Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 10823
Finnes det noen gratis men gode vpn servera?
Sist endret av OllizzHD; 25. august 2015 kl. 17:43.
Du har 3 punkter å velge mellom, du kan velge 2 av de:
- Gratis
- God
- Trygg


Du får ingen gratis VPN løsninger som er både trygge og gode.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Du har 3 punkter å velge mellom, du kan velge 2 av de:
- Gratis
- God
- Trygg


Du får ingen gratis VPN løsninger som er både trygge og gode.
Vis hele sitatet...
Tror ikke du får Gratis og God heller Hvorfor i alle dager skulle noen dele ut gratis VPN servere om de ikke fikk noe tilbake?
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Jeg vet ikke, men ville ha en gratis for har ikke råd til en som koster penger.
hva skal du bruke den til?
If You're Not Paying For It, You Become The Product
En god VPN tjeneste koster under 1 krone om dagen hvis du betaler årlig. (F.eks PIA)
Sist endret av PerPerPerPer; 25. august 2015 kl. 19:59.
OllizzHD's Avatar
Trådstarter
93 2
Jeg skal bruke det når jeg livestremer sånn at ingen får ip addrresen min og ddoser.
Da trenger du å betale for en for å få fart nok.
Sitat av OllizzHD Vis innlegg
Finnes det noen gratis men gode vpn servera?
Vis hele sitatet...
Nei.








Det finnes mange gratis vpn servere men er de gode? Nei. Hva gjør de med logger og hvorfor er det gratis? Som ofte ellers så må en spørre seg hvorfor ting er gratis? Hvorfor er feks Google search gratis? Og Chrome OS? Eller face? Fordi de tjener inn penger på å selge deg og dine bevegelser. Det er ikke gratis og totalprisen for å bruke feks face er jo begrenset eierforhold til data og bevegelser.

VPN er noe en bør prioritere å betale for om en faktisk trenger VPN. Om man ikke orker å betale noen kroner så er kanskje ikke behovet så stort?

Det er stress nok å finne pålitelige VPN tilbydere blant de som tar betalt- og de lever jo av å anonymisere brukere. For de ville det være den raske død om det ble kjent at de sparte logger, eller utleverte brukerinfo.

Å finne en gratis VPN som både har god hastighet, er grei å bruke og som er trygg det er nærmest en olympisk øvelse. Du får si ifra om du finner noen.
Sist endret av frtoretang; 25. august 2015 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tillater meg å legge til et spørsmål, noen som har anbefaling på VPN for å drive piratvirksomhet? Altså skjule IP osv når man laster ned fra piratebay og streamer fra popcorntime. Tenker på VPNer som koster penger selvfølgelig. Har sett noen bruke PIA, er den bra?
Jeg har brukt https://ironsocket.com/ i ca et års tid nå, veldig fornøyd!
Det du kan gjøre for å få "gratis" og "god" vpn server er å finne en relativ grei maskin og sette opp denne som en vpn server på et annet nettverk en ditt hjemme nettverk

Eventuelt leie deg en vps med flere iper i et land som ikke har definerte internett regler og sette opp denne som vpn server men dette alternativet koster jo noen kroner i året
Kan noen anbefale en god og trygg VPN da? Ikke gratis med andre ord. Stikkord for meg er hastighet og sikkerhet.

Har aldri brukt VPN før. Har et par noob spørsmål. Blir det slik at jeg installerer et program på PCen min som fikser hele greia, må jeg innpå routeren og kødde, eller hvordan funker det egentlig?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Kan noen anbefale en god og trygg VPN da? Ikke gratis med andre ord. Stikkord for meg er hastighet og sikkerhet.

Har aldri brukt VPN før. Har et par noob spørsmål. Blir det slik at jeg installerer et program på PCen min som fikser hele greia, må jeg innpå routeren og kødde, eller hvordan funker det egentlig?
Vis hele sitatet...
Private Internet Access er kjent for å være billige(rundt 40$ i året), og det er temmelig sikkert at det er sikre(i den forstand at de ikke lagrer logger, og da heller ikke har noe å gi til påtalemyndigheter etc). De støtter alle de store velkjente teknologiene, og krypteringsalgoritmene(både for handshake og transfer).

Det er også velkjent at de støtter mange organisasjoner som støtter åpent internett(eff blant annet), open source miljøer(feks irc-serveren freenode) m.m. Personlig er det et viktig punkt for meg.

Også veldig lett å bruke, tilbyr mange gode servere med minimal tap av hastighet, mange bra funksjoner(f.eks. en killswitch, så gjør at du ikke kan koble til Internett hvis du ikke er tilkoblet VPN, som hjelper mot leaking) osv. Jeg bruker den ofte, og er storfornøyd.
Sist endret av WildCard1; 26. august 2015 kl. 21:46.
Og da blir absolutt all internettrafikken min kjørt gjennom VPN? Skal sjekkes ut, takk for svar.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Og da blir absolutt all internettrafikken min kjørt gjennom VPN? Skal sjekkes ut, takk for svar.
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du bruker killswitchen vil du ikke kunne bruke Internettlinjen din uten å være koblet til VPN.
site to site eller pont to point vpn tilkobling setter du instillinger rett på router som støtter dette og alt tilkoblet den er på vpn
Men det går også an at jeg er kobla til med VPN uten at de andre på routeren er det?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Men det går også an at jeg er kobla til med VPN uten at de andre på routeren er det?
Vis hele sitatet...
Standard VPN er koblet opp til maskinen det er installert på, velge land du kobles opp til samt av eller på er stort sett det du trenger å tenke på. Finnes nok mange muligheter, men et standard oppsett fungerer slikt. Anbefaler forresten StrongVPN, har fungert med høy hastighet og sikkerhet for meg i mange år…

Lykke til
Hva med den nye piratpartiet laget? Kan nan trygt bruke den eller vil det være dumt?
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Hva med den nye piratpartiet laget? Kan nan trygt bruke den eller vil det være dumt?
Vis hele sitatet...
Det er da bare en åpen DNS-server og ikke en VPN?
Kan anbefale IPVanish. Enkelt men godt UI. 59 land, flere servere i samme land for å sikre god fart. 10 Dollar i mnd.

De kjører dessuten 0 log-policy. Se link for mer info:

https://www.bestvpn.com/blog/10973/ipvanish-review-3/
Sist endret av flexx; 14. september 2015 kl. 07:19.
Sitat av FeilFreak Vis innlegg
Anbefaler forresten StrongVPN, har fungert med høy hastighet og sikkerhet for meg i mange år…

Lykke til
Vis hele sitatet...
Vurderer sterkt StrongVPN.
Jeg er totalt grønn når det kommer til servere og alt det der, men jeg har Altibox både på hybelen og hjemme hos mine foreldre, Og Altibox har vært så snille og spærret tilgangen min til bukta (har alle leverandørene gjort dette?), og jeg er totalt avhengig av å ha bukta liggende klar til disposisjon, natt eller dag. Og 5$ hver måned for å "leie server" er jo bare luft for en som får mad føkkings støtte fra statens lånekasse.

Men har det seg sånn at om jeg "installerer"(?) StrongVPN at jeg får tilgang til alt, eller "gjemmer" den bare IP adressa min når jeg besøker de nettsidene jeg faktisk har tilgang til?

Okay, det viser seg at StrongVPN er hele 16$ i måneden ("forvirrende" nettside). Og da lar jeg heller være.
Jeg skal jo bare på bukta, ikke noe deep-web greier e.l, og da driter jeg vel en lang marsj i hvor sikker den er, eller? Hvordan er reglemenget rundt den slags per dags dato her til lands?

Så lenge VPN' er gratis, og fungerer ok+ så er jeg fornøyd. Noen forslag?
Sist endret av skrukkis; 18. september 2015 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For å få tilgang til bukta, så holder det å endre DNS.
Legger ved en link til en guide.
https://www.piratpartiet.no/dns/
Sist endret av t_ben; 19. september 2015 kl. 01:14.
Beklager for dobbelpost, men en komplikasjon har dukket opp.

Da jeg besøkte mine forelde forleden brukte jeg piratpartiets DNS-adresse og det fungerte både vel og bra. Men jeg er nå tilbake i hybelen og her fungerer tydeligvis ikke DNS-adressen.

Vi har trådløst internett her, men jeg bruker kabel, kan dette ha noe med saken å gjøre? Vil det fungere om jeg kobler meg til med wifi?

Nok en gang, beklager spam. Men skulle bare si ifra om at å koble til wifi faktisk var løsningen
Sist endret av skrukkis; 22. september 2015 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kablet og trådløst nett er to separate ting med separate innstillinger. Du må derfor gå inn og legge inn endringene for "Local Area" også.
Hvis du setter DNS instillingene i router og bruker DHCP så holder det med å sette en gang og alle enheter som bruker den routeren vill omgå sperringene uansett om det er kabel eller trådløst
Jeg bruker vpnbook.com Det er gratis Der bestemmer du om du vil bruke openvpn eller ikke

www.vpnbook.com

Ta en titt her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=283511