Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 6004
Heisann! Ble her om dagen stoppet av politi som passasjer. Dette skjedde på Os. Tidligere på kvelden hadde vi røyket. Sjåføren mistet lappen og jeg ble anmeldt for å ha røyket. Jeg var ikke stein i det hele tatt, men det syntes kanskje litt (tror jeg). Jeg vedtok ikke boten. Jeg hadde heller ingenting på meg, så ble kun anmeldt for å være stein. Spørsmålet mitt er, er det forenklet forelegg, eller forelegg for å være stein ? var det lurt å ikke vedta boten ? De har ingen blodprøver o.l. på meg, men jeg måtte erkjenne straffskyld, eller så truet de med å ta prøver av meg. Tror dere dette er en sak som kan bli henlagt fort ? Jeg syntes at det er latterlig teit å anmelde noen for å ha røyket tidligere, men at sjåføren var stein er selvfølgelig litt mer alvorlig, men føler at de bare anmeldte meg for å være drittsekker. Hallo ? Hvor mange er det ikke som er steine omkring, og så lenge jeg ikke har noe på meg, så burde det gå bra ?
Om han ikke har noen prøver eller bevis på deg er det jo bare å nekte?
Hvis du har erkjent straffskyld så kommer du ingen vei. Hvis du ikke har blitt tatt prøver av eller erkjent noe, så ser det lysere ut.
Sitat av Chiisai Vis innlegg
Hvis du har erkjent straffskyld så kommer du ingen vei. Hvis du ikke har blitt tatt prøver av eller erkjent noe, så ser det lysere ut.
Vis hele sitatet...
Skrev ikke under på noe som helst. Men hvis jeg ikke husker feil så stod begge politifolka der når jeg erkjente straffskyld, men noe prøve ble ikke tatt. Har dette noe å si ?
Sitat av hempmaster Vis innlegg
Skrev ikke under på noe som helst. Men hvis jeg ikke husker feil så stod begge politifolka der når jeg erkjente straffskyld, men noe prøve ble ikke tatt. Har dette noe å si ?
Vis hele sitatet...
Ja, du erkjente straffeskyld.
Si du følte deg truet til å tilstå.
Hvis jeg har forstått det riktig må de ihvertfall ha en skriftlig tilståelse.
Sitat av olebull Vis innlegg
Si du følte deg truet til å tilstå.
Hvis jeg har forstått det riktig må de ihvertfall ha en skriftlig tilståelse.
Vis hele sitatet...
Men er det forenklet forelegg eller forelegg for en slik situasjon ?
Forelegg og prikk på rullebladet.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Forelegg og prikk på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Ok. Men er det da verdt å ikke vedta ? Det kan jo bli henlagt? er jo ikke noe stor sak at jeg "har det i blodet"? Hvis det eventuelt går videre, hva kan skje da ? Har lest i noen saker at f.eks. saksomkostninger kom på 2000 kr, men noen skriver at det er mye mer ? Eller kommer jeg ingen vei nå siden jeg erkjente straffskyld ?

Hvis jeg ikke husker feil så sa de faktisk forenklet forelegg. Hvis det stemmer, kan jeg isåfall dra til politistasjonen og vedta det ? eller blir det "gjort" om til forelegg ettersom jeg ikke vedtok ?
uff.. Trist å lese slike saker. Skulle ikke vært slik i et liberalt samfunn!

OT. Tror jeg (hvis jeg var deg :P) ville gått for den at du følte deg "tvunget til å innrømme" noe som ikke var sant.
Ikke sikkert det funker, men siden du ikke har noen prikker fra før, ville jeg gjort det jeg kunne for å slippe.
Sitat av hempmaster Vis innlegg
Ok. Men er det da verdt å ikke vedta ? Det kan jo bli henlagt? er jo ikke noe stor sak at jeg "har det i blodet"? Hvis det eventuelt går videre, hva kan skje da ? Har lest i noen saker at f.eks. saksomkostninger kom på 2000 kr, men noen skriver at det er mye mer ? Eller kommer jeg ingen vei nå siden jeg erkjente straffskyld ?

Hvis jeg ikke husker feil så sa de faktisk forenklet forelegg. Hvis det stemmer, kan jeg isåfall dra til politistasjonen og vedta det ? eller blir det "gjort" om til forelegg ettersom jeg ikke vedtok ?
Vis hele sitatet...
Skal ikke si noe helt sikkert, men ettersom du tilsto for politiet på stedet så har du nok en litt dårlig sak. Vil uansett anbefale deg å kontakte en advokat, noe du som sikta i en sak har krav på å få gratis. Ikke si et pip til politiet før du har prata med en advokat.

At du har det i blodet er nok desverre nok til å bli dømt for bruk av cannabis, og du vil få mellom 3 og 5 tusen i bot.

Saksomkostningene skal jeg ikke si noe om, men jeg hadde spurt en advokat hva sjangsene for å vinne saken er sånn ca i %. Deretter kan du spørre deg selv hva du vil sjangse på. Avhengig av om du har et rent rulleblad fra før av og hva vil i fremtiden, så kan en prikk på rullebladet være verdt langt mer enn 2000.

Og ja du vil få et vanlig forelegg. Forenkla forelegg ustedes kun ved trafikkforseelser, og ikke i narkotikasaker.

Synes dog det er merkelig at de spurte om du vedtok straffeskyld uten å skulle ha noe skriftlig av deg. Er vel uansett for tidlig til at du har fått noen papirer, men er det noen mulighet for at de bare skremte deg eller noe sånt?
Sist endret av legalize_it; 29. september 2010 kl. 22:38.
Skremte meg med hva da tenker du på?
Noen som vet hvor lenge et sånt prikk ligger på rullebladet? Er det permanent?
Kanskje de bare ville gi deg en liten støkk? At de etter å ha vurdert saken fant ut at dem ikke orka all jobben som følger med hvis de skulle forfølge saken videre.

Sitat av Space-Time Vis innlegg
Noen som vet hvor lenge et sånt prikk ligger på rullebladet? Er det permanent?
Vis hele sitatet...
På den uttømmende vandelsattesten er den permanent.
er det ikke også sånn at politiet ikke har lov til å stille skyldsspørsmål til personer som er under akutt rus? Vet ikke om dette kan ha noe å si for saken, men i en eventuell rettsak så kan det kansje lette litt på trykket?
si at du var så stein at du ikke visste hva du svarte på?
Sitat av pet Vis innlegg
uff.. Trist å lese slike saker. Skulle ikke vært slik i et liberalt samfunn!.
Vis hele sitatet...
Det får være din mening. Du får begynne innen politikken om du vil påvirke.
Sitat av keentoo Vis innlegg
si at du var så stein at du ikke visste hva du svarte på?
Vis hele sitatet...
Men da har jeg jo på en måte innrømmet bruk av cannabis ?

Og er det noen her som tror det kommer til å gå rettens vei ? Det er ikke sånn at de henlegger saker siden de er små ? For hvis de har alt de trenger mot meg, kan de liksom ikke bare "tape" ved å henlegge?
Sitat av hempmaster Vis innlegg
Men da har jeg jo på en måte innrømmet bruk av cannabis ?

Og er det noen her som tror det kommer til å gå rettens vei ? Det er ikke sånn at de henlegger saker siden de er små ? For hvis de har alt de trenger mot meg, kan de liksom ikke bare "tape" ved å henlegge?
Vis hele sitatet...
Var nok ironisk
En annen ting jeg kommer på nå. De spurte meg på stedet om jeg vedtok bota eller ikke ? Er det ikke sånn at man får spørsmål om det når det kommer i posten ? Kan det hende at det var forenklet forelegg de tilbydde meg eller er det helt utelukka ?
Sitat av hempmaster Vis innlegg
En annen ting jeg kommer på nå. De spurte meg på stedet om jeg vedtok bota eller ikke ? Er det ikke sånn at man får spørsmål om det når det kommer i posten ? Kan det hende at det var forenklet forelegg de tilbydde meg eller er det helt utelukka ?
Vis hele sitatet...
Helt utelukket. Ved knark gis alltid forelegg.
Sitat av pet Vis innlegg
uff.. Trist å lese slike saker. Skulle ikke vært slik i et liberalt samfunn!
Vis hele sitatet...
Er da ikke noe liberalt samfunn i Norge spør du meg.
Sist endret av ClosetotheEdge; 29. september 2010 kl. 23:41.
Si du var full...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Helt utelukket. Ved knark gis alltid forelegg.
Vis hele sitatet...
Det gis også forenklet forelegg. Det har skjedd meg.
La oss si at det var et forenklet forelegg da. Ettersom jeg ikke godtok, er det slikt at dette blir gjort om til et vanlig forelegg i stedet ? Hvis jeg drar ned på stasjonen og sier at jeg har tenkt over det og vil heller bare vedta ?
Sitat av hempmaster Vis innlegg
La oss si at det var et forenklet forelegg da. Ettersom jeg ikke godtok, er det slikt at dette blir gjort om til et vanlig forelegg i stedet ? Hvis jeg drar ned på stasjonen og sier at jeg har tenkt over det og vil heller bare vedta ?
Vis hele sitatet...
De kan ikke gi deg ett forenklet forelegg for så å endre dette til ett forelegg dersom du ikke vedtar. Som flere allerede har sagt; man får ett forelegg ved bruk av narkotika.

Du sier du ikke har signert noe, og du har derfor heller ikke vedtatt noe forelegg. Dersom du får ett forelegg i posten så kan du nekte å vedta dette, noe jeg råder deg til å gjøre. Jeg råder deg også i så tilfelle å oppsøke en advokat. Mange advokater gir gratis førstekonsultasjon. Jeg har selv tatt en lignende sak til advokat og fått saken henlagt. Alt som måtte til var en samtale, og jeg betalte ingenting.

Ikke foreta deg noe som helst før du eventuelt mottar ett forelegg i posten.

Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det gis også forenklet forelegg. Det har skjedd meg.
Vis hele sitatet...
Kan du legge ut dette slik at jeg kan se? Bare sensurer ut navnet ditt eller noe...

Jeg er nemlig veldig sikker på at du tar feil.
[quote=caperno;1840982]De kan ikke gi deg ett forenklet forelegg for så å endre dette til ett forelegg dersom du ikke vedtar. Som flere allerede har sagt; man får ett forelegg ved bruk av narkotika.

Du sier du ikke har signert noe, og du har derfor heller ikke vedtatt noe forelegg. Dersom du får ett forelegg i posten så kan du nekte å vedta dette, noe jeg råder deg til å gjøre. Jeg råder deg også i så tilfelle å oppsøke en advokat. Mange advokater gir gratis førstekonsultasjon. Jeg har selv tatt en lignende sak til advokat og fått saken henlagt. Alt som måtte til var en samtale, og jeg betalte ingenting.

Ikke foreta deg noe som helst før du eventuelt mottar ett forelegg i posten.


Hvordan var situasjonen din ? Jeg har ikke lyst til å ende opp med å betale ekstra tusenlapper for saksomkostninger. Og når jeg snakka med politifolka sa jeg bare at jeg hadde vært ute å røyka et par. På hvilken måte står jeg sterk her ? Du prata med en advokat, og betalte ingenting. Fikk du da "argumenter" du kunne bruke fra advokaten ? En førstekonsultasjon burde vell ikke hjelpe deg så mye at saken blir henlagt? de vil vell gjerne tjene litt på det også regner jeg med.
Kontakt en advokat, mange gir som sagt gratis førstekonsultasjon, og de vil gi deg svar på alt du lurer på i steden for at du spør masse folk her som ikke har fryktelig stor kompetanse på området.
Sitat av lambador Vis innlegg
Det får være din mening. Du får begynne innen politikken om du vil påvirke.
Vis hele sitatet...
Ja, det er hans mening, men jeg visste ikke at det var ulovlig å ytre sin mening i et innlegg på NFF?

Idiot.

(Beklager off topic)
Sitat av hempmaster Vis innlegg
Hvordan var situasjonen din ?
Vis hele sitatet...
Razzia hjemme hos meg. De fant noen gram hasj. Innrømte ingenting når de var der, skrev ikke under på noen ting, men fikk likevel tilsendt ett forelegg for kjøp og oppbevaring av 3g hasjish. Nektet å vedta dette og ble kalt inn til avhør. Nektet fremdeles for alt. Mottok så innkallelse til rettsak noen uker senere, og gikk til advokat.

Jeg har ikke lyst til å ende opp med å betale ekstra tusenlapper for saksomkostninger.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte 30 minutter hos advokat. Der forklarte jeg saken, og vi ble enige om at jeg ikke var skyldig i det jeg var siktet for. Advokaten forfattet ett brev som han sendte til bl.a politiet og tingretten. Her poengterte han bl.a at jeg ikke hadde signert noe under razziaen, ei heller erkjent noe skyld. Dette gjorde han gratis. Noen dager før rettsaken skulle ha startet så ringte de og sa at den var utsatt inntil videre. Noen måneder senere så fikk jeg ett brev hvor det stod at saken var "henlagt etter bevisets stilling".

Du prata med en advokat, og betalte ingenting. Fikk du da "argumenter" du kunne bruke fra advokaten ? En førstekonsultasjon burde vell ikke hjelpe deg så mye at saken blir henlagt? de vil vell gjerne tjene litt på det også regner jeg med. Og når jeg snakka med politifolka sa jeg bare at jeg hadde vært ute å røyka et par.
Vis hele sitatet...
Jeg var i møte med advokaten. 30ish minutter på kontoret hans uten å betale så mye som ett rødt øre. Dette er selvfølgelig penger han håpte på å tjene inn dersom det ble rettsak og han skulle representert meg. En førstekonsultasjon kan altså resultere i en henleggelse. Det er klart at dette hadde kostet penger dersom han skulle vært med i avhør.

Men nå var jo min sak litt annerledes, du har tross alt innrømmet bruk, dog muntlig. Dersom saken går så langt som til rettsak, så blir det rett og slett ord mot ord, og politiets ord teller nok høyere enn dine. Uansett, så virker dette som en relativt tynn sak, så det er ikke helt usannsynlig at den blir henlagt dersom du klarer å holde tunga rett i munnen og nekte. Det er dyrt å kjøre rettsak, så staten gidder ikke gjøre det dersom de ikke er helt sikker på å vinne.
Sist endret av caperno; 30. september 2010 kl. 03:23.
Sitat av caperno Vis innlegg



Kan du legge ut dette slik at jeg kan se? Bare sensurer ut navnet ditt eller noe...

Jeg er nemlig veldig sikker på at du tar feil.
Vis hele sitatet...
http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=454417

12.7. Ganske langt ned.

Jeg har kastet det for lenge siden.
Sitat av keentoo Vis innlegg
si at du var så stein at du ikke visste hva du svarte på?
Vis hele sitatet...
haha, jeg innser jo selvsagt at dette ikke akkurat hjelper, men det er nå viktig at politiet gjør jobben sin ordentlig!

Sitat av molotow Vis innlegg
Ja, det er hans mening, men jeg visste ikke at det var ulovlig å ytre sin mening i et innlegg på NFF?

Idiot.

(Beklager off topic)
Vis hele sitatet...
Beklager OT svar på OT, men:
Han sa vel heller ikke at det var ulovlig..? Heller tipset ham om å gjøre noe med saken, istedenfor å whine på et forum
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det gis også forenklet forelegg. Det har skjedd meg.
Vis hele sitatet...
Meg også.. 3 lapper i bot, å ferdig med saken.. for mekk + en flis
Yep. Selv betalte jeg 2500 for 1gram hasj.
Finn ut hvor lenge hasj kan spores i kroppen, og håp på at politiet ikke tar kontakt før den tid er kommet at det ikke kan spores. Deretter nekter du, og sier at du følte deg truet til å innrømme.
Sist endret av xfc-nate; 30. september 2010 kl. 18:45.
Ikke at jeg er så "inn" i hasj, men mulig du kan si som tidligere nevnt.. At du følet deg truet til å erkjenne straffskyld, fordi siden kompisen din ble tatt for det.. Viste du DA at du kunne ha vært en passiv røyker, og ble livredd for hva som kunne skje?
Utrolig trist med sånne saker, ønsker deg lykke til og håper du slipper rulleblad.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av xfc-nate Vis innlegg
Finn ut hvor lenge hasj kan spores i kroppen, og håp på at politiet ikke tar kontakt før den tid er kommet at det ikke kan spores. Deretter nekter du, og sier at du følte deg truet til å innrømme.
Vis hele sitatet...
Hehe. Ja Fungerer helt sikkert.
Om det blir en sak utav det så bruker helt sikkert politiet lang tid på å behandle saken og til slutt er man "clean" før de spør om blodprøve.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=454417

12.7. Ganske langt ned.

Jeg har kastet det for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Du linker til sanksjonsutvalgets rapport fra 2003 hvor de anbefaler at man endrer loven slik at det blir anledning til å skrive ut forenklede forelegg - i motsetning til ett forelegg - for bruk og/eller oppbevaring av mindre mengder narkotika.

Her er forøvrig tilsvaret fra Politiets Fellesforbund (03.03.2004):

3.3 Forenklet forelegg i narkotikasaker

Utvalget foreslår bruk av forenklet forelegg for overtredelse av legemiddelloven § 24, 1. ledd og str.l. § 162, 1.ledd.

PF er i mot bruk av forenklet forelegg i slike saker ut i fra vår argumentasjon i pkt. 3.2 ovenfor. Etter vår mening er ikke brudd på narkotikalovgivningen et lovbrudd som er lett å konstantere og oversiktlige. Særlig når det gjelder ungdom som blir tatt for narkotika er det viktig med oppfølging av den enkelte og at det settes inn hjelpetiltak tilpasset den enkeltes livssituasjon.

Vi er redd for at utvalgets forslag er et signal om at politiets arbeid med disse sakene skal effektiviseres ut i fra et kostnadseffektivt perspektiv og vil være et signal om å nedprioritere arbeidet med det som blir betegnet som små narkotikasaker. Etter vår mening er dette et svært negativt signal.

Det er også et poeng at etterforsking av små narkotikasaker ofte er oppstarten til større saker.

Hvis bruk av forenklet forelegg fører til mindre etterforsking av små narkotikasaker, er det en fare for at politiet blir mindre effektive når det gjelder å hindre ungdom å komme inn i et narkotikamiljø og også mindre effektive når det gjelder etterforsking av større narkotikasaker.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.pf.no/id/1912.0

Såvidt jeg vet så ble aldri sanksjonsutvalget hørt på dette området, og til tross for at det er tatt opp flere ganger siden, så får man altså fremdeles ett forelegg for også de minste narkotikaovertredelser i norge i dag. Om du har fått spesialbehandling er jo i så tilfelle fint for deg, men bruk av forenklet forelegg er ikke standarden.
Sitat av caperno Vis innlegg
Du linker til sanksjonsutvalgets rapport fra 2003 hvor de anbefaler at man endrer loven slik at det blir anledning til å skrive ut forenklede forelegg - i motsetning til ett forelegg - for bruk og/eller oppbevaring av mindre mengder narkotika.

Her er forøvrig tilsvaret fra Politiets Fellesforbund (03.03.2004):


Kilde: http://www.pf.no/id/1912.0

Såvidt jeg vet så ble aldri sanksjonsutvalget hørt på dette området, og til tross for at det er tatt opp flere ganger siden, så får man altså fremdeles ett forelegg for også de minste narkotikaovertredelser i norge i dag. Om du har fått spesialbehandling er jo i så tilfelle fint for deg, men bruk av forenklet forelegg er ikke standarden.
Vis hele sitatet...
Må beklage slappheten min angående kilder, men jeg er ikke den eneste som har fått denne spesialbehandlingen som du sier. Alle, og da mener jeg _alle_ jeg kjenner som har blitt tatt med mindre mengder hasj har fått et forenklet forelegg. Akkurat det samme som man får hvis man blir tatt i fartskontroll etc. Kanskje det er politiet i trondheim som har for vane å gi ut disse, jeg vet ikke.
Jeg tror fremdeles du tar feil, og tviler sterkt på at de i Trondheim slipper billigere unna enn resten av oss. Nå vet ikke jeg hvor mange venner du har, men når du gir uttrykk for at dette er en utbredt praksis blandt politiet i Trondheim, så ser jeg på det som enda mer sannsynlig at du og dine venner har misforstått. Hvorfor skulle politiet der sette seg opp mot praksisen og reglementet til resten av etaten?

Har noen av dine venner tatt vare på det "forenklede" forelegget sitt? Kan du få tak på en kopi?
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg tror fremdeles du tar feil, og tviler sterkt på at de i Trondheim slipper billigere unna enn resten av oss. Nå vet ikke jeg hvor mange venner du har, men når du gir uttrykk for at dette er en utbredt praksis blandt politiet i Trondheim, så ser jeg på det som enda mer sannsynlig at du og dine venner har misforstått. Hvorfor skulle politiet der sette seg opp mot praksisen og reglementet til resten av etaten?

Har noen av dine venner tatt vare på det "forenklede" forelegget sitt? Kan du få tak på en kopi?
Vis hele sitatet...
Skal ikke se bort ifra at noen kan ha sitt liggende. Jeg skal forhøre meg. Blir imidlertid halvskeptisk selv når jeg leser på wikipedia at:

"I 2005 ble det i Norge skrevet ut 233 190 forenklede forelegg, noe som utgjorde over 70% av alle straffereaksjoner det året. 218 691 av disse forenklede foreleggene var for brudd på veitrafikkloven. Resten var for brudd på tolloven."

Ingenting narkotikarelatert der.

Det virker da utrolig rart at Trondheim skal være unntaket, men som sagt så skal jeg forhøre meg med noen kompiser og om de har ett liggende.
Sist endret av VinumSabbathi; 1. oktober 2010 kl. 00:14.
Du gjorde det smart med og erkjenne straffskyld ettersom de hadde tatt prøver av deg viss ikke!
Men på stedet der og da sku du nekta ettersom du ikke ble med tatt me noe på deg og sjønt at purken bare skremmer deg for at de vil ha tilståeler enten du har gjort noe eller ikke det er sånn de møkkafolke er.
Men vist du ikke hadde dg en tur på stasjonen og litt i cella og avga forklaring og at dem sa dem sku ringe til en jurist og gi deg bot og du måtte skrive under på papir!
Men viss du erkjente straffskyld på stede så sier du at du var redd og nervøs og følte de la orda i munnen på deg!
Uten bevis på at du hadde gjort noe eller ble tatt me noe på deg kan de bare dra te helvette.
Og ikke vedta boten er vell noe alle nekter mn viss du ikke va på stasjonen og alt det jg skrev over så ekke det noe og tenke på, men viss du avga forklaring og sånt og skrev under på dette me at du godtok straff pga stein så har du en vandelsattest angående dette 4life!
Jeg har også fått et forenklet forelegg.
Altså du var vel vitende om at sjåføren din var rusa og kjørte bilen du selv valgte å være passasjer i.

Skulle bare mangle at du fikk bot.

Sitat av pet Vis innlegg
uff.. Trist å lese slike saker. Skulle ikke vært slik i et liberalt samfunn!
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke dette er et bra tilfelle av den onde stat som slår ned på uskyldige mennesker som vil røyke et relativt mildt rusmiddel hjemme uten å forstyrre - men to kompiser som blander rus og trafikk. Han valgte selv å ikke advare/forhindre den enda mer rusa sjåføren å sette seg i bilen, valgte selv å være passasjer og brukte selv rusmiddel. Helt rimelig at også han får klaps på fingrene.
Sist endret av Kinseek; 1. oktober 2010 kl. 08:16.
Er det sånn at forelegg kommer på rullebladet, mens forenklet forelegg kommer på vandelsattesten og forsvinner etter noen år?
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Hehe. Ja Fungerer helt sikkert.
Om det blir en sak utav det så bruker helt sikkert politiet lang tid på å behandle saken og til slutt er man "clean" før de spør om blodprøve.
Vis hele sitatet...
Akkurat. Politiet bruker alltid forferdelig lang tid på _alt_. Sånn er det hvertfall her. Så nå er det bare å krysse fingrene ;-)
Jeg har også fått forenklet forelegg for å innrømme bruk av cannabis. Dette var i Trondheim, og jeg fikk 1500 i bot. Det er ett år siden, så har heller ikke noe skriftlig bevis.
ClosetotheEdge: Riktig.

Er det noen der som kan dokumentere at de har fått ett forenklet forelegg for narkotikaforbrytelser? Noen i det hele tatt? For å understreke mitt poeng, så vil den første som klarer å dokumentere dette få 300,- kr.
Sist endret av caperno; 2. oktober 2010 kl. 01:47.
Sitat av caperno Vis innlegg
ClosetotheEdge: Riktig.

Er det noen der som kan dokumentere at de har fått ett forenklet forelegg for narkotikaforbrytelser? Noen i det hele tatt? For å understreke mitt poeng, så vil den første som klarer å dokumentere dette få 300,- kr.
Vis hele sitatet...
Jeg kan sikkert dokumentere det i morgen. For hvis det er sånn som jeg sa det, så har jeg blitt tatt med 3-4 gram hasj og jeg har ikke noe på rullebladet, men på vandelen!