Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 875
Anonym bruker
"Avhengig Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei folkens

Lurer egt på hvordan sativa/hybrid er iforhold til brunt har lest meg opp vil ha deres personlige mening om det.
Jeg pleier å røyke indica bruning fordi da slapper jeg av. Sativa blir litt stressende for meg og sover ikke så bra, men kjempe fint på en solfylt dag på stranda
"brunt" er hasj og har ingenting å si med strain. hasj kan være lagd av sativa el indica el en hybrid, kan t.o.m lage hasj av humle som ikke vil gi no nevneverdig effekt.
Lest deg opp? wat...

Brunt lages av grønt.

Hvilken strain greensa er, samt produksjonsprosess avgjør hvilken type hasj det blir.

Hasj kan altså være sativa-dominant, indica-dominant, eller hybrid.

Brunt er ikke noe med en spesiell egen effekt, annet enn at man kan lage høykonsentrert olje som er veldig potent.

Folk opplever som regel sativa som uplifting, energisk og hjernen et par gir opp. Og indica påvirker som regel i motsatt retning, mer avslappende for kroppen, og en mer "stein" opplevelse.
Det betyr dog ikke at sativa strains ikke kan gjøre deg stein. Samt indica-heavy shit kan gjøre en gira og uplifted i tillegg.

Hybrid, som ordet tilsier; en blanding.
Sitat av Myrskog Vis innlegg
Lest deg opp? wat...

Brunt lages av grønt.

Hvilken strain greensa er, samt produksjonsprosess avgjør hvilken type hasj det blir.

Hasj kan altså være sativa-dominant, indica-dominant, eller hybrid.

Brunt er ikke noe med en spesiell egen effekt, annet
enn at man kan lage høykonsentrert olje som er veldig potent.

Folk opplever som regel sativa som uplifting, energisk og hjernen et par gir opp. Og indica påvirker som regel i motsatt retning, mer avslappende for kroppen, og en mer "stein" opplevelse.
Det betyr dog ikke at sativa strains ikke kan gjøre deg stein. Samt indica-heavy shit kan gjøre en gira og uplifted i tillegg.

Hybrid, som ordet tilsier; en blanding.
Vis hele sitatet...

Ja merket selv att spørsmålet mitt ble litt rart nå, mente på måte hvordan er selve rusen på sativa og hvordan den er på indica..
Sitat av Fijiwter Vis innlegg
Ja merket selv att spørsmålet mitt ble litt rart nå, mente på måte hvordan er selve rusen på sativa og hvordan den er på indica..
Vis hele sitatet...
Hehe, okey. Svarte forsåvidt på det og... Men jeg kan si min personlige mening siden du egentlig lurte på det

Indica/mørke greier gjør meg bare slapp og daff, noe jeg forsåvidt liker, men ikke til den grad at jeg ønsker å konsumere indica-dominant alene.

Jeg sverger til lys bønne, sativa - thc heavy. Jeg føler at det å røyke sativa på et vis gir meg det samme som med indica, bare med en god uplifting og energisk opplevelse i hodet samtidig...
Så i min mening er indica waste, da jeg føler det mangler noe. Men sativa blir perfekt da det gir meg begge deler.

Jeg bruker sativa-dominant både til å være energisk/gjøre ting, tenke
-og til å slappe av; Vil jeg slappe av, så slapper jeg av... Vil jeg være aktiv, så er jeg aktiv. Blir rett og slett en følelse-enhancer..
Derimot indica blir som en følelsedemper, og jeg _Blir_ slapp regardless
Sitat av Myrskog Vis innlegg
Hehe, okey. Svarte forsåvidt på det og... Men jeg kan si min personlige mening siden du egentlig lurte på det

Indica/mørke greier gjør meg bare slapp og daff, noe jeg forsåvidt liker, men ikke til den grad at jeg ønsker å konsumere indica-dominant alene.

Jeg sverger til lys bønne, sativa - thc heavy. Jeg føler at det å røyke sativa på et vis gir meg det samme som med indica, bare med en god uplifting og energisk opplevelse i hodet samtidig...
Så i min mening er indica waste, da jeg føler det mangler noe. Men sativa blir perfekt da det gir meg begge deler.

Jeg bruker sativa-dominant både til å være energisk/gjøre ting, tenke
-og til å slappe av; Vil jeg slappe av, så slapper jeg av... Vil jeg være aktiv, så er jeg aktiv. Blir rett og slett en følelse-enhancer..
Derimot indica blir som en følelsedemper, og jeg _Blir_ slapp regardless
Vis hele sitatet...
wow.. slutt å snakk når du ikke har peil da folk spør her for de søker kunnskap.

om hasjen er mørk el lys har ingenting å si med strain, men med hvor intakte trikomene er og evt hvor mye plantemateriale det er i den.

TS: prøv forskjellige strains, men ikke stol på hva en vanlig dealer sier noe er. får/har du en god dealer så øker sikkerheten på at det h*n sier strainen er faktisk stemmer, men skal du virkelig finne ut av det sikkert så må du enten dyrke selv el dra til et sted der det er lovlig og prøve.

ellers er det forsåvidt riktig at generelt sett er sativa mer oppløftende og indica mer sedativt/narkotisk, men finnes mange unntak av hybrider der en sativa dominant strain kan være mer sedativ osv, og vice versa.
Ganske vanlig etterhvert med 90% indica som er beroligende og oppløftende på samme tid uten at en blir stein eller noe i den retningen så det her med effekten av indica/sativa må en ta med en klype salt når det gjelder hybrider.


Og som Munted sier, ikke stol på fargen, I det siste har jeg hatt noe Caramello som er brun utenpå og inni og det går ikke å bli stein av den. Bare dritfjern
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
wow.. slutt å snakk når du ikke har peil da folk spør her for de søker kunnskap.

om hasjen er mørk el lys har ingenting å si med strain, men med hvor intakte trikomene er og evt hvor mye plantemateriale det er i den.

TS: prøv forskjellige strains, men ikke stol på hva en vanlig dealer sier noe er. får/har du en god dealer så øker sikkerheten på at det h*n sier strainen er faktisk stemmer, men skal du virkelig finne ut av det sikkert så må du enten dyrke selv el dra til et sted der det er lovlig og prøve.

ellers er det forsåvidt riktig at generelt sett er sativa mer oppløftende og indica mer sedativt/narkotisk, men finnes mange unntak av hybrider der en sativa dominant strain kan være mer sedativ osv, og vice versa.
Vis hele sitatet...
Ser det kan virke som at jeg mente det, men kaller altså indica for mørk og sativa for lyst, uten at det nødvendigvis refererer til selve fargen på klumpen.