Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 7425
Jeg HATER og fly,men skal uansett ut og fly neste uke.Har flydd noen par ganger tidligere og har sittet helspent under hele flyturen.Ved ett par anledninger har jeg også hyperventilert.

Lurer i den sammenheng om noen her har erfaring med og få "flyskrekk tabletter" med legen?og i såfall hva slags tabletter er det man får?
Du får da sobril, vival eller noe annet angstdempende, antakelig et benzodiazepin.
Trådstarter
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Du får da sobril, vival eller noe annet angstdempende, antakelig et benzodiazepin.
Vis hele sitatet...
Er det vanskelig å få?eller er det bare å bestille seg en time så er alt i box?har du pæjl?
Hvis du virkelig har flyskrekk og klarer å formidle dette til din lege på en troverdig måte, vil jeg tro at du ikke vil ha store problemer med å få skrevet ut et par tabletter. På den annen side er leger generelt svært restriktive med benzoer, så mistenker vedkommende at du skal ruse deg eller på annen måte ikke trenger pillene, kan du risikere å ikke få noe.
Som xtapolapocetl sier, får du sannsynligvis et benzodiazepin. Typisk er de med diazepam (Stesolid, Vival, Valium) eller oxazepam (Alopam, Sobril). Muligens kan du få Xanor (aprazolam) eller Cipralex.
Cipralex begynner såvidt jeg vet ikke å funke før 2-4 uker etter påbegynt bruk, så akkurat de tviler jeg litt på.
Det var en kompis av meg som fikk det i en lignende sammenheng, men du har rett i det.
Trådstarter
Jeg gjør vertfall ett forsøk.Tar med flybilletten så jeg har bevis på att jeg skal ut og fly i det minste.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Muligens kan du få Xanor (aprazolam) eller Cipralex.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler sterkt på at en lege ville skrevet ut Xanor til en kar med flyskrekk..
Sist endret av reklame; 17. oktober 2009 kl. 12:59.
Du kan også drikke deg drita før du skal på flyet. Det gjør alltid faren min
Sist endret av Rallo Tubbs; 17. oktober 2009 kl. 13:10.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Du kan også drikke deg drita før du skal på flyet. Det gjør alltid faren min
Vis hele sitatet...
Med hensyn til dine medpasasjerer, ber jeg deg om å ikke gjøre dette.

Ingenting som er verre en en drita livredd faen som sitter på flyet å spyr å skriker. Når du først skal fly i 3-4 timer liksom..

Ekstremt dårliig råd
EpicSnusBox: Er vel ikke akkurat de fleste som reagerer slikt på alkohol som du beskriver
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Jeg HATER og fly,men skal uansett ut og fly neste uke.Har flydd noen par ganger tidligere og har sittet helspent under hele flyturen.Ved ett par anledninger har jeg også hyperventilert.

Lurer i den sammenheng om noen her har erfaring med og få "flyskrekk tabletter" med legen?og i såfall hva slags tabletter er det man får?
Vis hele sitatet...

Har selv flyskrekk og har fått valget mellom Sobril (Beroligende) eller Imovane (Innsovningstablett) av legen de gangene jeg har vært i Thailand.
Det kommer litt an når på døgnet flyet går og hvor lenge du skal fly.
Om flyet ditt går tidlig på dagen og du skal fly en 5-6 timer er kanskje Ikke sovetabelletter tingen.

Uansett har jeg prøvd begge deler og fore trekker beroligende.
God tur og lykke til
Sitat av Geordie Vis innlegg
EpicSnusBox: Er vel ikke akkurat de fleste som reagerer slikt på alkohol som du beskriver
Vis hele sitatet...
Har erfaring med at de som drikker seg drita før de skal ut å fly. Er nettopp den mest slitsome typen Min egen erfaring tho
Når faren min flyr drikker han seg drita og sover som regel hele turen, og oppfører seg helt normalt.
Du har i værtfall et rart forhold til Alkohol om du opplever folk sånn.
Alkohol kan også påvirke flyskrekken på enda mer negativt vis, så det anbefales absolutt ikke.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Når faren min flyr drikker han seg drita og sover som regel hele turen, og oppfører seg helt normalt.
Du har i værtfall et rart forhold til Alkohol om du opplever folk sånn.
Vis hele sitatet...
Det er vell for faen ikke et bevist valg, fra min side å oppleve fulle folk negativt?

jaja.. er kansje veldig spesiell som ikke liker fulle folk på 50 som sitter å skriker like høyt som 15 åringene i bussene på lørdagskvelden. Og de har jeg ikke noe imot. Fordi turen ikke varer i flere timer..!
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg tviler sterkt på at en lege ville skrevet ut Xanor til en kar med flyskrekk..
Vis hele sitatet...
Tannlegen kan gi Xanor til pasienter som har svært intens tannlegeskrekk, så jeg kan ikke forstår at det skal være en umulighet. Er ikke som om man får et brett med 40 stykker og ingen instruksjoner.
Jeg har fått vival før hver flytur. Det er ikke noe problem. Snakk med legen din.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Tannlegen kan gi Xanor til pasienter som har svært intens tannlegeskrekk, så jeg kan ikke forstår at det skal være en umulighet. Er ikke som om man får et brett med 40 stykker og ingen instruksjoner.
Vis hele sitatet...
Trodde ikke xanor var lov i Norge lengre, jeg... Men uansett - gå til legen! Er egentlig ingen vits å diskutere på et forum hva som er best eller hva du kan få og sånne ting, når det er sånne saker Hugs at selv om du kan få gode råd på nFF, så er det ikke bedre enn å gå til legen, når det gjelder sånne ting Tar du fly ofte, kan du jo prøve å gå til psykolog, eller velge alternative metoder om du er in to that =)
Det jeg virkelig anbefaler er å komme over frykten, uansett hvor mye det suger, uten medisiner. Har flyskrekk og panikkangst selv, og har likevel flydd tre ganger det siste året uten inntak av medisiner eller alkohol. Det gjelder å vite hvordan man skal ta tak i angsten, og det hjelper mye f.eks. bare å puste riktig.
Trådstarter
Da var saken biff.Fikk jaggu utskrevet 25x10mg sobril .
Vilt att jeg fikk ett helt brett ass!
Så lenge man har en god grunn, og ikke gir inntrykk av å være en pillemisbruker, får man utskrevet det man trenger. Jeg har selv resept på Valium for tannlegeskrekk, og det var ikke vanskelig å få denne. Jeg hadde nok imidlertid fått problemer om jeg møtte opp en uke etter at jeg fikk utskrevet dette, og bedt om påfyll. Man er jo ikke SÅ ofte hos tannlegen
Sist endret av felix_poker; 21. oktober 2009 kl. 13:03.
Trådstarter
Hehe,sant det.Men vanskeli og holde fingrene unda fatet når man får slikt mellom fingrene.Men da har jeg jo noe og kose meg med mens jeg er på tur vertfall.Og sobril er jo ikke det mest "potente " angstdempende man får heller da.Men legger man innpå 3 stk og tar en god kilkenny så kommer man i superform,uten og være på bærtur vel og merke
Unngå å kombinere slike medisiner med alkohol, i alle fall på fly eller andre steder hvor du kan være til sjenanse for andre. Siklende pille-zombier er ikke noe kult reiseselskap, og det kan fort oppstå dumme eller farlige situasjoner. Les pakningsvedlegget, og bruk som anvist.
Sist endret av felix_poker; 23. oktober 2009 kl. 13:22.
Trådstarter
Skal ta det till betraktning.Har spist en del benzo blanda med alkohol tidligere og kan vel si att i en slik form er det ikke smart og befinne seg i 3.000 meters høyde sammen med en hau andre ukjente personer.
Hvis jeg var deg hadde jeg skaffet meg valium, fortalte det til en kompis at eg har flyskrekk og han stjal noen av faren, sovnet på turen til spania og våknet når vi var kommet fram;D Utrloig mye lettere enn å klore istykker armlenet
@kelso693

Etter hva som kommer frem i tråden her så er det ikke akkurat noe behov for å stjele valium fra folk. Møt opp hos fastlegen din, forklar situasjonen og få utskrevet beroligende. Det er vel en bedre løsning enn å stjele piller, eventuelt kjøpe illegale piller?
Fint du fikk sobril. Håper de hjelper.
Sist endret av CYP2D6; 21. oktober 2009 kl. 19:36.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Når faren min flyr drikker han seg drita og sover som regel hele turen, og oppfører seg helt normalt.
Du har i værtfall et rart forhold til Alkohol om du opplever folk sånn.
Vis hele sitatet...
Jaså? Jeg synes ikke det er så unormalt å se slike personer.
Gå til legen din å snakk med han så vet han råd det eneste du oppnår med denne tråden er at du går til legen å sier at du har flyskrekk og så fort du sier navnet på noe du synes hørtes bra ut her så får du ingenting...
▼ ... flere år senere ... ▼
Numb all the way
Freakyme71's Avatar
41 7
Jeg får Xanor.
Sitat av Rallo Tubbs Vis innlegg
Du kan også drikke deg drita før du skal på flyet. Det gjør alltid faren min
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke begge deler?