Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4458
Spørsmål:

"Fått i meg farlig sprit?"

Litt info:

Hei hei folkens, Sitter her nå og har tatt meg 2 øl og noe sprit, er ikke klar i topplokket i det heletatt så vær så snill og prøv og ikke le her xD
ganske lang ti og lese stay with me guys xD

Forklaring på hvorfor jeg er redd:

Ok det startet med att jeg satt her og dro nedpå en ølboks i løpet av 5-6 min, også gikk den andre ølboksen så hadde jeg lyst til og ruse meg litt ned.

Jeg fant en flaske med sprit ståendes i skapet (som KOMPISSEN MIN hadde satt igjen) jeg tenkte faen detta kan jo værra noe jævlig dritt, men der igjen så er jo over halvparten av flaska drekki (Han sa detta var hjemmebrent med rundt 96% i) og han hadde jo drekki detta, og han bare satte den her og sa han ikke skulle ha, så jeg tokk meg først 2 shotglass SMÅ shot glass (Med spriten) også ett glass som jeg fylte 2 cm med sprit i bunnen (tynne glass ikke så mye) og fylte på med juice og drakk det, først så merka jeg ingen ting så SMALT DET NO JÆVLIG i pappen på meg og jeg blei drit redd xD nå sitter jeg her og skjelver omtrent fordi jeg er redd for att detta kan ha vært noe dritt I og med att det var HJEMME-BRENT.

Ting som jeg merker som er uvanlige: Ser dårlig, jævlig dårlig konsentrasjon, er jævlig trøtt men får fortsatt ikke sova.

så jeg satt og leste som faen på nett etter en forklaring så prøvde jeg og brenne litt av spriten for og sjekke ingen ting skjedde, sorry folkens dette er ikke mer en en halvtime siden skjedde og jeg har fortsatt disse rare "Bivirkningene" JA jeg har vært full før men aldri merka noe sånt :P noen som har en forklaring?

PLUSS EN TING TIL, jeg har smakt 96%'er før og det bare FORSVANT på tunga med dråpen og her skjedde det ikke en dritt detr gikk rett ned når jeg smakte på den (RÈINT) ikke mer en 2-3 dråper og ingen ting skjedde.
Sitat av nosst10 Vis innlegg
Spørsmål:


Ting som jeg merker som er uvanlige: Ser dårlig, jævlig dårlig konsentrasjon, er jævlig trøtt men får fortsatt ikke sova.
.
Vis hele sitatet...
Jeg tror dette kan være symptomer på at du er full..
vært full før men faen, er helt borte her etter så lite jo! drekker jo vanligvis 8-9 øl før jeg er dritings, 1.82 høy og veier litt over 84 kg seff burde jeg jo tåle litt xD
Er dette ditt første møte med alkohol?

Hjemmebrent er i de aller fleste tilfeller ikke mer skadelig enn polsprit, er kansje en ørliten sjangs for at det er noe lugubert med det. men begynner du å se skikkelig dårlig så får du ta deg en dram med noe ordentlig og så en tur på legevakten å forklare problemet ditt.
Sist endret av Jalla09; 5. desember 2010 kl. 01:21. Grunn: leif
Såklart gutten kan være full, men det skader ikke å gi noe vettig info.

"Giftinformasjonen gir deg hjelp og råd ved forgiftninger og forgiftningsfare. Vi forteller deg hva som er giftig, hvilke symptomer man får og hvilken behandling som er nødvendig. Ring vår døgnåpne vakttelefon på 22 59 13 00"

Det er ikke farlig å ringe...
Kommer kameraten din fra Trøndelag ?
men du drakk i følge deg en ukjent mengde sprit som skulle være sterk... Man blir fort full av sånt; og hvor mye du tåler varierer veldig fra dag til dag.
Sitat av nosst10 Vis innlegg
vært full før men faen, er helt borte her etter så lite jo! drekker jo vanligvis 8-9 øl før jeg er dritings, 1.82 høy og veier litt over 84 kg seff burde jeg jo tåle litt xD
Vis hele sitatet...
Men som du sier så har du også shottet en del 96%, og det skal ikke så mye til før det smeller da Er nok ikke noe å bekymre seg over, men du kan evt. høre med foreldrene dine etc. om du er redd det kan være noe annen dritt du har fått i deg.
altså, erfaring fra min side.
Jeg drikker hver helg, er en stor kar og tåler mye.
Men det greiene med at ungdommer sier de drikker 96% . Det er rett og slett bare tull.
Den dagen dere smaker 96% bare på tunga, kommer dere til og grine.

Jeg tenker nok du bare er beruset, med veldig mye angst

edit. og hvis du blir drita på 8-9 øl, tåler du virkelig ikke mye !
Sist endret av locking123; 5. desember 2010 kl. 01:22.
Smerter i brøstkassa normalt og få og eller?
Ring 22591300 eller 113 hvis du er i tvil.
Å brenne spriten med lighter har ingenting å si.
Ellers vil jeg nevne at alle symptomene du nevner er mer eller mindre vanlig når man er full.
han SA att det var hjemmebrent vært borti litt sprit sjøl men faen 96 prosentern FORSVANT når jeg fikk en dråpe på tunga og her skjedde det ikke en dritt så lurer litt på hva faen som skjer her, enten så har han kødda no jævlig xD
Hvis du blir dritings av 8-9 øl er det vel ikke så rart at 96%en smalt som den gjorde?
du kan få det hvis du sitter der med angst ja, men ring giftsentralen så får du nok tilbake roen
Hvis du ikke har spist på lenge og heller i deg sterk sprit fort så skal jeg si deg man blir full fort.... ? kan det være det?
Det røska no jævlig ja, men har ikke telefon får ikke lønning før på fredag så da blir det ny på fredag, kan sikkert hende at jeg bare er dritings men har ikke merka noe så jævlig før

Men men takk for hjelpa folkens dere får ha en fin lørdags kveld

jepp da har ikke spist på mange timer, MEN KAN NOEN FORKLARE SMERTER I BRØSTKASSA?
Aftermathen av å bli skikkelig drita og komme hjem til et forum - http://freak.no/forum/showthread.php?t=159207
Å skrive ritgi, det er oppskrtytt!
Hvis du hadde vært så drita at det kan være farlig for deg hadde du 1. Ikke klart og gå inn på Freak.no og skrive en så lang post uten skrivefeil. 2. Spydd eller vært så kvalm at du hadde hengt over dass og bedt til gud.

Få i deg noe mat og legg deg og sov. I morgen gir du kompisen din en slap fra meg fordi han lyver til deg om at han hadde helt sykt potent heimert fra trøndelags dypeste skoger. Ville anbefalt deg og gå i barskapet til faren din og hentet frem en flaske med sprit på minst 40% og sammenligne med. Drikk et glass med dette rent og sjekk opp mot 96% til kompisen din.
Sitat av locking123 Vis innlegg
altså, erfaring fra min side.
Jeg drikker hver helg, er en stor kar og tåler mye.
Men det greiene med at ungdommer sier de drikker 96% . Det er rett og slett bare tull.
Den dagen dere smaker 96% bare på tunga, kommer dere til og grine.

Jeg tenker nok du bare er beruset, med veldig mye angst

edit. og hvis du blir drita på 8-9 øl, tåler du virkelig ikke mye !
Vis hele sitatet...
Enig her.

Husker da jeg fikk i meg bare noen dråper 96%.
(Tror du får ca samme effekt av å drikke antiback)
Faen, dritten svei jo på tenna, tunga, halsen, svelget og magen.
Rart det ikke forsatte å svi når jeg pisset det ut også.
oh ikke enda en fjortis som tror han dør etter 3 shots med "96"
Jeg drikker ofte hjemmesnekra himmel-vann, men det er fordi jeg vet hva jeg får (kvalitet)
Og effekten av 96% kan ofte få fram forskjellige følelser som man ikke får av ´´vanlig´´alkohol, men som ikke trenger å være farlig. Etter 1-3 shots med det jeg ofte drikker, pleier jeg å føle meg vektløs i kort tid og bare nyte følelsen av å være ei fjær.

Igjenn da, er du ikke vant med å drikke 96% og slurper i deg to shotter, så kan du få ubehagelige bivirkninger, farlig er det absolutt ikke. Hvertfall om du ikke har shottet Methanol, men det er ganske skjeldent tilfelle. Bare slapp av å drikk litt vann, spis litt feit og søt mat, så skal du se at du blir så fin i formen
Husk at det kan være en sammenhegn mellom at du faktisk er full/drita og at du i utgangspunktet var litt skeptisk til spriten. Blir gjerne sånn om en tror man kommer til å bli dårlig, eller er redd for det føler man seg gjerne fort dårlig. Annet enn det ring 113 om du blir for dårlig, kan jo være alkoholforgiftning?
Som alltid i sånne tråder som dette: NFF er ikke kyndig helsepersonell! Ring giftinfo, sjukebil hvis det er kritisk.
Hadde dette vært teknisk sprit så hadde nok kompissen din fått store problemer av å drikke en halv flaske. Forøvrig så er vanlig sprit motgift til teknisk sprit.
Må poste på facebook: "ååå fyfaen, skal aldri drikke igjen azzzz"

Neste uke, er du på flaska igjen. Slår aldri feil
Kan vi forøvrig slutte å omtale hjemmebrent som "96%"? Det er svært, svært sjeldent 96%.
Uansett hvordan du destillerer så kan ikke HB inneholde mer metanol enn satsen den kommer fra, og det er mer metanol i en liter appelsinjuice enn i en 25-liters dunk med sats. Dårlig HB inneholder fusel, som sikkert ikke er veldig mye skadligere enn etanol, men er så jævlig ekkelt at du uansett ikke klarer få i deg mye av stoffet.

Største reelle fare med HB er blyforgiftning, hvis en eller annen idiot skulle finne på å bruke blydeler i apparatet sitt (f.eks. blyholdig loddetinn). I tillegg den åpenbare faren for etanolforgiftning, da, som blir større med sterk sprit.

Kan vi forøvrig slutte å omtale hjemmebrent som "96%"? Det er svært, svært sjeldent 96%.
Vis hele sitatet...
Det er trivielt å komme over 90% med en enkel reflux-brenner, f.eks. "spiralbrenneren". Jeg har en kompis som laget en slik ut av en rustfri kjele og en trinnløs induksjonsplate. Uten vannkjøling tar det riktignok ekstremt lang tid å destillere 25L sats, men vi fikk 3.5L veldig god 93% på _første_ forsøk (kastet et par dl av det som kom ut først og til slutt). Planen var egentlig å blande den ned til 40% og destillere en gang til, men det var ikke nødvendig.
Sist endret av dweeb; 5. desember 2010 kl. 05:44. Grunn: formatering
Når det gjelder å drikke sprit (hjemmebrent) ialfall der jeg kommer ifra er ikke noe unormalt. å de symptomene du kommer med er veldig vanelig. tror du kan legge deg å rommet vil spinne en god stund, ambefaler deg å ta deg noe å spise å drikk godt med vann før du legger deg, da slipper du det så jævlig imorgen. alkoholen tørker ut kroppen så kan være lurt å la en flaske med vann stå tilgjengelig så om du våkner kan du ta deg en slurk
Drikk resten så tenker du ikke mer på det : )
Sitat av ps3 Vis innlegg
Kan vi forøvrig slutte å omtale hjemmebrent som "96%"? Det er svært, svært sjeldent 96%.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ikke mulig å lage 96% sprit.

Det sterkeste du klarer å brenne med Hjemmebrents apperat er 95,6 %:
Dette er også vanskeligt å få til.
Prøv å tenn på sprit, fra en skål. For all del: Drita mann som setter fyr på ei flaske himkok og brenner ned hele huset er ingen fin overskrift...

Altså, hell litt sprit i en passende beholder og tenn på. 96% brenner sinnsykt bra og skal ha en blå flamme. 40-50% brenner ikke så veldig bra, og du kan få problemer med å tenne på. Om flammen blir blå vil det si at spriten er ren.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Prøv å tenn på sprit, fra en skål. For all del: Drita mann som setter fyr på ei flaske himkok og brenner ned hele huset er ingen fin overskrift...

Altså, hell litt sprit i en passende beholder og tenn på. 96% brenner sinnsykt bra og skal ha en blå flamme. 40-50% brenner ikke så veldig bra, og du kan få problemer med å tenne på. Om flammen blir blå vil det si at spriten er ren.
Vis hele sitatet...
Det er umuligt å få fyr på sprit som er svakere enn 60%.
Fresten er det bare å ta litt på en finger å fyre på.
Brenner det så er det over 60%.
Sitat av nosst10 Vis innlegg
er ikke klar i topplokket i det heletatt så vær så snill og prøv og ikke le her xD
Vis hele sitatet...
Ingen fare.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av locking123 Vis innlegg
Men det greiene med at ungdommer sier de drikker 96% . Det er rett og slett bare tull.
Den dagen dere smaker 96% bare på tunga, kommer dere til og grine.
Vis hele sitatet...
Rein 96 svir på tunga og i svelget og er vanskelig å få ned. Men jeg griner ikke. De fleste som drikker 96 blander det vel ut med f.eks. kaffe uansett.

Sitat av nosst10 Vis innlegg
han SA att det var hjemmebrent vært borti litt sprit sjøl men faen 96 prosentern FORSVANT når jeg fikk en dråpe på tunga og her skjedde det ikke en dritt så lurer litt på hva faen som skjer her, enten så har han kødda no jævlig xD
Vis hele sitatet...
Du sier du blanda den ut med juice og er overraska over at det ikke oppfører seg som ren sprit?

Sitat av morgenstern Vis innlegg
Hvis du hadde vært så drita at det kan være farlig for deg hadde du 1. Ikke klart og gå inn på Freak.no og skrive en så lang post uten skrivefeil.
Vis hele sitatet...
Skrivefeil var det da nok av?

Sitat av morgenstern Vis innlegg
Ville anbefalt deg og gå i barskapet til faren din og hentet frem en flaske med sprit på minst 40% og sammenligne med. Drikk et glass med dette rent og sjekk opp mot 96% til kompisen din.
Vis hele sitatet...
Evt. kjøp et densimeter og avgjør saken med en gang.

Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
Husker da jeg fikk i meg bare noen dråper 96%.
(Tror du får ca samme effekt av å drikke antiback)
Faen, dritten svei jo på tenna, tunga, halsen, svelget og magen.
Rart det ikke forsatte å svi når jeg pisset det ut også.
Vis hele sitatet...
Ja, det svir. I mars drakk jeg meg dritings på 85 % håndrens blanda ut med kaffe... Det funka aldeles toppers og var helt gratis, siden hotellet hadde plassert ut både spritdispensere og kaffemaskiner over alt i bygget.

Sitat av Wickeddark Vis innlegg
Hadde dette vært teknisk sprit så hadde nok kompissen din fått store problemer av å drikke en halv flaske. Forøvrig så er vanlig sprit motgift til teknisk sprit.
Vis hele sitatet...
Etanol er motgift mot metanolforgiftning. Ingen produkter som selges til forbrukere i Norge inneholder metanol.

Sitat av ps3 Vis innlegg
Kan vi forøvrig slutte å omtale hjemmebrent som "96%"? Det er svært, svært sjeldent 96%.
Vis hele sitatet...
Tja. Det er ikke min erfaring.

Sitat av Havvi92 Vis innlegg
Det er faktisk ikke mulig å lage 96% sprit.

Det sterkeste du klarer å brenne med Hjemmebrents apperat er 95,6 %:
Vis hele sitatet...
Derfor runder man opp med skarve 0,4 %...



Til trådstarter: Du er ikke vant til å være rusa på sterk sprit og er nok litt angstfylt nå. Du kommer ikke til å dø, ro deg ned. Lag mat, drikk vann og legg deg. Så kan du logge på i morgen for å bekrefte at du er i live.
er det 96 såklart sier det pang i pappen kan ikke sammenligne 96%shotting med pils
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Du er drita.
Vis hele sitatet...
Haha!

96% sniiiiker seg ikke akkurat inn som det gjør med øl.
Den slår.
få i deg noe vann og spis brød heller noe annet som innholder korn og fiber. ikke vits å drikke til du ligg i gørfta og holder på å fryse i hel.

som nevnt tidligere ring legevakta hvis du tror at du er et offer for alkovol forgiftning.

hvis kompisen du fikk HB av fremdels er med oss i dette øyeblikk så ringer du han å spør om han har drukket mye av den samme spriten selv og fått lignende effekt.
Du merker bare effekten av litt god kærk. Tøm nedpå resten så eru blid og fornøyd helt til det kommer opp igjen i morgen