Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1000
Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny stasjonær maskin, men fant ut at dataingeniør-studiet ved HiST veldig belager seg på at studentene selv har egen bærbar og har de med under lab-øvinger.

Det jeg lurer på er hvilke mulige stipend/legat kan jeg søke på. Det er bare snakk om et relativt lite beløp (ca.5000kr).

Takker for svar.
Har stipend fra lånekassen, men det dekker så vidt husleie, mat ++ andre "viktigere" ting.
Kjøp legathåndboken og søk på absolutt alle som du faller inn under.
Stor sannsynlighet for at veldig få søker på de samme.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Alt etter hvor avanserte disse "lab-øvingene" er kan det jo hende at du ikke trenger mer enn en PIII-500 sak som du sikkert kan kjøpe brukt for 500kr på en random nettauksjon.
Eller kjøp deg tilgang til legathåndboken her: http://www.legathandboken.no/
Skal sjekke ut legathandboken.no. Takk.
Man har vel øvingene på P-Lab fortsatt hvor det er plenty PC'er?
Ser ikke helt hvorfor du mener at de baserer seg på en bærbar? :S
Last opp de delene av øvingene du gjør hjemme på mail og last de ned på skolen, problem solved og du slipper å punge ut for en bærbar.
Støtte til kjøp av bærbar hadde jo vært det beste, men det tror jeg desverre du ikke får.
Spesielt ikke når skolen har et brukbart tilbud for bruk av skolens egne PC'er, gjennom offentlig organer.
Hiver meg på bølgen om legathåndboken, veldig informativ og er garantert noe som passer for problemet ditt
Sist endret av Demolith; 23. august 2008 kl. 17:36.
Sitat av Demolith
Man har vel øvingene på P-Lab fortsatt hvor det er plenty PC'er?
Vis hele sitatet...
Hvis han går dataingeniør er vel øvingene stort sett på labben i 2. etg, og der begynner det å bli ganske få pcer. Man MÅ ikke ha egen laptop, men det er definitivt en stor fordel.

Øvingene er dog av en slik art at du ikke trenger en monster-pc for å gjennomføre de. Du klarer deg med omtrent hva det skulle være av laptoper.
Sitat av Benson
Hvis han går dataingeniør er vel øvingene stort sett på labben i 2. etg, og der begynner det å bli ganske få pcer.
Vis hele sitatet...
My bad, par år siden jeg var innom skolen nå
Vi hadde ihvertfall øvingene på P-Lab da jeg gikk der, pc'ene i 2. fortsatt like trege? 800mhz med 512mb ram osv.
Litt OT det her, beklager