Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  560 65411
Sitat av Jonta Vis innlegg
(Som spørsmål etter at jeg kom med påstanden "homoseksualitet er ikke det samme som homofili"):*fil = En som blir tiltrukket av noe. *seksuell = En som utfører seksuelle handlinger deretter.

Det finnes dermed heterofile som er homo- eller biseksuelle. (Masse andre kombinasjoner også).

Det er flott at vi har denne forskjellen i språket, men det er få som er klare over dem.
Vis hele sitatet...
Eg orker ikkje dobbelsjekke dette, men takk for oppklaring. Eg står fortsatt på mine tidligere argumenter, då det er retta både mot homofile og homosexuelle. (sjølv om nokon er meir retta mot homofile)
Vi mennesker er en type flokkdyr som reagerer på hva vi oppfatter som avvikende fra samfunnet og tiden vi lever i, vi støter det vekk. I kritisk teori som tar for seg seksualitet snakkes det ofte om hvordan språket former våre tanker om hva som er normalt eller ikke og at vi dermed forsterker de holdningene som regjerer i vår tid gjennom vår bruk av språk.

For et annet eksempel (rasisme) på hvordan vi støter vekk, se Dagbladet's artikkel om rasisme her

For mer om hvordan språk former våre oppfatninger av kjønn og sekualitet, les gjerne Judith Butler's sine teorier. Anbefaler spesielt Gender Trouble.

For en inngående teori i hvordan samfunnet forandrer seg med tanke på hva som er normalt, abnormalt, ta en titt på Michel Foucault's verker Madness and Civilization og ikke minst 'triologien' The History of Sexuality, hvor han blandt annet tar for seg hvordan det greske samfunnet i Antikken forholdt seg til homoseksualitet. 'Vår' (Vesten's) filosofiske og kulturelle arv ble skapt i et samfunn der homoseksuale forhold mellom menn faktisk var regnet som helt normale.

Når det gjelder paraden i Oslo så kan jeg virkelig ikke skjønne at folk skal ha et problem med den og begrunne det med at 'de får det opp i trynet' eller 'må de ha oppmerksomhet'. Slå på hvilken som helst kanal, se en serie, les en bok, se på bladene på Narvesen. Hvem er det egentlig som dominerer i det visuelle? Det er oss heteroer det, gitt. Er vi oppmerksomhetssyke skrullinger vi da? Jeg kaster meg heller ikke over hver mann jeg ser selv om jeg er en heterofil kvinne, ei heller går jeg rundt og tror at alle menn jeg ser vil ha meg, så hvorfor skal noen menn føle seg 'truet' av alle potensielt homofile menn (aka. 'så lenge de ikke prøver seg på meg')? Slapp av, så kjekke er dere faktisk ikke.

Noe av det som er mest aktuelt nå om dagen er rettigheter. Religionsfrihet, ytringsfrihet, diskriminering av grupper/personer på bakgrunn av kjønn, rase, legning er forbudt ved lov. Problemer oppstår selvfølgelig når disse forskjellige rettighetene kolliderer med hverandre. Dersom en kristen tjenestemann nekter å vigsle et homofilt par fordi han føler det strider mot hans tro, hvem sin rett er da sterkest? Dette er særlig relevant i Storbritannia akkurat nå, der da særlig den katolske oppfatning av hva de kaller Natural Law kolliderer med de rettigheten som nå blir innført via parlamentet. En veldig god dokumentar som tar for seg dette, da særlig de troendes side av saken (og andre saker der de føler seg diskriminert på grunn av sin tro) finner dere her.

Jeg personlig mener at rettigheten for å ikke bli diskriminert på bakgrunn av legning teller mer enn rettigheten til å kunne diskriminere på bakgrunn av tro, men jeg skjønner selvfølgelig problemstillingen fra begges ståsted. Tro kan være en sterk kraft og en stor del av et menneskets identitet (hvordan de definere seg selv og oppfatter seg selv og verden), ofte mer enn hva legning gjør. Ens legning, dersom man tilhører standaren hetero, blir nesten aldri brukt som en del av ens egen oppfatning av en selv. Hvor mange tenker 'jeg er hetero og derfor er jeg sånn og sånn'?

Det som er så trist, og irriterende, er at folk ofte tenker 'sex' når de hører 'homofili', 'homo', 'lesbe' osv. uten å ta hensyn til alle de andre aspektene ved det mennesket. Når alt kommer til alt så er faktisk ikke Ola 'homsen Ola', men kun Ola. Akkurat som Heidi ikke kan bli definert av andre som 'Hetero-Heidi'.
Jeg forbanner homofili. Jeg kan aldri forstå hvorfor noen blir sånn, blir født sånn eller vil bli sånn. Det er spesielt at nå i 2010, har man enda ikke funnet ut om homfili er en sykdom og kan kureres eller om det er naturlig for enkelte. Personlig syns jeg folk får gjøre som de vil, men jeg grøsser hver gang jeg ser et skikkelig homseparr fordet!
Totskalle: Unnskyld? Det har da vært etablert en stund i den moderne verden at homofili ikke er en sykdom. Homofili forekommer dessuten blant ulike dyrearter, som forsterker teorien om at det er helt naturlig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosex...ior_in_animals
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg forbanner homofili. Jeg kan aldri forstå hvorfor noen blir sånn, blir født sånn eller vil bli sånn. Det er spesielt at nå i 2010, har man enda ikke funnet ut om homfili er en sykdom og kan kureres eller om det er naturlig for enkelte. Personlig syns jeg folk får gjøre som de vil, men jeg grøsser hver gang jeg ser et skikkelig homseparr fordet!
Vis hele sitatet...
Jeg forbanner idioter som deg.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Totskalle: Unnskyld? Det har da vært etablert ganske lenge i den moderne verden at homofili ikke er en sykdom. Homofili forekommer dessuten blant ulike dyrearter, som forsterker teorien om at det er helt naturlig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosex...ior_in_animals
Vis hele sitatet...
Men tenk deg om. I det lange løp vil homofili hindre vår arts utvikling. Hvorfor i svarte skal vi mennesker evolusjonere oss "naturlig" på den måten at vi hindrer vår egen overlevelse? Det er satt på spissen men likevel.
Hvorfor vi hater homoseksuelle? Jeg personlig gjør det ikke, men andre gjør det vel pga dette: http://www.youtube.com/watch?v=euXQb...layer_embedded
Sitat av spelley Vis innlegg
Hvorfor vi hater homoseksuelle? Jeg personlig gjør det ikke, men andre gjør det vel pga dette: http://www.youtube.com/watch?v=euXQb...layer_embedded
Vis hele sitatet...
Sist jeg så den filmen ble jeg fortalt (her på nFF) at det var en komiker som hadde hovedrollen der
Sist endret av VivaLatrina; 28. juni 2010 kl. 01:55.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men tenk deg om. I det lange løp vil homofili hindre vår arts utvikling. Hvorfor i svarte skal vi mennesker evolusjonere oss "naturlig" på den måten at vi hindrer vår egen overlevelse? Det er satt på spissen men likevel.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne forklare hvordan homofili kan "hindre vår arts utvikling". Det er vel egentlig tvert i mot? Vi har nok mennesker på jorden allerede.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men tenk deg om. I det lange løp vil homofili hindre vår arts utvikling. Hvorfor i svarte skal vi mennesker evolusjonere oss "naturlig" på den måten at vi hindrer vår egen overlevelse? Det er satt på spissen men likevel.
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare vrøvl. Homofile er i stand til å få unger akkurat på samme måte som heterofile kan få unger. Hvis det er noen som hindrer menneskehetens mentale og fysiske utvikling i positiv retning så er det sånne som deg.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Sist jeg så den filmen ble jeg fortalt (her på nFF) at det var en komiker som hadde hovedrollen der
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du det er sannsynlig? Tror du bør sette deg inn i hvor kraftig bevegelsen mot homofile er i Uganda. Homoseksualitet er faktisk straffbart der, og homofile blir regelrett forfulgt.

Hvis noen tenker å spre den videoen videre, foretrekker jeg at dere bruker denne linken istedenfor, som har den mye bedre tittelen «Anti Gay Conference in Uganda».
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dette er jo bare vrøvl. Homofile er i stand til å få unger akkurat på samme måte som heterofile kan få unger. Hvis det er noen som hindrer menneskehetens mentale og fysiske utvikling i positiv retning så er det sånne som deg.
Vis hele sitatet...
Kuk og fitte skal sammen sitte er det et gammelt ordtak som sier. Du er så fæl til å komme med personangrep, jeg må bare påpeke det. Du gjør det nesten i hver eneste tråd der du selv syns noe er ufattelig dumt eller meningsløst. Også har du vær snill regeltråden som signatur. Herregud.

Uansett skjønner ikke jeg hvordan en mann og en mann skal kunne få barn på vanlig vis.
Sist endret av Totskalle; 28. juni 2010 kl. 02:08.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Uansett skjønner ikke jeg hvordan en mann og en mann skal kunne få barn på vanlig vis.
Vis hele sitatet...
De kan åpenbart ikke ha sex med hverandre og få barn, men det finnes jo ulike alternativer:
* De har sex med en kvinne som fungerer som surrogatmor.
* De adopterer et barn.

Den første måten er vanlig i den forstand at det er snakk om sex mellom mann og kvinne, med påfølgende graviditet. Den andre måten kan være svært heldig for et barn som kanskje ikke ville hatt noen reell fremtid i fødelandet sitt.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Kuk og fitte skal sammen sitte er det et gammelt ordtak som sier. Du er så fæl til å komme med personangrep, jeg må bare påpeke det. Du gjør det nesten i hver eneste tråd der du selv syns noe er ufattelig dumt eller meningsløst. Også har du vær snill regeltråden som signatur. Herregud.

Uansett skjønner ikke jeg hvordan en mann og en mann skal kunne få barn på vanlig vis.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok det han siktet til var at homofile har samme mulighet til å befrukte/bli befruktet som heterofile. Og ordtaket er nok ikke gammelt, du vet, slike ord ble ikke brukt så flittig tilbake i tiden.

Selv om du sikkert mente det ironisk.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Ja. Men det er en morsom tanke. 50% av alle menn i Australia er homofile eller bisexuelle, har jeg hørt. Dette blir da ståenes uten kilder.
Vis hele sitatet...
Tror ikke dette har en drit å si...
Hvis 50% alle menn og kvinner i verden hadde blitt homofile så tror jeg det hadde gått helt med tanke på genmanipulering, kloning, surrogat-mødre osv...
kansje det hadde vært bra for planeten?

tenk det: Kontrollert forplantning, høste og så de beste genene.
Dette kunne fjernet mye fedme, sykdommer, hindret overbefolkning og derifra hindret lidelse, sult, død, uland, fåt tilbake raser og hindret norge i å bli til en blandigsrase av alt-som-faen-meg-kan-klare-å-komme-hit.

Personlig er jeg ikke homofil, men er ikke imot homofile.. kjenner noen homser som er kule og kødder med det..... liksom:
"Halla! hva skjer i dag? erru homo eller?"
og de svarer med å le av det og kødder litt tilbake.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men tenk deg om. I det lange løp vil homofili hindre vår arts utvikling. Hvorfor i svarte skal vi mennesker evolusjonere oss "naturlig" på den måten at vi hindrer vår egen overlevelse? Det er satt på spissen men likevel.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det en god ting at mennesker formerer seg? Er det ikke nok faenskap i verden? Naturen vil sikkert fungere så mye bedre uten mennesker.

Men det store spørsmålet er ikke hvorfor homofile er homofile, men hva skal man gjøre med det?
Ok, homofili er ingen sykdom, man kan ikke "kurere" det og man velger det ikke.

- Skal man skyte alle homoer? (folkemord)
- Skal man samle dem et sted hvor de ikke er til plage for noen? (holocaust)
- Skal man redusere rettighetene deres og/eller slavedrive? (apartheid)

Eller...

- Skal man akseptere dem for det de er, og bare slutte å være så jævla trangsynt og egoistiske?
[quote=Skogslarve;1754004]Hvorfor er det en god ting at mennesker formerer seg? Er det ikke nok faenskap i verden? Naturen vil sikkert fungere så mye bedre uten mennesker.

Sant så sant.... men hvis jeg bestemmer meg for å la det bo mennesker her på JOrden så hadde jeg nok sterilisert alle med radiobølger eller noen av mine guddomelige krefter og så klona resten av shaiten
Det finnes ikke et eneste godt argument for å hate homoer, på samme måte som at det ikke finnes et eneste godt argument for å hate svarte.
Grunnen til at homofile burde få ha en parade og at heterofile ikke trenger det/har det er fordi homofile har blitt undertrykt og hatet i flere århundrer. En gang i året må det være lov for dem å vise deres seksualitet og feire friheten ved at de nå kan leve ut sitt sanne jeg, i stedet for å stenge seg inne i "skapet" i frykt for å bli hengt ut og det som verre er. (Homofile kan selvfølgelig ikke være helt trygge da det ennå, og sannsynligvis alltid kommer til å finnes trangsynte og hatfulle mennesker som ikke klarer å finne det i sitt svarte hjerte å respektere mennesker som er annerledes.)
Om man synes det er så forferdelig grusomt eller ikke liker de forskjellige utkledningene er det ikke så vanskelig å snu seg bort eller holde seg unna de få timene det pågår.

Og det å sammenligne homofili med zoofili er fullstendig fjernt. Mellom to homofile mennesker er det enighet om at her blir det ordnings, mens dyr sannsynligvis ikke er like fullt med på taktene. Men selvfølgelig, om man tenner på hunden og man vet med hundre prosent sikkerhet at følelsen er gjensidig, så kjør på.
Dendrofili (å tenne seksuelt på trær) er uvanlig ja, men ikke nødvendigvis så utrolig fælt. Å stikke en busk i rumpa er så å si det samme som å stikke en dildo inn der. Det er ingen som tar skade av det (bortsett fra en og annen flis kanskje, men hey, it comes with the territory.)

Engasjert og uoppmerksom debutant her :S Fikk ikke med meg at det var flere sider på forumet her så mitt svar var vel egentlig bare til førse side :P Med vennlig hilsen flau, ung mann.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg foretrekker freakforum takk, det er en slik kontrast som oppstår mellom partene i diskusjonen som er morsomt og underholdende
Vis hele sitatet...
Morsomt? Hell yeah! Du vil ikke tro hvor mye jeg lo ved tanken på at genene dine neppe kommer til å bringes videre noe sted. Tjoohoo!

Tror den tredje bokstaven i nicket ditt skal være en "m" jeg.

1: Du forbanner homofili. Dette er noe medfødt (jeg skal ikke si "og annerledes", da det faktisk er mange homofile som fremstår som veldig homofobe, hvertfall før de kommer ut av skapet). Forbanner du også folk med annen hudfarge?
2: Du sier "jeg kan aldri forstå hvorfor noen blir sånn", og dette er jo forståelig for folk som leser postene dine. Likevel tror jeg du tar feil, og faktisk kan forstå dette på et eller annet tidspunkt. Du kan lese litt i denne Wikipedia-artikkelen. OBS! NSFW-bilder! Gammel-gresk kunst og to gutter som "homser" på hverandre! Pass opp! Du kan unngå hesligheten ved å gå rett til Etiology-delen.
3:
Sitat av Totskalle Vis innlegg
I det lange løp vil homofili hindre vår arts utvikling.
Vis hele sitatet...
Hahaha. Jaja, såklart. For homofili er som pesten! Den sprer seg! Det blir jo mer og mer trendy for gutter å ha på seg rosa klær og bling i øret, og jenter å kline med hverandre på fest! Huttetu, snart dør menneskeheten ut.
4: DonTomaso kommer med personangrep? Tja.. han har vel en ganske god grunn til å gjøre dette: Deg. Det gir faktisk mening å kritisere deg på grunn av det du poster. Og hvis dette går under din definisjon av personangrep, so be it.
5: Til og med hvis det skulle være slik at andelen homofile eksploderer, så vil det ikke være et hinder for den menneskelige artens overlevelse. Oh noes! Kan ikke pule! Kunstig inseminering da?

Til slutt en kommentar angående signaturen din: "Min forhåpning er at vi skal kunne arbeta tilsammans." Dette "vi" begrenser du vel ganske kraftig, ikke sant?
Sist endret av Jonta; 28. juni 2010 kl. 03:12.
Sitat av Mustardbaby Vis innlegg
Det finnes ikke et eneste godt argument for å hate homoer, på samme måte som at det ikke finnes et eneste godt argument for å hate svarte.
Grunnen til at homofile burde få ha en parade og at heterofile ikke trenger det/har det er fordi homofile har blitt undertrykt og hatet i flere århundrer. En gang i året må det være lov for dem å vise deres seksualitet og feire friheten ved at de nå kan leve ut sitt sanne jeg, i stedet for å stenge seg inne i "skapet" i frykt for å bli hengt ut og det som verre er. (Homofile kan selvfølgelig ikke være helt trygge da det ennå, og sannsynligvis alltid kommer til å finnes trangsynte og hatfulle mennesker som ikke klarer å finne det i sitt svarte hjerte å respektere mennesker som er annerledes.)
Om man synes det er så forferdelig grusomt eller ikke liker de forskjellige utkledningene er det ikke så vanskelig å snu seg bort eller holde seg unna de få timene det pågår.
Vis hele sitatet...
Kan nesten si meg enig her. Men må man alltid ha et argument for å hate noe? Hvis folk velger å være trangsynte, eller bare er født trangsynte og er bestemt på at de hater homofili så syns jeg også de skal få lov til det. Det finnes fortsatt mennesker som følger gamle normer og gammel religion, og da er ikke homofili aktuelt engang. Vi lever i et samfunn med blandede meninger, og skal vi godta et syn må vi godta alle syn. Så lenge man holder seg til de skrevne reglene.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Morsomt? Hell yeah! Du vil ikke tro hvor mye jeg lo ved tanken på at genene dine neppe kommer til å bringes videre noe sted. Tjoohoo!

Tror den tredje bokstaven i nicket ditt skal være en "m" jeg.

1: Du forbanner homofili. Dette er noe medfødt (jeg skal ikke si "og annerledes", da det faktisk er mange homofile som fremstår som veldig homofobe, hvertfall før de kommer ut av skapet). Forbanner du også folk med annen hudfarge?
2: Du sier "jeg kan aldri forstå hvorfor noen blir sånn", og dette er jo forståelig for folk som leser postene dine. Likevel tror jeg du tar feil, og faktisk kan forstå dette på et eller annet tidspunkt. Du kan lese litt i denne Wikipedia-artikkelen. OBS! NSFW-bilder! Gammel-gresk kunst og to gutter som "homser" på hverandre! Pass opp! Du kan unngå hesligheten ved å gå rett til Etiology-delen.
3:Hahaha. Jaja, såklart. For homofili er som pesten! Den sprer seg! Det blir jo mer og mer trendy for gutter å ha på seg rosa klær og bling i øret, og jenter å kline med hverandre på fest! Huttetu, snart dør menneskeheten ut.
4: DonTomaso kommer med personangrep? Tja.. han har vel en ganske god grunn til å gjøre dette: Deg. Det gir faktisk mening å kritisere deg på grunn av det du poster. Og hvis dette går under din definisjon av personangrep, so be it.
5: Til og med hvis det skulle være slik at andelen homofile eksploderer, så vil det ikke være et hinder for den menneskelige artens overlevelse. Oh noes! Kan ikke pule! Kunstig inseminering da?

Til slutt en kommentar angående signaturen din: "Min forhåpning er at vi skal kunne arbeta tilsammans." Dette "vi" begrenser du vel ganske kraftig, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Oioi. Hvor jeg velger og skvette fra meg genene mine er vel opp til meg. Jeg er ikke rasist, men tror fortsatt at om vi ikke gjør noe snart så vil muslimene ta over landet våres og resten av vesten.

Jeg syns homofili er ekkelt og utradisjonelt. Fra mitt synspunkt hører ikke homofili noen stans hjemme.

Homofili er en psykologisk pest ja. Se på utviklingen. Det jeg vil ha frem, er at jeg ikke ønsker å leve i et samfunn der homofili blir satt pris på.

Det handler ikke om definisjon, personangrep er personangrep. Bare fordi jeg vender og vrir på ting, og det gjør det vanskelig å komme med tilbakeargumenter så må en klare å holde seg i skinnet.

Signaturen min. Det er et sitat fra en film. Man må ha sett filmen for å huske det, og du har tydeligvis ikke sett filmen. Du trodde kanskje at jeg skrev på svensk for morro skyld?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Kan nesten si meg enig her. Men må man alltid ha et argument for å hate noe? Hvis folk velger å være trangsynte, eller bare er født trangsynte og er bestemt på at de hater homofili så syns jeg også de skal få lov til det. Det finnes fortsatt mennesker som følger gamle normer og gammel religion, og da er ikke homofili aktuelt engang. Vi lever i et samfunn med blandede meninger, og skal vi godta et syn må vi godta alle syn. Så lenge man holder seg til de skrevne reglene.



Oioi. Hvor jeg velger og skvette fra meg genene mine er vel opp til meg. Jeg er ikke rasist, men tror fortsatt at om vi ikke gjør noe snart så vil muslimene ta over landet våres og resten av vesten.

Jeg syns homofili er ekkelt og utradisjonelt. Fra mitt synspunkt hører ikke homofili noen stans hjemme.

Homofili er en psykologisk pest ja. Se på utviklingen. Det jeg vil ha frem, er at jeg ikke ønsker å leve i et samfunn der homofili blir satt pris på.

Det handler ikke om definisjon, personangrep er personangrep. Bare fordi jeg vender og vrir på ting, og det gjør det vanskelig å komme med tilbakeargumenter så må en klare å holde seg i skinnet.

Signaturen min. Det er et sitat fra en film. Man må ha sett filmen for å huske det, og du har tydeligvis ikke sett filmen. Du trodde kanskje at jeg skrev på svensk for morro skyld?
Vis hele sitatet...
For det første; man er er ikke født trangsynt. Man er er født uten meninger og erfaringer, blir man oppdratt av foreldre og et miljø som er åpent for alt, da blir man åpen selv. Og om det motsatte inntrer, vil man bli trangsynt selv.

For det andre så er det ikke mange her som sier at man skal lovprise homofile, eller bare sette pris på dem. De ønsker at de skal likestilles med heterofile, fordi de er vanlige mennesker de også som ikke har gjort noe galt enn å ha en annen legning.

Og en siste ting, kilder på at homofili er utradisjonelt? Vi kan vel bare anta at homofili har eksistert til alle tider ettersom det forekommer hos dyr også. Det er ikke en 2000-årstrend som plutselig oppsto.
Sist endret av Filosofen; 28. juni 2010 kl. 14:34.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men må man alltid ha et argument for å hate noe? Hvis folk velger å være trangsynte, eller bare er født trangsynte og er bestemt på at de hater homofili så syns jeg også de skal få lov til det.
Vis hele sitatet...
Hvis man skal uttale sitt hat, så synes jeg man absolutt bør ha et argument, og et godt et sådan. Når man er klar over at sitt eget hat grunner i irrasjonaliteter og trangsynthet, har det da noen hensikt å beholde hatet? Kan man i det hele tatt forsvare et hat man innrømmelig ikke har noen årsak til å inneha? Man bør heller bruke det intellektet og den refleksjonsevnen man har til å grunne sine meninger, sitt livssyn og sin moralitet i rasjonalitet og fornuft. Noe annet er skadelig for både den som innehar hatet og de som berøres av det.

Sitat av Totskalle
Jeg er ikke rasist, men tror fortsatt at om vi ikke gjør noe snart så vil muslimene ta over landet våres og resten av vesten.
Vis hele sitatet...
Du kan ta det med ro. Det skyldes kun en manglende forståelse for statistikk og dynamiske prosesser fra din side.
Sist endret av Provo; 28. juni 2010 kl. 14:35.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
For det første; man er er ikke født trangsynt. Man er er født uten meninger og erfaringer, blir man oppdratt av foreldre og et miljø som er åpent for alt, da blir man åpen selv. Og om det motsatte inntrer, vil man bli trangsynt selv.

For det andre så er det ikke mange her som sier at man skal lovprise homofile, eller bare sette pris på dem. De ønsker at de skal likestilles med heterofile, fordi de er vanlige mennesker de også som ikke har gjort noe galt enn å ha en annen legning.
Vis hele sitatet...
Greit, men uasnett liker jeg ikke ordet trangsynt. Det er førstemann ut med det ordet som vinner, always. Kall meg trangsynt og få med deg noen som er enige, du vinner. Jeg kaller deg trangsynt og de som følger mine meninger backer opp, jeg vinner. Bare fordi samfunnet er slik i dag at vi skal stille oss likestilte og med åpne armer til alt og alle så kan vi ikke kalle de som ikke gjør slik trangsynte. Trangsynt er lik mainstream, mangel på evnen til å tenke for seg selv. Det har ikke noe med personlige meninger og gjøre.

Bare i mitt nærmiljø der homofili er "inn" da? Hvis noen kommer ut av skapet så er det jo hurramegrundt og gratulerer og nei så morsomt guuuuuuud hvor flott!!
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Greit, men uasnett liker jeg ikke ordet trangsynt.
Vis hele sitatet...
Det var vel du som først tok i bruk ordet som en beskrivelse på dine egne meninger, var det ikke?

Sitat av Totskalle
Bare fordi samfunnet er slik i dag at vi skal stille oss likestilte og med åpne armer til alt og alle så kan vi ikke kalle de som ikke gjør slik trangsynte. Trangsynt er lik mainstream, mangel på evnen til å tenke for seg selv. Det har ikke noe med personlige meninger og gjøre.
Vis hele sitatet...
Trangsynt vil jeg heller si er en beskrivelse av å nekte å høre på logikk og rasjonalitet. Å sperre seg inne med sine egne meninger selv om de beviselig skulle ha et dårligere fundament enn alternativene.

Sitat av Totskalle
Bare i mitt nærmiljø der homofili er "inn" da? Hvis noen kommer ut av skapet så er det jo hurramegrundt og gratulerer og nei så morsomt guuuuuuud hvor flott!!
Vis hele sitatet...
Det må vel sies å være fint at noen tør å være seg selv, og innrømme ovenfor verden at de er homofile når de først er det. Eller mener du de skulle tidd stille om legningen sin og latet som de var heterofile resten av sitt ulykkelige og ukomplette liv? Jeg ser ikke noen mulighet for et positivt alternativ til det du beskriver, så opplys meg gjerne.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Greit, men uasnett liker jeg ikke ordet trangsynt. Det er førstemann ut med det ordet som vinner, always. Kall meg trangsynt og få med deg noen som er enige, du vinner. Jeg kaller deg trangsynt og de som følger mine meninger backer opp, jeg vinner. Bare fordi samfunnet er slik i dag at vi skal stille oss likestilte og med åpne armer til alt og alle så kan vi ikke kalle de som ikke gjør slik trangsynte. Trangsynt er lik mainstream, mangel på evnen til å tenke for seg selv. Det har ikke noe med personlige meninger og gjøre.

Bare i mitt nærmiljø der homofili er "inn" da? Hvis noen kommer ut av skapet så er det jo hurramegrundt og gratulerer og nei så morsomt guuuuuuud hvor flott!!
Vis hele sitatet...
Først og fremst så kalte jeg deg aldri trangsynt. Og nei, man vinner ikke en diskusjon automatisk ved å slenge inn ordet trangsynt. Men om man kan bygge det opp med logiske og forståelige argumenter så er det bare rimelig at man skal få lov til å bruke det om personer man finner trangsynte.

Trangsynt er lik mainstream? Hva snakker du om? Og det å være trangsynt er da aldeles ikke å ikke kunne tenke selv... Trangsynt: som har sterke fordommer, som er lite åpen for andre syn.

Selvfølgelig skal man gratulere folk som er homofile når de kommer ut av skapet. Det er jo nettopp på grunn av folk som deg at man gjør det. Å komme ut av skapet er en bragd i seg selv, fordi man tør å gå ut med noe som kan skape sterkt hat mot seg selv.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Først og fremst så kalte jeg deg aldri trangsynt. Og nei, man vinner ikke en diskusjon automatisk ved å slenge inn ordet trangsynt. Men om man kan bygge det opp med logiske og forståelige argumenter så er det bare rimelig at man skal få lov til å bruke det om personer man finner trangsynte.

Trangsynt er lik mainstream? Hva snakker du om? Og det å være trangsynt er da aldeles ikke å ikke kunne tenke selv... Trangsynt: som har sterke fordommer, som er lite åpen for andre syn.

Selvfølgelig skal man gratulere folk som er homofile når de kommer ut av skapet. Det er jo nettopp på grunn av folk som deg at man gjør det. Å komme ut av skapet er en bragd i seg selv, fordi man tør å gå ut med noe som kan skape sterkt hat mot seg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg vet du ikke kalte meg trangsynt, det var ikke poenget. Og jeg var ikke den første til å slenge ut det ordet, jeg var den første som ble kalt trangsynt.

Man er selvmotsigende ved å kalle noen trangsynt. Vi lever i et åpent samfunn, greit, la alle være åpne på sin jævligste måte da.

Jeg forstår det. Men hadde det vært noen grunn til å gratulere homofile hvis ingen som meg hade eksistert? Da hadde det ikke vært noe mer til det, enn at man fikk vite det på lik måte som at Knut og Kari skal gifte seg. Et slikt samfunn ønsker ikke jeg og derfor holder jeg stillinga på mine meninger.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men hadde det vært noen grunn til å gratulere homofile hvis ingen som meg hade eksistert? Da hadde det ikke vært noe mer til det, enn at man fikk vite det på lik måte som at Knut og Kari skal gifte seg. Et slikt samfunn ønsker ikke jeg og derfor holder jeg stillinga på mine meninger.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ønsker du ikke det? Kom med en rasjonell forklaring på hvorfor homofile skal brenne inne med legningen sin i stedet for å være ærlige om hvem de er.
Greit nok at det er homser, så lenge de ikke gjør et voldsomt stort nummer ut av det.
Jeg vil tro det er fordi det ikke er like normalt som å være "normal" (Hjerneteppe, husker faen ikke hva det heter )
Totskalle; du gjør et veldig stort poeng av at du urettmessig blir kalt trangsynt. Du skrev:

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg kan aldri forstå hvorfor noen blir sånn, blir født sånn eller vil bli sånn.
Vis hele sitatet...
Med andre ord innrømmer du at du ikke har kapasitet til å prøve forstå homofile, og jeg ser ikke noen grunn til at folk burde spandere tid på noen som ikke engang kan/vil tenke seg muligheten til å forstå. Tekstbokeksempel av selv-villet trangsynthet.
Sist endret av Kinseek; 28. juni 2010 kl. 16:40.
"Hvorfor hater vi homosexuelle?"

1. Hvem er Vi?
2. Hvorfor elsker Vi å snakke om homosexuelle?
3. Pene skjønnheter av noen sexy jenter som lesber seg, hva er vel penere å se på?
4. Personlig er jeg hetro (bare for ordens skyld)
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvorfor ønsker du ikke det? Kom med en rasjonell forklaring på hvorfor homofile skal brenne inne med legningen sin i stedet for å være ærlige om hvem de er.
Vis hele sitatet...
Fordi det kan kureres. Blir det undertrykt nok slik som det var før så forsvinner det til slutt.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Fordi det kan kureres. Blir det undertrykt nok slik som det var før så forsvinner det til slutt.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at dette strider med all moderne forskning på området? Hva slags kompetanse mener du å inneha som forsvarer dette, og samtidig motbeviser ledende forskning?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Fordi det kan kureres. Blir det undertrykt nok slik som det var før så forsvinner det til slutt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor uttaler du deg om noe du ikke forstår? Jeg synes du bør overlate debatten til noen som klarer samle kunnskap og forståelse, uansett sakens natur. Du meldte deg ut tidligere.

At man undertrykte det før men ikke klarte utrydde det er jo klart eksempel på at det ikke lar seg gjøre og få det til å forsvinne.
Sist endret av Kinseek; 28. juni 2010 kl. 17:26.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Totskalle; du gjør et veldig stort poeng av at du urettmessig blir kalt trangsynt. Du skrev:



Med andre ord innrømmer du at du ikke har kapasitet til å prøve forstå homofile, og jeg ser ikke noen grunn til at folk burde spandere tid på noen som ikke engang kan/vil tenke seg muligheten til å forstå. Tekstbokeksempel av selv-villet trangsynthet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe med andre ord. Jeg mener det jeg skriver ikke det du vrenger det til. Det jeg sier er at jeg forstår ikke hvorfor noe så utrolig tåpelig som homofili eksisterer i det hele tatt!

Sitat av Provo Vis innlegg
Du er klar over at dette strider med all moderne forskning på området? Hva slags kompetanse mener du å inneha som forsvarer dette, og samtidig motbeviser ledende forskning?
Vis hele sitatet...
Gi link til "ledende forskning" er du grei. Jeg har allerede forklart det, undertrykk det nok. Glem hele homfiliteten, så vil den bli borte.

Sitat av Kinseek Vis innlegg
At man undertrykte det før men ikke klarte utrydde det er jo klart eksempel på at det ikke lar seg gjøre og få det til å forsvinne.
Vis hele sitatet...
Eller at det ikke pågikk lenge nok, og at vi det siste århundret har godtatt det mer og mer...
Sist endret av Totskalle; 28. juni 2010 kl. 17:28.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det er ikke noe med andre ord. Jeg mener det jeg skriver ikke det du vrenger det til. Det jeg sier er at jeg forstår ikke hvorfor noe så utrolig tåpelig som homofili eksisterer i det hele tatt!
Vis hele sitatet...
Og du understreker det med å si at du aldri vil forstå det heller.

Jeg vridde ikke på noe du sa, du bare var ikke klar over konsekvensen i det du ytret det. Ser vi på de andre tingene du skriver er det også bare dårlig gjennomtenkte ytringer av det du mener. Du er ikke interessert i forstå eller debattere, bare ytre dine fordommer. Ikke forvent å innlede debatt med å si at du aldri vil forstå og så tro at andre ikke skal synes du er trangsynt.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Gi link til "ledende forskning" er du grei. Jeg har allerede forklart det, undertrykk det nok. Glem hele homfiliteten, så vil den bli borte.
Vis hele sitatet...
Skal vi tro du er interessert i forskningen? Du vil sikkert finne en måte å avfeie det som irrelevant for din sak - fordi du er ikke interessert i å forstå homofili, bare utrykke din egen mangel på forståelse.
Sist endret av Kinseek; 28. juni 2010 kl. 17:33.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Gi link til "ledende forskning" er du grei. Jeg har allerede forklart det, undertrykk det nok. Glem hele homfiliteten, så vil den bli borte.
Vis hele sitatet...
Et eksempel: http://psychology.ucdavis.edu/rainbo..._changing.html

Videre kan jeg påpeke at det er du som påstår at homofili kan fjernes ved undertrykking, så det er heller du som burde spa opp kilder.

Sitat av Totskalle
Eller at det ikke pågikk lenge nok, og at vi det siste århundret har godtatt det mer og mer...
Vis hele sitatet...
Skjønner du ikke selv at dette bare er vås? Ikke pågått lenge nok? Du må vel skjønne at ens egen seksualitet ikke er avhengig av om andre har måttet undertrykke sin seksualitet? Så lenge dette har vart mer enn en mannsalder, og likevel ikke fungert, så sier det seg selv at det ikke fungerer.
Oppvekst og miljø har definitivt noe å si hvilken retning man selv velger å leve. Det samme med religion for å si det sånn. Men handler ikke denne siden om folk som hater homofili? Det ser ut som folkene her inne hater hverandre med alle de personangrepene jeg har lest. Vær så snill folkens! Om dere har problem og vil spille tøffere i trynet bak tastaturet, kan dere lage en diskusjonsgruppe som kan kalles for; "Tastaturmobbing". Bare ikke la det gå ut over oss andre som faktisk setter en interesse for dette...
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Oppvekst og miljø har definitivt noe å si hvilken retning man selv velger å leve. Det samme med religion for å si det sånn. Men handler ikke denne siden om folk som hater homofili? Det ser ut som folkene her inne hater hverandre med alle de personangrepene jeg har lest. Vær så snill folkens! Om dere har problem og vil spille tøffere i trynet bak tastaturet, kan dere lage en diskusjonsgruppe som kan kalles for; "Tastaturmobbing". Bare ikke la det gå ut over oss andre som faktisk setter en interesse for dette...
Vis hele sitatet...
Latterlig, hvordan skulle vi ellers mobbe?
Møt meg ved Moss, lørdag 16.April så kan vi mobbe hverandre.

Har du kilder på at homofili er noe man velger selv? Det du skriver motsier ting jeg har lest tidligere. Velger man selv at man ikke skal bli tent av gutter/jenter?

Ellers har jeg lest innleggene til Totskalle og ser på dem som rein underholdning.
Litt off-topic.


Når jeg leser diskusjoner/tråder om homofili, innvandring, nasjonalisme, islam tenker jeg alltid at ingen egentlig har lært av historien.

Holocaust II, here we come.
Sitat av Shittles Vis innlegg
Hvorfor hater så mange heterofile menn homoseksuelle? Jeg er en av dem, men jeg aner ikke hvorfor, har bare blitt oppdratt sånn.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe imot homofile. eks; jeg har en venn som nå plutselig kom ut av skapet, og jeg har ikke endret syn på han eller væremåte når jeg er med han.

men eks: på treningstudioet her så står det en mann som er homofil og han liker tydligvis å leke jente"? vel han er skikkelig (homse som man ser på film osv skiker jentette osv..-.-) og ja da ser jeg rødt.. men hvis han bare hadde oppført seg vanlig så hadde jeg ikke hatt noe i mot han som person.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Fordi det kan kureres. Blir det undertrykt nok slik som det var før så forsvinner det til slutt.
Vis hele sitatet...
Det der er den verste kristenfundamentalistiske hjernedøde uttalelsen noensinne. Før i tiden som du snakker om, så var folk tvunget til å leve med dette i skjul. De måtte holde det inni seg og gå å bære på dette aleine, men forsvinner gjør det ikke. Derimot blir det en enormt stor påkjenning, som for mange har blitt så tung å bære at det har endt med selvmord. (Bra, tenker du?) Dette på grunn av fordomsfulle personligheter som deg selv. Makan til mangel på basic medmenneskelighet og forståelse. Du mangler jo helt grunnleggende verdier, så det er nok du og dine gener som blir totalt verdiløs for samfunnet og menneskeheten.


Hvis du undertrykker dine lyster på jenter og fitte, så forsvinner det til slutt. Det kan kureres.

Hvis du undertrykker din kjærlighet til din mor, så vil du gi faen i hun til slutt. Det kan kureres.

Hvis du undertrykker dine bestekompiser og de personligheter du alltid har vært venn med, vil du mislike de til slutt og heller vil bli venner med helt motsatte personligheter. Det kan kureres.

Hvis du undertrykker humoren din og hva du synes er morsomt så vil det bli kjedlig til slutt, og du ler av Holms i stedet. For det kan kureres.

Hvis du undertrykker dine hobbyer og fritidsaktiviteter så vil du ikke like det lenger til slutt. Det kan kureres.

Hvis du undertrykker dine favorittfilmer og favorittmusikk, så vil du mislike det til slutt. Det kan kureres.

Osv osv..

Du er den du er. Og at du ikke kan akseptere andre for at de er annerledes enn deg, vel, da er det du som har et problem.
Sitat av Provo Vis innlegg
Et eksempel: http://psychology.ucdavis.edu/rainbo..._changing.html

Videre kan jeg påpeke at det er du som påstår at homofili kan fjernes ved undertrykking, så det er heller du som burde spa opp kilder.


Skjønner du ikke selv at dette bare er vås? Ikke pågått lenge nok? Du må vel skjønne at ens egen seksualitet ikke er avhengig av om andre har måttet undertrykke sin seksualitet? Så lenge dette har vart mer enn en mannsalder, og likevel ikke fungert, så sier det seg selv at det ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
Jajajaja. Men tenk om det å være homofil, ordet homo og alt det andre aldri ble nevnt. Da hadde det plutslig rett og slett ikke vært noe som het og være homofil.

Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Og hva er det du gjør?
Vis hele sitatet...
Enn du? 10101010

Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hvis du undertrykker dine lyster på jenter og fitte, så forsvinner det til slutt. Det kan kureres.

Hvis du undertrykker din kjærlighet til din mor, så vil du gi faen i hun til slutt. Det kan kureres.

Hvis du undertrykker dine bestekompiser og de personligheter du alltid har vært venn med, vil du mislike de til slutt og heller vil bli venner med helt motsatte personligheter. Det kan kureres.

Hvis du undertrykker humoren din og hva du synes er morsomt så vil det bli kjedlig til slutt, og du ler av Holms i stedet. For det kan kureres.

Hvis du undertrykker dine hobbyer og fritidsaktiviteter så vil du ikke like det lenger til slutt. Det kan kureres.

Hvis du undertrykker dine favorittfilmer og favorittmusikk, så vil du mislike det til slutt. Det kan kureres.

Osv osv..

Du er den du er. Og at du ikke kan akseptere andre for at de er annerledes enn deg, vel, da er det du som har et problem.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk sånn det er. Si til deg selv mange nok ganger at du liker sjoko kroneis bedre enn jordgubb kroneis så gjør du det til slutt. Det handler om å ta kontroll over egne følelser, og ikke la seg rive med av situasjoner, forhold, standarder osv. Det stå i situasjonen og bestemme sin egen mening og reaksjon. Kall det hva du vil, psykotisk, gresk etc jeg bryr meg egentlig ikke

Jeg er ikke kristen, liker helle ikke den religionen. Det eneste jeg sier er at det fins en mulighet utenfor det å godta.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg er ikke kristen, liker helle ikke den religionen. Det eneste jeg sier er at det fins en mulighet utenfor det å godta.
Vis hele sitatet...
Så du er fullt ut overbevist om at du kan slutte å vere heterofil om du berre prøver hardt nok?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Så du er fullt ut overbevist om at du kan slutte å vere heterofil om du berre prøver hardt nok?
Vis hele sitatet...
Ja det hadde også vært mulig. Jeg måtte nødvendigvis ikke blitt homofil. Man behøver egentlig ikke å ha en sexuell legning i det hele tatt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Ja det hadde også vært mulig. Jeg måtte nødvendigvis ikke blitt homofil. Man behøver egentlig ikke å ha en sexuell legning i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
I så fall er du i utakt med svært store delar av forksningsmiljøa på feltet, og det er virkelig oppsiktsvekkande påstander du kjem med. Når ein kombinerer det med kunnskap om at svært mange homofile slit tungt med å komme ut av skapet, og det tragisk nok er personer som tar sitt eige liv på grunn av legning, så framstår påstanden din som mildt sagt hårreisande ignorant, og usedvanlig dårlig underbygd.

Kan du underbygge det litt meir enn å påstå at det er slik?
Sitat av slashdot Vis innlegg
I så fall er du i utakt med svært store delar av forksningsmiljøa på feltet, og det er virkelig oppsiktsvekkande påstander du kjem med. Når ein kombinerer det med kunnskap om at svært mange homofile slit tungt med å komme ut av skapet, og det tragisk nok er personer som tar sitt eige liv på grunn av legning, så framstår påstanden din som mildt sagt hårreisande ignorant, og usedvanlig dårlig underbygd.

Kan du underbygge det litt meir enn å påstå at det er slik?
Vis hele sitatet...
Jeg mener det at det at det går ann å si ting her på nFF, uten å ha Einstein, Nietzsche eller andre å backe seg opp med. Jeg har heller ikke hørt om forskning som viser til at vi mennesker er avhengig av å ha en sexuell legning? Resten av innlegget ditt forsto jeg ikke helt. Du begynner plutslig å snakke om moraalen rundt selvmord pga homofili, en diskusjon jeg ikke inviterte til i mitt innlegg. Mitt utsagn var at man ikke behøver en sexuell legning, ikke at det er vanskelig for homofile og fremstå med sin.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jajajaja. Men tenk om det å være homofil, ordet homo og alt det andre aldri ble nevnt. Da hadde det plutslig rett og slett ikke vært noe som het og være homofil.
Vis hele sitatet...
Om vi hadde vedtatt å fjerne et ord fra vokabulæret - så gjør selvsagt ikke det at de handlinger, følelser og ideer som ordet forsøker beskrive forsvinner. Naiv tankegang du har der.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
. Jeg har heller ikke hørt om forskning som viser til at vi mennesker er avhengig av å ha en sexuell legning?
Vis hele sitatet...
Så du mener at det finnes mange mennesker uten seksuell legning? De kalles for "aseksuelle" og det er utrolig få av dem. Hvor går poenget ditt her? At mennesker ikke bør ha seksuell legning? Du er vel enig i at for hva enn grunn - så later det til at 99% av alle voksne mennesker har en eller annen seksuell legning? Seksuelldriften er jo åpenbart tilstede i nesten alle dyre-organismer, og når vi har seksualdrifter så rettes de mot et objekt. Det er veldig vanlig, men ikke normen, at denne seksualdriften rettes mot noen av det samme kjønn. Dette beskriver vi som homofili.

Ønsker du et prosjekt hvor vi prøver fjerne all seksualdrift? Katolske prester prøver seg på det, men det later til at det er umulig for dem å fjerne driftene.
Sist endret av Kinseek; 28. juni 2010 kl. 22:44.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg mener det at det at det går ann å si ting her på nFF, uten å ha Einstein, Nietzsche eller andre å backe seg opp med.
Vis hele sitatet...
Kommer du med rimelig oppsiktsvekkande påstander, så må du regne med at folk er nysjerrige på om du kan underbygge dei, eller om det er rein synsing. For er det rein synsing er det verdiløst svada, og einaste du oppnår er å skape støy. Det er alminnelig høflighet.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg har heller ikke hørt om forskning som viser til at vi mennesker er avhengig av å ha en sexuell legning?
Vis hele sitatet...
Det må i så fall vere fordi du er totalt blank på emnet.

Du kan jo begynne med å lese http://en.wikipedia.org/wiki/Biology...al_orientation som gir et overblikk over dei biologiske mekanismane. Om det er utelukkande biologisk eller ikkje er vel uklart, men det er vel ingen ting som tyder på at en kan bytte legning at will. Det var forøvrig du som kom med den påstanden, så da får du backe opp den påstanden, og ikkje klage over at du ikkje har sett forskning på noko heilt anna.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Resten av innlegget ditt forsto jeg ikke helt. Du begynner plutslig å snakke om moraalen rundt selvmord pga homofili, en diskusjon jeg ikke inviterte til i mitt innlegg. Mitt utsagn var at man ikke behøver en sexuell legning, ikke at det er vanskelig for homofile og fremstå med sin.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at om det er så lett som du ser ut til å meine å skifte seksuell legning, så burde ikkje folk ta livet sitt på grunn av det - dei burde bytte. Det er mao. en sterk indikator i mine auge på at du er himmelvidt langt ute på viddene med påstandane dine.
Sitat av Shittles Vis innlegg
Hvorfor hater så mange heterofile menn homoseksuelle? Jeg er en av dem, men jeg aner ikke hvorfor, har bare blitt oppdratt sånn.
Vis hele sitatet...
er du kristen?