Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3137
Dette med Bad Trip kommer man alltid tilbake til når ma diskuterer psykedelka, og delvis annen rus.

Det er et vanskelig begrep, noen vil si at det ikke finnes noe som heter bad trips, det bør heller kalles en vanskelig trip, men mange fpr positive ting ut av dette også, på sikt. Dessuten kan det være elementer av bad trips i de fleste, eller alle, tripper.

Det jeg lurer på er om det egentlig skjer i virkeligheten at folk bader slik man har hørt vandrehistorier om, og ser på karikaturer, søk f.eks. i google bilder ? Og da at man havner i omtrent uutholdelige situasjoner.

Her på formet finnes en del rapporter fra de som mer eller indre har bada, noen ganger ble nødetater (vurdert) tilkalt. Er dette "ekte batrips" ? For Timothy Leary mente at slikt bare kjedde i ett av 1000 tilfeller slik jeg forstår det. Hva tenker han på da ? At man ser et monster med tentakler snart skal spise deg opp ? Dette er kanskje forbeholdt DMT, Salvia, meget høye doser LSD ol. ? Eller er slike karikaturer mest en billedlig beskrivelse av det man føler ?
Min definisjon av badtrip, eller det jeg ser på som en badtrip må være det Zabbath opplevde på Datura stramonium. Jeg er enig med deg at en dårlig trip, og en forferdlig trip burde ha to forskjellige ord. Man kan ha et forferdelig tankekjør på en dårlig trip, men det blir for sterkt å kalle deg for en "bad trip" om man samtidig kaller f.eks opplevelsen til Zabbath som en "bad trip"
Mange som bruker ordet badtrip for alt for mye, men det er absolutt mulig å ha en tripp hvor det man følelsene svinger ut av kontrol og man blir grepet av en frykt/smerte/følelse så sterk at man er fullstendig lammet og ville gjort hva som helst i verden for å komme seg ut av det man da føler som helvete.

Jeg har selv opplevd det en av de første gangene jeg var uerfaren og ung(17 år er alt for ungt, og sopp er mer mindfuck enn LSD eller 2C-I), og tripper sjeldent uten noen beroligende i bakhånd, just in case. Det gjør meg mer trygg på at om noen skulle ha en veldig vanskelig tripp, eller til og med en "bad trip", og det vanlige skifting av setting og snakking ikke hjelper så har man en utvei.

Jeg tror sikkert mange kan lære noe fra en vanskelig tripp, det er også velidg hyggelig og si, men av og til er en traumatisk opplevelse bare traumatisk.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Panisk angst! Man skjønner ikke hva som foregår når man bader, eller til en vis grad har man en anelse, men man klarer ikke se det reelle i situasjonen og alt bare går til helvete. Min første og eneste badtrip ville jeg karakterisert som psykose fordi det som skjedde var så reelt at det var ikke mulig å skille mellom virkelighet å helvete, jeg var psykotisk rett å slett, ikke på en måte hvor jeg kunne vert farlig for andre, men trodde alle ville drepe meg så jeg kunne ikke være rundt andre folk og måtte bare løpe fra plassen jeg var på å gjennom byen for å finne roen, til slutt fant jeg den oppå et garasje tak hvor fantasien min ikke fikk tak i meg..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av [protus] Vis innlegg
Det jeg lurer på er om det egentlig skjer i virkeligheten at folk bader slik man har hørt vandrehistorier om, og ser på karikaturer, søk f.eks. i google bilder ? Og da at man havner i omtrent uutholdelige situasjoner.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke i den graden at de tror de er en appelsin og at alle skal skrelle dem etc.
Disse er overdrevne historier, jeg hørte veldig mange av de rundt 10-13 års alderen, og regnet det som skrøner av foreldre/eldre for å skremme.

Det jeg har sett er folk som er i en panikktilstand, alkoholrus kommer sakte og sikkert og gir mye eufori, når folk prøver andre rusmidler kan de bli tatt på senga, at ens mentale tilstand endrer seg fort kan være skummelt, spesiellt når det ikke er så euforisk som man er vant med alkohol.

Jeg har opplevd en jente som friket ut etter å ha røkt en god dose hasj i en veldig effektiv bong. Hun bevegde seg bort fra oss før hun begynte å grine hysterisk, hun ropte om at vi konspirerte mot henne, sammen med en mann som "stod borti der i sted". Det tok oss en halvtime å roe henne ned, hun spydde og en veninne fikk henne i seng og hun var litt betatt og rørte ikke hasj igjen, men ellers gikk det bra.

Jeg har en kjenning sør i landet som hadde en prekær LSD opplevelse, der en forbipasserende politibil med blålys og sirener trigget noe i ham og han løp igjennom flere hager samt prøvde å ta seg inn til folk for han var redd for å bli "tatt". Fyren kunne ha dødd i og med at han endte opp i en elv/bekk, dette var midt på vinteren, men skjønte såpass at han måtte inn i varmen og dro så til en bensinstasjon der han "meldte" seg til en politipatrulje som tilfeldigvis var der. De tok ham til sykehuset hvor han ble observert over natten, det går bra med ham nå.

Så noe sannhet er det, Bad-trips er et kjent fenomen og jeg er uenig i timothy learys påstand, ikke ta alt han sier for god fisk. Han var en spesiell person og åpnet sinnene til mange, men ta ting med en god klype salt, og les om emnet fra andre kilder også.
Historier blir ofte overdrevet når de går fra munn til munn, og å skremme barn unna skumle ting er i hvertfall ikke noe nytt.
Har hatt rundt 3 ordentlige bad trips og det værste var vell ego death spesielt siden jeg var alene, hele verden knakk sammen å stemmen min ble fjern og slem, desidert det værste jeg har vært med på bortsett fra panikk angst som er på lik linje, et rent helvete. Var vell fordi jeg inhalerte litt gress og satt på meshuggah, trodde det skulle gå greit men neida, falt ut helt.

Blander aldri de 2 igjen.
Ble soppforgiftet mens jeg spiste flein. Trippet balle mens svelg og luftveier hovnet opp til det punktet at det eneste som kom opp var frådaktig skum, klarte ikke dra vann gjennom nesen engang, og føltes som om hodet skulle sprenge. Giftsentralen og en lege jeg kjenner sa begge jeg måtte komme meg på legevakten med en gang.

Når du da tar en sjefsavgjørelse om å "wait it out", og konstant lurer på om du bare innbiller deg at du holder på å dø, da har du det nærmeste jeg har vært å bæde skikkelig ihvertfall.

Tror badtrips stort sett kan unngås, ihvertfall de verste.(steg 1 er å sjekke at Soppen du får er rett type)
Sist endret av Tøffetom; 18. januar 2015 kl. 03:07.