Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 19173
Noen med innsikt i hvordan man gjør dette? Gjerne også hvordan man går frem med testing av renhet på Amfetamin.
Trådstarter
2 1
En bekjent viste meg en metode som foregikk slik:

Man tar 1 gram cola, legger det på en skje, fyller så på ca en kork med salmiakk. Varmer dette forsiktig opp. Det som da flyter opp/danner en hvit hinne, er cola. Så trekker en ut litt og litt av den varme salmiakken med litt papir og erstatter det med kaldt vann.
Dette danner da en forholdsvis hard klump, som en igjen veier.
Hvis forholdet er 1:1 så veier klumpen 1 gram. Veier klumpen 0,5g for eks så skal stoffet være 50% rent.
Er det noe hold i dette? eller er det feilslått hjemmekjemi på labert plan?
En litt mer profesjonell måte å teste det på er å varme det opp til det fordamper. (Så dette i filmen Blow) :P


http://www.youtube.com/watch?v=Rgetcn_fKb0
Sist endret av marihuana; 13. oktober 2006 kl. 13:33. Grunn: La til link
Lei Blow, der får du faktisk litt fakta som er kjekt å vite, + at det er en jævlig bra film^^
De solgte en eller annen kokaintester på en headshop i amsterdam i hvert fall. Kanskje det går an å få tak i noe sånt i norge også...
Jeg vet ikke hvordan man _tester_ renheten, annet enn at man kan varme opp og sjekke kokepunktet, slik det gjøres i Blow, men jeg har en guide til å _rense_ kokain liggende et sted. Jeg skal se om jeg finner den, men jeg har ikke tid nå.
Sitat av Se&hør
En bekjent viste meg en metode som foregikk slik:

Man tar 1 gram cola, legger det på en skje, fyller så på ca en kork med salmiakk. Varmer dette forsiktig opp. Det som da flyter opp/danner en hvit hinne, er cola. Så trekker en ut litt og litt av den varme salmiakken med litt papir og erstatter det med kaldt vann.
Dette danner da en forholdsvis hard klump, som en igjen veier.
Hvis forholdet er 1:1 så veier klumpen 1 gram. Veier klumpen 0,5g for eks så skal stoffet være 50% rent.
Er det noe hold i dette? eller er det feilslått hjemmekjemi på labert plan?
Vis hele sitatet...
Det er ett visst hold i det, salmiakken gjør at colaen blir basisk og dermed uoppløselig i vann(og salmiakk) mens de fleste "urenheter" vil blande seg i salmiakken, en grei måte å rense colaen på. Men med mindre man har tenkt å røyke den er man nødt til å omdanne til et salt(lav ph) igjen.
Å ja, molekylvekten på freebase og kokain hcl er forskjellig, så man vil ikke få ett 1:1 forhold uansett om den er 99% ren.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Dette har ikke så mye med topic å gjøre. Men om noen er intr. i historien bak Kokain finnes det masse intr. lese stoff.
HER finner dere en god oppsumering av historien i usa, fortalt på en antirus USA'isk måte. Men er uansett intresant lese stoff.

Som nevnt tidligere i posten er filmen - Blow - et must å se. Ikke bare fordi den omhandler kokain, men fordi det er en gripende og uhyre spennende historie basert på George Jung aka. Boston George sitt liv, som er spillt av Johnny Depp.

Om du ikke har sett filmen enda (laget i 2004), JUST DO IT!
George Jung og Carlos Lehder Rivas er to navn å bite seg merke i og er uansett de personene som har hatt mest med kokainen's utvikling på verdens basis.
(Don't get me wrong, jeg gir dem absolutt ikke noe heltestatus av den grunn)

Her er et intervju med George Jung, der han forteller fra begynnelse til slutt.
Et bra intervju med gode referanse punkter til/fra filmen.
Sist endret av spQ; 19. oktober 2006 kl. 11:28.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
De varmer den opp på en plate med ett digitalt greier som viser tempraturen.

Når kokainen "smelter" blir fra pulver til noe som ligner på melis har den nådd "vendepunktet sitt" jo høyere tempraturen må bli før dette skjer jo bedre var den.
Ingen her inne som veit hvor man får tak i en renhents måler på kokain?

Der man kan regne sånn cirka hva kvaliteten ligger på??

Slike negative/postive prøver har jeg tonn av,men mangler en god maskin som kan teste renhet av stoffet.
Du kan jo kjøåe sånn test kit da

http://www.eztest.com/web/
"Vendepunktet" kalles smeltepunkt, og ja, dette er en måte å måle renhet på kokain.

I midlertid kan du med stor sikkerhet gå ut fra at all kokain du måtte få tak i her i Norge, hvor gode hookups du enn har, er cutta i minst et ledd. Så, i mine øyne er det like greit å gå ut i fra at den er skitten, og ta det derfra. Man kan relativ enkelt rense kokain for en god del av stoffene som er vanlig å blande den ut med. Her er en link til en beskrivelse av prosedyren: http://www.bluelight.ru/vb/search.php?searchid=1120258
Ifølge "Blow" så er koker rent kokain på 190*C. Dårlig kola koker på rundt 100*C
Sitat av disabled
Du kan jo kjøåe sånn test kit da

http://www.eztest.com/web/
Vis hele sitatet...

Takk noe slikt jeg lette etter.

Blow lol se Cocain cowboys litt bedre innblikk i saker og ting.
Sitat av felix_poker
"Vendepunktet" kalles smeltepunkt, og ja, dette er en måte å måle renhet på kokain.

I midlertid kan du med stor sikkerhet gå ut fra at all kokain du måtte få tak i her i Norge, hvor gode hookups du enn har, er cutta i minst et ledd. Så, i mine øyne er det like greit å gå ut i fra at den er skitten, og ta det derfra. Man kan relativ enkelt rense kokain for en god del av stoffene som er vanlig å blande den ut med. Her er en link til en beskrivelse av prosedyren: http://www.bluelight.ru/vb/search.php?searchid=1120258
Vis hele sitatet...

Feil link?
Antakelig ikke, men du må nok være registrert.

http://www.bluelight.ru/vb/showthrea...ifying+cocaine

Sorry, my mistake.
Sist endret av felix_poker; 3. mars 2007 kl. 18:14.
▼ ... over et år senere ... ▼
har lett og lett på forumet nå i en time, men finner lite om det...bare noen få innlegg...

noen som har no bra tips på hvordan en kan teste kvaliteten på kola? da mener jeg teste det ordentlig, ikke bare "se, smak, føl" metoden =)

ikke bare "kok opp med litt salmiakk og vips" triks, men testing kits osv...har sett det på EZtest - cocaine kit...men er dette det eneste? og noen som vet hvor smart det er å bestille testekits fra utlandet? da får vel snuten øya opp ganske raskt?

så for å oppsummere, noen bra metoder å bruke(beskriv i detalj er du snill)? noe bra kit å få kjøpt? og hvordan er det å bestille fra utlandet(smart?)?

takker for alle svar
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke Politiets oppgave å sjekke ingående post, det er Tollens oppgave. Testkits inneholder heller ingen narkotiske stoffer eller mengder av regulerte kjemikalier som får de til å reagere, og pakkene er definitivt ikke merket med "Test kit for cocaine", så du trenger ikke være paranoid.

EZ test kits er det mest kjente merket innen testing av diverse substanser, jeg har ikke prøvd cocaine testen men har brukt andre produkter de fører som jeg har vært tilfreds med.
viktig å være litt forsiktig da ;P men om den er den beste testkit'n så er det vel bare å hamstre den da...den salmiakkmetoden virker noe random iforhold til hva du får bort osv...og så må du jo ut med en hel grammer

appropo salmiakk...leser på am. sider, der sier man at en burde bruke baking soda(natron)...hva er forskjellen på disse to? og en som sier at du kun trenger et par linjer med coke, så natron og det du sitter igjen med er da pure coke. "its basicly crack" som han sa...er dette en måte å sjekke hvor bra kolan er, eller er det bare for å rense den?
Sist endret av bjlzm; 13. februar 2009 kl. 12:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva tror dere om denne har a folkens?

http://www.eztest.com/shop/product_d...hp?item_id=133
▼ ... flere år senere ... ▼
Renhets testen fra blow funka på 80 tallet folk har funnet måter og kutte på som fordamper på samme måte som coken så funker dårlig
▼ ... flere år senere ... ▼
Beste måten og få rein cola er å lage base. Ta 1gr cola å legg det oppi ei spise skje også fyller du på ammoniakk uten parfyme til det dekker colaen. Kok det opp til colaen har sunket og blitt til klump på bunnen. Sug opp ammoniakken med et tørke papir helt til bare klumpen er igjen. La den kjøle seg ned litt og etter 5 min er den hard. Du kan nå røyke den på aluminiumsfolie eller pipe som er laget til dette. Sånn får du rein cola.
de testkitta forteller deg meg bekjent bare hvilke narkotiske stoffer som er i, den slår liksom ikke ut på gips men ja anbefaler alikevell at folk bruker disse uansett for å unngå fentanyl
Ta gjerne en tur innom analysetjenesten i Oslo. Du får sjekka at det faktisk er kokain du har, og en ganske god pekepinn på hvor ren den er

https://rusopplysningen.no/analysetjeneste
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Vargas Vis innlegg
Ta gjerne en tur innom analysetjenesten i Oslo. Du får sjekka at det faktisk er kokain du har, og en ganske god pekepinn på hvor ren den er

https://rusopplysningen.no/analysetjeneste
Vis hele sitatet...
Brur, han spurte 16 år sia, trukke han treng hjelp nu lenger
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brur, han spurte 16 år sia, trukke han treng hjelp nu lenger
Vis hele sitatet...
Nice gotcha
Men sikkert flere som kan ha nytte av infoen