Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3648
Jeg har ingen tidligere erfaringer med hallusinogener og etter mye lesing på nettet og en stor interesse for "psychedelics", så prøvde jeg salvia i går. Først .1 g x5 ekstract, men det gjorde meg bare litt småskeiv, så senere på kvelden bestemte jeg for å øke doseringen min noe. Ca. 0.2g er kanskje det jeg la i stappet.

Etter to enorme trekk av bongen (jeg har lunger på størrelse med et finskt tettsted) forsvant plutselig all forbindelse med virkeligheten og hodet mitt ble nærmest revet i to. Det var som å få kjørt en 30 tommers dildo inn i hjernen min og i nærmere ett minutt opplevde jeg den mest intense følelsen av frykt og terror som jeg tror det er mulig å oppleve, og når jeg omsider landa så var jeg ekstremt redd og lurte på om jeg faktisk var tilbake i den virkelige verden, eller i om den hele tatt eksisterte lenger.

Når jeg ser tilbake på det nå så er det på en måte interessant å ha opplevd det, men jeg vet at det var den mest grusomme opplevelsen jeg har opplevd uten tvil.

Det jeg lurer på om den typen bad trip er vanlig med salvia, og om å bad'e på shrooms er like ille? Har tenkt å prøve flein neste helg, men hvis det er det minste sjanse for å ha det like jævlig på en 4 timers trip så er dette helt uaktuelt. Kunne aldri tenke meg å oppleve det minuttet igjen!
Bad trip på flein er fullt mulig. Vist du skal teste flein, bør timingen å settingen være rett. Gjør det er plass du trives,og gjør det med noen gode venner som du stoler på. Du bør også ha med en som har gjort det før. En som har gjort det et par ganger før vet gjerne hva som roer deg ned om du får noia eller noe. og du bør ha god tid. gjør det påen tid du vet at du ikke må gjøre noe eller noe kan dukke opp. et tips kan være å skru av mobilen. å handl inn det du trenger av brus å snacks å mat først, ikke mens du tripper. å kjøp gjerne litt mer enn du trenger, for sikkerhetsskyld.
Salviatripper som den du beskriver er ikke uvanlig. Salvia kan være ekstremt skremmende.

Man mister (vanligvis) ikke grepet om virkeligheten på samme måte med fleinsopp/shrooms, og er du redd for å trippe for hardt kan man regulere dosen man tar på en helt annen måte med sopp.

For å si det sånn, med en moderat dose sopp så forandres måten man ser og opplever verden på. Man kan styre tankerekkene (i stor grad iallefall) og mister ikke totalt kontroll. Med salvia blir man kastet ut i en helt ny verden som ofte er merkelig og skremmende, og man har liten kontroll over tanker og det man opplever.

Det er klart at man kan få en bad trip på shrooms, men det kan ikke sammenlignes med salvia. Dersom du er redd for å ta sopp og få en bad tripp blir det fort til at dersom du tar sopp går du og tenker: "nei og nei og nei..ikke bad trip nå.*redd*.ikke bad tripp..." og da får du fort en bad trip.
coolfantamen:
Takk for svaret, men jeg har stort sett lest og hørt alt det er å finne om flein uten å oppleve det selv. Mulig jeg ordla meg litt kinkig, men det jeg lurer på er om bad trip på sopp er like grusom som det jeg fikk på salvia. Så vidt jeg har forstått så er salviarusen veldig spesiell, og jeg antar at grunnen til at det gikk som det gikk er fordi jeg røyket alt for mye, og fordi jeg ble skutt rett ut i rommet uten noen form for forvarsel

knuthulu:
Tusen takk for et meget informativt svar. Var slikt jeg mistenkte at det var ja.
Sist endret av Slaktern; 16. september 2006 kl. 15:26.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Er delvis enig med knuthulu her. På en moderat dose sopp så er man som oftest klar over hva som skjer, og kan kontrollere ting til en viss grad; dvs. man løper ikke rundt og stanger i veggen uten videre. Men på en større dose sopp, så VET man gjerne at man er i en bad tripp, eller i det minste at man sitter fast på et eller annet mentalt punkt, uten at man kan gjøre en dritt for å styre tankene noe sted. Man kan jo seff skifte omgivelser, sette på rolig musikk, røkelse og sånne ting, men generelt sett så vil jeg påstå at man ikke kan styre sine tanker på en bad sopptripp. Man kan jo kanskje ha et slags mantra / safeword / trygt objekt / osv. som man bruker til å forbinde seg selv med virkeligheten, men det er det ikke alle som klarer/har.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!Husk at det med bad trips er ikke selve stoffet,men det du tenker underveis som avgjør trippet.Jeg har røyket salvia i allfall 50 ganger og kan ikke si at jeg har hatt noen skikkelige bad trips,men har du noe liggende på sammvittigheten eller annet dritt i livet kan det hende at det kommer opp i trippet og kan spore inn på negative tanker.Det med salvia er at det er så å si umulig å kontrollere hva som skjer,men jeg pleier å gå ut i naturen å sitte å meditere litt i trygge omgivelser før jeg røyker.Når jeg har fått den roen i meg jeg vil ha er jeg klar.2 av trippene jeg hadde var skikkelig sprøe.Jeg fikk en kompis til å være sitter for meg en gang vi var ute i naturen.Fant roen og fyrte i vei.Jeg husker at jeg ble dratt ut av meg selv og for tilbake.Plutselig begynnte jeg å spurte rett inn i skauen.Vet ikke hvorfor,men kom til meg selv mens jeg sprang og lurte på hva som har skjedd nå og hvor jeg var.Prøvde det på nytt et par dager senere.Det samme skjedde,men denne gangen husker jeg at jeg kunne kjenne rotasjonen på jordkloden og jeg prøvde å holde følge med den.Det var som å springe på en gigantisk tønne,men det var helt umulig å holde hastigheten.Det som var kult var at jeg kunne se rotasjons stripen som for over landskapet.Det så ut som et vindkast som gikk i en rett strek langs hele bakken.Og når jeg sprang etter den så jeg at den for gjennom et strømgjerde og inn i trærne.Strømgjerdet beveget seg akkurat som det fikk et slag og buskene ristet etter hvert som rotasjonslinjen beveget seg framover.

På sopptripper kan du selv over hele trippet bestemme hvilke tanker som du skal ha for at du skal være rolig.De aller beste trippene synes jeg er ute i det fri

Lykke til å husk at det er kun deg selv som får deg til å tenke dritt.Har opplevd mange inntense øyeblikk,men man må prøve å oppfatte det mer innterrisant en skremmende
Jeg kan godt forstå at du ble skremt.
Tror ikke jeg er så følsom fordi jeg trippet aldri skikkelig når jeg prøvte, men jeg bestemte meg for å ta resten som var i den lille beholderen '' x5 ca 0,4g'' så smalt det. Jeg låg og slappet at med øyene lukket, når jeg lukket dem opp så var det uventet det som møtte meg. Når jeg såg på veggen så forsvant den så såg jeg den som et hvitt energifelt. Jeg glemte jo at jeg hadde tatt pipa og flippet litt og spurte alle hvor pipa var. Snakket til og med med min kamerat som satt bak meg, bare jeg såg ham på siden av meg, så jeg var nokså tura.

Som jeg har forstått så havner hjernen i søvnstadie mens du er ''våken'' og det er faktisk folk som har kommet ut av depresjoner når dem har snakket med sally. :P
Det jeg har lagt merke til er at dem som har lycid dreaming kan snakke med en lignende skikkelse, denne skikkelsen kan gi deg svar på problemene dine. Det kan diskuteres at dette er skilden til underbevistheten din, jeg vett ikke om noen vitenskapelige bevis for denne skikkelsen eller fenomenet for å si det riktig. Men nå ble det nesten litt offtopic.

Men jeg skal være enig i at salvia er kraftige saker, men dene planten har mange gode egenskaper og. Men jeg tørr å påstå at jeg repekterer den og jeg er selv smånervøs når jeg tar meg et sug pga jeg har ikke kontroll over hva som skjer når jeg har tatt det trekket.
Men jeg skal prøve x10 snart, kanskje jeg er heldig og treffer på sally, kanskje jeg er uheldig og får en skikkelig bad tripp som gjør min psykologiske helse dårligere enn den er.
En ting jeg la merke til sist gang det smalt var hvordan salvia påvirket meg etter selve trippen.
Jeg var glad, avslappet og mentalt oppfrisket. En annen ting som jeg la merk til var hvor klart jeg såg farger. Men det hadde vært utrolig viss jeg får en bra tripp, kanskje møte salvia-skikkelsen. Men ikke ta det du opplever for alvorligt, det er tross alt en rus. Men det kan uansett sikkert være en betydningsfull rus.
Sist endret av sneipen; 21. oktober 2006 kl. 11:52.