Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3258
Hadde en skremmende opplevelse i natt. Jeg røyket min vanlige kveldsjoint med 0,25g hasj blandet med tobakk. Da jeg var rundt 80% ferdig merket at jeg begynte å bli unormalt høy av en såpass liten mengde så jeg valgte å kaste jointen å gå hjem igjen (rundt 60m unna). Sekundet etter jeg kastet jointen begynte synet mitt å bli mer og mer blurry i et par sekunder før det ble helt svart. I de sekundene var alt jeg hørte en pipelyd, selvom jeg hørte på musikk fra ørepropper. Jeg klarte heller ikke å holde meg på bena, så jeg falt. Jeg var ved bevissthet hele tiden, og merket at jeg falt, det var kaldt og vått ute så jeg krigde meg hjemover, men bare 20m lengre fremme, skjedde det samme og jeg falt på nytt. Valgte da å sette meg ned i et par minutter for å samle krefter, og jeg klarte etterhvert å komme meg hjem igjen. Da jeg kom hjem var jeg helt kritthvit i ansiktet og leppene var også veldig hvite, men etter 30 min følte jeg meg helt bra igjen.

Jeg har røyket av det samme stashet rundt en måned nå, så tviler på at hasjen var blandet med noe annet. Dette har skjedd en gang før rundt 2 år siden, men ikke like ille som at jeg ikke klarte å holde meg på bena. Noen tanker eller erfaringer?
Du grønna, enkelt og greit. Spist nok i løpe av dagen? Småsjuk? Fort gjort
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Du grønna, enkelt og greit. Spist nok i løpe av dagen? Småsjuk? Fort gjort
Vis hele sitatet...
Hva i helvette! Bare "grønna" det kan du vel da for svarte ikke mene seriøst vell!?

Jeg har røyka MYE cannabis av alle slag, gjerne vær dag i fler år og har en stor vennekrets som har røyket minst like mye. ALDRI! har jeg hørt om detta. Jeg har grønna 1000 ganger og blandet cannabis med alt mulig. Still aldri skjedd eller hørt om

Dette høres for meg ut som noe seriøst som ikke nødvendig vis har noe med cannabisen i seg selv å gjøre. Type hjerteproblemer eller sterkt blodtrykks fall eller noe som sammen med cannabisen har ført til den hendelsen du beskriver.

Jeg er inge lege eller har noen erfaring med dette så dette kan nok noen andre enn meg svare bedre på. Jeg ville gått til lege. Du trenger ikke nødvendig vis nevne cannabisen

Skjedde det når du reiste deg opp eller noe? ( om du satt før du begynte å gå lisom)

Kan hende jeg hyper det opp eller har missforstått når jeg tenker meg om. Kan jo være at du reiste deg litt fort opp og har litt lite næring i skrotten om dagen.
Har jo selv vært i nærheten av å gå i bakken når jeg har reist meg litt fort opp ( helt svart syn i 2 - 3 sekunder )

Men står på det jeg sier om det skjedde når du sto på bena
Sist endret av Alge; 6. september 2017 kl. 18:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det heter Orthostatisk hypotensjon og er et blodtrykksfall rett å slett..
Det skjer oftest med folk som reiser seg fort opp fra sitte/liggestilling, men cannabis kan forverre det og gjøre at blodtrykksfallet blir så stort at du besvimer i værste fall.

Det er ikke noe er forbundet med noe farlig, det er en feil kroppen gjør i en viss situasjon, men skulle du oppleve det flere ganger er det ikke dumt å ta en tur til legen.
Jeg har selv opplevd det i sittende stilling uten å reise meg, noe av det merkeligste jeg har opplevd: Jeg satt (ganske stein) forran pcn når synet snevra inn og pipelyden startet, kom til meg selv på gulvet.
Jeg bevegde meg mot badet som er skarve 5 meter unna og måtte sette meg ned 3 ganger på vei dit fordi jeg var på vei til å besvime igjen.
Nå har ikke noe lignende skjedd meg siden den gang, jeg var vel rundt 16 år der og i dag er jeg litt over 30.
Hadde ikke spist på rundt 5 timer kanskje, men dette er helt vanlig for meg, så tror ikke det var pga matmangel, har også en veldig mild forkjølelse.

Jeg sto og røyka, så var ikke fordi jeg reiste meg opp. Har fått samme følelsen når jeg har reist meg opp, men dette føltes mye sterkere.

Følelsen jeg hadde i hodet var den samme jeg kjenner når jeg "grønner ut".

Søkte opp akutt blodtrykksfall og stemte relativt bra med hva som skjedd og hvordan det føltes, så det kan muligens være en årsak.

Vurderer en tur til legen ja, hvertfall hvis det skjer igjen.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det heter Orthostatisk hypotensjon og er et blodtrykksfall rett å slett..
Det skjer oftest med folk som reiser seg fort opp fra sitte/liggestilling, men cannabis kan forverre det og gjøre at blodtrykksfallet blir så stort at du besvimer i værste fall.

Det er ikke noe er forbundet med noe farlig, det er en feil kroppen gjør i en viss situasjon, men skulle du oppleve det flere ganger er det ikke dumt å ta en tur til legen.
Jeg har selv opplevd det i sittende stilling uten å reise meg, noe av det merkeligste jeg har opplevd: Jeg satt (ganske stein) forran pcn når synet snevra inn og pipelyden startet, kom til meg selv på gulvet.
Jeg bevegde meg mot badet som er skarve 5 meter unna og måtte sette meg ned 3 ganger på vei dit fordi jeg var på vei til å besvime igjen.
Nå har ikke noe lignende skjedd meg siden den gang, jeg var vel rundt 16 år der og i dag er jeg litt over 30.
Vis hele sitatet...
Dette stemte veldig bra med opplevelsen min ja. Trodde ikke at det var noe direkte farlig, men ble bare litt "skjelven" da jeg aldri har besvimt eller noe lignende før. Tusen takk for svar!
Sist endret av planveb; 6. september 2017 kl. 19:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er nok blodtrykksanfall som nevnt over. Har opplevd lignende selv. Vært mye plaget i tidligere år med besvimelser eller nesten-opplevelser av dette. Ikke kjekt i det hele tatt, så sympatiserer med at du opplevde dette her. Har selv våknet opp eller måttet kjempe gjennom svimmelhet i all offentlighet blant både fremmede og kjente. Både uten og etter å ha røyket. Husker jeg besvimte rett innenfor inngangen til en dagligvare-butikk en gang i et mer utsatt område av byen. Sikkerhetsvakten var ikke akkurat veldig sympatisk og ga meg kun et minutt på å få tatt meg til hektene igjen. Mistenker at han trodde jeg var typisk narkoman eller noe.
Har du vært hos legen i det siste? Kan jo hende du har litt naturlig lavere blodtrykk, men kan også hende du har litt lavt jern i tillegg. Har fått mindre opplevelser med det selv etter at jeg fikk opp egne jernverdier ihvertfall.
Hvis du sliter med lavere blodtrykk fra naturens side er det viktig å spise regelmessig, drikke nok væske og få i seg nok salt. Hvis du kjenner at du kan bli svimmel av å stå oppreist stillestående etter en god stund kan kompresjonstrømper gjøre underverker også.
Takk for gode tips. I ettertid tenker jeg at jeg ikke hadde spist og drukket så mye, så skal passe på det framover. Tenker også å få sjekket blodtrykket og å øke jernverdiene kan vel heller ikke skade.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av planveb Vis innlegg
I ettertid tenker jeg at jeg ikke hadde spist og drukket så mye
Vis hele sitatet...
Har skjedd akkuratt samme med meg, da hadde jeg også spist og drukket svært lite i løpet av dagen. Pipelyd og helt svart/hvitt syn i noen minutter som føltes som en evighet. Med en gang jeg drakk vann ble jeg mye bedre.
Ja, dette har jeg opplevd. Den kanskje verste gangen var på en fest når jeg var 17-18, og litt småbrisen.

Tok noen dype trekk og ble "blind" i sikkert 50-60 sekunder, men fortsatt bevisst. Fikk helt noia og trodde det var permanent. Fomla rundt på gulvet og skjønte ingen verdens ting Har også opplevd å gå rett i bakken pga av cannabis. Det er mye av grunnen til at jeg ikke har røyka på snart 8 år
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Du grønna, enkelt og greit. Spist nok i løpe av dagen? Småsjuk? Fort gjort
Vis hele sitatet...
Sitat av Alge Vis innlegg
Hva i helvette! Bare "grønna" det kan du vel da for svarte ikke mene seriøst vell!?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med NodSquad, dette var nok "grønning". Blodtrykksfall kan jo defineres som en del av det å "grønne ut", slik Dodecha forklarer
Jeg har opplevd det samme som deg og jeg har gått rett i bakken 5-10ganger på de 4 årene jeg har røyket. Det skjer som regel når jeg reiser meg men av og til kan jeg miste bevissthet mens jeg sitter nede. Ofte kan jeg gispe etter luft eller riste ukontrollerbart og får som regel følelsen av å besvime. Det har skjedd ande jeg kjenner men ikke så mange og det er sjeldent. Jeg har ihvertfall ikke merket noe i ettertid og det går fort over. Har også besvimt og reist meg for så å besvime igjen. Litt kjipt når alle ser rart på deg og vurderer ambulanse men det er som regel ikke farlig om man blir seg selv igjen fort
Alge: Rooolig nå

Har kalt det "whiteout" når jeg tenker meg om i mine kretser. Skjer som regel når man har ligget eller sittet stille pisse fjern lenge.
Sist endret av NodSquad; 7. september 2017 kl. 15:00.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Jeg er enig med NodSquad, dette var nok "grønning". Blodtrykksfall kan jo defineres som en del av det å "grønne ut", slik Dodecha forklarer
Vis hele sitatet...
Humm.. da er vår defenisjon på å grønne forskjellig. Det jeg mener med å grønne er rett og slett en overdose: kvalme, oppkast, angst osv...

Så om det er blodtrykks fall og diverse som assosieres med å grønne så har jeg vel aldri grønna?


NodSquad: Beklager min spisse tone jeg var bekymret for TS
Sitat av Alge Vis innlegg
Humm.. da er vår defenisjon på å grønne forskjellig. Det jeg mener med å grønne er rett og slett en overdose: kvalme, oppkast, angst osv...

Så om det er blodtrykks fall og diverse som assosieres med å grønne så har jeg vel aldri grønna?


NodSquad: Beklager min spisse tone jeg var bekymret for TS
Vis hele sitatet...
Null stress. Var vel i overkant rask med konklusjonen min uansett. Det har skjedd meg mange ganger. Både stein og edru. Falt om en gang da jeg var 16-17 tipper jeg. Da hadde jeg feber. Røyka heller ikke. Ellers så er det jo nesten litt morsomt, men sikkert ikke når det er første gang det skjer som for Ts.
haha vet jeg hadde freaka ganske ut første gangen ihvertfall! kanskje ikke nå da som jeg vet litt om det
Blodtryklsfall, ha hodet lavere enn knærne i 10 sec så ordner det seg.