Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2568
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde betennelse i en tann der betennelsen har brutt seg inn i bløtvevet i ansiktet. Sitter nå med kraftige smerter å hevelse i halve ansiktet og halve munnen.

Rådet fra lege og tannlege var penicillin å Ibux men ibux tar ikke noe av smertene..
Neurontin var eneste smertestillende jeg fikk tak i selv, de dempet smerten litt ( 2stk 300mg) men det er ikke et stoff jeg har noe erfaring med.

Så til spørsmålet.
Hvor mange 300mg Neurontin er regnet som «trygg» dose?
Hvilke bivirkninger kan man forvente om man tar for stor dose?

Håper noen tar seg tid til å svare
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde betennelse i en tann der betennelsen har brutt seg inn i bløtvevet i ansiktet. Sitter nå med kraftige smerter å hevelse i halve ansiktet og halve munnen.

Rådet fra lege og tannlege var penicillin å Ibux men ibux tar ikke noe av smertene..
Neurontin var eneste smertestillende jeg fikk tak i selv, de dempet smerten litt ( 2stk 300mg) men det er ikke et stoff jeg har noe erfaring med.

Så til spørsmålet.
Hvor mange 300mg Neurontin er regnet som «trygg» dose?
Hvilke bivirkninger kan man forvente om man tar for stor dose?

Håper noen tar seg tid til å svare
Vis hele sitatet...
Det er trygt og ta 300mg neurontin.
Bivirkningene ved stor dose er sløvhet, svimmelhet (de vanlige)

Det som er "problemet" med neurontin er at man blir tolerant veldig veldig fort.
Hadde du god effekt av 300mg dag 1-2, så kanskje du må opp i dobbelt dose for lik effekt.

Så det er viktig med pauser da man tar det, skal man ha god effekt av det. Ihvertfall i form for smertelindring

[QUOTE
=Coldbrew;3801473]Det er trygt og ta 300mg neurontin.
Bivirkningene ved stor dose er sløvhet, svimmelhet (de vanlige)

Det som er "problemet" med neurontin er at man blir tolerant veldig veldig fort.
Hadde du god effekt av 300mg dag 1-2, så kanskje du må opp i dobbelt dose for lik effekt.

Så det er viktig med pauser da man tar det, skal man ha god effekt av det. Ihvertfall i form for smertelindring

Må også legge til at 300mg er IKKE stor dose.
Er ikke uvanlig at folk er på doser på godt over 2400 mg daglig.

Håper smertene gir seg. Gjør de ikke de så ring legen, så får du et mer smertelindrende preparat.

Ha en god kveld

Coldbrew

[/quote]
Sist endret av Coldbrew; 29. november 2022 kl. 23:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for utfyllende svar! Da prøver jeg en litt større dose i kveld

Skal ta kontakt med legen i morgen om ikke smerten eller hevelsen er bedre

Takk, ha en god kveld du også
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for utfyllende svar! Da prøver jeg en litt større dose i kveld

Skal ta kontakt med legen i morgen om ikke smerten eller hevelsen er bedre

Takk, ha en god kveld du også
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig!
Send gjerne et lite svar på hvordan det går , om du får noe hjelp.
Ellers har jeg flere tips jeg kan komme med.

Bare å ta kontakt.
Coldbrew
Neurontin og lyrica har ekstremt kort halveringstid. Type 6timer. Hvis man går på denne medisinen hver dag må man omtrent doble dosen hver dag for å få samme effekt. Tar du derimot denne medisinen annenhver dag kan det være en vidundermedisin. Men lyrica er mye bedre. Pass på og ikke havne på doser på mange tusen milligram. Da er abstinensene jævlige.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Neurontin og lyrica har ekstremt kort halveringstid. Type 6timer. Hvis man går på denne medisinen hver dag må man omtrent doble dosen hver dag for å få samme effekt. Tar du derimot denne medisinen annenhver dag kan det være en vidundermedisin. Men lyrica er mye bedre. Pass på og ikke havne på doser på mange tusen milligram. Da er abstinensene jævlige.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det jeg mener med det jeg skriver over.
Man bør ta de på dagene der smerten er verst.
Og ta det hver dag så vil dosene bli så store - og da kommer bivirkningene og ikke minst abstinensene

Men, ja det er en vidundermedisin for mange - kjenner mange som har veldig god nytte av det.
Også er vel neurontin ment for nervesmerter og ikke betennelse og skader.

Ibuprofen i ibux er mildt betennelsesdempende, så ville tatt max dose av det. Også pelt meg til legen eller legevakt og bedt om noe sterkere
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei

Jeg var til lege i dag, pencillin kuren ble forlenget med 5 dager ekstra å jeg fikk resept på paralgin forte.
Den funket nok til at jeg bare har litt vondt når jeg ikke beveger ansiktet men er fortsatt ganske vondt med «store» bevegelser, feks å spise..
Alt i alt så har jeg det mye bedre i dag selv om det fortsatt gjør vondt..

Noen som har erfaring med å blande Paralgin forte og Neurontin? Vil det kunne gi bedre smertelindring?
Ja, er forsåvidt bare å kjøre på.

Husk at neurontin funker best om du stagnerer ut dosene. Litt og litt over noen timer. Ta paralginen helt til slutt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei

Jeg var til lege i dag, pencillin kuren ble forlenget med 5 dager ekstra å jeg fikk resept på paralgin forte.
Den funket nok til at jeg bare har litt vondt når jeg ikke beveger ansiktet men er fortsatt ganske vondt med «store» bevegelser, feks å spise..
Alt i alt så har jeg det mye bedre i dag selv om det fortsatt gjør vondt..

Noen som har erfaring med å blande Paralgin forte og Neurontin? Vil det kunne gi bedre smertelindring?
Vis hele sitatet...
Det går helt fint.
Men ta paralagin forte først og se om det demper smertene - hvis ikke så kan du ta neurontin.

Så godt å høre at du fikk en god samtale med lege i dag. Håper ting blir bedre for deg nå fremover.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neurontin og en joint er veldig digg
Tok 900mg i går og det ga meg en utrolig deilig søvn.
I dag har jeg inntatt ca 600mg og har en god følelse i kroppen.
Har gått på Neurontin i over ti år nå og er oppe i maksdose 3600 mg.Jeg syns det er en kvalitetsmedisin.Brukte Lyrica i tre,fire år før Neurotinen.Det ble bare tull etter hvert.Jeg fikk oppleve de heller kjipe abstinensene når jeg gikk tom og ikke turde å spørre om ny respept.Har ikke noen behov for å øke doseringen på Neurontin,men merker at jeg er sjaber om morgenen og må hive i meg et par for å kvikne til.Den er ofte utskrevet ''Off Label'' slik at den gis til helt andre plager enn det den opprinnelig var ment for.Syns den lindrer godt og virker hurtig.Mot akutte smerter er den nok som Lyrica ganske dårlig.Man blir ikke ruset,men får en slags likeglad og rolig feeling av den.
Sist endret av Chip Charley; 1. desember 2022 kl. 23:14.