Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  167 16428
I de siste to dagene har politiet pågrepet 53 personer i Trondheim for mistanke av narkotika, de fleste i aldersgruppen 18-20 år, mange av de som ble pågrepet bodde fortsatt til sine foreldre.

http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1688502.ece


Personlig mener jeg det blir for dumt og pågripe så mange personer for småbruk, og det er helt idiotisk at politiet bruker så mye ressurser på dette da det ikke utgjør noen stor forskjell for samfunnet om disse blir tatt, men kan være veldig kjipt for familier og skyldige.

DISKUTER!
Flott tiltak mot byens unge.
Hasj miljøet i Tr.heim er ganske så "enormt". Slik at dette bare er positivt =)

Det hele handler om å skremme. Og vil tro at veldig mange venner av disse personene nå har blitt litt skremt. For blir en venn tatt, så blir du også ekstremt fort tatt!
et enkelt beslag på 300 gram hasj og et annet enkeltbeslag på 30 gram kokain, vil jeg på ingen måte si at kan kalles småbruk.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
men kan være veldig kjipt for familier og skyldige.
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt det som er grunnen til å gå til akjson. Skal svi å bli tatt, slik at man kanskje tenker seg om neste gang.

Kan tildels være enig at det er mye ressurser som går med til noe såpass "ufarlige" greier, men syns også at det er viktig at politiet viser at de slår ned på ulovligheter, uansett alvorlighetsgrad.

Hvis politiet ALDRI hadde brydd seg om slike narkotikaforseelser, skal man ikke se helt bortifra at det hadde vært flere brukere og et større miljø.
Synes dette er helt idiotisk.
Skjønner ikke at politiet bruker ressurser på disse "hobby-brukerne" når det finnes så mange bedre ting de kunne gjort!
Hvorfor bruker de ikke heller disse ressursene på å finne narkolangere?
Jeg syns det er greit at dem gjør sånn En gang i blant! for de blir skremt sikker mange av dem tilog med slutter, noe som er bra at man holder seg unna tvilsome miljøer. om det blir renska opp litt i byen er det bare bra selvom det bare er små saker så kan det bli en stor sak. la oss si om 1 år så har 20 av de 53 begynt med amfetamin og 3 av de med heroin osv så er det greit at de blir skremt før den tid!
Sitat av andyq Vis innlegg
Det er vel strengt tatt det som er grunnen til å gå til akjson. Skal svi å bli tatt, slik at man kanskje tenker seg om neste gang.

Kan tildels være enig at det er mye ressurser som går med til noe såpass "ufarlige" greier, men syns også at det er viktig at politiet viser at de slår ned på ulovligheter, uansett alvorlighetsgrad.

Hvis politiet ALDRI hadde brydd seg om slike narkotikaforseelser, skal man ikke se helt bortifra at det hadde vært flere brukere og et større miljø.
Vis hele sitatet...
well, det hadde ihvertfall ikke vært et undergrunnsmiljø.
85% av alle voldtektssaker blir henlagt. (husker ikke nøyaktig %) men politiet skal gidde og bruke ressurser på dette, som ikke hjelper noen men faktisk skader personen(e) når de blir tatt. Dette er bare en av mange grunner til og avkriminalisere!
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
et enkelt beslag på 300 gram hasj og et annet enkeltbeslag på 30 gram kokain, vil jeg på ingen måte si at kan kalles småbruk.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men jeg tenkte i det hele og store bildet. Jeg kjenner noen av de som ble tatt og det er folk som røyker 1-2 ganger i uken.
Sist endret av kimmy9gga; 2. september 2011 kl. 17:19.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
well, det hadde ihvertfall ikke vært et undergrunnsmiljø.
Vis hele sitatet...
true that, men et undergrunsmiljø omfatter langt mindre rekruttering og deltakelse enn et helt åpent miljø som politiet aldri aksjonerer mot.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Synes dette er helt idiotisk.
Skjønner ikke at politiet bruker ressurser på disse "hobby-brukerne" når det finnes så mange bedre ting de kunne gjort!
Hvorfor bruker de ikke heller disse ressursene på å finne narkolangere?
Vis hele sitatet...
tenk på ALLE mobilene som ble beslaglagt da? Tror du ikke at det er noen NR. Der som er intresante for politiet?
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Det er sant, men jeg tenkte i det hele og store bildet. Jeg kjenner noen av de som ble tatt og det er folk som røyker 1-2 ganger i uken.
Vis hele sitatet...
I det store bildet kan det være veldig nyttig at akkurat slike blir tatt, før de for alvor blir en del av det tunge miljøet.

Sier ikke at hasjbrukere som røyker et par ganger i uka vil havne i tyngre miljøer, men noen er det sikkert.
Politiet gjorde 41 beslag av narkotiske tabletter, hasj, marihuana, kokain, fleinsopp og amfetamin.
- Det er skremmende å oppdage at ungdommen har en så nonchalant holdning til narkotika, spesielt hasj, sier politiadvokaten.
Vis hele sitatet...
SPESIELT HASJ??
wtf
Sitat av andyq Vis innlegg
I det store bildet kan det være veldig nyttig at akkurat slike blir tatt, før de for alvor blir en del av det tunge miljøet.

Sier ikke at hasjbrukere som røyker et par ganger i uka vil havne i tyngre miljøer, men noen er det sikkert.
Vis hele sitatet...
Sier ikke at alle som drikker alkohol et par ganger i uka blir alkoholikere, men noen er det sikkert.

Det fins alltid noen som havner på kjøret, uansett hvilke miljø det er snakk om.
Hvis politiet absolutt skal ta noen,syns jeg det de som driver den organiserte kriminaliteten rundt narkotikaen, og gjør store penger på det.
En som koser seg med noen trekk et par ganger i uka bør få være i fred.
Sist endret av shitrich; 2. september 2011 kl. 17:34.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av andyq Vis innlegg
I det store bildet kan det være veldig nyttig at akkurat slike blir tatt, før de for alvor blir en del av det tunge miljøet.

Sier ikke at hasjbrukere som røyker et par ganger i uka vil havne i tyngre miljøer, men noen er det sikkert.
Vis hele sitatet...
Da er vel spørsmålet om de blir skremt nok til at de slutter og røyke hasj da, eller om politiet kanskje må gå enda hardere til verks? Jeg håper jo ikke på dette. Men kan også sies at det har vært ett par til aksjoner som dette, ikke i like stort som dette, men politiet i Trondheim har vært skikkelig aggressive siden 2011 føler nå jeg, men fortsatt får de ikke skremt så mange i mine øyne.
Sist endret av kimmy9gga; 2. september 2011 kl. 17:35.
Fint tiltak av politiet. De skremte mange unge og tok tilogmed et par større fisk i samme slengen.
Sist endret av Bombasa; 2. september 2011 kl. 17:37.
Da kan politiet vente lønnsøkning etter god jobb og for å ha sikret ett "tryggere" samfunn der folk må enda lenger ned i undergrunnen for å skaffe tilnærmet ufarlige rusmidler. Det gjør sikkert at folk ikke blir dratt mot tyngre stoffer! I salute you!
Sitat av kn^tte Vis innlegg
SPESIELT HASJ??
wtf
Vis hele sitatet...
Han mener nok at det er spesiellt hasj ungdommer har en "nonchalant" holdning til, ikke at det er spesiellt skremmende. Men ja, dårlig formulering.
Helt på tryne!
Pågripe folk for småbruk å gi dem bøter og rulleblad gjør at de kommer lengre ned i gjørma.
Tenk deg hvordan dette her kan ødelegge familier og personene det gjelder. Blir ikke akkurat lettere å slutta da.

Hva med å heller gi dem et annet tilbud for å få slutt på bruken i stede for så alt for ofte ødeleggende straff?
Sist endret av DrPerception; 2. september 2011 kl. 17:45.
Sitat av shitrich Vis innlegg
Sier ikke at alle som drikker alkohol et par ganger i uka blir alkoholikere, men noen er det sikkert.

Det fins alltid noen som havner på kjøret, uansett hvilke miljø det er snakk om.
Hvis politiet absolutt skal ta noen,syns jeg det de som driver den organiserte kriminaliteten rundt narkotikaen, og gjør store penger på det.
En som koser seg med noen trekk et par ganger i uka bør få være i fred.
Vis hele sitatet...
Enig, folka bak bør være en prioritet. Poenget mitt er bare at småbrukere ikke kan få grønt lys av politiet til å bruke som de vil. Derfor må det gjennomføres en og annen aksjon mot dem og.
Hvorvidt forelegg skremmer folk vet jeg ikke, men hvor destruktivt det kan være for mange, det vet jeg.
Tror nesten timene i arresten skremmer folk mer enn hva bøtene gjør i etterkant.
Småfisken som fikk haien på døra, noen som fikk en stjerne?
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Det er sant, men jeg tenkte i det hele og store bildet. Jeg kjenner noen av de som ble tatt og det er folk som røyker 1-2 ganger i uken.
Vis hele sitatet...
1-2 ganger i uken kan vel heller ikke kalles "småbruk"?
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Helt på tryne!
Pågripe folk for småbruk å gi dem bøter og rulleblad gjør at de kommer lengre ned i gjørma.
Vis hele sitatet...
De aller fleste småbrukerene som ble tatt får bare et forenklet forelegg. Rent og pent rulleblad, men noen tusen fattigere.
Sist endret av Bombasa; 2. september 2011 kl. 17:48.
Sitat av Cannabidiol Vis innlegg
85% av alle voldtektssaker blir henlagt. (husker ikke nøyaktig %) men politiet skal gidde og bruke ressurser på dette, som ikke hjelper noen men faktisk skader personen(e) når de blir tatt. Dette er bare en av mange grunner til og avkriminalisere!
Vis hele sitatet...
En del narkomane begynner med tyveri osv når pengene går ut. Så ikke si at narkotika bare skade brukeren.

Syns forsåvidt de kan kjøre ukentlige razzia, men det er bare meg.
Måtte flire litt når jeg leste igjennom denne tråden.
Vi i snøscooter miljøet, vi får oppmot 15tusen i bot og vi kan få fengsel for å kjøre opp en bakke med snøscooteren.
Viss dere viste hvor mye penger og ressurser politiet her i finnmark og troms brukte i sesongen på å fakke ungdom som kjører snøscooter i helgene istede for å røyke hasj ville dere blitt imponert.

Var en episode i troms fylke der politiet leide inn helikopter for å fakke scooter kjørere. Og jeg tror alle dere vet hvor mye ett helikopter koster (Flere tusen kroner i timen)

Så at dere klager over hvor mye energi og penger politiet bruker på å fange folk som bruker narkotika. Så bør dere tenke der om en gang til. Er så mange lover og regler når det kommer til scooter at jeg nesten blir redd. Latterlig høye boter. Og de har alltid en "god" grunn til å gi deg bot.

Er det greit at scooter kjøring er like ulovlig om ikke mer ulovlig enn å bruke narkotika?

Hvor mye får dere i bot om dere blir tatt med hasj?
Om du blir tatt for å kjøre scooter utfor løype venter det deg lett 5-10k i bot. Om du er på vernet området (der er jeg enig i at man aldri skal kjøre) Men da venter det deg fort 30k i bot.
Sist endret av Vegard004; 2. september 2011 kl. 17:57.
"- Det er skremmende å oppdage at ungdommen har en så nonchalant holdning til narkotika, spesielt hasj, sier politiadvokaten."

Jeg ser den og svarer det samme tilbake; Det er skremmende å oppdage at politikere har en så nonchalant holdning til narkotika, spesialt hasj.


Politiet gjør jobben sin, greit nok, men nå er det faen meg på tide at vi tar et oppgjør med politikerne. Det skal være mulig å debattere for og imot dette på Stortinget uten at man skal bli stempla som hardnarkoman.
Sitat av loupes Vis innlegg
"- Det er skremmende å oppdage at ungdommen har en så nonchalant holdning til narkotika, spesielt hasj, sier politiadvokaten."

Jeg ser den og svarer det samme tilbake; Det er skremmende å oppdage at politikere har en så nonchalant holdning til narkotika, spesialt hasj.


Politiet gjør jobben sin, greit nok, men nå er det faen meg på tide at vi tar et oppgjør med politikerne. Det skal være mulig å debattere for og imot dette på Stortinget uten at man skal bli stempla som hardnarkoman.
Vis hele sitatet...
En direkte konsekvens av missinformasjon til ungdom og denne skremselstaktikken til politiet. Er ikke rart man får en slik holdning når myndigheter nærmest sier hjernen smelter og kommer med usannheter.

Det har jo aldri vært flere rusmisbrukere og det øker hvert bidige år. Er det kanskje ikke på tide å prøve en litt mer åpen og ærlig linje?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
De aller fleste småbrukerene som ble tatt får bare et forenklet forelegg. Rent og pent rulleblad, men noen tusen fattigere.
Vis hele sitatet...
NEI. FORENKLET FORELEGG BRUKES IKKE I NARKOTIKASAKER. Hvor mange ganger må dette sies før det oppfattes?!
Sitat av Batabusa Vis innlegg
NEI. FORENKLET FORELEGG BRUKES IKKE I NARKOTIKASAKER. Hvor mange ganger må dette sies før det oppfattes?!
Vis hele sitatet...
Nehei?
Kjenner flere som har blitt tatt med hasj uten å ha fått noe på rullebladet. Kanskje det heter noe annet enn forenklet forelegg..

Bot har dem dog fått.
Sist endret av Bombasa; 2. september 2011 kl. 20:08.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Nehei?
Kjenner flere som har blitt tatt med hasj uten å ha fått noe på rullebladet. Kanskje det heter noe annet enn forenklet forelegg..

Bot har dem dog fått.
Vis hele sitatet...
Løgn, forelegg er det samme som en dom og du får noe på rullebladet.

Saker kan dog foreldes, det er noe helt annet.
Sist endret av Batabusa; 2. september 2011 kl. 20:09.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Løgn, forelegg er det samme som en dom og du får noe på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Så får du vel si det til de to jeg kjenner som har rent rulleblad fremdeles da.

Han ene ble tatt med at de kom på døra pga noen sopp han hadde bestilt. Da de kom var han høy som ei pære med hasjmekk liggende på pulten.
Soppen ble henlagt, hasjen fikk han bot på et par-tre tusen, men ingenting på rullebladet.
Sist endret av Bombasa; 2. september 2011 kl. 20:12.
Syns det er helt greit at dette skjer, jeg! Jeg er dog rimelig anti når det gjelder narkotika, så kanskje jeg burde revurdere min tid på dette forumet, hmm..
Synes det er bullshit og at det gjør mer vondt enn godt. Alle arrestajoner av narkotikabruk er egentlig helt på tryne.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Syns det er helt greit at dette skjer, jeg! Jeg er dog rimelig anti når det gjelder narkotika, så kanskje jeg burde revurdere min tid på dette forumet, hmm..
Vis hele sitatet...
Jeg er også anti-narkotika, på samme måte som jeg er anti-gambling, anti-alkohol, anti-tobakk, anti-prostitusjon, anti-abort osv. Det betyr dog ikke at politiet er de rette til å "regulere" disse atferdene, eller at straff vil ha noen som helst preventiv effekt på slike handlinger.

Kriminaliseringen av de stoffer som går under samlebetegnelsen narkotika har kun hatt en negativ effekt, og vil aldri kunne hjelpe!
Trondheims politiet har lite og ta seg til med for tia.
Sist endret av stagg; 2. september 2011 kl. 20:34.
Loven er loven. Ikke kjeft på politiet for at de håndhever den. Det er demokratiets skyld at narkotika er ulovlig.

Sitat av kn^tte Vis innlegg
SPESIELT HASJ??
wtf
Vis hele sitatet...
At holdningen er nonchalant til alle rusmidler, men spesielt nonchalant til hasj. Sjokkerer meg ikke. De fleste jeg kjenner som røyker hasj biter som idioter på alle slags konspirasjonsteorier og pro-cannabis propaganda.
Gratulerer til Trondheimspolitiet. Nå har de fratatt en gjeng unge mennesker muligheten til å starte voksenlivet som ressurser for samfunnet, ved å stemple de som kriminelle "narkomane". Når også foreldrene deres ble varsla, så er de nok stempla som sorte får resten av livet.

Greit nok, de bryter norsk lov, og beslag i hundregramsklassen kan nok ikke kalles småfisk. Men det må da finnes bedre måter å få bukt med et rusproblem enn å kaste bøter, forelegg og fengselstraff etter dem? Nå er de allrede stempla som kriminelle, og dermed tror jeg at terskelen for å begå flere og større lovbrudd har blitt betydelig lavere for disse uheldige sjelene.
Slemme politiet.

En ting er nå hvilke prioriteringer politiet gjør, er man uenig med det får man engasjere seg politisk. En annen ting er at de det gjelder neppe er uvitende om at det de holder på med ikke bare er ulovlig, men også prioritert hos de aller fleste politidistrikt. Jeg klarer ikke å synes synd på disse "uheldige" som blir tatt, det burde virkelig ikke komme som en overraskelse.
Jeg kjenner to som var innblandet i denne saken. Han ene ble lagt i jern på jobben foran sjefen, kolleger og kunder. Han ble deretter satt i glattcelle i flere timer. Han andre fikk politiet hjemme hos seg på ransakelse. I begge tilfellene fant de ingenting.

Når politiet fokuserer såpass på folk som røyker veldig sjelden så grenser det nesten til trakassering. Det er nesten litt drøyt at de kan gjøre såpass mye skade i noens liv på så tynt grunnlag, man kan ende opp med å miste jobben på grunn av noe som dette.
Sist endret av Merenliare; 2. september 2011 kl. 21:01.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Løgn, forelegg er det samme som en dom og du får noe på rullebladet.

Saker kan dog foreldes, det er noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Forenklet forelegg får man ikke på rullebladet, Hva som kommer på rulelbladet
Sist endret av Jorg; 2. september 2011 kl. 21:08.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Jeg er også anti-narkotika, på samme måte som jeg er anti-gambling, anti-alkohol, anti-tobakk, anti-prostitusjon, anti-abort osv. Det betyr dog ikke at politiet er de rette til å "regulere" disse atferdene, eller at straff vil ha noen som helst preventiv effekt på slike handlinger.

Kriminaliseringen av de stoffer som går under samlebetegnelsen narkotika har kun hatt en negativ effekt, og vil aldri kunne hjelpe!
Vis hele sitatet...

Jeg tror det hjelper. Jeg tror at dersom diverse stoffer hadde vært lovlige så hadde vi sett mye mer utbredt bruk av narkotiske stoffer i Norge, og det er jeg absolutt ikke positiv til. Politiet, enten man liker det eller ikke, har all rett til å regulere ulovlig adferd, og jeg personlig håper at dette får mindreårige til å tenke seg om to ganger før de begir seg ut på narko-veien.
Sist endret av Nerdefruen; 2. september 2011 kl. 21:29.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Jeg tror det hjelper. Jeg tror at dersom diverse stoffer hadde vært lovlige så hadde vi sett mye mer utbredt bruk av narkotiske stoffer i Norge, og det er jeg absolutt ikke positiv til. Politiet, enten man liker det eller ikke, har all rett til å regulere ulovlig adferd, og jeg personlig håper at dette får mindreårige til å tenke seg om to ganger før de begir seg ut på narko-veien.
Vis hele sitatet...
Her ligger problemet: Du tror og håper, til tross for all for all forskning som eksplisitt sier at kriminalisering er en fiasko. Samme forskning finner at avkriminalisering/regulering av narkotiske stoffer ikke vil øke forbruk. I tillegg kan vi innføre reelle reguleringer (priskotnroll, aldersgrenser, mengdebegrensinger, varedeklarasjon osvosv.), som er effektive i å forhindre misbruk, og samtidig vil man kunne hjelpe de som får problemer, kontra å straffe alle som bruker.

Jeg sier det for n-te og sikkert ikke siste gang: Tro og håp har ingenting i denne debatten. Her får man forholde seg til fakta og resonnementer som har en velfungerende indre logikk.
Sist endret av Vargas; 2. september 2011 kl. 21:37.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Her ligger problemet: Du tror og håper, til tross for all for all forskning som eksplisitt sier at kriminalisering er en fiasko. Samme forskning finner at avkriminalisering/regulering av narkotiske stoffer ikke vil øke forbruk, reguleringer (priskotnroll, aldersgrenser, mengdebegrensinger, varedeklarasjon osvosv.) er effektivt for å forhindre misbruk, og samtidig vil man kunne hjelpe de som får problemer, kontra å straffe alle som bruker.

Jeg sier det for n-te og sikkert ikke siste gang: Tro og håp har ingenting i denne debatten. Her får man forholde seg til fakta og resonnementer som har en velfungerende indre logikk.
Vis hele sitatet...
Desverre fins det ikke fakta på hva unge individer vil forholde seg til. Jeg har lov å uttrykke min mening basert på min erfaring enten du ønsker det eller ikke. Jeg har trolig lest flere forskningsrapporter, og vært en del av flere av dem enn det de fleste har, og jeg er enda av den mening at slik vi har det nå er bedre enn det ville vært om vi hadde en liberal lov ang temaet. Men, som sagt, dette er en annen diskusjon, og jeg inviterer hvem som helst til en diskusjon på PM om de skulle ønske det, for ikke å flaunte meningen sin på et forum med folk som garantert står på deres side. .

Jeg syns det er helt greit at du og de fleste andre har en annen mening, la meg ha min,er du snill.
Sist endret av Nerdefruen; 2. september 2011 kl. 21:41.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Forenklet forelegg får man ikke på rullebladet, Hva som kommer på rulelbladet
Vis hele sitatet...
For 100 000. gang: Forenklet forelegg gis kun i bagatellmessige trafikksaker og tollovertredelser!
http://no.wikipedia.org/wiki/Forenklet_forelegg

Dersom tilgang på narkotika blir lettere blir det også flere som bruker det og flere som bruker mer. Så enkelt er det! Ikke for ingenting at norsk/svensk/finsk alkoholpolitikk er den mest vellykkede i verden.

Se til våre naboland i Baltikum for å sammenligne. Der koster en flaske vodka det samme som en cola, og kan kjøpes på bensinstasjoner, kiosker, matbutikker kort sagt overalt. Konsekvensene for samfunnet er enorme med blant annet 10 år lavere levealder blant menn.

Eneste riktige er å begrense tilgangen på rusmidler mest mulig og ALDRI innføre nye rusmidler i samfunnet.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Så får du vel si det til de to jeg kjenner som har rent rulleblad fremdeles da.

Han ene ble tatt med at de kom på døra pga noen sopp han hadde bestilt. Da de kom var han høy som ei pære med hasjmekk liggende på pulten.
Soppen ble henlagt, hasjen fikk han bot på et par-tre tusen, men ingenting på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Tull og tøys. Denne debatten har vi hatt her inne så mange ganger nå at jeg ikke gidder å søke opp lovkilder for deg.

Narkotikasaker løses ofte med et forelegg (ordinært) som vises på rullebladet (dvs ordinær politiattest) i to år fra den dagen forelegget er vedtatt.

Forenklede forelegg kommer dog ikke på rullebladet, men dette brukes kun i trafikksaker.

Fra tidligere debatter her inne ligger det fortsatt ute en dusør for den som kan bevise det du sier nå. Summen er oppe i over 500 kroner. Det er bare å begynne å søke på lovdata.no :-)

"Boten" (dvs forelegget) som kameraten din fikk står på "rullebladet" hans. Dvs si det kommer med på en ordinær politiattest i to år og for evig og alltid på en uttømmende politiattest.

Sitat av Sargasm Vis innlegg
Forenklet forelegg får man ikke på rullebladet, Hva som kommer på rulelbladet
Vis hele sitatet...
Forenklet forelegg brukes som sagt ALDRI i narkotikasaker.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Forenklet forelegg får man ikke på rullebladet, Hva som kommer på rulelbladet
Vis hele sitatet...
Et forelegg er en BOT, du må lære deg forskjellen på FORENKLET forelegg og et vanlig forelegg.
Sitat av DingoXo Vis innlegg
la oss si om 1 år så har 20 av de 53 begynt med amfetamin og 3 av de med heroin osv så er det greit at de blir skremt før den tid!
Vis hele sitatet...
Hvor har du de tallene fra? Mistenker at det er noe du drar rett ut fra ræva.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
jeg er enda av den mening at slik vi har det nå er bedre enn det ville vært om vi hadde en liberal lov ang temaet.
Vis hele sitatet...
Påstår du at det vi har nå fungerer på noen måte i det hele tatt?

Hele den evige kampen mot å hindre folk i å bli høye er ganske komisk i seg selv.
Alt bunner i troen på at folk ikke er i stand til å ta vare på seg selv overhodet.

Vi angriper noe vi ikke forstår og ikke vil forstå med feil verktøy.
Sist endret av Ziggomatic; 2. september 2011 kl. 23:35.
La meg spørre alle dere som er for at hasj skal avkriminaliseres og flyte fritt.

Har dere overhodet tenkt på signalet dette vil gi? Det at myndighetene legaliserer det, vil for folk flest bety at det ikke er farlig i det hele tatt. Hver eneste unge i alderen hvor man begynner med festing, vil starte å røyke!

Og spar meg for, "Ja, men hvaå med alkohol da?!" som garantert kommer. Det er vesentlig bedre, ikke for kroppen eller hue, men forskjellen ligger i at man kan drikke alkohol uten å bli ruset! Det er også helvetes mye lettere å ta seg en joint for å oppnå rus, enn drikke. I bunn og grunn, en fri flyt av lovlig hasj, gjør det FOR enkelt å ruse seg! Det er strengt at ikke noe man skal strebe etter, at det blir enklere på alle måter for folk å ruse seg.
Jeg synes dette er et kjempebra tiltak! Håper politiet får tatt alle som driver med slikt dritt:-)

Det er også bra å forebygge. Viss politiet tar mange som er på vei inn i narko-miljøet, setter det kanskje en stopper for det, for noen enkelte ungdommer?