Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1524
Hei.

Her er det snakk om å ta seg et trekk fra halvlitern, alt går bra - Men 10-20 sekunder etter jeg er ferdig med trekket, får jeg helt hosteanfall.
Har aldri skjedd før, men det har hvert trekk, de 3 siste dagene jeg har røyka nå. og begynner å gå meg litt på nervene.

Kan det være at lungene begynner å bli slitte? Noen som har hvert borti det? Vanelige mennesker hoster jo i det de trekker inn.. men her kommer det alltid sånn litt etter jeg er ferdig :S
Sist endret av KakeFrans; 23. mai 2010 kl. 16:32.
Kjøp deg en vanlig bong for 100kr så slipper du det..
Blander du det ut med tobakk? Om du røyker reint så kommer ofte hosten litt etterpå!
Om du har en skikkelig lum, så hook deg opp med en liten bite av hageslangen, smelt to hull i 1,5liter flaske. Er du nøye får du det helt tett uten å måtte "lappe" flaska etterpå.
Funker fantastisk bra som en middlertidig bubbler
Du har sikkert blitt sjuk uten å merke det, har noe lignende selv. Igår kom hosten når jeg hadde fulle lungene i røyk, det er alltid like gøy
Hm.. jeg hoster både rett etterpå og litt etter, men jeg røyker sjeldent, så det er jo logisk. Men jeg har lagt merke til at andre begynner å hoste litt etterpå, og da snakker jeg om folk som gjør det ofte.
kan også tyde på at bronkiene/lungene dine har en infeksjon, noe som skjer oftere enn man aner og det uten at man ofte legger merke til det. kan jo prøve å slappe av litt med røykinga i en uke, f.eks bare ta jointer eller kun nattings eller hva som passer deg og se om det går over. det kjipe som kan skje hvis du har en infeksjon og du presser på i vanlig tempo er at den kan bli kronisk (worst case) eller ta unødvendig lang tid å komme over.

kan også være at du har fått en annen type i det siste som gjør at du hoster mer, eller som du selv tenker; at lungene begynner å gi melding om at en pause hadde vært helt ok.

klør det i brystet/lungene? kan være ett tegn på at det foregår en kamp der nede mellom bakterie/virus/etc og at kroppen din jobber på spreng for å reparere (mens du svekker kroppen ved å ta solide magadrag)

altså:
bytt redskap,
bytt tjall,
ta en pause eller..

drit i det og host ivei :P

edit: trykkleif
Sist endret av Seppo; 24. mai 2010 kl. 06:16.
Trådstarter
får se åssen det blir, er like jævelig med jointer :s går så vidt bra å røyke vanelige røyk nå. men kjenner det er mye krangel nede der bare jeg puster litt for hardt. tror det er at lungene begynner å bli litt slitne, får se åssen det går fremover, ser om man finner på noe lurt
Hostet mye en periode jeg og, spurte en venninne av meg som hadde lege til mor. Hun sa at hvis du røyker mye (hva som helst) vil halsen bli slitt, mer eksakt er det noen hår i halsen som blir slitt, og da er allerede skaden gjort og du vil hoste mye utenom røyking og særlig når du røyker. Halsen føles irritert og du vil hoste opp slim som er kroppens forsvar mot denne slitasjen på halsen.
Trådstarter
Er nok bare å ha blitt syk Kunne ligne noe en infeksjon noen nevnte lenger opp.
Men det ordner seg vel alltid. Takker for svar.