Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3796
Hei.

Har ikke holdt meg oppdatert på maskinvarefronten på mange år og er derfor interessert i deres input til valg av komponenter.

Er forberedt på å betale rundt 15 000 kroner, og ønsker en maskin som kan spille nye spill i høy oppløsning (1080p+) på en 144hz+ skjerm.

Ser komplett selger ferdigbygde datamaskiner, og har nå kampanje på for eksempel Komplett Gamer Premium i160. Er det verdt pengene? Er det komponenter de skal slutte å selge og derfor vil kvitte seg med?

Takknemlig for all input.

Har satt sammen denne listen med deler fra komplett.

Noen med feedback på dette? Vil alt passe overens? Vil PSU klare å drive alle komponentene?
Sist endret av arnegarborg; 5. september 2019 kl. 09:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
vil si i160'n er verdt det. personlig ville jeg ikke gått for den du har satt sammen da jeg fortsatt heier på team blå (intel), men sett mye ang at amd tar seg opp med de nye ryzen cpu'ene.

for å sjekke om tinga passer sammen kan du bruke https://pcpartpicker.com/list/.
Kjøpte meg nettopp ny pc selv og gjorde en del research, på ingen måte ekspert fordetom. Men ville nok heller gått for den du selv satt sammen enn den fra komplett. Ville også gått for noen andre rambrikker, f.eks disse og heller brukt resten på å oppgradere GPU'en eller noe slikt. Ser ikke helt poenget for 2k for RAM, heller bruke 1k til på RX5700 eller RX5700 fra Sapphire, Powercolor etc.
Kanskje også bumpa PSU'en opp til 650w for sikkerhetsskyld.

Den M.2 SSD'en du har lagt til er også veldig treig. 1800/1800 MB/s på en M.2 er ikke mye å skryte av, denne er ikke like stor, men mye bedre fart.
Sist endret av dinosauren; 5. september 2019 kl. 19:51.