Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1173
Pr dags dato får jeg lån/stipend fra lånekassa for å overleve da jeg sliter med å finne arbeid. NAV mener jeg bør avslutte med bistanden fra lånekassa og bruke opp alle pengene på kontiene, slik at de kan putte meg på NAV sosialhjelp istedet. Jeg er skeptisk da jeg ikke vet hva dette innebærer utenom at de tydligvis kommer til å betale husleia og gi meg spenn til mat. Er det noe mer til sosialhjelp som kommer til å gjøre livet surere for meg enn ellers?
Får du stipend men studerer ikke? Da blir det jo gjeld, det gjør ikke sosialhjelp.
FRELSERN
Trådstarter
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Får du stipend men studerer ikke? Da blir det jo gjeld, det gjør ikke sosialhjelp.
Vis hele sitatet...
Jeg er meldt opp til studier slik at jeg kan få lån/stipend. Vet det blir gjeld, men har lest mye rart om sosialhjelp der NAV dikterer livet ditt fra A til Å der du blir sendt landet rundt for "slavearbeid" osv. Hvis det er slik at jeg mister mye av friheten og privatlivet av å gå på sosialhjelp, kommer jeg til å avstå til jeg absolutt ikke har noe valg.
På sosialhjelp krever NAV at du drar på arbeidstiltak og jobbsøkerkurs. Du må også sende inn kontoutskrift for å bevise at du ikke har penger.
FRELSERN
Trådstarter
Sitat av something Vis innlegg
På sosialhjelp krever NAV at du drar på arbeidstiltak og jobbsøkerkurs. Du må også sende inn kontoutskrift for å bevise at du ikke har penger.
Vis hele sitatet...
Er meldt på jobbsøkerkurs i regi av NAV så vidt jeg vet. Og nevnte i OP at NAV ønsker at jeg tømmer kontoene mine slik at de kan sette meg på sosialhjelp. Spørsmålet er om det i det hele tatt er lurt?
Sitat av dåven Vis innlegg
NAV ønsker at jeg tømmer kontoene mine slik at de kan sette meg på sosialhjelp.
Spørsmålet er om det i det hele tatt er lurt?
Vis hele sitatet...
Det er i hvert fall veldig mye smartere en det du driver med nå.
Du får enten skaffe deg jobb eller studere, ikke bruke studielån som inntekt for det kommer til å bite deg i ræva når det skal tilbakebetales.
Sitat av dåven Vis innlegg
Er meldt på jobbsøkerkurs i regi av NAV så vidt jeg vet. Og nevnte i OP at NAV ønsker at jeg tømmer kontoene mine slik at de kan sette meg på sosialhjelp. Spørsmålet er om det i det hele tatt er lurt?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det lurt. Du kan ikke leve på kreditt.
FRELSERN
Trådstarter
Noen her som har fått økonomisk sosialhjelp som enslig nyutdanna uten barn og familie som kan dele sine erfaringer?