Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 5895
Jeg skal nå prøve å forklare så godt jeg kan noe jeg oppfattet som grusomt ekkelt og skremmende, og kanskje ett av de værste opplevelsene i mitt liv, i håp om å få svar på hva som egentlig skjedde denne kvelden.

Del 1: Det jeg husker.
Lørdags kveld (20. Juni 2010) dro jeg på fors med noen venner. Akkurat som en vanlig lørdag, satt jeg og vennene mine og drakk alkohol, pratet, hørte på musikk og hygget oss. Når klokken ble ca. 24 forlot vi forset og dro ut for å sjekke trykket på byen. En kjent norsk 90-talls gruppe opptredde på uteplassen hvor vi dro denne kvelden, så dette gledet vi oss til. Når vi kom inn kjente jeg at jeg hadde alkohol i kroppen, men jeg var absolutt ikke det jeg vil kalle "dritings" eller "sørpings" som vi kaller det her. Jeg kjøpte ingen drinker ute denne kvelden, jeg smakte bare sånn smått på noen. Klokken ble straks 02:00, serveringen stengte og folk begynte å forlate lokalet. Jeg var fast bestemt på å få med meg denne 90-talls-gruppa på nach, så jeg spaserte inn i ett rom hvor de satt når resten av folket forlot. Etter en samtale på 5-10min forlot vi utestedet og dro tilbake til kompisen min sin leilighet (med denne gruppa vel og merke ). Der begynte jeg og bli ganske så edru (husk dette!). 30min senere stakk kompisen min ned for å slippe noen ut da det kreves nøkkel for å forlate byggningen.

Del 2: Det jeg er blitt fortalt..
Kompisen min kommer opp i leiligheten...der ligger jeg på gulvet. Han tenker så klart at jeg er meget MEGET full, så han ler og bestiller en taxi for å dra på ett annet nach. Nede venter en gjeng med venner, disse ler da jeg kommer ned ettersom jeg ser ekstremt full ut. Vi tar taxi opp på dette andre nachet, går ut av taxien, de andre går inn, mens jeg blir stående igjen ute..jeg klarer så vidt å stå. Tilfeldigvis er min lillebror(21år) og kompisen hans(26 år) der og kommer ut og ser meg..de prater til meg men får ikke kontakt. Så, etter ett minutt eller to begynner jeg og puste litt kraftig gjennom tennene...og fortelle broren min at "han må ta dem" (ingen har til dags dato skjønt hvem "dem" var), jeg begynner å bli urolig å bevege meg litt med røkkninger. I løpet av ett minutt blir jeg ekstremt sint å begynner å rope at jeg skal drepe "dem" og at "de" er så mange. Det var helt klart at jeg hallusinerte og så noen eller noe. En venninne av dem var edru og hadde bil der, så de bestemmer seg for å kjøre meg hjem. I Bilen blir jeg helt rabiat, både broren min og kompisen hannes holder meg fast alt de klarer, jeg roper å skriker alt jeg makter å her helt ekstremt sint! Når vi kommer hjem til meg roper jeg som en besatt person, og broren min å kompisen hans må slepe meg inn i leiligheta mi (jeg bor i en leilighet under foreldrene mine). Jeg roper fortsatt hvordan jeg skal drepe "dem" å at "de" er så mange, å at broren min må passe seg for "dem". Broren min vekker foreldrene mine å jeg blir holdt i bakken nede på romme mitt hvor jeg sparker å slår alt jeg får tak i. Jeg skal vistnok også ha sagt til min bror "du vet jeg er besatt nå?" og så fortsatt å skrike å rope. Faren min ringte politiet og de kommer da etter hvert. Jeg blir satt i håndjern og kjørt til legevakten som er 1min unna der jeg bor. Når vi kom dit var jeg for gal til at legen kunne undersøke meg så jeg ble kjørt på glattcella hvor jeg ble bedt om å sove, jeg spydde litt før jeg sovnet.

Del 3: Etterpå..
Jeg blir vekt av en politibetjent som sier "på tide å stå opp nå". Jeg husker bare små glimt av det som har skjedd, at jeg har vært sint, at politiet hentet meg, at jeg brølte og skrek for full hals, å når jeg ser på klærne mine er de revet sunn, har masse store hull i seg og er skittne. Jeg har også røde merker på håndleddene etter håndhjernene + diverse blåmerker på hals, bein, brystkasse osv. Anyway..politiet kjører meg til legen, som lyser meg i øynene, smiler og forteller at politiet hadde sammenlignet meg med en sint okse
Jeg får dra hjem, politiet tilbyr seg å kjøre men jeg velger å gå ettersom det bare tar ca. 2min å gå.

Del 4: Nå..
Jeg sitter og tenker og spør meg selv de samme spørsmålene hver eneste time, på nytt og på nytt; "Er jeg gal? Har jeg alvorlige psykiske problemer jeg ikke viste jeg hadde? Hva skjedde egentlig?" . Legen tok aldri noen blodprøver, så jeg har ingen ordentlige svar. Siden jeg det finnes mange her inne som har prøvd det meste, spør jeg; Har noen her inne opplevd noe lignende evnt vet hva som kan forårsake noe sånt som dette? Kan noen ha hatt noe i det jeg drakk? Eller tåler jeg ikke drikke alkohol plutselig?

Andre fakta:

- Jeg drakk ca. 0.5L Smirnoff Vodka 37.5% og noen Tyrkisk Pepper Shots, Alt dette før 12.
- Ingen av vennene mine som var på dette forset tar noen som helst form for narkotika.
- En kompis klikket på samme måte for ca. 1 år sia på ett nach jeg var på, vi fant aldri ut hva som hendte (han ropte tilogmed til sin far at han skulle drepe han)
- I Høst klikket en venninne på samme måte..hun ramponerte å knuste alt i sin egen leilighet, hun sier fortsatt den dag i dag at det var noen som må ha hatt noe i drinken hennes.


Takk for eventuelle svar!
Aldri undervurder alkohol.
Aldri undervurder tyrkershots, det ender aldri godt.

Har hatt ett par lignende opplevelser som du beskriver, og alle har inneholdt tyrkershots.
Sist endret av dareknix; 22. juni 2010 kl. 02:51. Grunn: tillegg
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg tipper det kan ha noe med en "halv liter" vodka å gjøre.

og nei, ingen har hatt noe i drinken din. finnes såvidt jeg vet ingen stoffer (som er aktuelle i dette tilfellet) som gjør at man blir akutt aggressiv.
om noen har noe i drinken din så er det for å sløve deg ned, og det skjer vanligvis med jenter.

EDIT: og jada, vi er klar over at du sikker drikker så mye til vanlig og det aldri er noe problem ellers.
realiteten er at 0,5l er mye for de fleste, samt at alkohol er noe svinderi av et rusmiddel.
Sist endret av somnium; 22. juni 2010 kl. 02:49.
Dette hørtes bare helt sprøtt ut og sykt .. Kanskje noe var i drinken din, eller kanskje du rett og slett trenger og prate med noen? Om alkoholen fikk fram en form for sinne eller noe..
Husker det var et par lignende tråder her før, og de folka fortalte hørtes ganske likt ut, finner ikke dem nå, men kanskje noen andre klarer det.

Men det som ble sagt der er at alkohol kan utbryte sånne ting sjelden gang, men skal ikke si noe sikkert.
alkohol er sterkt dop, fordelen er at man ikke husker, hva andre sider må du ta med et par tre klyper
0,5 liter vodka å noen tyrker shots er jo ikke all verden, men dette har skjedd meg også nesten. Drikker bare litt og husker veldig lite, men aldri blitt så rabbiat. Rusen du for av alkohol kan noen ganger bli mye kraftiere enn det du hadde regna med, selv om du drakk lite..
^ProXo^'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Husker det var et par lignende tråder her før, og de folka fortalte hørtes ganske likt ut, finner ikke dem nå, men kanskje noen andre klarer det.

Men det som ble sagt der er at alkohol kan utbryte sånne ting sjelden gang, men skal ikke si noe sikkert.
Vis hele sitatet...
Interessant, skulle likt og lest de trådene, finner de heller ikke selv

Når det gjelder mengden alkohol er dette det jeg vanligvis drikker, men det skal sies at jeg hadde jobbet veldig mye og spist så å si ingenting det siste døgnet, så alkoholen kan ha fådd en mye sterkere virkning.

Det jeg ikke skjønner er at jeg så og si sluttet og drikke klokken 12, men ikke ble rabiat før rundt 3-4, kan virkelig alkohol slå seg løs i hodet ditt så lenge etterpå?
måten du beskriver sinnet og den maniske styrken du fikk (selv om du knapt klarte stå på bena) så høres dette ut som akkurat noe som skjedde en fyr jeg visste om når han drakk mye og spiste rohypnol. små grønne tabletter, hvis noen hadde knust 5/6 slike oppi drinken/flaska whatever så skulle det kunne tilsi en slik rage tilstand.

(han fyren jeg så er 1,6m høy og måtte hoppe! opp for å slå vakta i ansiktet, og han ga seg ikke før vakta overkill klaska han rett i bakken etter 4 slaget, da begynte han å løpe rundt for å finne en stol å slå med, noe han fant og slo politiet med når de kom ^^)

problemet er at det ville virket inn mye mye tidligere på kvelden, så jeg vil tippe alkohol som årsak.
Sist endret av Seppo; 22. juni 2010 kl. 04:31.
Garantert bare alkoholen som fucker deg opp, om du ikke husker noe kan det jo hende du har tatt flere shot's enn du tror ?

Har slv våkna på ei glattcelle flere ganger etter tyrker fylla, Var også helt rabiat, hoppa på politifolk og alt mulig rart, ute å huske en dritt. Jeg har aldri tenkt på at det kan ha vært noe i drikka mi, noe jeg ikke tror det har vært heller.

Men er mange som ikke "tåler" sprit som blir helt rabiat! inkludert meg selv, driker kun sprit ved spesielle anledinger, enten da jeg vet jeg skal være med gode kompiser osv hele kvelden, eller at jeg vet at vi klarer å havne i bråk på en "bygdefest" da er spriten god å ha.

jeg blir også mye mer rabiat av sprit enn av f.eks Amf og brus. så blir heller det og en del øl
Jeg synes det høres rart at når det har gått mange timer, og du begynner å bli edru, at det klikker for deg. Synes ikke det høres ut som alkohol du har hatt i deg. Nå veit ikke jeg noe heller, da. Men synes det høres feil ut :-) Spør du meg.
ICD-10
F10.5 alcohol:[1][2][3] Alcohol is a common risk of causing psychotic disorders or episodes, which may occur through acute intoxication, chronic alcoholism, withdrawal, exacerbation of existing disorders, or acute idiosyncratic reactions.[4] Research has shown that alcohol abuse causes an 8-fold increased risk of psychotic disorders in men and a 3 fold increased risk of psychotic disorders in women.[5][6] While the vast majority of cases are acute and resolve fairly quickly upon treatment and/or abstinence, they can occasionally become chronic and persistent.[7] Alcoholic psychosis is sometimes misdiagnosed as another mental illness such as schizophrenia.[8]

Kilde: Wikipedia

Er vel greit å være inneforstått med at alkohol er et kraftig rusmiddel?
Hvis du husker så lite av selve forløpet så er vel sjansen stor for at du ikke husker når du drakk igjen senere på kvelden på nach..?
Enig med Nimrad, du har helt sikkert drikki mer etter at du ikke husker noe, sånn det oftest fucker seg. Alkohol er egentlig syke greier, fått meg mange overraskelser pga det "stoffet"
Nesten helt sikkert kun alkoholen. Hvorfor skulle noen kaste bort hyppere på en de ikke kjenner?

Det skal en del til å klare å blande ut noe i drinken til folk nå til dags, med farve i pillene osv..
Hvordan gikk det egentlig med politiet i denne situasjonen? Ble du betrodd og hjelpt, eller kastet de deg i slammere'n og gav deg en bot dagen derpå?
^ProXo^'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Hvordan gikk det egentlig med politiet i denne situasjonen? Ble du betrodd og hjelpt, eller kastet de deg i slammere'n og gav deg en bot dagen derpå?
Vis hele sitatet...
De var vennlige og hjelpsomme og noen bot har jeg ikke sett noe til.

Flaska var tom når jeg kom på nachet, så det ble nok ingen flere shots.
Sitat av dareknix Vis innlegg
Aldri undervurder tyrkershots, det ender aldri godt.

Har hatt ett par lignende opplevelser som du beskriver, og alle har inneholdt tyrkershots.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg alt for godt igjen i det der.

Når det kommer til posten til trådstarter så syns jeg egentlig ikke at det virker spesielt ille.
Slike hendelser ser jeg ofte ute på fylla, jeg har dog en litt spesiell vennekrets også da.
Så vidt jeg kan forstå så har du ikke utøvd vold mot noen og det er jo bra.

0,5 liter vodka er ikke spesielt mye i seg selv, men under rette omstendigheter så kan dette veldig gjerne være en av de utløsende faktorene til et hysterisk anfall på fylla.

Selv har jeg klikket fullstendig en gang etter at jeg drakk alt for mye, fått for lite søvn pga. festing, pillebruk og slossing hjemme, dette var det mine "foresatte" som stod bak.
På et tidspunkt endte det til og med opp med at en av dem rettet en ladd hagle mot den andre.
Slikt pleier ikke å bry meg i den grad at jeg blir fullstendig syk i hodet, men etter alt for mye å drikke og mere til så kan tankesetet bli litt annerledes.
Det hele endte opp med at jeg var dekket med blod fra topp til tå i løpet av en kveld som egentlig skulle vært hyggelig.

Opplevde du noe som kan ha ligget å gnaget i underbevisstheten din?
Lite søvn?
Hadde du fått i deg godt med mat på forhånd?
Sist endret av Knask; 22. juni 2010 kl. 13:24.
Jeg er rimelig sikker på at dette bare var alkoholpåvirkning. Ikke undervurdér virkningen av alkohol på tom mage. Uten mat i kroppen, går alkoholet rett i blodet, og du vil få en ganske overvelmende rus.

Har hatt en lignende opplevelse selv, der jeg bare hadde spist lunsj tidlig på dagen.
Jeg drakk ikke mye den kvelden, men jeg svartnet helt 4-5 timer etter jeg begynte å drikke. Jeg drakk brennevin før jeg dro ut, men alkoholbomba kom mens jeg drakk øl ute.

Dog ble jeg ikke aggressiv, bare veeeeldig beruset...
Veldig rart.
Dere som mener det bare er alkohol, hvordan forklarer dere at dette skjer flere timer etter siste shot?
I tillegg begynner han å føle seg edru, for deretter å pådra seg blackout av værste sort.
Her er det noen ugler i mosen spørr du meg.
Trådstarter og alle andre som tror de har blitt dopet ned burde ha gått sporenstreks til lege for å ta blod og urinprøver for å få avdekket om de virkelig var blitt dopet ned.
Å bare bruke det som en unnskyldning for at man har oppført seg som en tulling på fylla begynner å bli temmelig oppbrukt.

"Beklager at jeg oppførte meg som en tosk i går.. Jeg er så lei for det. Dessuten så tror jeg at.."
- Jaja, du tror at noen har dopet deg ned! Whatevah...
Sist endret av Knask; 22. juni 2010 kl. 13:37.
Godt poeng, Nitrofis:P

Jeg har aldri opplevd, eller hørt om, noen som får blackout etter at man begynner å bli edru.
Men når det er sagt, kan jo trådstarter ha vært mer påvirket enn han selv trodde.
Sist endret av shitrich; 22. juni 2010 kl. 13:40.
PCP er kjent for å gjøre folk aggressive. Det kan også forekomme hallusinasjoner på stoffet. Var litt vanskelig å få et riktig tidsbilde av beskrivingen din, og siden PCP gir virkning allerede etter femten minutter så kan jeg ikke helt si om det passer overens med det som skjedde den kvelden. Forøvrig varer rusen en fire til åtte timer.

Om du er ekstremt nysgjerrig kan du jo gå ned til legekontoret og spørre om en urin- eller blodprøve. PCP er i hvert fall sporbart opp til åtte dager.
Sist endret av Filosofen; 22. juni 2010 kl. 14:39.
Sitat av Filosofen Vis innlegg
PCP er kjent for å gjøre folk aggressive. Det kan også forekomme hallusinasjoner på stoffet. Var litt vanskelig å få et riktig tidsbilde av beskrivingen din, og siden PCP gir virkning allerede etter femten minutter så kan jeg ikke helt si om det passer overens med det som skjedde den kvelden. Forøvrig varer rusen en fire til åtte timer.
Vis hele sitatet...
Så.. Du tror ikke det er PCP, alikevel nevner du det som om det skulle vært plausibelt. Hva var poenget?
Jeg har hørt en historie fra byen jeg bor i om en fyr som var i militæret, han kom hjem på permisjon/eller ferie greier, hadde vært nedi midtøsten et sted, stakk ut med noen "kamerater", også hadde en av de kameratene putta GHB i glasset hans. Han ble da helt klikk, og når han kom hjem til foreldrene, så slo han hull igjennom en dør, og igjennom en glassdør, og var da svartna helt til purken kom (altså agressiv). Han kunne ikke dra til midtøsten igjen pga skadene han fikk når han slo igjennom de tingene..

Jævlig dårlige kamerater iallefall..

Var bare litt offtopic, men kanskje det kan ha vært noe i glasset alikevel?
^ProXo^'s Avatar
Trådstarter
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Trådstarter og alle andre som tror de har blitt dopet ned burde ha gått sporenstreks til lege for å ta blod og urinprøver for å få avdekket om de virkelig var blitt dopet ned.
Å bare bruke det som en unnskyldning for at man har oppført seg som en tulling på fylla begynner å bli temmelig oppbrukt.

"Beklager at jeg oppførte meg som en tosk i går.. Jeg er så lei for det. Dessuten så tror jeg at.."
- Jaja, du tror at noen har dopet deg ned! Whatevah...
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i at altfor mange bruker denne unnskyldningen! Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg fikk hallusineringer 3-4 timer etter drikkiningen. Jeg tror rett og slett jeg kommer til og velge bort alkohol i noen uker eller måneder nå, for dette vil jeg aldri oppleve igjen.

Ellers takk for mange svar

edit:

Kimmag: Broren min har også snakket om GHB og at det kan være mulig at jeg har fått i meg noe sånt. Han snakket også om at det er så farlig at hvis man tar bare noen få dråper for mye av det i glasset kan man dø?
Sist endret av ^ProXo^; 22. juni 2010 kl. 14:47. Grunn: Tilføye noe.
Sitat av fetter Vis innlegg
Så.. Du tror ikke det er PCP, alikevel nevner du det som om det skulle vært plausibelt. Hva var poenget?
Vis hele sitatet...
Komme med forslag om rusmidler som faktisk kan ha forårsaket atferden hans istedenfor å skylde på alkohol. Jeg sa også at det var vanskelig å danne et riktig tidsbilde, og at det derfor er like vanskelig å finne ut om PCP faktisk er den potensielle årsaken. Om han vet noe mer kan han ta det derfra og bedømme det selv.
Du skriver at du lå på gølvet. Sov du?
Etter jeg har drukket, sovnet og så blitt vekket like etterpå, så er det akkurat som om jeg plutselig har blitt mye fullere.
Neutral Good
Mith's Avatar
PCP er ett ræva dop og derfor sjelden vare i Norge, så de få som har det kaster det ikke bort på randoms.
GHB er relativt hurtigvirkende og du er nødt til å blande det rimelig tynt skal du ikke kjenne smaken. Samtidig sier du at at ingen av de du var med bruker dop og du ikke drakk noen særlig på fire timer, så da er sjansen rimelig liten.
Sist endret av Mith; 22. juni 2010 kl. 14:57.
GHB funker etter 20min(kan ta litt lengere), og varer bare i 1 -1,5 time. Uansett smaker det jævelig (Virkelig), og du får overhodet ikke halusinasjoner av det. I rent pulver form så trenger du 2-3 gram for at det skal gi noe særlig funk (hvertfall for å få sjangs til og bi heelt apekatt) Men det er nesten umulig og få tak i som rent pulver, så det er flytende. Så tenkt 2-3 gram + veske er betydelig mye mer en et par dråper. Så det ville vel smakt ganske tydelig i drinken, men det smaker jo ganske kjemisk salt. Kanskje en tyrkershot kunne kamuflert smaken "litt". Har ikke prøvd dette siden man helst ikke skal kombinere alkohol og GHB.

Uansett ville som regel en overdose GHB gjøre deg bevistløs i noen timer. Men jeg har sett noen ganger at når folk har fått i seg litt for mye så virker det som hjernen "sovner" men ikke kroppen og kjeften. Som kan resultere at de oppfører seg kjempe rabiate og bare gauler masse random greier. De kan være umulig og få ordentlig kontakt med i en mer en 2 sekunder av gangen. Aldri sett noen være agressive i denne tilstanden riktignok, men tørrpuling av møbler er en gjenganger :P

Kanskje dere har antatt at du hallisunerte pga. alle de helt fjerne tingene du skrek. Men det kan også ha vert helt tilfeldig vås.

Er ikke helt med på hvor lang tid alt utspilte seg på, men les og sammenling.... Hvem vet.. Uansett er det for sent og finne i en prøve, siden det bare henger igjen i kroppen i 3-4 timer.

Skjønner unasett ike hvem som vil kaste bort fin GHB på noen som ikke har yst på det. Hehe
Kanskje noen har bedt det på en drink også vare 96% Absint? Høres sjukt ut, aldri vert borti noe lignende.
Vi kan luke ut de fleste rusmidler med at det tok 4 timer før det skjedde noe, og at det deretter ga hukommelsestap.

Som presisert mange ganger tidligere: Alt kan bli forklart av en kjip reaksjon på alkohol.

Sitat av KarlMySuitcase Vis innlegg
Kanskje dere har antatt at du hallisunerte pga. alle de helt fjerne tingene du skrek. Men det kan også ha vert helt tilfeldig vås.
Vis hele sitatet...
/Thread
Hahahh

Dude , kanskje neste gang drikke litt mindre? halv liter med 37.5 % er ganske mye + tyrkershots som ligger på 32 % ellerno ? Jaja. Jeg tåler synnsikt mye, men jeg blir aldri aggresiv, blir heller trøtt og sovner når jeg blir drita. Mens noen blir helt apekatter og går bezerk
Jeg opplevde AKKURAT det samme med en kompis på torsdag.
En kompis jeg har hatt i lang tid og som jeg har drukket med siden vi startet og drikke som barn.
Jeg henter ham på byen og plutselig på bilturen hjem begynner han å momle og etterhvert begynner han å slå hardt i dashbordet.
Jeg stopper, halveis hjemme for å få roet ham ned og da bare løper han ut av bilen og beiner bortover, på et sted der ingen av oss kjenner noen...
Jeg så fysisk voldelige tendenser i ham som jeg aldri har sett før, og tro meg, vi har drukket oss ganske uføretrygdet før!
Jeg ble forbløffet men tenkte at det bare var alkohol, selvom han var tydelig i stemmen og fysikken da jeg hentet ham og han ikke drakk noe som helst i bilen.
Rart....
Dette er slettes ikke alkoholen! Det som rett og slett hendte var at du ble midlertidig besatt av onde demoner, som forlatte kroppen under nattesøvnen. Det du trenger er en eksorsist
^ProXo^'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Hahahh

Dude , kanskje neste gang drikke litt mindre? halv liter med 37.5 % er ganske mye + tyrkershots som ligger på 32 % ellerno ? Jaja. Jeg tåler synnsikt mye, men jeg blir aldri aggresiv, blir heller trøtt og sovner når jeg blir drita. Mens noen blir helt apekatter og går bezerk
Vis hele sitatet...
Jeg kan også bli drita, men jeg vet fortsatt forskjellen på rett og galt, å gjør aldri noe i fylla jeg ikke ville gjort i edru tilstand, så at jeg plutselig skulle bli en helt annen person finner jeg ikke logisk i det hele tatt.
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Kanskje noen har bedt det på en drink også vare 96% Absint? Høres sjukt ut, aldri vert borti noe lignende.
Vis hele sitatet...
Spesielt siden absinth ligger på rundt 80% og at all alkohol på over 60% regnes som narkotika i Norge.
Neutral Good
Mith's Avatar
Argh, nei absint gir deg ikke halliser og alkohol over 60% regnes ikke som narkotika. Dette er gamle myter som er tatt opp mange ganger her på forumet.
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...0630-0008.html
http://freak.no/forum/search.php?searchid=3952014
Sist endret av Mith; 22. juni 2010 kl. 18:58.
Jeg har blitt huket med 23 liter 95% sprit og jeg fikk ikke noe annet enn et forelegg.
Det ble heller aldri nevnt noe om narkotika eller lovgivning innen narkotika i denne saken.
Dette støtter opp det Mith sier.
Sist endret av Knask; 22. juni 2010 kl. 19:00.
Sitat av http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=496908
Hovedregelen for interaksjoner er at når alkohol er til stede i organismen sammen med medikamenter, så vil legemiddelvirkningene og bivirkningene så vel som rusvirkninger forsterkes pga. samvirke på virkningssted, samt ev. forsinket omsetning av legemidler i leveren.
Vis hele sitatet...
Ifølge tidsskrift for "Den norske legeforening" kan alkohol føre til forsinket omsetning av legemidler i leveren. Dette kan tenkes å forklare hvorfor du "gikk amok når du begynte å bli edru.
^ProXo^'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Ifølge tidsskrift for "Den norske legeforening" kan alkohol føre til forsinket omsetning av legemidler i leveren. Dette kan tenkes å forklare hvorfor du "gikk amok når du begynte å bli edru.
Vis hele sitatet...
Thank you!
Vel, mange undervurderer effekten av alkohol og ikke minst den virkningen alkohol kan ha på psyken. Alkoholforbruk kan, på lik linje med mange andre rusmidler, utløse psykose, men dette er dog vanligere blandt drankere. Uansett, det kan være noe å tenke over.
har klikka på tyrker'n selv ass, drikk det det med måte.. jeg bælma nedpå hele flaska i en bil, å klikka senere på natten etter noe mer sprit kom innabords..
har en kompis som drakk 0.5L med bacardi razz for så å stupe nedpå med tyrkershots. Han er normalt rolig og grei når han drikker, men denne gangen ble han helt fullstendig idiot. Hylte, skreik, slo og sparket. Måtte ringe politiet vi også. Når de kom måtte de legge han i bakken og satt handjern på han. Rett til glattcella og ble der en natt.

Jeg tviler på noen har puttet noe i drinken din. Du drakk bare mye. Alkohol kan vere et veldig sterkt rusmiddel.
Sist endret av itZsaiN; 27. juni 2010 kl. 22:56.
Jeg har en kompis som blir klart mer aggresiv når han drikker sprit, en f.eks Øl og vin.
Hva kan dette skyldes?
En kompis klikket på samme måte for ett år siden (nevnte det vel tidligere), jeg snakket med han i helgen om det som hente, men han gikk helt mot dette med at noen har hatt noe i drinken hans / min, han mente at løsningen er at jeg har gått for lenge å smilt, vært glad og hyggelig med alle, aldri latt agresjon når noen / noe har irritert meg komme ut...så det har til slutt bygd seg opp som en slags bombe...å tyrkershottene tente lunta på bomben, så etter noen shots sa det bare PANG. Og det stemmer veldig siden jeg har blitt ekstremt irritert noen ganger i det siste, men bare smilt og vært hyggelig.

Vil ikke anbefale noen å shotte mer en 3 shots av Tyrker.
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Kanskje noen har bedt det på en drink også vare 96% Absint? Høres sjukt ut, aldri vert borti noe lignende.
Vis hele sitatet...
Tror visst han merker forskjellen på Absint og tyrker.
Alle gangene jeg har havnet på glattcella har sprit en del av skylda.
Kjenner meg igjen i det du opplevelsen din, dog jeg var ikke den utsatte men jeg drakk ilag med en klassekamerat da jeg gikk grunnkurs som hadde noe lignende.

Dette er lenge siden så husker ikke alt så klart lenger eller hvor mye vi drakk men det var en del. Jeg var 15 og han 18.

Vi satt på hybelen hans og drakk noen øl og hørte musikk, rett og slett chilla.
Så skulle vi dra til et omreisende tivoli som hadde satt opp butikk rett i nærheten av hybelen for å møte ei 19 år gammel venninne som kompisen min kjente.
Vi møtte henne og hun ble med til oss og drakk. På dette tidspunktet var vi litt brisen.

Satte oss inn og fortsatte mer eller mindre i samme stil bare nå med brunt brennevin i form av whisky som vi drakk relativt fort.
Og som den overkåte lille fjortisjomfruen jeg var så gikk jeg så og si rett til verks med å forføre venninna til kompisen min, noe jeg lyktes med, på badet.

Mens jeg mista jomfrudommen min på et skittent hybeldass med ei 4 år eldre smålubben dame så begynte jeg etterhvert å høre bankelyder og roping utfor. Noe som gjorde at han som leide nabohybelen kom til kjøkkenet og roet ned kompisen min. Jeg fikk min "achievement unlocked: Lose your virginity" og kom ut og så at kompisen min satt på kjøkkengulvet og pratet for seg selv med en aggressiv stemme om "Jens" og hvordan jens hadde voldtatt to venninner av han og at han skulle drepe jens...

Jeg prøvde å prate med han men han var helt ute og kunne ikke fokusere på noen ting, blikket vaglet rundt og han begynte å springe rundt på kjøkkenet. (Han hadde ikke tatt noe knark og whiskyflaska var ikke drukket noe særlig mer utav enn når jeg dro inn på badet, og da var vi fulle men i godt lag).
Han kledde av seg skjorta og virka mer og mer fjern men plutselig fikk vi kontakt med han og roet han ned.

Men det varte bare en liten stund fordi han snudde seg plutselig og så på do døra og hevet knyttneven og sa at "NU skal du faen mæ dø jens, Æ SKAL SLÅ DÆ IHJÆL". Da la vi han hardt ned i bakken og satte håndjern på han og ringte politiet. De kom og tok han med på glattcella i et par timer. Når han kom hjem igjen utpå dagen var han helt fin men husket bare små glimt av hendelsen.

Så ja, alkohol kan få folk til å klikke rabiat. Og siden jeg og venninna hans var de eneste som drakk i hybelen hans vet jeg at det ikke var snakk om noe piller i drinken etc, spesielt siden vi drakk rett fra samme flaske og jeg ble bare normalt full.
Sist endret av illuminatix; 3. juli 2010 kl. 13:36.