Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  813 99251
Sitat av ynkey Vis innlegg
Det er det Danielle drømmer om (hvis jeg har forstått det rett) ikke det som kommer til å skje.
Vis hele sitatet...
Nettopp, det er det jeg drømmer om. Jeg fantaserer om forhold og sex, men jeg vet at det ikke kan skje.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ok skjønner.

jeg tror mange her i norge er redde for at det faktiske ikke er gjensidig forelskelse i et slikt pedofilt forhold, og at det i stedet er en slags manipulert forelskelse fra den eldste partners side.

det hadde jo vært innressant å fått et interju hvor begge parter ble interjuet om forholdet (da ville garantert barnet ikke bli tatt alvorlig og barnet ville også bli bekylt for å ha blitt manipulert/hjernevasket)
Vis hele sitatet...
Det finnes noen sider på nettet hvor barn forteller om hvordan det er å både ha romantiske og seksuelle forhold med voksne. Eller voksne som forteller hvordan det var å ha det da de var barn. Men dette er nok som du sier, manipulerte barn dessverre, og absolutt ikke noe vi skal følge som noen retningslinje.
Sitat av ynkey Vis innlegg
@Halalgeir Leser du ikke hva Danielle skriver? H*n skriver at h*n blir følelsesmessig tiltrokket (les: forelsket) i barn, ikke nødvendig vis at han har de sykeste sexfantasier om de. Pedofili er en legning på samme måte som hetrofili og homofili, det er bare media som setter det i et annet lys.
Vis hele sitatet...
Jo jeg leste det, men ikke før etter at jeg hadde postet. My bad.

Jeg er selvsagt ingen ekspert på temaet. Den gruppen mennesker jeg snakker om er det som blir seksuelt opphisset av barn uten å utvilke romantiske følelser for dem.
Jeg beklager for en ganske sur tone i starten av innlegget, men ble ganske irritert av første post...

Sitat av slakte Vis innlegg
det var da fælt til mye sympati for folk som voldtar unger her. det er da overhodet ikke greit??
dette samfunnet går over grensen for toleranse hvis vi skal anerkjenne det som en legning, folk flest liker det trangt, pedofile er de som gir faen i andres liv og går langt over grensa. kastrering og dødstraff er veien å gå for å bli kvitt dette PROBLEMET!
Vis hele sitatet...
Nei faen heller nå steg blodtrykket mitt, har du ikke lest noe som helst? Alle pedofile er ikke jævla voldektsmenn for faen må du ha det inn med teskje? Det finnes mange eksempler som disse hvor det aldri har skjedd noen overgrep. Les den forbanna tråden før du kommer med slike utrop. Du kan da faen meg ikke putte alle pedofile inne i samme bås. Danielle har jo selv sagt at flere som forgriper seg på barn ikke er pedofile.

Sånn, sorry for en så sur tone, men når noen kommer med slike utsagn og plasserer en hel gruppe mennesker i samme bås blir jeg ganske irritert.

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Jo jeg leste det, men ikke før etter at jeg hadde postet. My bad.

Jeg er selvsagt ingen ekspert på temaet. Den gruppen mennesker jeg snakker om er det som blir seksuelt opphisset av barn uten å utvilke romantiske følelser for dem.
Vis hele sitatet...
Jeg ser helt klart den, det er sikkert mange som har kommet inn på sider som 4chan og til slutt utviklet de sykeste fetisjer, men det gjelder så klart ikke alle som er pedofile, neste gang kan du kanskje være litt mer forsiktig før du plasserer alle innenfor samme bås
Sist endret av ynkey; 27. mai 2010 kl. 23:46.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
og sex? nå må du bestemme deg her.. får tidligere i tråden så ville du bare ha et forhold!
Vis hele sitatet...
Da har jeg uttalt meg litt uklart kanskje. jeg fantaser jo om sex med de også, ettersom det er en legning og jeg tenner seksuelt på de. Sånn kan du si at jeg "ønsker" begge deler. Men jeg har ikke noe problem med å holde meg unna, for vet det er galt.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
I Norge defineres det utifra den seksuelle lavalder. Hvis du er over, mens seksualpartneren er under, er du en forbryter. Er aldersforskjellen stor er du pedofil. I andre land er lovgivningen annerledes, men er menneskene det? Er tyske 14 åringer modne nok til å ta ansvar for egen kropp og seksualitet, mens nordmenn ikke er det før de er 16?
Vis hele sitatet...
For å pirke litt..

Pedofili er kun seksuell/følelsesmessig tiltrekning av prepubertale barn, det er ikke en juridisk definisjon. Det er ingen som blir dømt for å være pedofile, da dette er noe man er, ikke noe man gjør eller har gjort. Blir man dømt, så er det hovedsakelig etter straffelovens paragraf 196, seksuell omgang med barn under 16 år, eller straffelovens paragraf 195, seksuell omgang med barn under 14 år. Det finnes ingen pedofiliparagraf =)
Sist endret av mentalmelt; 27. mai 2010 kl. 23:50.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Samme tror jeg, men det virker som om du godtar homofile? Homofile er jo nesten på samme nivå som pedofile, faktisk så er mange av de pedofile homofile ettersom de forgriper seg på små gutter. Jeg mener at det er barndommen som spiller mye inn, og noen er litt sykere enn andre.
Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som reagerer på denne kommentaren? Jeg kunne ikke finne noen statistikk på hvor mange homofile det finnes i Norge, men denne artikkelen fra 2002 skriver at det finnes 3,5% homofile i Norge. Når man bruker folketallet per. 1.4.2010 så får man at det finnes 170555 homofile i Norge. Og du mener at mange av disse er pedofile? Altså rundt 50%, dvs 85277 nordmenn.

Jeg innser nå at kanskje du har formulert deg litt feil, om du mente at mange pedofile var homofile, så kan dette være sant. Det vet jeg ingenting om. Om du stryker den første leddsetningen, så setningen i mine øyne bedre mening.

Til TS: Tør du virkelig lage en støttegruppe med fullt navn på facebook?
Har kjønn noen betydning for en pedofil?
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Har kjønn noen betydning for en pedofil?
Vis hele sitatet...
Nei, men er vel flest menn som forgriper seg.
For min del vil jeg gjerne at du skal poste link til gruppen din! Den "liker" jeg gjerne.

Pedofili er et sårt tema for mange. Det er flere på forumet her som har sagt at media har gjort pedofili til en uting. Dette er feil i mine øyne, for media har bare satt pedofile som overgriper i dårlig lys. I så fall ville jeg gjerne sett en link der media setter en pedofil ikke-overgriper i dårlig lys.

Dette er som jeg nevnte et veldig sårt tema. For min del kunne jeg godtatt at vennen min er pedofil så lenge han ikke skader/krenker et annet menneske. Men i motsetning til homofili ville jeg sett på dette som et problem, siden de du er forelsket i (barn) er verken utviklet psykisk eller fysisk. Det er barn som burde skånes fra voksenlivet. Barn burde ikke få muligheten til å velge å ha sex eller ikke, siden de ikke er oppegående nok eller ser konsekvensene. Hadde jeg hatt en venn som var pedofil hadde jeg umiddelbart søkt hjelp for denne personen. Ser man svart/hvitt på det så er det en legning, ja, men jeg personlig så anser jeg det mer som en lidelse. Man har ikke mulighet til å ha et forhold med et barn, og tanken burde derfor forkastes. Det kan oppstå problemer hvis man er pedofil. Jeg dømmer ingen, men jeg kan forstå at tanken kan være fristende; ha sex med et barn som kanskje ikke forstår konsekvensene, som ikke kan beskytte seg, og kanskje til og med nyter det.

Barn er så uskyldige og totalt blottet for ondskap som er i samfunnet, så å overgripe seg på et barn ville vært latterlig enkelt og til dels fristende for visse personer som er pedofile. Derfor trenger de umiddelbar hjelp. Gi meg gjerne linken Danielle. Lykke til videre. Snakk med vennene dine om det, og prøv å legg fra deg tanken, selvom det er vanskelig, for jeg kan se for meg at det er vanskelig å leve som pedofil, og ikke minst umulig å tilfredsstille seg.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Har kjønn noen betydning for en pedofil?
Vis hele sitatet...
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Nei, men er vel flest menn som forgriper seg.
Vis hele sitatet...
Om ToxtethTerror derimot ikke prater om de pedofiles kjønn, men kjønnet på barna de pedofile tiltrekkes av så er svaret ja. Det finnes pedofile som gutter, jenter eller begge deler, uavhengig av eget kjønn.
Ei ber framleis den same persone sjølv om ei står fram med noko, heto, homo, bi eller pedofil, forskjelle lig i det og kunne kontolere eigne haldnigar. Meget er forskjellig, men det er uten på. Men vissnokon eg kjenner hadde fortelt om eit overgrep på ein mindreårig , Hadde eg ikkje akseptert det, Dåhadde det biltthjelp frå myndihetane si side, men støtten og åpenheten hadde vore der. Bra at du starta ein debatt om et så tabubelagt emne. Det som er forkastelig er ein på 80 som finn seg ei på 19. Ikkje det at ein på 20 har eit forhald til ein 15 åring med gjensidig respekt og samtykke. Allehar vel sett ein person sm er deilig som er nokre år yngre. Lykke til, håper det blir ein stor debatt i media no
Sitat av Danielle Vis innlegg
Pedofile liker ikke 15-åringer, så denne mannen er nok ikke pedofil.

Dessuten er det ingenting som heter "seksuell pedofili".



Pedofile som er forelsket i barn, vil stort sett kunne vært forelsket også når barnet blir eldre, men den seksuelle tiltrekningen vil oftest gå bort. Men barnet vil antakeligvis forandre seg mye også i puberteten, sånn at følelsene kan forsvinne akkurat sånn som andre par mister følelsene for hverandre.

Takk for støtten!!!
Vis hele sitatet...
mente at han hadde hat sex med en 13 år gammel gutt...
Men jeg syntes det er jævla ekelt at en 55 år gammel fyr prøver seg på en 15 år gammel gutt ...
Sitat av slakte Vis innlegg
så det er greit at kompisen din bare tenker på å voldta barn ? lar du han passe unga dine?

har lest alle postene og i min verden så er det ikke greit. det var saklig selv om jeg ikke utøvde sympati
Vis hele sitatet...
Men hva om han ikke tenker på å voldta barn, men heller på et forhold med de, som det er gått inn på tidligere er det en forskjell på sadistisk pedofili og "romantisk" pedofili hvis jeg kan bruke det (selv om det så klart ikke er bra om en 30-åring er sammen med en 10-åring). Om han har tanker om å voldta barn er det selvfølgelig en annen sak, men som Danielle har sagt tenker h*n på et forhold med barn ikke en voldtekt.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
For å pirke litt..

Pedofili er kun seksuell/følelsesmessig tiltrekning av prepubertale barn, det er ikke en juridisk definisjon. Det er ingen som blir dømt for å være pedofile, da dette er noe man er, ikke noe man gjør eller har gjort. Blir man dømt, så er det hovedsakelig etter straffelovens paragraf 196, seksuell omgang med barn under 16 år, eller straffelovens paragraf 195, seksuell omgang med barn under 14 år. Det finnes ingen pedofiliparagraf =)
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg har lært mye både om denne delen av lovverket, samt om pedofili i dag og det ser det ut til at det er en del andre som har også. Dette er jo et interessant og vanskelig tema, men jeg er veldig enig med trådstarter i at vi må komme fordømmeelsen til livs. Pedofili er et stort tabu i vårt samfunn, og jeg tror nettopp dette bidrar flere overgrep og triste skjebner.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Pedofili er et sårt tema for mange. Det er flere på forumet her som har sagt at media har gjort pedofili til en uting. Dette er feil i mine øyne, for media har bare satt pedofile som overgriper i dårlig lys. I så fall ville jeg gjerne sett en link der media setter en pedofil ikke-overgriper i dårlig lys.
Vis hele sitatet...
Problemet er at media konsekvent bruker ordene pedofil og pedofilidømt om mennesker som har brutt straffelovens paragraf 195 og 196. Ja, de er antageligvis pedofile, men det er jo ikke det de er dømt for i det hele tatt. Hvis vi skulle begynne å omtale homofile overgripere som "homodømte", så ville nok det ha vekket en del reaksjoner vil jeg tro.
Sist endret av mentalmelt; 28. mai 2010 kl. 00:02.
Her er forresten linken til gruppa Danielle snakket om tidligere. (Tror jeg)

http://www.facebook.com/search/?flt=...29253173752186
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Her er forresten linken til gruppa Danielle snakket om tidligere. (Tror jeg)

http://www.facebook.com/search/?flt=...29253173752186
Vis hele sitatet...
Trenger iikkje og tro ;D det er
Sitat av ynkey Vis innlegg
Men hva om han ikke tenker på å voldta barn, men heller på et forhold med de, som det er gått inn på tidligere er det en forskjell på sadistisk pedofili og "romantisk" pedofili hvis jeg kan bruke det (selv om det så klart ikke er bra om en 30-åring er sammen med en 10-åring). Om han har tanker om å voldta barn er det selvfølgelig en annen sak, men som Danielle har sagt tenker h*n på et forhold med barn ikke en voldtekt.
Vis hele sitatet...
Ser at "Danielle" har skrevet det og ser også at du kjøper den lett. Dette er det jeg kaller "unnskyldninger", en pedofil som prøver å rettferdiggjøre at vedkommende vil ha sex med barn. Det trenger ikke være sant, og om det er det så innrømmer ts selv at sex er en del av pakkeløsningen.
Pedofili er jo en sykdom, ikke noe man vil selv. Akkurat som homofili, så er jo delvis ikke personen sitt skyld, men fortsatt synes jeg det er forferdelig det de gjør.
Sitat av slakte Vis innlegg
Ser at "Danielle" har skrevet det og ser også at du kjøper den lett. Dette er det jeg kaller "unnskyldninger", en pedofil som prøver å rettferdiggjøre at vedkommende vil ha sex med barn. Det trenger ikke være sant, og om det er det så innrømmer ts selv at sex er en del av pakkeløsningen.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke at du kan tenke sånn, man trenger da faen ikke voldta noen selv om du er hetro, det er det samme, man må ikke voldta noen selv om du er pedofil. Det at du ikke skjønner at det finnes pedofile med samvittighet forstår ikke jeg, men det er nå slik da. Og ja Danielle ønsker sex med barn, men sier at han ikke kommer til å ha sex med de og da stoler jeg på det siden det ikke er noen grunn for han å lyge om det på et anonymt forum hvor han opprettet en bruker for å skrive dette.
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Er det bare jeg som reagerer på denne kommentaren? Jeg kunne ikke finne noen statistikk på hvor mange homofile det finnes i Norge, men denne artikkelen fra 2002 skriver at det finnes 3,5% homofile i Norge. Når man bruker folketallet per. 1.4.2010 så får man at det finnes 170555 homofile i Norge. Og du mener at mange av disse er pedofile? Altså rundt 50%, dvs 85277 nordmenn.

Jeg innser nå at kanskje du har formulert deg litt feil, om du mente at mange pedofile var homofile, så kan dette være sant. Det vet jeg ingenting om. Om du stryker den første leddsetningen, så setningen i mine øyne bedre mening.

Til TS: Tør du virkelig lage en støttegruppe med fullt navn på facebook?
Vis hele sitatet...
Jeg tillater meg og kommentere tallene. Selvsagt er det ingen sammenheng med antall homofile og antall pedofile. Undersøkelser viser at det er mellom 50-000 til 150.000 pedofile i Norge, og pedofile liker motsatt kjønn, eller begge kjønn, eller begge kjønn. Det har ingenting med homofili å gjøre.

Navnet på facebook er et pseudonym.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ok, jeg kan ikke dømmer hva som er rett eller galt her i verden med jeg kan dømme ut i fra mine mininger og mine grunnleggende verdier. og jeg mener at du har et psykisk problem. søk psykisk hjelp.
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen forskning som kan dokumentere at pedofile er psykisk syke. Mener du jeg er psykisk syk bare fordi jeg har en annerledes legning?
Sitat av ynkey Vis innlegg
Jeg skjønner ikke at du kan tenke sånn, man trenger da faen ikke voldta noen selv om du er hetro, det er det samme, man må ikke voldta noen selv om du er pedofil. Det at du ikke skjønner at det finnes pedofile med samvittighet forstår ikke jeg, men det er nå slik da. Og ja Danielle ønsker sex med barn, men sier at han ikke kommer til å ha sex med de og da stoler jeg på det siden det ikke er noen grunn for han å lyge om det på et anonymt forum hvor han opprettet en bruker for å skrive dette.
Vis hele sitatet...
Jo? Klart pedofile også ønsker holdningskampanjer for å gagne deres beste! Særdeles vellykket og ser det ut til. Hvordan kan du mene at barn som enda ikke har utviklet seksuell forståelse og lyst faktisk ønsker dette? Hvorfor syns du det er så fælt at noen reagerer på at voksne folk vil utnytte små barn og ødelegge livene deres?

Jeg vil gjerne gjenta mitt personlige synspunkt om at dødstraff (som praktiseres rundt om i verden og er et saklig argument) for å voldta barn også bør innføres i Norge.
Hvis noen sletter dette innlegget på grunn av det ber jeg om en forklaring.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Jeg håper ikke det var et seriøst innlegg?
Vis hele sitatet...
Jeg tror han ikke greide å utrykke seg helt, for å skrive det slik jeg tror han mener:

Pedofile kan på samme måte som homofile ikke skifte sin legning. Men det er like vel forferdelig noe av det pedofile gjør.

Jeg kan ikke gå god for det, men jeg leste det sånn (med litt godvilje :P)

Ellers må jeg si at dette er et interessant tema og at det blir spennende å se hvordan debatten utvikler seg og om den vil spre seg til mediene.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
For min del vil jeg gjerne at du skal poste link til gruppen din! Den "liker" jeg gjerne.

Pedofili er et sårt tema for mange. Det er flere på forumet her som har sagt at media har gjort pedofili til en uting. Dette er feil i mine øyne, for media har bare satt pedofile som overgriper i dårlig lys. I så fall ville jeg gjerne sett en link der media setter en pedofil ikke-overgriper i dårlig lys.

Dette er som jeg nevnte et veldig sårt tema. For min del kunne jeg godtatt at vennen min er pedofil så lenge han ikke skader/krenker et annet menneske. Men i motsetning til homofili ville jeg sett på dette som et problem, siden de du er forelsket i (barn) er verken utviklet psykisk eller fysisk. Det er barn som burde skånes fra voksenlivet. Barn burde ikke få muligheten til å velge å ha sex eller ikke, siden de ikke er oppegående nok eller ser konsekvensene. Hadde jeg hatt en venn som var pedofil hadde jeg umiddelbart søkt hjelp for denne personen. Ser man svart/hvitt på det så er det en legning, ja, men jeg personlig så anser jeg det mer som en lidelse. Man har ikke mulighet til å ha et forhold med et barn, og tanken burde derfor forkastes. Det kan oppstå problemer hvis man er pedofil. Jeg dømmer ingen, men jeg kan forstå at tanken kan være fristende; ha sex med et barn som kanskje ikke forstår konsekvensene, som ikke kan beskytte seg, og kanskje til og med nyter det.

Barn er så uskyldige og totalt blottet for ondskap som er i samfunnet, så å overgripe seg på et barn ville vært latterlig enkelt og til dels fristende for visse personer som er pedofile. Derfor trenger de umiddelbar hjelp. Gi meg gjerne linken Danielle. Lykke til videre. Snakk med vennene dine om det, og prøv å legg fra deg tanken, selvom det er vanskelig, for jeg kan se for meg at det er vanskelig å leve som pedofil, og ikke minst umulig å tilfredsstille seg.
Vis hele sitatet...
Hei!

Gruppen heter Gi pedofile et hjelpeapparat.

Media har all skyld for at pedofile ikke-overgripere lider. Og de har også skylda for mange overgrep som begås. Grunnen til det er at media kaller overgrep for pedofili. Derfor tror alle at overgripere er pedofile. Men de er stort sett hetrofile. I tillegg tror da folk at pedofile er onde mennesker, som er en fare for samfunnet.

Jeg kunne gitt deg 1000 eksempler på dette, men jeg har ikke tid nå til det. Jeg har ikke kommet så langt enda, men vil etterhvert kontakte alle journalister i VG, Dagbladet, og andre store medier om dette, for å rett og slett lære de om pedofili, og om farene ved at media driver slik vranglære.

Du skriver at du vile søkt hjelp for din pedofile venn. Tanken er veldig god! Men det finnes ikke hjelp i Norge for pedofile. Derfor har jeg laget den facebook-gruppen.

Ellers er jeg enig i alt det du skriver om barn og sex Takk for dine fine ord også!

Sitat av ynkey Vis innlegg
Men hva om han ikke tenker på å voldta barn, men heller på et forhold med de, som det er gått inn på tidligere er det en forskjell på sadistisk pedofili og "romantisk" pedofili hvis jeg kan bruke det (selv om det så klart ikke er bra om en 30-åring er sammen med en 10-åring). Om han har tanker om å voldta barn er det selvfølgelig en annen sak, men som Danielle har sagt tenker h*n på et forhold med barn ikke en voldtekt.
Vis hele sitatet...
Jeg fantaserer jo om sex med barn også, det er jo en naturlig del av legningen. Men hvordan definerer du/dere voldtekt?

Jeg fantaserer aldri om at jeg tvinger barnet, men at det er helt frivillig, og ønsket av barnet selv. Jeg vet at det ikke fungerer sånn i virkeligheten, men det er sånn jeg fantaserer.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Problemet er at media konsekvent bruker ordene pedofil og pedofilidømt om mennesker som har brutt straffelovens paragraf 195 og 196. Ja, de er antageligvis pedofile, men det er jo ikke det de er dømt for i det hele tatt. Hvis vi skulle begynne å omtale homofile overgripere som "homodømte", så ville nok det ha vekket en del reaksjoner vil jeg tro.
Vis hele sitatet...

Absolutt riktig tenkt! Men jeg må likevel påpeke en ting: De fleste barneovergripere er IKKE pedofile, men hetrofile med psykiske forstyrrelser.

Så derfor er det ENDA verre at media automatisk diagnoserer overgriperne som pedofile, fordi det går utover oss som ikke forgriper oss.

Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Pedofili er jo en sykdom, ikke noe man vil selv. Akkurat som homofili, så er jo delvis ikke personen sitt skyld, men fortsatt synes jeg det er forferdelig det de gjør.
Vis hele sitatet...

"det de gjør" - hva tenker du på? Hva er det jeg gjør som er forferdelig?
Si jeg går i 7. trinn

Jeg har en homofil venn i klassen og en pedofil venn. (veldig usannsynlig!) Jeg kunne godt vært venner med de så lenge de ikke prøver seg eller liker meg. Gjør de det blir det bare for ekkelt!
Sitat av ynkey Vis innlegg
Jeg skjønner ikke at du kan tenke sånn, man trenger da faen ikke voldta noen selv om du er hetro, det er det samme, man må ikke voldta noen selv om du er pedofil. Det at du ikke skjønner at det finnes pedofile med samvittighet forstår ikke jeg, men det er nå slik da. Og ja Danielle ønsker sex med barn, men sier at han ikke kommer til å ha sex med de og da stoler jeg på det siden det ikke er noen grunn for han å lyge om det på et anonymt forum hvor han opprettet en bruker for å skrive dette.
Vis hele sitatet...

Takk Ynkey, hadde jeg hatt noe å skjule hadde jeg aldri skrevet på nettet om min legning, eller stått frem til mine venner om min legning. Når skal folk slutte og tro at pedofile er det samme som onde, perverse, uærlig, kriminelle mennesker?
Sitat av Danielle Vis innlegg
Takk Ynkey, hadde jeg hatt noe å skjule hadde jeg aldri skrevet på nettet om min legning, eller stått frem til mine venner om min legning. Når skal folk slutte og tro at pedofile er det samme som onde, perverse, uærlig, kriminelle mennesker?
Vis hele sitatet...
Flott du klarer og snakke så åpet du gjer her på forumet! og du har gitt folk ein ny måte og tenke og se på Pedofili, inkludert meg! Er ikkje så Svart/Hvit så folk vil!

Og Håper du forsette og kjemper for og få en hjelpesentral til dei som sliter med det!
Sitat av slakte Vis innlegg
Jo? Klart pedofile også ønsker holdningskampanjer for å gagne deres beste! Særdeles vellykket og ser det ut til. Hvordan kan du mene at barn som enda ikke har utviklet seksuell forståelse og lyst faktisk ønsker dette? Hvorfor syns du det er så fælt at noen reagerer på at voksne folk vil utnytte små barn og ødelegge livene deres?

Jeg vil gjerne gjenta mitt personlige synspunkt om at dødstraff (som praktiseres rundt om i verden og er et saklig argument) for å voldta barn også bør innføres i Norge.
Hvis noen sletter dette innlegget på grunn av det ber jeg om en forklaring.
Vis hele sitatet...

Tror du pedofile er EN type mennesker?? Ja, det finnes noen pedofile som ønsker å legalisere sex med barn. Men de har gitt opp kjempe for det. Det fantes en gruppe i Norge også som kjempet om det før. Men de har heldigvis skjønt at det aldri vil skje.

Dette handler ikke om å få lov til å ha sex med barn. Jeg er jo IMOT å ha sex med barn! Så ikke kom her og døm meg når du ikke vet noenting om hva jeg ønsker!

Mener du at en 19-åring skal få dødsstraff for å hatt sex med ei på 15?
Danielle, jeg bare lurer på en ting.

Føler du at du har hatt legningen hele livet, som om de du likte da du 10 år liker du enda!?
som om hjernen aldri har likt folk på din egen alder etter du runda rundt 16?
Liker du bare den yngre garde!?

Ikke svar hvis du ikke vil.

Er bare nysgjerrig :P
Sitat av slakte Vis innlegg
Jo? Klart pedofile også ønsker holdningskampanjer for å gagne deres beste! Særdeles vellykket og ser det ut til. Hvordan kan du mene at barn som enda ikke har utviklet seksuell forståelse og lyst faktisk ønsker dette? Hvorfor syns du det er så fælt at noen reagerer på at voksne folk vil utnytte små barn og ødelegge livene deres?
Vis hele sitatet...
Å være pedofil er da ikke ensbetydende med å ønske å voldta noen. Jeg er sikker på at pedofile har like god fantasi som alle andre, og kan leve seg inn i en drømmeverden hvor det å utøve sin legning kunne fungert uten at det kom noen til skade. De fleste pedofile er jo helt vanlige menensker, som aldri har forgrepet seg på noen, eller ønsker å gjøre dette.
Sitat av slakte Vis innlegg
Jo? Klart pedofile også ønsker holdningskampanjer for å gagne deres beste! Særdeles vellykket og ser det ut til. Hvordan kan du mene at barn som enda ikke har utviklet seksuell forståelse og lyst faktisk ønsker dette? Hvorfor syns du det er så fælt at noen reagerer på at voksne folk vil utnytte små barn og ødelegge livene deres?

Jeg vil gjerne gjenta mitt personlige synspunkt om at dødstraff (som praktiseres rundt om i verden og er et saklig argument) for å voldta barn også bør innføres i Norge.
Hvis noen sletter dette innlegget på grunn av det ber jeg om en forklaring.
Vis hele sitatet...
Jeg har veldig mye imot overgrep som deg, men det ser ut som om du har missforstått noe ganske tydelig, for det første har jeg i en god stund ment at ikke alle pedofile er gale voldtektsmenn/kvinner. Og for det andre sier jeg ikke at det er frivillig fra begge kanter, men at de DRØMMER og FANTASERER om det uten å utføre det...
Du trenger som tidligere sagt ikke være en voldtektsmann selv om du er hetro.

PS. Hvilke kilder er det du har? Har du lest noen seriøse undersøkelser? Har du noen annen kilde enn VG og Dagbladet i det hele tatt om hva pedo er?
Pedo - Barn, Fil - Elske. Pedofili - Barneelsker. Du er forelsket i barn, trenger ikke å ha gale sexfantasier om de.

Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Danielle, jeg bare lurer på en ting.

Føler du at du har hatt legningen hele livet, som om de du likte da du 10 år liker du enda!?
som om hjernen aldri har likt folk på din egen alder etter du runda rundt 16?
Liker du bare den yngre garde!?

Ikke svar hvis du ikke vil.

Er bare nysgjerrig :P
Vis hele sitatet...
Han sa han fant ut om sin legning i en alder av 15 år tror jeg

edit: side 5
Sist endret av ynkey; 28. mai 2010 kl. 00:38.
Sitat av Danielle Vis innlegg
Tror du pedofile er EN type mennesker?? Ja, det finnes noen pedofile som ønsker å legalisere sex med barn. Men de har gitt opp kjempe for det. Det fantes en gruppe i Norge også som kjempet om det før. Men de har heldigvis skjønt at det aldri vil skje.

Dette handler ikke om å få lov til å ha sex med barn. Jeg er jo IMOT å ha sex med barn! Så ikke kom her og døm meg når du ikke vet noenting om hva jeg ønsker!

Mener du at en 19-åring skal få dødsstraff for å hatt sex med ei på 15?
Vis hele sitatet...
Jeg tror pedofile er dEN type mennesker som har/ønsker sex med barn. Hva hvis du hadde muligheten og det ikke ble oppdaget? Har lest en del om hva du ønsker..

Mener at en 19 åring skal få dødstraff for å ha sex med et barn. 15 er ikke barn lenger
Sist endret av slakte; 28. mai 2010 kl. 00:37.
Ser mange har problemer med å forstå at pedofile er mennesker, som deg, meg og de fleste egentlig. Og som alle andre mennesker, har de fleste antageligvis en viss moral, og de skjønner hva som er rett og galt. Selv om en pedofil person fantaserer om sex med prepubertale barn, er han da ingen voldtektsmann, eller overgriper? Som Danielle selv skriver, så ønsker han inget overgrep mot barn, men et gjensidig forhold, som også inkluderer gjensidig sex. Men Danielle virker såppass oppegående, at han har forstått at han aldri kan ha et ekte forhold til et barn, uten at manipulasjon er inne i bildet, og han velger derfor å avstå et slikt forhold, og kun ha det som en fantasi. Dette var forresten rettet mest mot slakte, da det virker som han har vanskelig med å forstå forskjellen på fantasi/drøm og overgrep.
@mentalmelt: de som bare fantaserer om det får vi aldri vite hvem er, men de går med disse fantasiene hele livet og jeg tror mange/de fleste gir etter på et punkt. de som bare drømmer om dette risikerer ikke straff, jeg sikter såklart til de som utøver det da man kan ta dem på noe.

@ynkey: jeg har da aldeles ikke referert til verken vg eller db. men jeg vet hva pedofile er og når du blir eldre vil du kanskje også innse at sånt er galt. har sett den andre siden av disse romansene du glorifiserer så mye, og den var ikke gjensidig.
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Danielle, jeg bare lurer på en ting.

Føler du at du har hatt legningen hele livet, som om de du likte da du 10 år liker du enda!?
som om hjernen aldri har likt folk på din egen alder etter du runda rundt 16?
Liker du bare den yngre garde!?

Ikke svar hvis du ikke vil.

Er bare nysgjerrig :P
Vis hele sitatet...

Det går fint, jeg svarer på alt det folk lurer på!

Ja, jeg føler jeg har hatt legningen hele livet. Gjennom hele barneskolen likte jeg jenter som var mellom 2-5 år yngre. Men da tenkte jeg jo ikke at jeg var pedofil, jeg kunne sikkert ikke ordet engang! Men da jeg ble 15-16 så ble det mer tydelig for meg, fordi mine kompiser fikk seg kjærester og var opptatt av store pupper og alt det der. Da merket jeg at jeg var annerledes, fordi jeg likte umodne jenter. Og da jeg var 17 var jeg f.eks. ekstremt forelsket i ei på 11.

Ja, jeg liker bare den yngre garde.
Sitat av slakte Vis innlegg
15 er ikke barn lenger
Vis hele sitatet...
Når ble dette opp til deg å avgjøre?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Personlig hadde jeg ikke hatt problemer med å ha personen som venn. Jeg har ikke en gang tenkt å nevne kriteriet med nulltoleransefor overgrep, rett og slett fordi det faktisk er få pedofile som begår overgrep.
Hehe, kanskje jeg kan relatere til en del folk her med å sammenligne mot pyromane. De folka som tennee på hus og skoger er svært sjeldent pyromane, de er klin sprø. Det er bare en liten del pyromane som gjør sånt.
På samme måte tror jeg en veldig liten gruppe overgrep blir utført av folk med legningen pesofili, men folk som har mentale forstyrrelser...
Sitat av slakte Vis innlegg
@mentalmelt: de som bare fantaserer om det får vi aldri vite hvem er, men de går med disse fantasiene hele livet og jeg tror mange/de fleste gir etter på et punkt. de som bare drømmer om dette risikerer ikke straff, jeg sikter såklart til de som utøver det da man kan ta dem på noe.
Vis hele sitatet...
Ja, men når du snakker om mennesker som har brutt straffeloven, så bør du også poengtere det. For som jeg allerede har påpekt, så er ikke pedofili en juridisk definisjon, og det er ikke straffbart å være pedofil. Så når du sier at det bør være dødsstraff for å være pedofil, så fremstår du som et svært lite reflektert individ, og det er jo uheldig for deg.
Sitat av slakte Vis innlegg
Jeg tror pedofile er dEN type mennesker som har/ønsker sex med barn. Hva hvis du hadde muligheten og det ikke ble oppdaget? Har lest en del om hva du ønsker..

Mener at en 19 åring skal få dødstraff for å ha sex med et barn. 15 er ikke barn lenger
Vis hele sitatet...
15 er barn.

Hva du tror har i hvert fall ingen rot i virkeligheten, våkn opp!!

Ja, pedofile fantaserer om sex med barn, og ønsker på den måten i utgangspunktet å ha sex med barn. Men de fleste pedofile vet at de ikke kan gjøre det fordi det kan skade veldig. På den måten ønsker vi det ikke.

Det finnes selvsagt ulikheter her, så noen pedofile mener at barn ikke tar skade av sex. Men disse er syke.

Om jeg hadde blitt oppdaget eller ikke, forandrer ikke mitt syn og mine verdier.
Sitat av slakte Vis innlegg
@mentalmelt: de som bare fantaserer om det får vi aldri vite hvem er, men de går med disse fantasiene hele livet og jeg tror mange/de fleste gir etter på et punkt. de som bare drømmer om dette risikerer ikke straff, jeg sikter såklart til de som utøver det da man kan ta dem på noe.

@ynkey: jeg har da aldeles ikke referert til verken vg eller db. men jeg vet hva pedofile er og når du blir eldre vil du kanskje også innse at sånt er galt. har sett den andre siden av disse romansene du glorifiserer så mye, og den var ikke gjensidig.
Vis hele sitatet...
Jeg glorifiserer ikke noen ting, men jeg vil at du skal forstå at det er en forskjell på de som vil voldta noen og de som ikke vil voldta noen, det er så klart helt på tryne å ligge med et 10 år gammelt barn, og jeg vil ikke at noen skal tro at jeg mener noe annet, men jeg vil bare få fram at jeg synes synd på alle de som er pedofile uten å gjøre noe ulovlig, siden så lenge de greier å holde seg innenfor loven har jeg ikke noe imot de.

Så lenge de greier å holde seg til fantasier er jeg fornøyd, da blir ingen skadet og det er heller ingen grunn til å hate de.

Prøv å se verden ut i fra de pedofile sine øyne en gang i blant og, jeg vet ikke om du har opplevd noe selv, men du skal bare vite at jeg glorifiserer ikke en dau skit, så lenge de greier å holde fingrene sine vekk fra barn er jeg fornøyd.
Sitat av Kugie Vis innlegg
Ser mange har problemer med å forstå at pedofile er mennesker, som deg, meg og de fleste egentlig. Og som alle andre mennesker, har de fleste antageligvis en viss moral, og de skjønner hva som er rett og galt. Selv om en pedofil person fantaserer om sex med prepubertale barn, er han da ingen voldtektsmann, eller overgriper? Som Danielle selv skriver, så ønsker han inget overgrep mot barn, men et gjensidig forhold, som også inkluderer gjensidig sex. Men Danielle virker såppass oppegående, at han har forstått at han aldri kan ha et ekte forhold til et barn, uten at manipulasjon er inne i bildet, og han velger derfor å avstå et slikt forhold, og kun ha det som en fantasi. Dette var forresten rettet mest mot slakte, da det virker som han har vanskelig med å forstå forskjellen på fantasi/drøm og overgrep.
Vis hele sitatet...
Din forståelse om hvordan jeg tenker er 100% riktig!!!

Sitat av slakte Vis innlegg
det kalles tenåringer, felix
Vis hele sitatet...
Juridisk sett er man barn i Norge til man blir 18 år.
@ Danielle
Jeg har en problem stilling, hvor lett er det for en som deg danielle å faktisk gå til neste nivå? Altså ha seksuell kontakt med ett barn? Selvom du vet at det ikke er riktig. Er det slik at man ALDRI kommer til å gjøre det, eller har tanken slått deg inn noen ganger?

Du skal absolutt få slippe å svare, men er veldig interessert, siden når leste noe av det du skrev, så kom det opp en person som "koset" med ett barn i hodet mitt fra i fjord engang og første jeg tenkte var pedofil!? Har lært veldig mye av denne tråden om hva egentlig pedofil går ut på, og det var jammen bra! Takk for det.
Danielle jeg har noen spørsmål til deg, hvordan var egentlig den første stunden etter at du fant ut at du var pedofil? Ble du deppresiv, følte du at ingen likte deg osv.
Det andre er om du som ung hadde foreldre som tydelig fortalte deg hvordan det er feil å forgripe seg på barn og at dette kan ha hjulpet deg i din holdning eller var det mest egen samvittighet som fikk deg til å skjønne det.
Når det ble snakket om kastrering av pedofile her, tenkte jeg. Hva med de katolske prestene, hvis noen først skal kastreres så må det da være de.

Er helt feil tankegang at folk skal kastreres for sin legning. Tenk om alle heterofile skulle bli kastrert fordi mange fantaserer om å ha sex med kvinner/menn, kanskje til og med voldelige fantasier.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
@ Danielle
Jeg har en problem stilling, hvor lett er det for en som deg danielle å faktisk gå til neste nivå? Altså ha seksuell kontakt med ett barn? Selvom du vet at det ikke er riktig. Er det slik at man ALDRI kommer til å gjøre det, eller har tanken slått deg inn noen ganger?

Du skal absolutt få slippe å svare, men er veldig interessert, siden når leste noe av det du skrev, så kom det opp en person som "koset" med ett barn i hodet mitt fra i fjord engang og første jeg tenkte var pedofil!? Har lært veldig mye av denne tråden om hva egentlig pedofil går ut på, og det var jammen bra! Takk for det.
Vis hele sitatet...

Takk for at du satte pris på dette!

Hvordan koset den personen med barnet da?

Jeg skal prøve og svare deg så godt jeg kan. For meg er det ingen fare for at jeg plutselig skal "sprekke" og ikke motstå fristelsen lengre. Jeg går ikke rundt som en ukontrollerbar person. Det er veldig viktig å vite at å være pedofil ikke er det samme som å ha en ukontrollert seksualitet. Ukontrollert seksualitet er en egen forstyrrelse.

Men hadde jeg ikke hatt venner som visste om legningen min, og som jeg kunne dele bekymringer og sorger med, så er det ikke sikkert jeg hadde greid meg. For undersøkelser viser at pedofile som ikke har noen og prate med, har lettere for å begå overgrep.

Det er litt derfor jeg gjør dette her, for det er svært usunt at pedofile ikke tør å gå til sine nærmeste engang med sine problemer! Derfor håper jeg flere og flere kan være åpen for å ha en pedofil venn. For vi trenger virkelig noen og prate med!

Jeg var redd for å begå overgrep da jeg var yngre, og sleit veldig med det. Men heldigvis var jeg for redd til å gjøre det!

Sitat av ynkey Vis innlegg
Danielle jeg har noen spørsmål til deg, hvordan var egentlig den første stunden etter at du fant ut at du var pedofil? Ble du deppresiv, følte du at ingen likte deg osv.
Det andre er om du som ung hadde foreldre som tydelig fortalte deg hvordan det er feil å forgripe seg på barn og at dette kan ha hjulpet deg i din holdning eller var det mest egen samvittighet som fikk deg til å skjønne det.
Vis hele sitatet...
Den første tiden var vanskelig. Jeg ble så redd av tankene, at jeg undertrykte det i flere år før jeg til slutt innrømte det overfor meg selv. Grunnen til at jeg ble redd, var fordi jeg trodde det ville bety at jeg skulle bli en overgriper. Jeg tenkte: "skulle JEG bli en av de man hører om i avisene, en som alle hater? Det verste avskummet i samfunn: nemlig pedofil??"

Jeg trodde nemlig at pedofil var det samme som å forgripe seg, og at siden jeg tente på barn måtte jeg være pedofil, og ville derfor ende opp med overgrep. Jeg visste ikke at det fantes et alternativ liv som pedofil, nemlig et liv som pedofil ikke-overgriper. Jeg hadde jo aldri hørt om pedofile som IKKE forgrep seg. Så jeg trodde jeg var dømt til å bli en overgriper.

Så jeg bestemte meg for at dette går sikkert over. Men det gjorde jo aldri det, og til slutt innrømte jeg det. Jeg skjønte fort at jeg ikke ville greie og leve hvis jeg ikke snakket med noen. Så jeg stod frem til 3 venner. Jeg hadde med årene lært at det gikk an å være pedofil uten og forgripe seg. For selv om jeg ikke helt innrømte det for bare et par år siden, så tenkte jeg jo på det innimellom, og visste det "egentlig".

Jeg tror nok mine foreldre fortalte meg om å sette grenser for sin egen kropp ja. Det mener jeg alle foreldre bør gjøre, allerede når barne går i barnehagen. Dessverre er 40% av barneovergripere under 18 år.

Håper det var litt svar på det du lurte på
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg synes det er kjempetøft av deg, jeg, å stå frem så tydelig!
Sitat av Danielle Vis innlegg
Takk for at du satte pris på dette!

Hvordan koset den personen med barnet da?
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Nei, var bare at hun satt i fanget hans, og kosa med henne ved å beføle henne, på hendene og føttene, var ikke noe "værre" enn det, men jeg syntes det var veldig rart, da jeg skjenner personen fra før av og jeg fikk en skikkelig ekkel følelse inni meg og jeg har merka at han er så snill og blid mot denne jenta hele tia, når han er egentlig en ganske så seriøs person. Noe som fikk tankene mine til å spinne.

Når det er sagt, så har jeg en ny problem stilling, hvordan skal man gå fram for å snakke med en pedofil om "problemene" hans? Er jo ganske vanskelig, da man først må vite om personen er klar over "problemet" eller ikke. Og hvordan kan man gå ut i fra at en person er pedofil, hvordan kan vi spørre den personen spørsmål til å finne ett svar på det?

Grunnen til at jeg spørr, er fordi man ikke kan si "ring dette nr så får du hjelp", man må jo være egen psykolog mot pedofili da det ikke finnes noe hjelpetelefon eller noe lignende.

Ble kanskje litt mange spørsmål her nå, beklager.
Sist endret av eskil2k; 28. mai 2010 kl. 01:19.
Har et lite spørsmål. Hvis du møter e* jente/gutt som ser ut som et barn, oppfører seg som et barn, men egentlig er eldre enn 18 år. Tror du at du kunne blitt "lurt" til å bli seksuelt tiltrukket og forelsket i denne personen? Grunnen til jeg lurer på dette er fordi jeg har hørt om folk som er feks heterofile som har blitt sammen med mennesker som opprinnelig er av samme kjønn uten å vite det.