Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1335
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brekker meg nesten bare av å lukte på det. Jeg hater at det er en vanlig drikke å ha i mange sosiale sammenkomster, smaker dritt, uansett om det er hvit- eller rødvin. Tvinger meg selv gjennom det hver gang. Misforstå meg rett, jeg er glad i alkohol, men vin synes jeg er noe piss.
Men du fortsetter å drikke det, why?
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Men du fortsetter å drikke det, why?
Vis hele sitatet...
Gidder ikke å være den ene personen i middagsselskapet som ikke drikker vin. Ofte så blir det servert dyr vin også som de har kjøpt til anledningen, og da fremstår jeg frekk hvis jeg takker nei.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Virker som at du bare ikke liker tradisjonell vin av røde eller hvite druer, det finnes god vin der ute som ikke er basert på drue. En jeg liker godt er solbærvin, Cassandra på polet koster 150kr og er veldig god. Blåbærvin, pærevin, ferskenvin er også veldig godt, men litt dårlig utvalg på det dessverre.
Du er ikke alene. Jeg har aldri klart å like vin, på sitt beste er det "det smaker ikke direkte dritt og jeg blir jo full" men tror ikke jeg har kjøpt en flaske vin til meg selv ever.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv måtte tvinget meg til å like vin utelukkende pga Tøyen Holding. Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å late som at jeg egentlig ikke tåler dyr grand cru vin. Synes det smaker drit.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har selv måtte tvinget meg til å like vin utelukkende pga Tøyen Holding. Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å late som at jeg egentlig ikke tåler dyr grand cru vin. Synes det smaker drit.
Vis hele sitatet...
Haha du er ikke alene om den
Kan ikke fordra vin men har flere flasker i 1000+ klassen i vinskapet. Mye av utvalget er da nevnt i tøyen holding låter.
Lokale polet skryter alltid når jeg handler at jeg virkelig finner godsakene mens jeg liker ikke annet en billig over søt riesling og dyr cognac egentlig 😂

Skal også sies tøyen holding ref har reddet meg ute på middag med folk. Kjenner jeg igjen noe på vinkartet fra en låt veit jet hva jeg skal gå for for å imponere de man er ute med ��
Sist endret av Fashen; 13. oktober 2023 kl. 13:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
sant sant, har aldri smakt en vin jeg syns er god. holder meg til Øl jeg (Karhu, Karjala, Isbjørn, Sadler, 1664 og slikt)
Smaker ikke godt men gir gode følelser så hvem bryr seg
Sjeldent jeg har funnet en hvitvin jeg liker og jeg har prøvd en del forskjellige. Blir litt sånn som du sier at jeg "tvinger" det ned om jeg får det tilbudt. Rødvin derimot er det mye lettere for meg å finne noe jeg liker og drakk mye av det i en periode, til og med disse billige chilenske.

Men når alt er sagt, så er øl fortsatt numero uno.
Jeg hata vin, inntil jeg smakte en god en. Jeg hater alle viner som smaker surt eller bittert, som jeg trodde all vin smakte. Men så ble jeg tilbudt en som het Chateu Musar
Jeg er medlem på Vivino, der jeg rater vinene jeg drikker. Har blitt en vinekspert haha
Liker ikke vin, drikker ikke vin. Så enkelt er det.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gidder ikke å være den ene personen i middagsselskapet som ikke drikker vin. Ofte så blir det servert dyr vin også som de har kjøpt til anledningen, og da fremstår jeg frekk hvis jeg takker nei.
Vis hele sitatet...
Er det ikke da bedre at de som faktisk liker vin, får nyte denne dyre vinen, fremfor at det skal tvinges ned av en som ikke kan fordra det?

Vil heller ikke si at det er frekt å pent takke nei til noe man ikke kan fordra.

Om jeg kjøper inn weed til en aften med gutta, er det da frekt om en av gutta pent takker nei?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gidder ikke å være den ene personen i middagsselskapet som ikke drikker vin. Ofte så blir det servert dyr vin også som de har kjøpt til anledningen, og da fremstår jeg frekk hvis jeg takker nei.
Vis hele sitatet...

Hm. Dette er vel først og fremst noe du tror regner jeg med? Om jeg serverer vin og noen takker nei, vel da er det helt greit for min del. Blir ingen stor analyse på hvorfor de takket nei og ikke tenker jeg de er frekk eller har rar smak eller noe.
Rødvin er snadder. Flytende valium. Når man blir nummen i kjeften og kinna så er man på rett vei.
Var ikke særlig glad i vin før, men så fikk jeg servert en del nydelige mat og vin-kombinasjoner på restaurant, dette førte til et ønske om å utforske den verden mer. Nå sitter jeg med vinkjeller, besøk på vingårder, konferanser og smakinger, og en genuin interesse under beltet. Elsker vin

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ofte så blir det servert dyr vin også som de har kjøpt til anledningen, og da fremstår jeg frekk hvis jeg takker nei.
Vis hele sitatet...
Dyr vin vil ikke nødvendigvis bety bra vin.
Og veldig ofte i privat sammenheng blir disse dyre vinene drukket altfor tidlig. En flaske bourdeux eller barolo kan koste 600,- men den er jo ikke noe god før om 10-20år liksom, så blir den servert rett fra polet i fjorårets årgang er det jo ikke noe fett.
Sist endret av moret; 14. oktober 2023 kl. 17:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Smaken er som baken - den er rævva.