Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4749
Hei,

Jeg tok lørdag ca 1 gram kokain. I tillegg til dette hadde jeg drukket alkohol og et drag av en hasj sigarett. Har ikke brukt narkotika på mange år, har tidligere brukt en del ecstasy og amfetamin. Dette var første gangen jeg prøvde kokain.

Hadde problemer med å sove natt til i dag, er ikke særlig deprimert, men føler meg litt øm/rørete i hodet. Det jeg sliter med er angst for at jeg skal få hjerteinfarkt, ikke få sove igjen i kveld og generell angst for at noe er galt med hodet/hjertet. Har ikke fysiske smerter, men angsten sitter der likevel.

Jeg har ikke sovet noe særlig i helgen grunnet festing og regner med at jeg trenger en god natts søvn og mye mat/drikke. Men leser mye skremselspropaganda på internett, hjerteinnfarkt 4 dager etterpå og andre historier som ikke gjør angsten mindre.

Jeg vet at det var en jævla dårlig ide og ta kokain, ja jeg angrer, men gjort er gjort og spist er spist.

Det store spørsmålet er om jeg bør ta turen på legevakta og få sjekket kroppen, eller bare roe ned og slappe av?

Setter veldig stor pris på tilbakemelding på denne posten
Det høres ut som en ganske vanlig nedtur spør du meg, så du kan sannsynligvis regne med at det går over. Har ikke så mye erfaring med kokain selv, så jeg kan ikke gi noen garantier, men det blir vel noen som poster etter meg med litt mer erfaring på dette.
ta det helt med ro, det er helt normalt. går over av seg selv
Trådstarter
5 1
Takk for rask tilbakemelding. Ca hvor lang tid tar det før man er normal igjen, kokainet skal vel allerede være mer eller mindre ute av kroppen?

Vurderer å stikke innom legevakta, men det blir vel bare mye styr.
Første gangen jeg tok kokain, føltes det ut som om at jeg skulle bli gal når som helst i nesten en uke etterpå. Ingen jeg kjenner har opplevd dette, men jeg er no iallefall frisk som en fisk nå.
Hah høres ut som coka bøffet ut med speed. Har skjedd med et par kompiser av meg det der

(av egen og en kompis sin erfaring føler man seg bare litt shitty når cokaen renner ut av kroppen, mens alt er tilbake til normal tilstand etter en god natts søvn)
Sist endret av random25880; 13. juli 2009 kl. 19:59.
Trådstarter
5 1
Jeg føler meg ikke deprimert eller helt nede som jeg har gjort når jeg har brukt ecstasy tidligere, men føler litt angst og føler meg veldig øm/rørete i hodet. Men har sovet lite, mulig det er en sammenheng.

Hvis man får komplikasjoner(hjerneblødning, hjertestopp) kommer det med en gang man tar dopet? eller dagene etterpå? Når er man utenfor faresonen?
Det er veldig typisk for speed-nedtur, evt. utblandingsstoffer. Men helt alvorlig, med mindre du får blackouts, pustevansker (UTENOM panikkanfall) og slike alvorlige symptomer så kan du bare gi det tid, og det vil mest sannsynlig gå over. Få i deg multivitaminer, en valium, mat, sov litt, ta deg en dag eller to fri fra jobben (egenmelding pga. nedtur!)

Har selv vært borti at f.eks LSD ikke har klarnet ut av kroppen på 5-6 dager og jeg har sett bølging i alle retninger jeg har snudd meg hvis jeg har blitt stresset, men det gikk også over. Det at du røykte litt hasj og tok angivelig utblandede sentralstimulerende er nok informasjon til å si at du antakeligvis overreagerer pga. angst. Så mitt tips blir igjen valium, så kan du ta det derifra om det ikke bedrer seg litt.

Hjerteproblemer oppstår som regel under overdose, og som regel på "toppen" av rusen. Et gram kokain er vel ikke nok til å få en slik reaksjon, da skal den være himmelsk god, du skal være himmelsk sensitiv og du må ta alt på en gang. Lite sannsynlig i Norge.

Det finnes SÅ mange mennesker som døtter i seg 2-3 rivotriler, drar stripe på stripe med kokain og døller nedpå red bull og vodka, jeg kan ennå ikke huske å ha hørt noen av de få ekstreme problemer av det. Poenget mitt her er ikke å glorifisere slik (tragisk) oppførsel, men å påpeke at vi mennesker ofte tåler mer enn vi tror.

Men jeg må si en ting for å skremme deg før du tror du er trygg - det slår meg at kanskje synergi mellom stimulanter og uppers+downers-mix kan ha noe av skylden her (coka + alkohol). Det er nemlig ganske hardt på hjertet.
Trådstarter
5 1
Takk for god tilbakemelding.

Hvis jeg tar en tur på legevakten, sier at jeg føler meg dårlig etter lørdagskvelden og lurer på om noen har puttet noe i drinken min. Vil de kunne sjekke om jeg er utenfor faresonen og uten å måtte stille så mange spørsmål? Har ikke noe tidligere journal på dopmisbruk.
Jeg opplever nøyaktig det samme som deg. Har vært hos fastlegen 3-4 ganger, og det eneste jeg anbefaller, er evt. at han foreskriver noe å sove på. Jeg er mye bedre nå, sover relativt godt, angsten er mer eller mindre borte, men det er fortsatt et eller annet som ikke stemmer.

Send meg en PM hvis du lurer på noe mer.
Sist endret av Orbiter; 13. juli 2009 kl. 20:28.
Du trenger ikke bekymre deg, Du har ikke sovet på et par dager, du har drukket og brukt kokain. Nå trenger du en god natts søvn og så er du nok tilbake til normalt igjen. Alle stoffene er vel ute av kroppen din nå også så tror nok ikke det er noe fare for hjerteinfarkt eller hjerneblødning.
Det høres ut som du har dødsangst, er du usikker gå til legen.De finner det ut.
Spis et godt måltid, ha god romtemperatur, drikk te (rensende) og slapp av. kanskje du kan invitere en kompis, slik at han kan være der og cheere deg opp litt, og følge med deg? god bedring!
Hvis du i tillegg klarer å fokusere tankene dine på noe annet enn de ubehagelige symptomene vil også dette hjelpe i svært stor grad. Det er ingen hemmelighet at du ved å sitte og tenke på det som er galt gjør ting verre enn nødvendig, samtidig som du psyker deg selv ned. Hvor du retter oppmerksomheten din har mye å si =)
Sist endret av Sky; 13. juli 2009 kl. 23:09.
Gå på kino og se "The hang over"
Men seriøst, se en film eller hør på kul musikk og bare prøv å slapp litt av. Eller bare stikk på legevakta, så får du det ut av hodet. De holder helt kjeft, så det går bra
Trådstarter
5 1
Takk for alle tilbakemeldingene på posten min, har vært til god hjelp.

Det er nok bare angsten som sitter igjen og litt lite søvn som gjør at jeg ikke klarer å legge det fra meg, så jeg har fått time på legevakten og får bare si det som det er til legen, så får jeg ta det derfra. Mulig det blir lettere å sove etter at legen har fått undersøkt meg.

Oppdatering.

Legen sa at dette var ingenting å tenke på, han lyttet ikke engang på hjertet eller tok noen form for undersøkelser. I følge legen kom bivirkningene der og da man tok kokain, ikke etterpå. Gå hjem, slapp av og sov.
Sist endret av tiltys86; 14. juli 2009 kl. 01:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
stakk engang innom legevakten etter en helvetes nedtur på knips og pepper det var jo da over 30timer eller noe siden inntak og hvilepulsen lå på 150 så fikk noen valium å kanske på så var det rett til sengs
Vell cola e vel sjelden man får nedtur på. Har faktisk aldri vært borti det. Kanskje første gangen med noia på at man angre osv...
Ikke at jeg har testet det noe serlig 6 gang kanskje på 1 år.

Det du beskriver virker veldig som speed/amf nedtur, neduren på speed ligner mye på beskrivelsen.
Hjertebank, svetting, lite søvn, nerva osv.
Å når du sier du har tatt 1 g må den jo være utmixa speed, event mixa me cola.
Har rock 75% speed liggende, å det holder lenge med 1 g....
Har hatt samme angsten som deg i over et år nå. Råder deg til å gå til legen å se at det faktisk ikke er noe galt i stedet for å sitte å lure. Da forsvinner nok problemene raskere. Varer det lang tid, skaff en sobril eller to å se om det forsvinner etter inntak av disse.

Edit: Ikke spis sobril over lengre tid. Det utsetter bare problemene og slår sansynligvis hardt tilbake når du skal slutte.
Sist endret av Stuk3hue; 14. september 2009 kl. 13:46.
Spis salt og god mat, drikk masse apelsinjuice.. se hjernedøde tvserier og hør på beroligende musikk. Og sosialt samvær med en person som er rolig og som du stoler på vil nok også funke bra.