Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1228
Hei!

Kjøpte i november to nye gåsedundyner (litt luksus må man koste på seg) til meg og dama, og fant igår ut at jeg skulle vaske disse. Jeg vaska dyna på 40 grader (det sto at 50 grader er maks) og stappa de i tørketrommelen en stund. Når de var ferdigtørket var de blitt helt slappe og kalde.

Så nå har jeg tenkt å stikke ned på Skeidar å klage på varene, og lurer på hva kjøpsloven sier iforhold til dette?

På forhånd, takk.

EDIT: Litt usikker på om det ble riktig forum...
Sist endret av 0step0p; 12. mars 2012 kl. 14:41.
Står det noe om at du kan ta de i tørketrommelen?
Det er ikke vaskinga di som gjør at de er slappe men at du har tørket dem feil. Prøv igjen, og bruk tennisballer eller en joggesko i tørketrommelen.
Hvilken temperatur?

Generelt skal alle dyner i tørketrommelen, sammen med noen tennis baller når de skal tørkes.
Mulig du har brukt for høy temperatur.

Ninjad by don...
Sist endret av Legend.; 12. mars 2012 kl. 14:49.
0step0p's Avatar
Trådstarter
64 3
Har ikke vasket eller tørket de feil, de er blitt vasket akkurat som de står de skal.

Og ja, de kan tørkes i tørketrommel.
Er det ekte dun er det inne problem i tørketrommel. Men husk at dun trenger LANG tørketid. Når jeg vasker dun så tar jeg dyna ut hvert 30 minutt og rister skikkelig. Det må gjøres for å få alt på plass. den tar ofte mange timer å tørke dun, så du trenger god tålmodighet! Tror nok ikke du kommer noe vei med å klage da det - slik jeg ser det, ikke er noe feil med produktet
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Som DonTomaso sa, prøv med tennisballer eller en joggesko. Eller så kan du kjøpe deg sånne vaskeballer.
0step0p's Avatar
Trådstarter
64 3
Skal prøve å tørke de litt til. Var på biltema å kjøpte tennisballer nå, så får vi se hvordan resultatet blir.