Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3439
Enemy of the snut
Prøvde i hele går og flere ganger idag men får ikke kjøpt krypto hos Coinbase lengre? Noen som vet om serverne/siden er nede? Bruker som regel bare appen deres men logget inn på nettsiden igår men står (foreløpig) nada..

Hvor kjøper dere andre krypto (btc)? Andre sider enn Localbtc..?
Binance er absolutt det beste stedet med mange forskjellige coins for trading.
Coinbase er egentlig bare for kjøp og ikke trading.
Vær klar over at du må gå igjennom en omfattende verifiserings prosess men det er bare bra for sikkerheten.
Skal du tjene penger på BTC bør du hodl i mange år kanskje 5X på 5-6 år så det er ikke der avkastningen er størst.
Lunc, porto, sol, doge, twt og web3 er mye mer spennende
Coinbase fungerte fint i går gjennom appen. Er du verifisert med pass?
Crypto.com, kucoin, Binance, bitmynt.no
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Det finnes desentraliserte alternativer også. Kado money for eksempel. Det er en såkalt fiat on-ramp. Deretter trader du bare via Osmosis DEX eller FIN fra Kujira
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Binance er absolutt det beste stedet med mange forskjellige coins for trading.
Coinbase er egentlig bare for kjøp og ikke trading.
Vær klar over at du må gå igjennom en omfattende verifiserings prosess men det er bare bra for sikkerheten.
Skal du tjene penger på BTC bør du hodl i mange år kanskje 5X på 5-6 år så det er ikke der avkastningen er størst.
Lunc, porto, sol, doge, twt og web3 er mye mer spennende
Vis hele sitatet...
Samtidig som dette er sant, så er altcoins også en helt super måte å tape titusenvis av kroner på sekunder, på den andre siden så kan det gå andre veien like fort.
Kan være greit å advare om at det er meget risky.

Om jeg først skulle anbefalt trading til noen så er crypto den siste tingen jeg ville nevnt, wheel og day trading av akjser derimot. Det er king, og når man har vært et tiår på cryptomarked så virker aksjemarkedet å gå i slow motion.
Sverger til aksjer, crypto skjer kun fredag ettermiddag tom. mandag kl. 9, eller går det bare i aksjer.
Changelly appen er fin også
Forsvinner ikke poenget med desentralisering når du må bruke en sånn tjeneste (som kan kollapse, som FTX nettopp gjorde)?
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Sæd Vis innlegg
Coinbase fungerte fint i går gjennom appen. Er du verifisert med pass?
Vis hele sitatet...
Skal være det ja, er lenge siden jeg begynte å benytte Coinbase og har brukt det så lenge jeg kan huske egentlig..

På Binance måtte jeg gjennom mye opplegg med verifisering, forstår sikkerheten rundt det hele, men daym..!

Får vel bare bruke Localbtc når Coinbase er nede.. I dunno.. Eller er det en annen plattform/tjeneste noen andre vil sterkt anbefale? Omså av de allerede nevnte? Er noen heftige fee's på Localbtc..
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Skal være det ja, er lenge siden jeg begynte å benytte Coinbase og har brukt det så lenge jeg kan huske egentlig..

På Binance måtte jeg gjennom mye opplegg med verifisering, forstår sikkerheten rundt det hele, men daym..!

Får vel bare bruke Localbtc når Coinbase er nede.. I dunno.. Eller er det en annen plattform/tjeneste noen andre vil sterkt anbefale? Omså av de allerede nevnte? Er noen heftige fee's på Localbtc..
Vis hele sitatet...
Veldig rart at appen ikke fungerer for deg. På torsdag kjøpte jeg en stor sum med visa og på mandag kjøpte jeg en middels sum gjennom revolut visa på Coinbase. Hadde problemer for en måneds tid siden at betaling ikke gikk igjennom. Trudde først det var banken som blokkerte kjøp,men det viste seg at det var Coinbase som hadde problemer.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har et spørsmål her.
Prøver å opprette konto hos binance, men de vil ha bilde av passet mitt eller annen bilde id. der er jo personnummer og alt mulig, er dette riktig, eller skal jeg velge et annet sted å kjøpe?
Sitat av kenny Vis innlegg
Har et spørsmål her.
Prøver å opprette konto hos binance, men de vil ha bilde av passet mitt eller annen bilde id. der er jo personnummer og alt mulig, er dette riktig, eller skal jeg velge et annet sted å kjøpe?
Vis hele sitatet...
Det er sånn det fungerer, dessverre.

Det beste er om du finner noen som kan selge deg coins for kontanter. Var mange som gjorde det via Localbitcoins før, men vet ikke hvordan man ville kommet i kontakt med selgere nå om dagen.


Det som er dumt med å kjøpe via exchanges er jo at banken kan se at du har kjøpt krypto. For folk flest er det uproblematisk, men hvis det blir en del så er det litt uheldig.
Er du en som bruker noen tusenlapper i måneden på å bestille litt småtterier så hadde jeg tatt det helt med ro.
Ok, takk for svaret. Skal nok ikke gå inn med mange tusen i måneden, tenkte bare å endelig kaste meg på bølgen. Er treg og har vurdert dette siden btc stod i $5k :s
Har bare kjøpt Bitcoin, Ethereum og Cardano, så da var det aller enkleste å bare logge inn med Vipps på norske firi.no, overføre penger fra banken (nå kan man vel også overføre med vipps), og handle.
Har sluttet å kjøpe, er kun salg om dagen for min del. Selger i hovedsak til private.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enemy of the snut
Trådstarter
DNB fungerer fint for kjøp av krypto
Firi er jævlig lettvint, men du må signere med bankID og det er svindyre gebyr. Men for et engangskjøp funker det veldig bra.
Firi er blitt jævlig strenge for tiden, anbefaler de ikke. Heller binance eller bitmynt
Folie à deux
Sitat av Jorg Vis innlegg
Firi er blitt jævlig strenge for tiden, anbefaler de ikke. Heller binance eller bitmynt
Vis hele sitatet...
Hva kan vi gjøre?
sluttet med sånt nå, men jeg brukte han her https://ny.bitmynt.no/nn/
Sist endret av dekommeri2033; 15. juli 2023 kl. 13:10.
Jeg kjøper av firi, men gebyrene banker deg ihjel.
Skulle teste det med en kompis og sendte over 300kr i btc så sendte han tilbake, gikk rundt 150kr i gebyrer
Firi, men skal du handle med minst mulig gebyrer er bitmynt.no best.
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Prøvde i hele går og flere ganger idag men får ikke kjøpt krypto hos Coinbase lengre? Noen som vet om serverne/siden er nede? Bruker som regel bare appen deres men logget inn på nettsiden igår men står (foreløpig) nada..

Hvor kjøper dere andre krypto (btc)? Andre sider enn Localbtc..?
Vis hele sitatet...
Etter localbitcoins gikk av bruker jeg paxful, veldig fornøyd. Handler direkte av andre privat personer og slipper spørsmål fra bankene da dem ikke vet hvem/hva du betaler for. Du kan også kjøpe anonymt bitcoins der med gavekort.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Sæd Vis innlegg
Veldig rart at appen ikke fungerer for deg. På torsdag kjøpte jeg en stor sum med visa og på mandag kjøpte jeg en middels sum gjennom revolut visa på Coinbase. Hadde problemer for en måneds tid siden at betaling ikke gikk igjennom. Trudde først det var banken som blokkerte kjøp,men det viste seg at det var Coinbase som hadde problemer.
Vis hele sitatet...
Biiittelitt sent svar, men hvilke(n) bank(er) bruker du?
Viste seg at det var min hovedbank som hadde (og fremdeles er!) avsluttet samarbeidet med selskap som driver med kryptovaluta.. Opprettet kundeforhold hos DnB og etter det har det gått smertefritt!