Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3429
Tidligere, når jeg fant det spennende eller til nytte, brukte jeg et Vellemann P8055-n (?) til I/O-Board tilkoblet Visual Studio. Ved tidligere versjoner av Windows mener jeg at dette lot seg gjøre uten nevneverdige problemer. Det måtte vises til gitte .DLL fil så gikk dette greit.

Om det er slik at det er Win10 eller VS2019 og mitt nåværende programmeringsspråk (blander mellom noen, men hovedsak c,c#(UWF i hovedsak) og noe cpp – det sistnevnte er ikke mitt sterkeste språk, men prøver.
Uansett - etter det jeg har lest på andre fora virker det til at dette handler om bruken av .Net og at den .DLL ikke derfor lar seg like enkelt implementere. Derfor lurte jeg på om noen enten hadde en helt utrolig rask løsning, noe jeg i stor grad betviler; eller forslag til et annet I/O-board med analoge og digitale inn-/utganger.
Dette er såklart litt avhengig av hva du skal bruke det til.
Jeg er fan av Wago sin 750-serie. Her har du flere muligheter. jeg har selv erfaring med å kommunisere på Ethernet/IP, samt modbus/tcp.

Ellers vil jo en Arduino kunne gjøre jobben rimelig greit med litt ekstra komponenter.
Det forstår jeg, muligens det da ble for lite «klargjort» hva jeg ønsket. Det Vellemann-Boardet jeg hadde tidligere hadde to analoge inn/utganger og 8 digitale eller slikt. Det er ikke nødvendig med særlig mye mer, muligens mer 50/50 fordeling, men om det behøves mer kan jeg for den saks skyld bruke «microplexer» etter hva jeg husker.
Joda, det finnes I/O shield eller hva det heter til Arduino om det er det du sikter til? Selv er jeg ikke så glad i alt ekstra som da må til, finner det mer beroligende og måtte slippe. Om det så blir eneste løsningen så selvsagt.