Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1781
IT-Konsulent
Hei, skal gå over til lynet sitt fibernett, fra Get sitt (meget stabile!) Coax nettverk. Rett og slett pga. pris mot hastighet. (fra 30/10 til 50/50).

Har noen personlig erfaring med Lynet? Tenker på brukerstøtte og feilretting og opplevd hastighet. De virker som en liten aktør, og usikker på om vi får det vi skal få til alle døgnets tider.
Overrasker meg sterkt om du ikke får det du betaler for der, har det selv og er meget så fornøyd. Har 500/500 og da er det nærmest heller den andre enden som fort sliter (Morsomt å installere spill i Steam nå, som er en av få tjenester som klarer utnytte båndbredden)

Har vært i snakk med de om fakturahjelp og teknisk feil en gang (ødelagt kontakt i leiligheten), alt ble ordnet på timer.
Bor i Oslo og har hatt 100/100-linje fra lynet i en 3-4 mnd nå. Tror ikke jeg har opplevd nedetid en eneste gang, og opplevd hastighet er alltid mellom 95-100. Snakket med kundeservice en gang, og det var en helt ok opplevelse.

Anbefales!
IT-Konsulent
Trådstarter
Takk for svar!

Har forhørt meg med noen kolleger som også har Lynet, er visst større enn jeg først trodde..

Alle snakker positivt om de, så gleder meg til å prøve de

Så lenge opplevd hastighet er bedre enn 95% av hva jeg betaler for i de fleste "random testene" så er jeg mer enn fornøyd.

Snakket med kundeservice fra dem, om noen skulle bry seg:
De bruker 1 Gbit uplinks med "konstant overvåking" og oppgradering ved behov. Og shaping på switchene.