Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 12414
Yo, Lurte på hvordan jeg kan unngå nedturen på speed? Har hørt at det er jævlig elns, haha. Er kinda første gangen jeg har tatt speed, sånn som jeg kan huske. Har ''drevet på'' siden åtte igår kveld or so, har snorta 0.5 eller mer iløpet av natta og har bittelitt igjen som jeg er usikker på hvor mye er men som jeg tenkte å ta iløpet av dagen. Okei nå bare babler jeg meg vekk fra tema, men hvordan er det å komme ned fra speed egentlig? er det så ille som alle skal ha det til? føler meg så sick newb haha.
Ta det som en mann, bli ufatterlig dårlig, å prøv å husk det i all tid senere i livet!
Sist endret av Eyeamare; 21. desember 2013 kl. 11:14.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Ta det som en mann, bli ufatterlig dårlig, å prøv å husk det i all tid senere i livet!
Vis hele sitatet...
Litt vanskelig når en ikke er mann da, men jaok. Får vi bare håpe på det beste holdt jeg på å si
Den røde tråden var vel mere at du må huske hvor dårlig du eventuellt blir, ikke sikkert du blir det heller, når det er sagt.
Sist endret av Eyeamare; 21. desember 2013 kl. 11:22.
Jeg kan snakke for meg selv her. De første gangene jeg tok speed, så var ikke nedturen noe spesielt å snakke om. Bare litt sliten og en god natts søvn ordnet opp i det. Da snortet jeg alt fra 1-1.5 gram på rundt 12 timer.
Men etterhvert så ble nedturene bare verre og verre. Samme mengde, samme timer.
Paranoid, søvnvansker i flere dager, aggresiv, deprimert.

Jeg kastet det jeg hadde igjen rett i dass etter den siste nedturen. Jeg klarer ikke mer.
Sitat av Pappfigur Vis innlegg
Jeg kan snakke for meg selv her. De første gangene jeg tok speed, så var ikke nedturen noe spesielt å snakke om. Bare litt sliten og en god natts søvn ordnet opp i det. Da snortet jeg alt fra 1-1.5 gram på rundt 12 timer.
Men etterhvert så ble nedturene bare verre og verre. Samme mengde, samme timer.
Paranoid, søvnvansker i flere dager, aggresiv, deprimert.

Jeg kastet det jeg hadde igjen rett i dass etter den siste nedturen. Jeg klarer ikke mer.
Vis hele sitatet...
Såpass ja.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Ta deg litt mat, les noe interessant p freak.no og drit i hvor jævlig enkelte påstår nedturen blir så skal du se det går bra. Du kommer neppe til og finne tilbake til formen du hadde for 6 timer siden så jeg ville spart den siste til en bedre anledning. Klokka er ikke 12 enda så bare chill og kos deg. Drit i å les deg opp på nedturet. Det er en personlig reise._
Sitat av ha12d Vis innlegg
Ta deg litt mat, les noe interessant p freak.no og drit i hvor jævlig enkelte påstår nedturen blir så skal du se det går bra. Du kommer neppe til og finne tilbake til formen du hadde for 6 timer siden så jeg ville spart den siste til en bedre anledning. Klokka er ikke 12 enda så bare chill og kos deg. Drit i å les deg opp på nedturet. Det er en personlig reise._
Vis hele sitatet...
Mhm, har bare brått fått høre av mange at det er helt for jævlig og at jeg skulle være forberedt på å bli jævlig sjuk men er ikke så sikker på at jeg blir det akkurat. Men takker, haha.
Du bør ikke planlegge å gjøre noe tungt fysisk arbeid dagen etter ihvertfall. Men du overlever. Ingenting å bekymre seg for.
Det var engang, en søt liten gutt, han skulle bare..

I dag vet han at film, varm mat, melk gjør utrolig godt for kropp og sjel,
når uhellet først er ute.

som Taurean sier; ungå fysisk aktivitet.
Fører bare til hjertebank, som kan oppleves veldig skremmende, uten at det er fare for liv.
mat, væske, rolige omgivelser, så går det nok bra.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
jeg får aldri nedtur, så er ikke alltid like ille. tipsene varierer fra god sunn mat med mye næring, væske, evt vann eller juice, og å slappe av. også viktig å holde seg positiv, jeg merker alltid nedturen best psykisk
går over, men om deter ulevelig er det bare en god unnskyldning for å holde seg unna
Nedturen er mye psykisk vill jeg si.. som i at du syker deg selv ned.
"fy faen for en nedtur jeg har" "imorra blir jeg jaggu dårlig" da blir du veldig dårlig.

Finn på noe for å avlede tankene dine er mitt forslag, ikke sitt å søk etter nedtur-følelsen
Er ikke så ille nedtur på amfetamin så lenge du ikke er på i flere dager. Husk å spis et godt måltid før du begynner, og gjerne fyll på med mer mat og drikke utover kvelden. Vet at det er mange som sliter med å spise når de er påvirket men prøv å tving i deg en yoghurt å en banan værtfall
Tror også jenter har en verre nedtur enn gutter, har ikke noen kilder på dette man snakker utfra egene erfaringer.
Dersom du ønsker å lande smertefritt fra amfetamin kan du spise noe benzo. (Xanor/Rivotril/Valium etc.)

Men aller helst bør du gå gjennom nedturen minutt for minutt og tenke over om det virkelig er verdt å bruke tid og penger på apedop.
Litt alkohol kan vel ikke skade? Pleide ofte å hive i meg en en sekser med øl etter en dag på meth, eller helst sprit i tilsvarende mengde. Blir lettere å sove i tillegg (hvis du skal sove). Synest selv også at blandingsrusen er nice og, så det er jo win win
Tving i deg mat og jo sunnere jo bedre, Frukt, grønnsaker, grovt brød med sunt pålegg og drikk MYE vann. Prøv og få deg litt søvn

Jeg vet det er helt jævlig det med maten, men det er verdt det! Formen blir veldig mye bedre etter man får spist og drukket
Mat og drikke er min benzo på nedtur.

Hold deg unna benzo, du trenger det ikke!
Sist endret av ViciousDelicios; 22. desember 2013 kl. 00:08.
Alkohol er det som funker best om jeg har nedtur, mye bedre enn benzo, men så er det ikke alle som klarer tvinge i seg alkohol når de har nedtur da. Men hvorfor ikke prøve?
Skjønner ikke at folk anbefaler alkohol. Har kun fått skikkelig nedtur på pepper når jeg har drukket. Ville heller anbefalt en liten dose med opiater eller benzo.

Men vi er vel alle forskjellige. Må nevnes at jeg ikke tåler alkohol.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Skjønner ikke at folk anbefaler alkohol. Har kun fått skikkelig nedtur på pepper når jeg har drukket. [COLOR="RoyalBlue"]Ville heller anbefalt en liten dose med opiater eller benzo[/COLOR].

Men vi er vel alle forskjellige. Må nevnes at jeg ikke tåler alkohol.
Vis hele sitatet...
Liten kommentar til opiater eller benzo; hvorfor heller ikke chille ned fra den fæle speedrusen med noe godt brunt - eller eventuelt grønt hvis du ikke har brunt tilgjengelig?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Den ene gangen jeg prøvde det hadde jeg heldigvis en sikkelig jævelig dag etterpå, så jævelig at jeg har holdt meg langt unna slike ting siden. Kanskje du skal håpe på det
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Liten kommentar til opiater eller benzo; hvorfor heller ikke chille ned fra den fæle speedrusen med noe godt brunt - eller eventuelt grønt hvis du ikke har brunt tilgjengelig?
Vis hele sitatet...
Funker det også, men da må du ha noe seriøst bra røyk.
Personlig får jeg en utrolig "stygg" nedtur hvor jeg verken sover, spiser eller rører så mye på meg på 2-3 døgn. Dette syns jeg er bra da det fort går ett år mellom hver gang

Når det gjelder "medisin" for nedtur vil jeg anbefale cannabis, banan og drikkeyoghurt. Husk å få i deg mye væske . Vet mange hiver i seg benzo for å sove ut nedturen, men jeg syns det bare gjør vondt verre.
Så ut som om jeg har hatt noia for nesten ingenting, eneste som skjedde var litt hodepine og kvalme men det skyldes antageligvis søvnmangel & matmangel, haha. Og pot hjalp brått en god del på å få sovnet, men uansett takk for tipsene vertfall, så vet jeg litt mer til en annen gang!
elevatormusician
sorrY's Avatar
Det er artig helt til det ikke er artig mer. Nedturer har ingen fasit på hvordan de er, og det blir ikke lettere å komme ned etterhvert. Bare lettere å komme opp.. Ikke noe formaning her, bare ha det i bakhodet
Sitat av narcissist Vis innlegg
Så ut som om jeg har hatt noia for nesten ingenting, eneste som skjedde var litt hodepine og kvalme men det skyldes antageligvis søvnmangel & matmangel, haha. Og pot hjalp brått en god del på å få sovnet, men uansett takk for tipsene vertfall, så vet jeg litt mer til en annen gang!
Vis hele sitatet...
Og det er jo selvfølgelig ikke garantert at du kommer til å få noe særlig til nedtur. Er individuelt hvor mye det skal til før en får skikkelig nedtur. Jeg har brukt ved mange anledninger, og har så vidt opplevd noe som helst nedtur. Hodepine og kvalme kan gjerne ha komt på grunn av dehydrering hvis du ikke har passet på å drikke nok vann (kan selvfølgelig være en naturlig del av nedturen og), så skal vedde på at det hjelper om du passer på å drikke noen glass av og til
Har bare prøvd 2-3 ganger, men har aldri opplevd den klassiske nedturen. Eneste jeg har merket i dagene etterpå er "frysninger" som man ofte får under selve rusen også, samt litt stivhet og stølhet. Jeg har også hatt litt hjertebank, men det var mest skummelt den første gangen.

Aldri opplevd det at man blir sengeliggende og ikke klarer å få gjort en dritt osv.
Vist det er første gang du har tatt speed så tror jeg ikke du får noen nedtur, Hadde aldri speed nedturer på starten selv. Men nå etter 3 år så får jeg de værste nedturene ever.
Nedtur på speed får jeg når jeg er sliten, har hoppet over for mange måltider og har sovet for lite. For meg er nedtur synonymt med misbruk, og ja, jeg regner det som misbruk med speed om du "bare" bruker det en dag i uka.

Når det gjelder diverse piller og andre rusmidler for å slippe nedturen, så har jeg lite sansen for det også. Den dagen du må ta noe hele tiden, noe for å lette, noe annet for å lande, noe for å få sove osv. er du ganske langt ute å kjøre. Fest med glede og ta nedturen som en mann (eller kvinne). Lytt til det kroppen forteller deg og ta konsekvensen av det istedenfor å alltid undertrykke dens signaler med kjemi.

For meg var ihvertfall dette veien til det jeg vil si er en fornuftig omgang med rusmidler som har vart i en årrekke.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Nedtur på speed får jeg når jeg er sliten, har hoppet over for mange måltider og har sovet for lite. For meg er nedtur synonymt med misbruk, og ja, jeg regner det som misbruk med speed om du "bare" bruker det en dag i uka.

For meg var ihvertfall dette veien til det jeg vil si er en fornuftig omgang med rusmidler som har vart i en årrekke.
Vis hele sitatet...
Ok. Men hva vil du (...eller andre her forsåvidt..) si er "normal" hyppighet på hvor ofte man tar speed?

La oss si; hva med f.eks bartenderen som bruker det maks 1 gang i uka for å være ekstra våken og utadvendt på jobb. Misbruk dét?
Sist endret av aeon_illuminate; 31. desember 2013 kl. 01:05.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ok. Men hva vil du (...eller andre her forsåvidt..) si er "normal" hyppighet på hvor ofte man tar speed?

La oss si; hva med f.eks bartenderen som bruker det maks 1 gang i uka for å være ekstra våken og utadvendt på jobb. Misbruk dét?
Vis hele sitatet...
Om den dagen er spesielt tung, la oss si Fredag, sånn at det ikke går utover neste dag, vil jeg ikke regne det om misbruk, jeg vil da regne det som bruk
@ BongRips; Jeg er enig med deg. Men hva hvis dette du beskrev foregår flere uker på rad, hva da??

Med tanke på hvor mange som bruker større mengder ritalin og adderall, og da i flere uker i strekk, så er ikke etter min oppfatning "noen" striper én gang i uka noe misbruk. Heller performance-enhancing (klarer ikke å tenke et bedre norsk uttrykk her&nå). Men det er sikkert fryktelig individuelt, og man må helt sikkert passe godt på mat og spesielt søvn hvis man "tar noen striper" hver uke.

Snakker vi om meth snakker vi om (til en viss grad) et helt annet rusmiddel som er langt verre å bruke ift å misbruke, så den er ikke med i sammenlikningen her.
Her er noen ting for å unngå nedtur;

1. Spis sunn mat, få i deg proteiner å mineraler.
2. Drikk masse vann.
3. Få deg en god natts søvn.
4. Ta noen benzodiazepiner (sobril, valium etc.) (dette er mest brukt for å lande etter turen..)

Gjør du dette så vil du mest sannsynlig unngå nedtur!
Lykke til, å god nyttårsaften!
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ok. Men hva vil du (...eller andre her forsåvidt..) si er "normal" hyppighet på hvor ofte man tar speed?

La oss si; hva med f.eks bartenderen som bruker det maks 1 gang i uka for å være ekstra våken og utadvendt på jobb. Misbruk dét?
Vis hele sitatet...
Poenget er at det du da får av ekstra energi den dagen kommer fra et sted. Og hopper du over en natt, har du minst et par dager hvor du ikke er helt i slag. Da går det hardt utover det meste. Alt går fint en stund - i lengden knekker det deg.

Jeg har forsøkt å bruke speed i helgene, og endte opp helt nedbrutt. Det tok riktignok noen år, og det skumleste av alt var at jeg ikke skjønte at grunnen til at jeg var så jævlig nedfor, sliten og deppa var nettopp amfen. Det forsto jeg ikke før jeg sluttet.

Dessuten, denne bartenderen du snakker om burde lære seg å være utadvendt uten amf. Det er en skummel form for avhengighet, når du får det for deg at du må ha stimulanter for å klare jobben din...