Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 8590
Fikk en ny mini PC idag, men Windows 10 maser om PIN hele tiden den våkner.

Jeg vil den skal hoppe rett inn, orker ikke taste pin hele dagen.

Har fulgt diverse oppskrifter fra nettet, med eneste resultat at jeg nå ikke kan forandre fin koden i settings, alle der er grå og kan ikke betjenes.

Etter å ha gått inn i registeret, bla bla og satt til 0 etc. så vil maskinen hele tiden ha pin kode. Har sagt at den ikke skal sovne som nødløsning.

Accounts, sign in options. Disse kan nå ikke betjenes... så nå får jeg ikke forandret pin koden heller.

Har googlet og sitti et par timer om dette, er fristet og ringe microsoft norge og spørre men det er vel timevis med kø.

Altså er det greit nok med pin når den slås på første gang, men orker ikke mer etter det, som når den har sovnet etc.

Har prøvt nå to timer men ingen lykke...
Har akkurat samme problemet selv. Håper noen har en løsning.
Trådstarter
Takk for link, skal gjøre et nytt forsøk. Var merkelig at det skulle være så mye stress, jeg fjernet det på Windows 7, men med Windows 10 er du liksom låst mer i hentene på Microsoft som skal bestemme...
Merkelig. Her fungerer det fint å deaktivere og aktivere funksjonen. Siste versjon av Win10.

Når det er sagt, så har jeg alltid PIN aktivert, og låser pc-en når jeg ikke føler at jeg er i stand til å kunne rekke å låse pc-en før uvedkommende skulle rekke å hindre meg fra å gjøre det. Hvis jeg sitter på sofaen foran vinduet, og vil snu meg for å trekke igjen gardina, så låser jeg den.

PC-en er kryptert, og jeg er paranoid som faen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Har ikke fått fjernet PINen enda, men jeg ser at microsoft nå gir meg diverse beskjeder på innloggingsbildet at jeg må innom ditt og datt, deriblandt deres store! Ganske frekt egentlig... de gir seg aldri med pushe...
Uvaksinert 👍
Er du koblet opp mot office 365 /azure?
BRAND ∞ STRONG
Før du begynnte med alt dette:
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Etter å ha gått inn i registeret, bla bla og satt til 0 etc. så vil maskinen hele tiden ha pin kode. Har sagt at den ikke skal sovne som nødløsning.

Accounts, sign in options. Disse kan nå ikke betjenes... så nå får jeg ikke forandret pin koden heller.

Har googlet og sitti et par timer om dette, er fristet og ringe microsoft norge og spørre men det er vel timevis med kø.

Altså er det greit nok med pin når den slås på første gang, men orker ikke mer etter det, som når den har sovnet etc.

Har prøvt nå to timer men ingen lykke...
Vis hele sitatet...
..prøvde du å bare deaktivere PIN på vanlig måte i settings?

PS.
Ivar Oslo:
Trykk på Windows-tast + R.
Skriv netplwiz, og klikk på OK.
Fjern haken ved punktet ”Oppgi brukernavn og passord for å bruke maskinen” , og klikk på Bruk..
Skriv brukernavn og passord to ganger.
Klikk på Bruk og OK.

Vil også legge til at PIN eller Passord er smart å bruke og at hvis du skal logge
inn med Microsoft kontoen din så må du bruke det.

Om dette kun er snakk om etter Hvilemodus, gjør dette:
Trykk eller klikk Endre under Passordpolicy på siden Påloggingsalternativer,
og følg deretter instruksjonene.
Sist endret av vindaloo; 28. juli 2020 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Win10 ltsb har ikke dette problemet :P