Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2509
Hei!

Noen som vet om det er samme pris på nett og hos norwegian skranken på flyplassen?

Har Ikke nok midler på kortet. Derfor... Noen som vet hvor lenge før flyet går jeg må være der for å kjøpe bilett?
Helt naturlig at det er billigere på nett, men det er bare en antagelse fra min side.
Sist endret av Who?; 30. mars 2018 kl. 05:53.
Hm. går det fortsatt å kjøpe billetter for kontanter ?
Tror det er lurt å ringe dem først (eller bruk chat fra nettsidene).
Spesielt nå i påsken kan det jo være begrenset med åpningstider.

Alternativt kjøp visa gavekort og betale med det på nettet. Eller få noen andre du kjenner til å bruke sitt kort.
Du kan nok kjøpe helt til Check-in stenger. Uten bagasje kanskje helt til boarding starter. Er tiden viktig, så ring dem først.
Det kan forresten være lurt å sjekke de samme billettene i inkognitomodus eller med en annen nettleser eller pc. Jeg har opplevd at prisene har steget på billetter som jeg har sett flere ganger på - vil tro de har en algoritme som benytter seg av cookies for å justere pris.
Du må slette cookies. Det er hemmeligheten.
Sitat av Ammoniac Vis innlegg
Det kan forresten være lurt å sjekke de samme billettene i inkognitomodus eller med en annen nettleser eller pc. Jeg har opplevd at prisene har steget på billetter som jeg har sett flere ganger på - vil tro de har en algoritme som benytter seg av cookies for å justere pris.
Vis hele sitatet...
Ja dette stemmer. Spesielt om man søker på flybiletter via finn(søke på samme fly rute flere ganger), da tar de opp prisen sakte men sikkert.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cplpro Vis innlegg
Ja dette stemmer. Spesielt om man søker på flybiletter via finn(søke på samme fly rute flere ganger), da tar de opp prisen sakte men sikkert.
Vis hele sitatet...
Det er ein påstand eg har sett repetert til det kjedsommelege. Joda, det er kjent at merchants forsøker å dra opp prisen basert på oppførsel, men om det var så enkelt burde det la seg dokumentere. Like fullt har eg ikkje sett spesielt eintydig dokumentasjon på at prisinga er så einfoldig.
Uvaksinert 👍
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ein påstand eg har sett repetert til det kjedsommelege. Joda, det er kjent at merchants forsøker å dra opp prisen basert på oppførsel, men om det var så enkelt burde det la seg dokumentere. Like fullt har eg ikkje sett spesielt eintydig dokumentasjon på at prisinga er så einfoldig.
Vis hele sitatet...
Finner det ikke akkurat nå, men dette dokumenterte jeg ovenfor noen kompiser for en stund tilbake at hvis man var inne på prisjakt sider eller tilsvarende så gikk prisen ned på den orginale siden siden de var klar over hvilken priser vi hadde sjekket på andre sider.

ha ha, ser nå at det var snakk om at prisene ble dratt opp og ikke ned, det vi så var at prisene ble billigere hvis man var inne på sider som hadde billigere priser. Sorry.
Dette er veldig vanskelig å bevise fra kunde-siden da prisene faktisk kan ha gått opp. Men jeg har alt for ofte sett prisene gå ned med det samme jeg sletter cookies til at det bare er tilfeldig. Jeg mener SJ i Sverige faktisk har innrømmet offentlig at det er slik. Så når du skal bestille, slett cookies først, evnt lån en annen PC på en annen IP. Skal dere reise flere, sjekk prisene med færre reisende. Det er ofte et begrenset antall billetter per prisklasse og hvis antall reisende krysser denne grensa, må ALLE betale høyere pris. Altså: del opp bestillingen.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ein påstand eg har sett repetert til det kjedsommelege. Joda, det er kjent at merchants forsøker å dra opp prisen basert på oppførsel, men om det var så enkelt burde det la seg dokumentere. Like fullt har eg ikkje sett spesielt eintydig dokumentasjon på at prisinga er så einfoldig.
Vis hele sitatet...
Det er ikke uten grunn at det blir repetert.
Jeg har brukt en helt ny mobil med utenlandsk sim og fått helt andre priser enn kameraten min som satt på siden av meg med sin norske telefon.

Vanskelig å dokumentere, ja.
Men alle som flyr mye vet at det stemmer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lusmisbruker Vis innlegg
Det er ikke uten grunn at det blir repetert.
Jeg har brukt en helt ny mobil med utenlandsk sim og fått helt andre priser enn kameraten min som satt på siden av meg med sin norske telefon.
Vis hele sitatet...
Ja, prisdifferensiering i ulike marked er velkjent. Hurtigruten dreiv t.d. med det i stor stil, og mange andre bransjer gjer alt dei kan for å oppretthalde skilja.

Men det er altså ikkje det samme som å vise forskjellig pris til samme kunde basert på om vedkommande har søkt før...
Med Norwegian kan du kjøpe billetter med Klarna faktura. Kanskje det er løsningen her?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ein påstand eg har sett repetert til det kjedsommelege. Joda, det er kjent at merchants forsøker å dra opp prisen basert på oppførsel, men om det var så enkelt burde det la seg dokumentere. Like fullt har eg ikkje sett spesielt eintydig dokumentasjon på at prisinga er så einfoldig.
Vis hele sitatet...
Har selv opplevd at prisen har oppjustert seg på Ryanairs sine nettsider etter at jeg lukket siden for så å gå inn igjen for å finne billetter til den samme avgangen. Visste selvfølgelig hva jeg skulle gjøre i slike tilfeller, og slettet derfor cookies. Da jeg gikk inn igjen på nettsiden var billettprisen tilbake på det samme nivået som det var før jeg gikk ut av nettsiden første gang.