Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5317
Tittelen har jeg blitt fortalt flere ganger, men hvor sant er dette? Om en person under 18 blir tatt for bruk og muligens besittelse, vil han da virkelig aldri få visa til usa? Hvilken konsekvenser vil noe sånt ha senere i livet?
det er ren bullshit
Sitat av Door145 Vis innlegg
Tittelen har jeg blitt fortalt flere ganger, men hvor sant er dette? Om en person under 18 blir tatt for bruk og muligens besittelse, vil han da virkelig aldri få visa til usa? Hvilken konsekvenser vil noe sånt ha senere i livet?
Vis hele sitatet...
Du må til intervju på ambasaden. Det vil bli foretatt en konkret vurdering.

http://norway.usembassy.gov/niv_faqs.html

Anyone who has been arrested or convicted for a crime (regardless of how long ago) is potentially ineligible for the Visa Waiver Program andshould apply for a visa.

In addition to usual requirements for a visa application, the applicant needs to submit all court records and a recent unexpunged police record (en uttømmende politiattest). Processing can sometimes be quicker if you submit English translations as well as the Norwegian originals.


If you have been convicted of driving while under the influence of alcohol during the lastfive calendar years or more than once in your entire life, you will need to apply for a visa and may be required to have a medical evaluation by a physician.
Såfremt jeg vet har de ikke muligheten til å sjekke det norske strafferegisteret og du kan bare si at du aldri har blitt tatt for noe som helst.
Unlicensed Surgeon
Sitat av AmundK Vis innlegg
Såfremt jeg vet har de ikke muligheten til å sjekke det norske strafferegisteret og du kan bare si at du aldri har blitt tatt for noe som helst.
Vis hele sitatet...
Ofessielt har de ikke mulighet til dette - hva de derimot har lurt seg tillgang til via x-politifolk etc er derimot ikke godt å si. Jeg ville vert på den sikkre siden og søkt Visum!
Sitat av AmundK Vis innlegg
Såfremt jeg vet har de ikke muligheten til å sjekke det norske strafferegisteret og du kan bare si at du aldri har blitt tatt for noe som helst.
Vis hele sitatet...
jo de har det...men jeg vet ikke helt hvor langt dette går

husker enda en av aftenpostens journalister skrev at han ikke kom inn i statene..ble stoippet på flyplassen der borte..pga en gammel sak han hadde...så det er høyst reelt,kaster bort 20 tusne spenn på å prøve om du mislykkes...
best å dobbelt sjekke på ambasaden her først om det vil gå...bare spør om det vil gå uten å si hva som har skjedd
Husk at selv om du får godkjent visum fra ambassaden så er det forsatt opp til den personen du møter når du lander i statene om du får komme inn eller ikke,å da spørs det da, hvilken fot han sto opp på den dagen du kommer inn i landet.

Kompis av meg reiste til statene i november og oppsøkte sitt lokale politikontor for og sjekke opp rullebladet sitt, her var en av tingene hasj.
Rådet han fikk av politimesteren var og holde seg langt unna ambassaden,det var først når du kontaktet dem og forklarte hva du hadde gjort inngang i statene ble vanskelig.
Han hørte på politimesteren å lot være og krysse av på at han er en superfarlig kriminell på fly-skjema og kom inn uten problemer.
Tror nok man skal bli DØMT for narkotika av noe slag om man ikke skal inn i usa.
Om du blir tatt for å røyke hasj, så kan du til og med få jobb i barnehage osv.
Om du blir tatt med hasj så får du et forelegg,i det sekundet du skriver under her blir du "dømt".
Enkel måte å få saken ut av verden på uten og måtte kjøre en rettsak.
Det eneste du må huske når du søker visum og de spør om du er ''dømt'' eller kriminell, så må du rett og slett lyve.
Kom inn i USA jeg uten noen problemer
Jeg har (dessverre) hasj og våpen på rullebladet, men har aldri hatt problemer i USA. Du MÅ ikke krysse av for at du er straffet.
Bemu ar helt rett. Straffelov og immigrasjonslov er to forskjellige ting. Erkjennelse av skyld ( uten strafferettslig dom ) regnes som "dom" under immigrasjonslov.

Hvis man blir tatt for besittelse av hasj naar man er under 18 aar ( gitt at det er liten mengde), boer det ikke by paa store problemer aa faa seg visum. Sjekk her for mer info:

(For mer info : http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=559272 )
om du ikke blir sjekka eller du får et møte på ambasaden så er det vel 2år som er tiden det tar før små forbrytelser som narko o.l blir borte for offentligheten