Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2333
jeg ble overfalt av osenbanden på søndagen på Karl Johan (det er meg på slutten av intervjuet) og når jeg hørte reportasjen i etterkant så blir jeg sjokkert over hvor dumme enkelte nordmenn er.

Reporteren stilte nordmenn de samme spørsmålene som ble stilt i den legendariske americans are stupid vidoen på youtube.

anywho her er link
Du kødder....
Ok, det var ganske gøyalt å høre på, men jeg ble skremt.

Kanskje du var den eneste som klarte å forholde deg rolig?
Jeg for min del mistenker at mange av de som blir spurt om slikt blir så paff av at de skal på radioen, at de ikke klarer å svare på spørsmål som "Si et land som begynner på N "

De fleste vet hvor de kommer fra.

Men kudos til deg som eide hele gjengen.
Sist endret av Turbolego; 17. juni 2008 kl. 16:36.
Sitat av |24/\/\0
jeg ble overfalt av osenbanden på søndagen på Karl Johan (det er meg på slutten av intervjuet) og når jeg hørte reportasjen i etterkant så blir jeg sjokkert over hvor dumme enkelte nordmenn er.

Reporteren stilte nordmenn de samme spørsmålene som ble stilt i den legendariske americans are stupid vidoen på youtube.

anywho her er link
Vis hele sitatet...
Vil nok tro at de tar med kun dem som svarer dummest.. Er jo det som er meninga.. Er vel ofte at de som svarer "riktig" blir utelatt... Morsomt med folk som kan alt?:P

Men dume nordmenn? :P (y)
Sist endret av dark_jocketen; 17. juni 2008 kl. 16:37.
hehe jah.. ble egenltig bare flau over alle svarene til nordmennene... herregud..
Haha, grusomt morsomt

Litt skremmende, men slik er det vel. Fint at noen klarer å svare, og fortelle reporteren noe han ikke vet.

Og du skal ha ros for overskriften
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hahaha, kudos for å holde tunga rett i munnen, og for å slå et slag for Trønderne!

Jeg kan jo bare spekulere på om jeg hadde svart riktig på spørsmålene om jeg ble overfalt på gata men noe av svarene som er gitt er jo totalt idiotiske, som "hvilken religion har en buddhistisk munk"...
Sist endret av Dodecha; 17. juni 2008 kl. 16:48.
når han spurte deg om ett land så spurte han ikke om ett land i europa^^ men flink det var du

bra mye tåpelige svar øøøhhhh påhængsmotora
At noen av dem trodde Hiroshima og Nagasaki var påhengsmotorer er jo egentlig bare trist, men at det var ei kjerring som var brennsikker på at Suzuki og Kawasaki var atombomber (eller hva det nå var hun sa, la bare merke til at hun var helt på villspor), det var det artigste.
Nagasaki og Kawasaki er jo faktisk ganske like ord da! Å blande de to er nok ikke det værste!

Jeg tror uansett at det finnes mange uvitende i Norge. Men jeg regner med at dem selvsagt bare tar med de dumme i selve klippet! Sikkert mange som svarer korrekt også, men hvor er underholdningen i det?
Jeg er mild sagt sjokkert. Trodde ikke det var så seriøst at skolesystemet i Norge var så bedritent som folk skulle ha det til, men nå tror jeg det kansje ligger noe i det.
Sitat av hyys
Man kan være meget smart og samtidig lide av ordblindhet eller dysleksi! For the record! Men hvor forbanna dum du er, som gidder å kommentere det, viser jo bare at trådstarter har et poeng i hvor mange idioter det finnes i Norge!
Vis hele sitatet...
Sant at ordblindhet og dysleksi ikke trenger å ha noe som helst med intelligens å gjøre, men er trådstarter dyslektiker? Ser ikke sånn ut, han er heller lat. Folk må lære seg å lese gjennom hva de skriver engang før de poster.
Uvitenhet og være dum er jo forskjellige ting.

Ikke alle bryr seg eller har interesse for å være "allmenn viten" heller. Vil ikke kalle de dum.
Sist endret av syre; 17. juni 2008 kl. 19:24.
Iom. at dum er definert som bl.a. "lite gjennomtenkt" og "lite flink", så er uvitenhet i aller høyeste grad å være dum.

Svarene på alle spørsmålene lærar man på grunnskolen, senest, og jeg tipper at en del unger i barnehagen kunne svart på en del av spørsmålene.
Sist endret av bobbo; 17. juni 2008 kl. 19:44.
Vel når man får beskjed om å si et navn på N, og feiler, så er man dum!

Det har med å ikke kunne annvende godt innkjørte kunnskaper ALLE har. Når man ikke evner å "tenke", så er man dum.

For min del faller man også under definisjonen "dum" om man bryr seg så lite om omverdenen at man ikke vet basics. De man oppfatter som dumme er som regel de som ikke har noe interesseområde utover "å være kul" f.eks.

Mens derimot de som har mye kunnskaper har det fordi de oppsøker og interresserer seg for altmulig, og det er somregel de som faller inn under "smart" i dagligtalen.
Tipper de intervjuet ganske mange for å få til en 10-20 så dumme svar. Det var vel dette de australierne også gjorde. Forresten går den siste trønderen i klassen min, en FRP kar med peiling.
Sitat av Kauder
Sant at ordblindhet og dysleksi ikke trenger å ha noe som helst med intelligens å gjøre, men er trådstarter dyslektiker? Ser ikke sånn ut, han er heller lat. Folk må lære seg å lese gjennom hva de skriver engang før de poster.
Vis hele sitatet...
Sant at snirkete pirkehet ikke trenger å ha noe som helst med intelligens å gjøre, men er det vits? Ser ikke sånn ut, han er heller dum. Folk må lære seg å ikke pirke på enhver liten detalj som ikke har noe med saken å gjøre før de poster.
Sist endret av Sky; 17. juni 2008 kl. 20:14.
Spør du meg er det uvitenhet å ikke kunne slike spørsmål. I dagligtale kaller jeg også dem dum, men jeg ser selvfølgelig forskjellen. Jeg vil definere dum som noe à la manglende eller sterkt redusert evne til å resonnere og/eller vurdere selv. Sånn ca. Ikke manglende faktakunnskap. Det er uvitenhet.
Sitat av Kauder
Jeg dro inn en tredje ting: Latskap, som i at trådstarter ikke gidder å sjekke gjennom innlegget før han poster, eller gidder å bruke store forbokstaver der det passer seg.

Dette er et forum. Og sådan et som har sitt merke på å være ryddig og oversiktlig.
Vis hele sitatet...
Dette er et forum. Og sådan et som har sitt merke på å være pliktoppfyllende, og et som har medlemmer som leser reglene før han/hun poster.

Jeg vet at jeg indirekte brøyt denne regelen selv, men det er da måte på. Alle klarte fint å resumere seg frem til hans tanker og meninger. Og hvis du er oppegående nok til å poste, er du oppgående nok til å tenke logisk, istedet for å spore av med off-topic.

Back to topic:
Det er selvfølgelig en smule flaut og høre på, men det er jo greit å huske på at dette antakelig er 10 klipp av 1000 opptak. Alle land har endel mindre intelligente mennesker.
|24/\/\0's Avatar
Trådstarter
Sitat av lovebadger
Forresten går den siste trønderen i klassen min, en FRP kar med peiling.
Vis hele sitatet...
Henrik er det deg :P?

seriøst jeg beviste netopp poenget mitt, jeg presterte å skrive dumme nordmenn uten dobbeltkonsonant.(litt flaut)

Forøvrig så kan dette nevnes, snakket med reporteren etter at han hadde gjennomført utspørringa av meg, han hadde spurt 20 stk.. og jeg var den eneste som svarte rett på alle spørsmålene.(jeg ble også spurt om Hiroshima og statsreligionen i Israel.)
Sist endret av |24/\/\0; 17. juni 2008 kl. 21:48.
Sitat av |24/\/\0
Henrik er det deg :P?

seriøst jeg beviste netopp poenget mitt, jeg presterte å skrive dumme nordmenn uten dobbeltkonsonant.(litt flaut)

Forøvrig så kan dette nevnes, snakket med reporteren etter at han hadde gjennomført utspørringa av meg, han hadde spurt 20 stk.. og jeg var den eneste som svarte rett på alle spørsmålene.(jeg ble også spurt om Hiroshima og statsreligionen i Israel.)
Vis hele sitatet...
Må bare... du skrev nettopp uten dobbeltkonsonant også

Men on-topic:
Jeg vet at jeg hadde greid alle disse spørsmålene, utenom "Ondskapens Akse" fordi den har jeg ALDRI hørt om. Også blander jeg alltid statsreligionen i Israel med mye annet, så hadde sikkert faila der og.

"Har du smakt Kofi Annan?" Da tror jeg at jeg hadde svart at jeg er heterofil.

Forresten så har de skrevet Kofi Annan feil. Er det ikke feil å si at man står PÅ et land også?
Ganske artig lydklipp, bare litt kjipt med han "knowitall" trønderen som saboterte i slutten.
Neida, kudos!