Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4629
Hei.
Jeg skaffet meg for en stund siden en Volvo 240 stj. Denne kassa er virkelig en politimagnet. på 4 mnd nå er jeg blitt stoppet 7 ganger utenfor mitt eget hus siden jeg kommer ofte sent hjem. (for å ikke glemme de gangene utenom dette)
Praten med dem tar gjerne en halvtime til en time, da bare for at de skal vite hva jeg heter, om det er min bil og hvor jeg bor om igjen og om igjen, dette selv om de både ringer til stasjonen og sjekker førerkort og vognkort.
Har aldri vært i trøbbel med dem, og har kun ett forenklet forelegg for en fartovertredelse for 2 år siden, som ble gjort opp ganske fort. Men til tross for dette så føler jeg meg titt og ofte som en hard kriminell i møte med dem, de er sure og kranglete selv om jeg er høflig og smilende mot dem. Ja har truffet ett par som faktisk har vært unntaket og vært svært høflige og artige å prate med. Men disse andre overdøver fullstendig dette. Jeg er nå så lei og irritert over det at jeg måtte utbasunere det her litt. Kanskje dere har noen meninger i tillegg, eller lignende opplevelser dere vil fortelle om?

Slenger ved en link med en som skulle selge sin politimagnet, en veldig artig fortelling, og svært lik til hva jeg opplever: http://mobil.tv2.no/underholdning/br...t-3316029.html
kjedelig streiting
Jeg hadde også en politmagnet for en stund tilbake. Da jeg har visse ting på rullebladet så førte jo det så og si alltid til at politiet skulle prate ekstra lenge. Det er egentlig jævlig irriterende at politiet med sine "få ressurser" ikke klarer og notere at de har stoppet en bil 5 ganger uten å finne noe så det ikke gjentar seg i det uendelige. Tilslutt så føler man seg jo litt trakkasert.

Jeg kan dog bekrefte at det hjelper å bytte bil
Sist endret av legalize_it; 20. juli 2011 kl. 19:20.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jeg hadde også en politmagnet for en stund tilbake. Da jeg har visse ting på rullebladet så førte jo det så og si alltid til at politiet skulle prate ekstra lenge. Det er egentlig jævlig irriterende at politiet med sine "få ressurser" ikke klarer og notere at de har stoppet en bil 5 ganger uten å finne noe så det ikke gjentar seg i det uendelige. Tilslutt så føler man seg jo litt trakkasert.

Jeg kan dog bekrefte at det hjelper å bytte bil
Vis hele sitatet...
Ja, jeg venter og på at de skal bli så kjent med bilen at de lar meg få lov til å komme sent hjem uten å bli stoppet en dag.

- Tenkte forøvrig på om jeg skulle troppe opp på stasjonen og spørre dem en dag om jeg får lov til å være ute litt sent i kveld.. Bare for å se reaksjonen
Føles jo ut som den gangen jeg kom sent hjem til min mor og fikk sjengepreken for å komme så sent.

Fikk i går til stadig spørsmål om akkurat det, "hvorfor er du hjemme så sent"? Er ikke det min sak da? Blitt ulovelig å kjøre på natta?
Jeg hadde lett sendt et formelt brev å klagd. Jeg ville også gått til media for å få litt mere blest rundt hvor lite politiet har å ta seg til. (Tviler ikke på at de tar seg av mye viktig, men av og til virker det som de har ekstremt lite å gjøre på.)
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Jeg hadde lett sendt et formelt brev å klagd. Jeg ville også gått til media for å få litt mere blest rundt hvor lite politiet har å ta seg til. (Tviler ikke på at de tar seg av mye viktig, men av og til virker det som de har ekstremt lite å gjøre på.)
Vis hele sitatet...
Ang det med brevet, så er det akkurat det jeg hadde i tankene om å gjøre
Tviler på at det hjelper, men likevel.
Det er da fælt hvor lite politiet har å ta seg til når de skal stoppe samme bilen x antall ganger jo.

Én ting du kan gjøre er å skrive "IKKE NOE LUGUBERT HER!" på siden av bilen, så kan du ihvertfall si at du har en grunn til å bli stoppet
Sitat av Fuzzyfossen Vis innlegg
Ang det med brevet, så er det akkurat det jeg hadde i tankene om å gjøre
Tviler på at det hjelper, men likevel.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det hjelper Blir vel arkivert ...i søppla
Sist endret av KarlsenK; 20. juli 2011 kl. 19:32.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Det er da fælt hvor lite politiet har å ta seg til når de skal stoppe samme bilen x antall ganger jo.

Én ting du kan gjøre er å skrive "IKKE NOE LUGUBERT HER!" på siden av bilen, så kan du ihvertfall si at du har en grunn til å bli stoppet
Vis hele sitatet...
ha ha.. Den var faktisk ikke så dum
Mal bilen i politifarger og la det stå POTITT istede.
Uff.... høres ikke gøyt ut, si til de neste gang: beklager at jeg er sent ute om kvelden. men dere har faktisk stoppa meg X antall ganger uten å finne noe, kan jeg være så snill å få gå inn i huset og gjøre det jeg skulle? Og jeg som trodde vektere var maktsyke idioter.....
Sitat av Bundy Vis innlegg
Mal bilen i politifarger og la det stå POTITT istede.
Vis hele sitatet...
Eller Idioti?
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bundy Vis innlegg
Mal bilen i politifarger og la det stå POTITT istede.
Vis hele sitatet...
Får meg til å tenke på denne

Edit: hvordan får jeg fram bildet her?

Sitat av losjien Vis innlegg
Uff.... høres ikke gøyt ut, si til de neste gang: beklager at jeg er sent ute om kvelden. men dere har faktisk stoppa meg X antall ganger uten å finne noe, kan jeg være så snill å få gå inn i huset og gjøre det jeg skulle? Og jeg som trodde vektere var maktsyke idioter.....
Vis hele sitatet...
Verdt ett forsøk ja. Har ikke noe å tape på det, de kan umulig stoppe meg særlig oftere
Sist endret av Fuzzybossen; 20. juli 2011 kl. 19:41.
Sånn

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=9030&d=1311183591

TS:

Du har vel ikke et bilde av den "politimagneten" din?
Det hadde jeg blitt jævli sur på også. Hvis man er ærlig, skal man ikke lide for det bare fordi man har en bil som mange kriminelle har.

Hadde sagt til dem ved neste besøk at hvis dere ikke gir dere, går jeg til avisa for å si hva jeg mener.

Hadde også sagt at jeg setter pris på at dere gjør jobben deres, men jeg er ikke kriminell, jobber og prøver å leve et vanlig liv, så nå begynner det å bli nok. Naboene begynner å lure på hva for person jeg er når dere kommer hit hele tiden.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Sånn

TS:

Du har vel ikke et bilde av den "politimagneten" din?
Vis hele sitatet...
Ikke på stående fot dessverre, men er en rimelig ordinær hvit volvo 245
med den vanlige ordinære rusta på bakluka og 3 1000-metere i fronten
Sitat av Fuzzyfossen Vis innlegg
er en rimelig ordinær hvit volvo 245
Vis hele sitatet...
Denne?

http://www.classycars.org/Volvo/volvo.1983.245.GL.jpg
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Denne?

http://www.classycars.org/Volvo/volvo.1983.245.GL.jpg
Vis hele sitatet...
he he nei, min er noe nyere, 90 mod, og har ikke amerikansk front

Edit: Men til ellers var den jo ikke så ulik, har sotede vinduer hele veien bak fra b-stolpa i tillegg.
Sist endret av Fuzzybossen; 20. juli 2011 kl. 19:58.
Hadde en Mazda 323 fra 93. Beige farge, så vel ikke veldig fin ut. Manglet i tillegg grillen mellom lyktene, panseret og fangeren.

Sto i et lyskryss i Drammen sånn ca 23 tiden en kveld i fjor høst. Kom da i mot oss, kjørte forbi til neste kryss og tok en usving. Han ene purken kikket noe jævlig akkurat idet de passerte oss. Fulgte etter oss i hver eneste rundkjøring og lyskryss før de etter ca 5 minutter slo på blålysene.

Rutinekontroll Jeg satt i passasjersetet og var småbørst. Sa det også til purken men sjåføren (som var edru) slapp å blåse faktisk. Bilen ellers burde aldri vært på veien i den standen, men det i seg selv sjekket de ikke.

Når bilens image minner om en type med en eller annen form for et rusproblem så blir de nok generelt stoppet oftere.
Har du noen tvilsomme kompiser de kanskje er interressert i?
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jandre Vis innlegg
Har du noen tvilsomme kompiser de kanskje er interressert i?
Vis hele sitatet...
Nei, har nok ikke det,
evt kjøpt bilen av en "kjenning" ?
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av technot Vis innlegg
evt kjøpt bilen av en "kjenning" ?
Vis hele sitatet...
Nei, kjøpte den av en kamerat av meg som heller ikke har hatt trøbbel med politiet. Han bor ett stykke unna meg og har ikke hatt samme problemene, men som sagt så har jo tida på døgnet noe å si. Men kunne de bare snakket høflig og normalt til meg, og sett på meg som ett medmenneske, så hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Er helt greit at de følger med, men ikke på den måten som de har gjort det på nå.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hadde en lyseblå volvo 740. Hadde den i 6 måneder og kjørte godt over 20.000-30.000km i løpet av perioden. Aldri stoppet.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hadde en lyseblå volvo 740. Hadde den i 6 måneder og kjørte godt over 20.000-30.000km i løpet av perioden. Aldri stoppet.
Vis hele sitatet...
Jeg har og hatt en 740, var ikke noe problem med den heller.
Men 240 er vel generelt sett på som ungdomsbil, så kan ha noe med det å gjøre.
blir selv stoppet ganske ofte av politi, sko tro det var hobby å stoppe akkurat meg, har en sliten toyota carina 2, 91 mod.
dagen etter jeg fikk bilen på veien, fikk den på vegen en torsdag, dagen etter ble jeg stoppet, det gikk 2 uker, ble jeg stoppet igjen, da lurte de på hvorfor jeg snudde inne på en stengt bensin stasjon, osv. samme kveld følte de etter meg, en god stund, så gikk det en liten måned, så ble jeg stoppet igjen, da spørte jeg koffer eg blei stoppa så mye, han svarte at det va rutine..
Ring til politiet (ikke nødnummer) spør om du får lov til å kjøre i kveld etter klokken 23:00 uten å bli stoppet.
Ta opp samtalen, blir det noe komisk ut av det, send til VG eller noe, kan bli interresant

Må være slitsomt å bli ''forhåndsdømt'' på den måten i grunn, lykke til.
Sist endret av ZELDUR; 20. juli 2011 kl. 22:14.
Dette må du da for all del ikke finne deg i!
Jeg ville som andre sier, enten dratt ned på stasjonen og spurt om hva problemet egentlig er. Eller så ville jeg ha prøvd å sendt inn en klage. For i mine øyne er dette nesten på grensen til trakkasering.

Som flere andre, inkludert deg selv påpeker, er de ikke noe som helst ulovlig med å kjøre bil selv om det er på natten. Klart det skjer mye snusk om nettene, men de burde ha skjønt tegninga etter at de har stoppet deg så mange ganger og alt viser seg å være i orden.
Når jeg hører at politiet ikke har noe bedre å ta seg til enn dette blir jeg nesten forbanna.
jeg syns det er fett å bli stoppa, føler meg som en gangster da Selvom jeg aldri har blitt stoppa :P Kun på streetmeet fått beskjed om å slå av bilen fordi det skader miljøet -_-
Kan ikke telle hvor mange ganger jeg og min bror er blitt stoppet i Primeraen hans.. At snuten orker!
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Sånn

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=9030&d=1311183591

TS:

Du har vel ikke et bilde av den "politimagneten" din?
Vis hele sitatet...
En slektning hadde en volvo 340 ganske lik. "Påliti". Navnet kan gjettes.
Syns du burde gjøre som folk sier i tråden her, stikke til stasjon for å spørre hva greia er.
Men har ikke lest noe om at du må holde oss oppdatert enda
Helt idiotisk at de forbinder kriminelle med bilvrak.

Er som regel gjerne motsatt, etter det jeg har opplevd.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Syns du burde gjøre som folk sier i tråden her, stikke til stasjon for å spørre hva greia er.
Men har ikke lest noe om at du må holde oss oppdatert enda
Vis hele sitatet...
Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg vil gjøre det enda, noe skal jeg da gjøre i allefall! Så skal holde dere oppdatert

Sitat av Bundy Vis innlegg
Helt idiotisk at de forbinder kriminelle med bilvrak.

Er som regel gjerne motsatt, etter det jeg har opplevd.
Vis hele sitatet...
Føler meg såret.. Bilvrak? Men er enig i det!
Hadde jeg vært svin, så hadde jeg stoppet alle unge med dyre biler. For de som har dårlige biler(:P) tjener ikke bra.

EDIT: Og gamle folk med dyre biler, for den saks skyld.
Sist endret av Bundy; 20. juli 2011 kl. 23:49.
Glemte å skrive at du må slenge opp noen bilder av vidunderet og :P

Førstebilvalget ligger rundt Volvo
Jeg sliter med det samme. Men jeg ber om det da. Bor på en plass med mye kriminalitet og bilen jeg kjører er en svart rullemalt 245 med kappsenk og 4% soting fra a-stolpe og bakover. Den bilen er full av bikkjespor for å si det sånn...
Åjoda, du bare vet ikje at de er tvilsomme:-P
Nå har det seg vel sånn at du ikke plikter å oppgi noenting annet enn navnet ditt til Politiet, så i teorien skal du da kunne si følgende:
"Jeg heter <sett inn navn her>. Vil dere vennligst komme til poenget? Jeg er nemlig ikke interessert i å bruke tiden min på dette, så med mindre dere kan bevise et lovbrudd her og nå, har jeg andre ting å ta meg til."
Sist endret av Verilon; 21. juli 2011 kl. 08:53.
Det du kan gjøre, er å skrive "Antall ganger stoppet; ||||(<- strek over)" bak på bilen.
Og fortsette de neste gange du blir stoppet, kan være litt artig!
Ganske merkelig at politiet, med så få ressurser bruker ekstremt mye tid på å surre rundt på veien uten en dritt å ta seg til.
Jeg har tenkt litt over det i det siste at de må bruke jævelig mange prosent av kapasiteten sin på bil og vei.

Var selv på båttur med noen kompiser for noen uker siden, da skulle en tulling av en politi bruke ca 30 min på å få sjekket at kompisen min hadde båtførerprøven, med unødvendige spørsmål så det holdt. For så å senere på dagen komme dundrene med blålys max 10 meter bak "rumperisteren" 2 av vennene mine satt i, fy faen..
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Dere vil neppe tro det, men ble selvsagt stoppet sent i går kveld igjen. Denne gang bare for 5 min heldigvis, siden jeg sa at jeg var blitt stoppet kvelden føre. Politibetjenten var grei i tillegg. Men mitt spørsmål er, er dette en sak media ville brydd seg om?
kjedelig streiting
Jeg tror det er ganske normalt at folk som har litt spesiell døgnrytme blir stoppa en del av politiet. Spesielt når du i tillegg har en gammel bil osv. Men du kan jo prøve da det blir helt feil at politiet stopper samme personer og spør dem ut hele ta. Husker jeg satt på med en kompis i en gammel sierra engang. Da ble vi stoppa 2 ganger med 150 meters mellomrom. Og den andre patruljen som stoppa hadde hørt på sambandet at vi allerede ble stoppa. Men flaue var dem ikke.