Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 622
Learning by doing
Undef's Avatar
Problemet er at jeg ikke finner noen av de store harddiskene mine inne i Windows, når jeg kommer meg inn i Bios, den finner 2 av 3 disker som jeg har koblet til i Bios og ikke i Windows

det er en WD 2,5" på 500Gb som den ikke finner.
den andre er på 1Tb -> Finnes i Bios.
den siste er på 320Gb -> Finnes i Bios.

Jeg bruker en Corsair SSD på 120Gb som ikke har noen problemer, annet at jeg ikke klarte å finne Boot.mgr som gjorde at jeg reformaterte hele greia.

nå sitter jeg her og lurer sterkt på hvorfor jeg ikke klarer å finne diskene, jeg har byttet litt plass på Sata-kablene og ikke finnet diskene.

Hovedkortet er : MSi p67a-GD65 (3b)

Sikkert flere som har trudd at Hovedkortet har gått til himmelen eller at harddisken har gått til føyken, greit å få en tråd som har litt info om dette
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du mangler driverne til kontrolleren i Windows eller du har bare ikke gitt de en stasjonsbokstav i diskbehandlingen.
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
det burde i teorien vært med på installasjons disken, siden jeg har finnet alle diskene hver gang jeg han installert windows (litt skuffet nå
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ser du diskene i enhetsbehandlingen ? Isåfall har du bare glemt å legge til en stasjonbokstav på de.

Ser du ikke diskene i enhetsbehandlingen ? Isåfall har du trolig enheter som vises som "ukjente".
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
jeg finner de to diskene som var finnet i Bios, MEN...

Den siste WD - 500Gb disken er helt borte, jeg sliter virkelig med å finne den OG den inneholder flere bilder og videoer som er ganske viktig.

og, jeg får ikke satt noen bokstav foran diskene, som igjen gjør at jeg sitter med samme problem