.
Vis hele sitatet...
Bare å filme det da, og si at det er en prank, så blir alt tilgitt og glemt.
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Det er ulovlig å planlegge drap på andre enten det er fake eller ikke, uavhengig av ditt hellige formål.
Vis hele sitatet...
Hadde elsket å se loven du mener gjelder her. For om det du påstår stemmer hadde denne tråden vært en gullgruve for politiet.

Ifølge regjeringen så
6.1 Sammendrag
Etter norsk rett er det i utgangspunktet ikke straffbart å forberede straffbare handlinger.
Vis hele sitatet...
Det eneste unntaket? Terror.
Sist endret av Expialidocious; 21. oktober 2023 kl. 16:55.
OhKyo's Avatar
Trådstarter
33 2
Ser ut som det er en del som har blitt tatt haha
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Hadde elsket å se loven du mener gjelder her. For om det du påstår stemmer hadde denne tråden vært en gullgruve for politiet.

Ifølge regjeringen så Det eneste unntaket? Terror.
Vis hele sitatet...
Ja ser det er en del begrensninger til det og ikke så sort-hvitt som jeg hadde inntrykket av. Straffeloven § 279, § 329 og § 357 er eksempler på hvor forbund om slike straffbare handlinger er ulovlige.