Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4950
Har opplevd å plutslig bare falle totalt ut og bare stirre ut i luften mens jeg har vært på pepper,er dette normalt eller har jeg vært i en form for psykose?Jeg har ikke merket selv at jeg har gjort dette men har blitt fortalt av andre som var tilstede.Noen med lignende opplevelser ? En kompis av meg som jeg gjorde dette med var helt med hele kvelden og pratet og styret med de andre.Finner det ikke skummelt men syns jeg ville høre om noen har lignende opplevelser..
Du er nødt til å skrive litt mere enn dette. Hvor lenge var du "borte"? Reagerte du når andre snakket til deg? Hvis det var vanlig utsoning som ikke varte lengre enn et par minutter, og du reagerte når folk snakket til deg er det nok helt normalt. Det kan komme av at du er sliten eller trøtt, og hjernen din trenger å slappe av. Tenkte du på noe spesielt? Jeg kan sone ut ofte helt edru dersom jeg har noe å tenke på, eller blir spesielt interessert i en tanke/idé.

Forøvrig er ingen her inne leger som jeg vet av, så om det oppfattes som svært ubehagelig/farlig kan det være lurt å prate med noen som vet hva de prater om. Det finnes veldig mange ålreite leger/psykologer/psykiatere som ikke dømmer deg med en gang
Jeg har bare sittet å stirret rett frem,har sittet slik frem til noen prøvde å snakke til meg hvor lenge vet jeg ikke men kompisen min sa de bare lot meg sitte da dem så at formen var litt over middels,tippe en 10 minutts tid,hadde en 5er jeg hadde brukt i løpet av uken og var nå på slutten..Har slitt endel i ettertid med hukommelsen,glemmer ord og hva jeg gjorde 5 minutt tilbake,søvnen har også blitt dårlig,kroppen kobler av men ikke hodet..
Sist endret av Bjørneboe; 7. desember 2015 kl. 23:39.
Jeg ville ha gitt det noen dager. Har du mulighet til å ta fri fra jobb/skole? Ta deg et par dager, gå noen turer, slapp av, kun prat med folk du stoler på og se hvordan det går. Om tilstanden vedvarer ville jeg tatt meg en tur til legen. Jeg ville gitt det maks en uke før jeg tok kontakt med helsepersonell. Dette ordner seg nok, men for all del unngå mer rus framover!

Hvor lenge siden er det forresten? Regner med det er helt nå nylig?
Sist endret av Nether; 7. desember 2015 kl. 23:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Støtter opp om dette, men ikke kontakt politiet - kontakt lege,så fort som mulig. Slike symptomer må tas alvorlig og behandles umiddelbart.
Vis hele sitatet...
Jeg er rimelig sikker på at det innlegget du siterer bare var sarkasme. Det er da ikke noe stress å space ut litt i blandt, det er ganske vanlig, og så vidt jeg veit kalles det "å dagdrømme". Jeez
Å stirre ut i luften - Ofte et tegn på at man tenker på noe viktig eller interessant. Du måtte altså ta amfetamin for at dette skulle skje med deg? Det høres veldig rart ut. Det er jo omtrent like vanlig som å klø seg i huet.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Det er noe som kalles bortfall som er et slags epileptisk anfall. Jeg har selv epilepsi, så dette er noe jeg kjenner til. Har vært anfallsfri i mange år nå, men dette var noe som også skjedde med meg da jeg tok amfetamin noen ganger.

Sier ikke at du har rusutløst epilepsi, men at det kanskje kunne være verdt å sjekke det.

Forøvrig vil jeg si til folk som bagatelliserer slike spørsmål at, selv om vi her inne ikke er leger (hvem veit kanskje noen er det), så er det ikke noen grunn til å være kjip eller slenge med leppa fordi noen spør om noe som kanskje "narkiser" som har holdt på i 20 år burde vite selv. Ikke alle leser felleskatalogen ved frokostbordet.

Come on.
Sist endret av sorrY; 8. desember 2015 kl. 21:58.
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Har slitt endel i ettertid med hukommelsen,glemmer ord og hva jeg gjorde 5 minutt tilbake,søvnen har også blitt dårlig,kroppen kobler av men ikke hodet..
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om dere misset denne, men det høres ikke helt normalt ut, spør du meg.
Sitat av Nether Vis innlegg
Jeg vet ikke om dere misset denne, men det høres ikke helt normalt ut, spør du meg.
Vis hele sitatet...
Når man bruker 5 gram speed på en uke, så er det naturlig at man bruker litt tid på å gjenopprette en stabil søvnrytme. Dårlig søvn medfører konsentrasjonsvansker og gjerne også noe svekket korttidshukommelse. Ikke noe spesielt uvanlig med det.
Sist endret av mentalmelt; 9. desember 2015 kl. 02:18.
Godt poeng. Gi det tid TS, oppsøk lege om det varer for lenge
Slik du beskriver er noe jeg opplever hele tiden. Edru eller ei. Pleier ofte å ha en hel time ekstra på å f.eks komme meg til et sted som vanligvis ville tatt ti minutter. Dette er fordi jeg ofte kan gå meg bort da tankene virkelig løper så løpsk at jeg ikke får med meg hva som skjer rundt meg. Glemmer folk jeg møter, mister alltid viktige ting, merker ikke at folk snakker direkte til meg hvis det ikke gjentas i høylytt tone og så videre. Søvnmønsteret er helt elendig, stort sett hele tiden. Mitt problem er ADD. Dette fant jeg ut gjennom besøk til psykolog og slitsomme spørsmål. Jeg råder deg til å ta opp dette med fastlege om det plager deg over lenger tid. Ikke sitt her og spekuler. Da kan det plutselig være en milliard ting som kan være galt "liksom". Shit, du har hjernesvulst! Ikke bare det, du har leversikt og ondartet kreft. Kanskje. Eller kanskje ikke.
Bare dra til en god kilde (altså fastlege) som kan undersøke deg grundig uten å bare gjette seg frem til hva som er mest logisk. Hvis det faktisk skulle være noe alvorlig (noe jeg tviler på, dog) blir det litt feil at vi, som du ikke aner hvem er, sitter her og snøfter mens klokka tikker. You get it.
Alle kjenner seg vel igjen i å stirre ut i lufta av og til. Personlig føler jeg at jeg slapper veldig godt av når jeg får "stirren".

Om trådstarter ikke er kontaktbar, samt ikke husker episodene etterpå (etterfulgt av hulommelsestap o.l) kan det hende at det var som Sorry sier; et epileptisk anfall.
Sist endret av Bearass; 9. desember 2015 kl. 17:37.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Om trådstarter ikke er kontaktbar, samt ikke husker episodene etterpå (etterfulgt av hulommelsestap o.l) kan det hende at det var som Sorry sier; et epileptisk anfall.
Vis hele sitatet...
Det er ihvertfall ikke det han skriver. Han skriver at han satt slik i ca. 10 minutter frem til noen snakket til han, og at han har vært litt glemsk i perioden etterpå. Det er ingen verdens ting som tyder på noe anfall.
Ja. Føler det er litt uklart hva som egentlig skjedde. I første post kan man få inntrykk av at TS ikke merker selv at han faller ut,

Men la oss si at TS var ukontaktbar under episoden, og hadde et epileleptisk bortfallenhet anfall. Siden det bare var en episode, så er sannsynligheten lav for at det skjer igjen. De fleste epileptiske anfall hender bare en gang, og aldri mer. Derfor skjer det ikke noe innen helsevesenet før slike anfall skjer flere ganger. Bortfallenhets epilepsi diagnostiseres med eeg under annfall. Om slike episoder bare skjer under speed påvirkning, så vil det ikke være mulig å diagnostisere uansett (med mindre man er speedet under eeg undersøkelsen og har er "anfall" samtidig).

Hvis det skremmer TS, så er det jo en gyllen mulighet til å trappe ned på speedbruken. Det er ingen hemmelighet at speed ikke er det beste for helsa uansett.
Sist endret av Bearass; 9. desember 2015 kl. 18:32.
Foruten å ta opp problemet med fastlegen har jeg dette forslaget; Dropp dopet, spis sunt og regelmessig, få deg et godt søvnmønster (F.eks; http://nhi.no/livsstil/livsstil/sovn...-rad-1288.html) og noter hva slags endring dette vil ha. Å trene er så klart alltid å anbefale. Du kan gjerne komme tilbake til oss med resultatet av disse enkle grepene. Det er jo ganske kjent at man blir litt "rar" i hodet hvis disse tingene ikke er helt på plass. En "psykose"/virkelighetsbrist føles slett ikke slik. Snakker av erfaring. Les litt om temaet så forstår du nok.
Jeg har bare røyket weed 10-15 ganger og tura ganske bra på Ritalin en gang, altså lite erfaringer med rus. Det jeg beskriver nå har ikke så veldig mye med rus å gjøre, men jeg tør å påstå at det å "space ut" er ganske vanlig.

Har lett for å dette ut ganske ofte og ikke like ille, men det varer ikke lengre enn en toppen 30 sekunder. Da reagerer jeg som regel hvis noen skriker til meg. Noen ganger finner jeg et helt tilfeldig punkt i synsfeltet mitt og sitter dønn fast. Dette er helt vanlig, og i vennekretsen min blir det kalt "narnia". Dette er derimot noe man er klar over i ettertid, men hukommelsen fra denne korte episoden er veldig tåkete.

Ikke sikkert på hvor relevant dette er til tema men uansett:
De siste ukene har jeg ofte brukt "4-7-8 pusteteknikken" (anerkjent metode jeg anbefaler alle å prøve), og idag har jeg brukt den så og si hele tiden. Merker at jo mer jeg bruker denne teknikken, puster dypt og er avslappet, desto oftere kan jeg dette ut av virkeligheten, føle at jeg ikke har noe kropp og ikke "er" mer enn bare tankene mine. Det er som om man ikke eksisterer og at ingenting er virkelig. Tidsbegrepet forsvinner også helt, og "tipper" ikke lengre enn maks 2-3 minutter. Detter egentlig ut ganske ofte, og jeg har vært borte omtrent 1/3 av tiden jeg har skrevet denne, selv om jeg har vært delvis produktiv. Det er også utrolig behagelig. Kan nesten sammenliknes med de ikke-kroppslige opplevelsene man får på cannabis, eller minnes om "høyere tenking".

Usikker om dette bare en følelsen man får av å meditere, men har aldri meditert skikkelig så vet ikke.
Er det noen som skjenner seg igjen i å være så "trippa" - også så ofte - som jeg beskriver? Kanskje jeg bør trappe ned på denne pusteteknikken..
Å stirre ut i lufta, eller få "stiren", er etter min mening helt vanlig. Det skjer med meg med helt utgjevne mellomrom, og det er ikke noe å bry seg så mye om. Epilepsi er et symptom på at noe er galt i hjernen, det er virkelig noe å bry seg om. Å sitte å stirre ut i lufta ett minutt eller to er helt ok, men dersom en er helt utenfor og ikke responderer på yttre stimuli er det grunn til å oppsøke kvalifisert helsepersonell.
Klem fra Betty