Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2292
Kjøpte noe brunt av en bekjent, og han sa at den var litt etter sigende. Han forklarte at man blir stein, og etter en halvtime cirka så blir man mer stein.
Noen som har vært borti dette før?
Høres ut som all type hasj mener jeg da..
Først god-stein og fin i formen, og litt seinere så stein at det eneste man klarer er å stirre tomt uti lufta..
Har du kjøpt noe som etter sigende skal være hasj, eller du ha kjøpt hasj som skal ha en effekt som "kommer sigende"?
Studer grafen på denne siden: http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml

Da ser du at slik vil det være uansett type hasj. Noe variasjon vil selvfølgelig forekomme avhengig av individuelle egenskaper hos individet og muligens andre faktorer. Men det er på ingen måte uvanlig.
Trådstarter
2 0
Som kommer sigende etter at man er stein, dobbelt opp på en måte av en joint.
Effekten var vistnok slik at man ble først stein etter 5 min, som vanlig. men en halvtime etter at man har røyka så ble man fortsatt mer borte...
Det er vel ikke tilfeldigivs sortings? myk hasj? Den beskrives gjerne sånn. Om det er noe som er laget av samme type cannabis er det ikke helt umulig at du får en slags stigende effekt på den.
Det er sikkert bare god hasj du har skaffet deg. Typisk reaksjon da er at man etter en halvtimes tid bare tar seg selv i å være helt spaca. At den kommer sigende er vel heller bare det at den er kraftig og oppturen varer hakket lengre, pluss at du såklart blir mere rusa.
What VinumSabbathi said, men jeg må legge til at effekten av cannabis er bifasisk, muligens grunnet konvertering av Δ9-THC til 11-Hydroxy-THC. Dog, jeg mener at rusen endrer seg mest for min del etter rundt en time etter inntak, da jeg blir mer introspektiv og klar for å zone ut enn jeg var i starten.
slik er det igrunn med flere typer rusmiddler, og problemet kan være at man justerer som en galning mens man sitter og forbanner han fyren som man har blitt lurt på noe drittgreier av. så kommer smellen, og justeringene, i tur og orden. ganske lett å havne på feil side av overdose skalaen hvis det dreier seg om litt hardere saker. sikkert ganske lett å flippe ut og få seg en psykisk smell og når det dreier seg om hasj og man virkelig har dytta innpå noe man i utgangspunktet burde være litt forsiktig med.
Røyka mye hasj og har aldri lagt merke til at jeg blir mere stein etter en halvtime, høres rart ut spør du meg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg husker godt dette fra ungdomsmiljøet jeg var i: Hasj kunne enten "smelle på" eller "sige på", men jeg tror det bare var en slags subjektiv måte å klassifisere hasjen på.
All god hasj vil ha en rus som stiger etter inntaket, og kvaliteten her til lands kan jo variere sterkt.

Det er mine to cents om saken.
har også opplevd dette med knips og slengt innpå en ekstra fordi "fluor tabletten vi har blitt lurt med" ikke fungerte på over en time og så få en sinnsyk smell (pluss en smell til for den ekstra tabletten). da snakker vi virkelig turing med øynene i kryss mens man forgjeves prøver å gå på toalettet men finner ut at man står i gangen og stirrer på lampa i taket og lurer på hvorfor sola er så kald etc... beklager litt off topic men jeg tror det har relevans for temaet generelt
Jeg har opplevd den typen du beskriver som "sigende".. Men her var det snakk om pot.
Jeg fikk av en kompis og trodde at sakene var totalt ubrukelig. Etter 30 min var jeg nesten ikke fjern i det heletatt. Men etter tre kvarter var jeg plutselig så borte som jeg aldri har vært før :P
Ja, opplevd det du beskriver både på hasj og weed.
Hvor lang tid det har tatt, aner jeg ingen ting om. Opplevde dette oftere før når jeg ikke hadde røyket så mye.