Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1795
Hei, til alle som leser dette.
Mitt navn er Morten og for omtrent 3 og en halv måned siden bestemte jeg meg for å se etter forsterker til bilen min. Jeg scrollet rundt om kring på forskjellige nettbutikker og landet etter hvert på en nettside under navnet Judys Bilstereo. Her bestilte jeg en Focal fpp 5300 5 kanals til 4.999,- (med forhåndsbetaling) og ventet i et par dager før jeg fikk beskjed i fra Selger, at forsterkeren ikke var på lager og at jeg enten kunne bytte til en annen til rundt samme pris, eller få pengene tilbake. Siden jeg er en tålmodig kar og ikke akkurat trengte forsterkeren med en gang bestemte jeg meg for å bytte, og håpet at det skulle ordne seg.

En hel måned etter at jeg bestilte forsterkeren tok jeg kontakt med butikken for å høre om forsterkeren i det hele tatt var på vei. Da fikk jeg svar hos selgeren, at produsenten (Hertz) ikke hadde levert den til butikken, og at den befant seg i Italia? På dette punktet begynte jeg å bli litt utålmodig og spurte om jeg heller kunne få pengene tilbake ettersom han ikke hadde mottatt varen, og at ingen av oss tapte noe. Da ble det stille og etter en uke fikk jeg et svar om jeg heller ville BYTTE en gang til. Denne gangen til en annen forsterker, som bare skulle koste meg 1000,- mer enn den jeg hadde bestilt, bare at denne var på lager. Det sa jeg nei til med en gang, og ville fortsatt ha pengene tilbake. Jeg har spurt flere ganger om han har mottatt ønsket mitt om å avbryte kjøpet. Og har fått svar om at jeg bare skulle sende bankkontonr, og beløp så skulle det ordne seg. Dette er 3 uker siden nå, og pengene har jeg enda ikke fått tilbake.

På dette tidspunkt er jeg usikker på om jeg skal få en tredje part involvert i saken. Jeg syntes jeg har vært tålmodig nok, og er jævla lei av å vente noe lenger. Enten har jeg blitt svindlet eller så har selgeren hukommelsestap til de grader. Jeg skal ringe han på nytt i dag for å høre med han igjen, men om han ikke svarer vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kan noen hjelpe meg?

- MortenST
Virker som at de prøver å trenere saken siden varen tydeligvis er på vei (Italia), sånn at de kan sende deg varen. De vil ikke gå glipp av salget.

Nå har du det skriftlig at de har gitt deg muligheten å få pengene tilbake, så da er det rettslig bindende. Bare send mail og skriv at du tar kontakt med forbrukerombudet og forbrukerrådet om det ikke skjer noe innen 2-3 dager (du bestemmer hvor mye tid du vil gi dem). Når man truer noen med innblanding av en autoritet, vil du bli overrasket over hvor fort ting skjer.

Men du må ikke miste besinnelsen. Forhold deg rolig, tenk på dette som en langtidssak. Hvis du begynner å si/skrive ting du egentlig ikke mener fordi du var forbanna i øyeblikket, vil du ødelegge for deg selv. Forhold deg rolig.

Du burde gjøre all kontakt skriftlig, via mail.

https://no.wikipedia.org/wiki/Forbrukerr%C3%A5det

https://no.wikipedia.org/wiki/Forbrukerombudet
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Send e-post med krav om heving av kjøpet ettersom leveringa har tatt såpass lang tid. Gjerne inkluder forbrukerrådet på som kopi på e-posten.

Om dei ikkje får ræva si i gir da, så kontakter du forbrukerrådet, og ber om hjelp.
nettsiden/firmaet er drevet av Judy Bårdsen Holelien og er ett enkeltmannsforetak.. , hvorfor ikke ringe henne og spørre?