Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3776
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg elsker cannabis og røyker 1 gang i mnd. Jeg er 17 år gammel og bare lurer på vis jeg røyker bare 1 gang i mnd vil dette være farlig. Klarer å holde meg til så lite uten noen problemer
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tenkte akkurat det samme som deg før jeg plutselig hadde røyka daglig i fem år.
Ikke no farlig å røyke bare en gang i mnd men vi er mange som begynte der og ble stonere på heltid etterhvert, og det vil jeg ikke anbefale.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tenkte akkurat det samme som deg før jeg plutselig hadde røyka daglig i fem år.
Vis hele sitatet...
Har røyka 1 gang i mnd i 5 mnd nå så tror du bare hadde dårlig viljestyrke ass:/
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har røyka 1 gang i mnd i 5 mnd nå så tror du bare hadde dårlig viljestyrke ass:/
Vis hele sitatet...
Jeg røyka 1 gang i mnd i 3 år. Men til slutt så øker lysen. Du tror at du ikke har røyka på lenge fordi 3-4 dager føles ut som en måned.

Så akkurat nå ser jeg på megselv bli sugd ned i stonerlivet. Har gått fra å nesten ikke røyke til å røyke 3 ganger i uka på kort tid.

Hodet ditt fucker med deg, du skjønner at du er på vei til å bli en daily smoker, men hodet ditt gir deg gode grunner til å røyke ofte.
Det er ikke fysisk farlig, men å ta narkotika i en ung alder regelmessig er ikke bra.
Dette er bare min mening og det kan gå bra.
Men noe kjipt i livet ditt kan skje og du kan få lyst til å røyke oftere og du kan bli psykisk hekta på det.
I tillegg så havner du i et miljø der du kan bli tilbydd mye rart, nå sier jeg ikke at du kommer til å teste noe annet en weed, men muligheten er der alltid når du må ta kontakt med dealere.
Du har et helt liv til å teste rusmidler, hadde jeg vært deg så hadde jeg holdt meg til alkohol frem til jeg var 25+
Men om du synes det er helt urimelig, så ville jeg vertfall ventet til begynnelsen av tyveårene.
Det er helt opp til deg. Er som å spise godteri og sjokolade hver dag. Det er måtehold som gjelder.

Det er som gutta sier. Det har lett for å begynne i det små, også eskalerer det.
Men jeg vet om mange som har klart å holde seg til en gang i blant. Som aldri blir "hekta", og som bare fest-smoker.

Men hvis du "elsker" cannabis, så er du som oss, og kommer til å bli som oss

Jeg elsker også cannabis, og jeg røyker nå hver dag selv om det begynte i det små.

Har det veldig bra med det da, forsåvidt. Jeg får utrettet mye selv om jeg røyker hver dag! Det er det viktigste.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vil i mine øyne ikke være farlig å røyke én gang i måneden, men det at du har røyka én gang i måneden hittil er ingen garanti for at det er slik det fortsetter. Ingen stonere starter med å røyke hver dag.

For min del har jeg røyka i 12 år. Det startet med helgerøyking med gutta. Endte med daglig røyking. Prøver å slutte hver gang bagen går tom og har prøvd i flere år.

Nå er langt fra slik at alle som begynner å røyke kommer til å bli avhengige, men hvis du på noen måte sliter psykisk bør du utvise forsiktighet.
Sitat av Dial-up Vis innlegg
[…] hadde jeg vært deg så hadde jeg holdt meg til alkohol frem til jeg var 25+
Men om du synes det er helt urimelig, så ville jeg vertfall ventet til begynnelsen av tyveårene.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det din anbefaling egentlig? Alkohol er objektivt sett et mye værre rusmiddel enn cannabis. Hvis valget står mellom alkohol- eller cannabisavhengighet er jeg sikker på at de fleste av oss kommer bedre ut av sistnevnte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, jeg elsker cannabis og røyker 1 gang i mnd. Jeg er 17 år gammel og bare lurer på vis jeg røyker bare 1 gang i mnd vil dette være farlig. Klarer å holde meg til så lite uten noen problemer
Vis hele sitatet...
Jeg tror du skal ha det bare greit med å røyke 1 gang i mnd. Folk drikker hver helg og alko er mye mer skadelig enn cannabis.

Det er ikke fysisk farlig, men det kan være psykisk farlig hvis du røyker mer enn det du gjør nå. Du kan få mer angst, få dårligere hukommelse, dissosiative symptomer, i verste fall psykose men jeg tror det er langt større sjanse for det hvis man har familie som har psykotiske lidelser. Jeg er 18, har røyka hver dag i ett og et halvt år, de siste månedene har jeg hatt en del paranoia, og hallusinasjoner (ganske sjeldent, men de kommer. Både høy og edru). Så det er virkelig ikke bullshit d folk sier med psykotiske symptomer/psykoser.

Hørtes sikkert veldig anti-weed ut nå lol men jeg elsker weed d er bare jeg tok alt dette så useriøst før d skjedde med meg så. Poenget er ikke øk bruken din noe mer så går det nok bra
Å si til seg selv at man skal røyke maks 1 gang i mnd. og ikke mer, tviler jeg på fungerer, har man først fått smaken på cannabis, så røyker man når man vil. Og for meg er det slik at jeg kan gå en mnd uten å ha lyst på å røyke, mens en annen måned kan jeg ha lyst å røyke ukentlig.

Om du er av typen som kan utvikle deg til en innerølt stoner finner du kun ut ved å prøve.

jeg var allerede psykotisk før jeg begynnte å røyke, så har aldri merka noen negative psykiske virkninger av cannabis, annet enn jeg kan bli litt mer trøtt og lat enn vanlig, som er grunnen til at jeg ikke synes det burde røykes for ofte.
Sist endret av Hans Høyhet; 24. januar 2022 kl. 19:31.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Å si til seg selv at man skal røyke maks 1 gang i mnd. og ikke mer, tviler jeg på fungerer, har man først fått smaken på cannabis, så røyker man når man vil. Og for meg er det slik at jeg kan gå en mnd uten å ha lyst på å røyke, mens en annen måned kan jeg ha lyst å røyke ukentlig.

Om du er av typen som kan utvikle deg til en innerølt stoner finner du kun ut ved å prøve.

jeg var allerede psykotisk før jeg begynnte å røyke, så har aldri merka noen negative psykiske virkninger av cannabis, annet enn jeg kan bli litt mer trøtt og lat enn vanlig, som er grunnen til at jeg ikke synes det burde røykes for ofte.
Vis hele sitatet...
Ja, men det som er greia er jeg blir egt ikke avhengig av noe null kødd, altså snus,sigg,weed,cola u name it. Får ikke sug for noe og kan kontrollere det akkuratt som jeg vil haha.
Anonym bruker
"Vettskremt Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men det som er greia er jeg blir egt ikke avhengig av noe null kødd, altså snus,sigg,weed,cola u name it. Får ikke sug for noe og kan kontrollere det akkuratt som jeg vil haha.
Vis hele sitatet...
for noe tull xD da kan du jo bare legge all rus på hylla hvis du aldri får sug.

hva er poenget med å røyke hvis du ikke har ett røyksug.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
for noe tull xD da kan du jo bare legge all rus på hylla hvis du aldri får sug.

hva er poenget med å røyke hvis du ikke har ett røyksug.
Vis hele sitatet...
Hahaha hva er poenget? At jeg liker rusen er hvorfor. Bare at jeg ikke kjenner på at jeg MÅ røyke igjen imorgen, klarer å Styre meg ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men det som er greia er jeg blir egt ikke avhengig av noe null kødd, altså snus,sigg,weed,cola u name it. Får ikke sug for noe og kan kontrollere det akkuratt som jeg vil haha.
Vis hele sitatet...

Det sa jeg også når jeg var 17 haha. Du er sikkert ganske ny innenfor dette her, jeg kan fortelle deg at meg og deg er ikke de eneste som har sagt akkurat det du sier her, når man har minimalt med livserfaring tenker man oftes at dette skjer ikke meg, har full kontroll! Avhengigheten/vanen til hasjen kommer veeeldig krypende, de aller fleste jeg kjenner som begynte og røyke havnet på et eller annet tidspunkt på daglig røyking, for noen er det jævlig ødeleggende..
De fleste stonere sa det når de var 17 alle mine kompiser inkludert meg trudde vi skulle greie holde det kun til helger,alle jeg hang me da henger jeg fortsatt me å aill fyrer ikke like mye som før men hver dag allikevll,men jeg for der lovlig på resept så aldri i livet om jeg gidder å «slutte»
Sist endret av Rognkjeksa; 25. januar 2022 kl. 08:08.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men det som er greia er jeg blir egt ikke avhengig av noe null kødd, altså snus,sigg,weed,cola u name it. Får ikke sug for noe og kan kontrollere det akkuratt som jeg vil haha.
Vis hele sitatet...
hahaha... det er ikke for ingenting at det kalles "ung og dum"
Anonym bruker
"Slank Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men det som er greia er jeg blir egt ikke avhengig av noe null kødd, altså snus,sigg,weed,cola u name it. Får ikke sug for noe og kan kontrollere det akkuratt som jeg vil haha.
Vis hele sitatet...
Minner meg om en kompis i 30-årene. Han sier at han ikke blir avhengig på samme måte som andre, så da er det jo ikke noe problem å innta kokain og morfin flere ganger i uken... Tror det ryker 20-25k i måneden på dop der i gården. Ja, vi er flere som har forsøkt å si i fra, men "han blir jo ikke avhengig"...
Sitat av Dial-up Vis innlegg
Det er ikke fysisk farlig, men å ta narkotika i en ung alder regelmessig er ikke bra.
Dette er bare min mening og det kan gå bra.
Men noe kjipt i livet ditt kan skje og du kan få lyst til å røyke oftere og du kan bli psykisk hekta på det.
I tillegg så havner du i et miljø der du kan bli tilbydd mye rart, nå sier jeg ikke at du kommer til å teste noe annet en weed, men muligheten er der alltid når du må ta kontakt med dealere.
Du har et helt liv til å teste rusmidler, hadde jeg vært deg så hadde jeg holdt meg til alkohol frem til jeg var 25+
Men om du synes det er helt urimelig, så ville jeg vertfall ventet til begynnelsen av tyveårene.
Vis hele sitatet...
Du sier narkotika som om det bare skulle være en ting. Narkotika er jo bare et dumt samlebegrep på alle ulovlige rusmidler. Er en veeeldig stor forskjell på foreksempel heroin og hasj men du definerer begge som narkotika. Og hasj kan være farlig for noen personer og ikke så farlig for andre det kommer helt ann på personen. Jeg har selv røyka 2-3 ganger i måneden i flere år og har aldri hatt noe problem med det, grunnen til at mange blir sugd ned i «stonerlivet» er sikkert fordi de har et liv som ikke har så mye glede i seg, og derfor må de ty til å røyke hasj for å få stimuli.
Ikke legg deg på maks hele tida. Hvis du har maks en gang i mnd så bør du av og til gå minst to måneder mellom. Men for min del i den alderen så ble det bare flere og flere "gode" anledninger, jeg skulle aldri begynne å røyke hver dag, men så ble det oftere og til slutt så ofte at jeg like gjerne kunne røyke hver dag
Sitat av curiositycat Vis innlegg
Hvorfor er det din anbefaling egentlig? Alkohol er objektivt sett et mye værre rusmiddel enn cannabis. Hvis valget står mellom alkohol- eller cannabisavhengighet er jeg sikker på at de fleste av oss kommer bedre ut av sistnevnte.
Vis hele sitatet...
Om TS kan la være å ta noen rusmidler i det hele tatt så hadde det vært idelt.
Jeg ønsker bare det beste for han/hun og jeg tenker det at helge drikking med venner vil være bedre, en å havne i rusmiljøet i en ung alder der alt er tilgjengelig.
Det sagt så er jeg enig med deg at en cannabisavhengighet er bedre en en alkoholavhengighet, i vertfall rent fysisk.

Sitat av EUM Vis innlegg
Du sier narkotika som om det bare skulle være en ting. Narkotika er jo bare et dumt samlebegrep på alle ulovlige rusmidler. Er en veeeldig stor forskjell på foreksempel heroin og hasj men du definerer begge som narkotika. Og hasj kan være farlig for noen personer og ikke så farlig for andre det kommer helt ann på personen. Jeg har selv røyka 2-3 ganger i måneden i flere år og har aldri hatt noe problem med det, grunnen til at mange blir sugd ned i «stonerlivet» er sikkert fordi de har et liv som ikke har så mye glede i seg, og derfor må de ty til å røyke hasj for å få stimuli.
Vis hele sitatet...
Ja du har rett, burde vell heller sagt cannabis.
Poenget mitt er at det kan gå begge veier, noe blir hekta og noen blir ikke det.
Ellers bra at du har funnet en balanse som fungerer for deg
Sist endret av Dial-up; 25. januar 2022 kl. 16:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det å like rusen er faretegnet som indikerer at dette kan bli en vane
Sist endret av meaculpaUIO; 25. januar 2022 kl. 16:28.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte da jeg var 16, altfor ung. Burde nok venta til jeg ble minst 25. Sjeldent røyking i starten. Men det ble fort mer. I det forholdsvis lille og lukkede miljøet var folk greie, og ble rett som det var invitert med på fyringer. Det gikk ikke lang tid før det ble jevnlig, deretter daglig røyking. Det lukkede miljøet ble fort større både lokalt og geografisk etter hvert. Ble introdusert både hit of dit, tilgangen ble enkel og åra gikk fort. Mista kontrollen og røyka hver dag i 6-7 år. Omstendigheter gjorde at jeg kutta helt ut i mange år. Er godt voksen og fyrer en gang i blant igjen, men det går ofte månedsvis i mellom hver gang. Og nå er det som rekreasjon og avslapping med sjokolade, film og kul musikk.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Passe høl i hodet av deg å spørre et spørsmål her også ikke ta til seg noen av svarene av folk med erfaring! Så og si alle heavy narkomane har vært der du er og sagt akkurat det samme! Prøv heller å ta til deg infoen folk her prøver å formidle til deg, som i flere tilfeller har vært i akkurat samme posisjon som deg selv.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De som ender opp med å røyke daglig er som regel dem som ikke har noe annet gøy i livet.

Jeg høres sikkert ut som et jævlig menneske når jeg skriver dette, men jeg har introdusert mange personer til narkotika, alt fra hasj til heroin. Grunnen til jeg forteller dette er fordi av erfaring har jeg sett at dem som har et greit liv av før av, altså har noe å gjøre på, som å gå til en forening eller idrett, whatever, de folkene der pleier aldri å gjøre hasj til en daglig vane, på grunn av dem klarer å ha det gøy uten å bli ruset, dem kan fint røyke en gang i måneden. Det finnes folk som ikke har noe gøy liv, de kjeder seg som faen på skolen, sitter hjemme hele dagen, sliter psykisk, whatever igjen, the list goes on, tingen er, de har ikke noe å gjøre på, de har ikke noe som gjør dem glad (utenom da hasj), og da blir det veldig lett en daglig aktivitet for dem.

Så spør deg selv, hvorfor røyker du? Suger livet ditt, er hasj det eneste som får deg til å smile? Eller har du mye annet på gang som holder deg glad? Dette er det som avgjør hvor lett det blir for deg å bli suget inn i stonerlivet. Gå inn i deg selv og finn ut hvorfor du røyker, så kan du raskt gjør den rette avgjørelsen.

Alle forresten tror de har kontroll i begynnelsen, og at de kan slutte når de vil. Du lærer raskt at det ikke stemmer
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare for å være en av de.

Jeg begynte som deg som 18 åring, I dag er jeg 28 og har røyket hver eneste dag i 6 år.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Passe høl i hodet av deg å spørre et spørsmål her også ikke ta til seg noen av svarene av folk med erfaring! Så og si alle heavy narkomane har vært der du er og sagt akkurat det samme! Prøv heller å ta til deg infoen folk her prøver å formidle til deg, som i flere tilfeller har vært i akkurat samme posisjon som deg selv.
Vis hele sitatet...

Sorry men bare folk som har jævla dårlig viljestyrke og null fritid blir avhengig av de greiene der, har masse venner er på party vær helg og trener 6 ganger i helga og har dame så har bedre ting å gjøre en å røyke
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sorry men bare folk som har jævla dårlig viljestyrke og null fritid blir avhengig av de greiene der, har masse venner er på party vær helg og trener 6 ganger i helga og har dame så har bedre ting å gjøre en å røyke
Vis hele sitatet...
Trener 6 ganger i uka*
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trener 6 ganger i uka*
Vis hele sitatet...
hva gjør du den dagen hodet ditt konstant maser om at du ikke skal trene idag fordi du vil røyke?

har du lyst til å smake litt på det suget, så burde du prøve også gå 2 dager uten mat også sette deg på mcdonalds, hvis du klarer å sitte inne på mcern i 1 time uten å bestille noe så skal jeg gi meg xP
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nøddy Vis innlegg
hva gjør du den dagen hodet ditt konstant maser om at du ikke skal trene idag fordi du vil røyke?

har du lyst til å smake litt på det suget, så burde du prøve også gå 2 dager uten mat også sette deg på mcdonalds, hvis du klarer å sitte inne på mcern i 1 time uten å bestille noe så skal jeg gi meg xP
Vis hele sitatet...
Skal bli null problem det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sorry men bare folk som har jævla dårlig viljestyrke og null fritid blir avhengig av de greiene der, har masse venner er på party vær helg og trener 6 ganger i helga og har dame så har bedre ting å gjøre en å røyke
Vis hele sitatet...

Talt som en ekte 17åring
Jeg trodde også det som 17 åring
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trening 6 ganger i uka eller stole på selvdisiplin er ikke noen vaksinasjon mot nesten umerkelig bruk av cannabis. Det går fint å opprettholde treningsmengden og øke røykinga samtidig en stund. Sfæren å oppholde seg i når man har røyket kan snikende bli bedre enn det meste. Enspora stonere, motkulturister og psykedelikere oppfattes som kule. Det er forandringer på gang.
Du får oppdatere tråden om 5 år, etter 100 helger på cola og masse fyrings på søndag +++

Det eskalerer fort.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden du spør i førsteinnlegget om din bruk av cannabis er farlig, så vil jeg, totalt uavhengig av hele avhengighetsdebatten, som ren skadereduksjon informere om at forskning viser at mengden og styrken er farligere enn hyppigheten.

Altså hvor mange gram du røyker i måneden avgjør risiko for psykose og andre psykiske bivirkninger.

(Hvor mange dager du røyker i måneden har mindre å si, tell heller gram.)

Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det å like rusen er faretegnet som indikerer at dette kan bli en vane
Vis hele sitatet...
Trenger ikke være faretegn det? Om man ikke liker rusen så trenger man ikke å ruse seg. Tatt i betrakning hvor vanlig alkohol er og hvor mange som liker rusen. For folk flest går det jo greit, eller?
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Siden du spør i førsteinnlegget om din bruk av cannabis er farlig, så vil jeg, totalt uavhengig av hele avhengighetsdebatten, som ren skadereduksjon informere om at forskning viser at mengden og styrken er farligere enn hyppigheten.

Altså hvor mange gram du røyker i måneden avgjør risiko for psykose og andre psykiske bivirkninger.

(Hvor mange dager du røyker i måneden har mindre å si, tell heller gram.)

Vis hele sitatet...
0,5-1g varier veldig
Går helt fint å røyke en gang i ny og ne uten å eskalere til innrøyka einstøing på sikt.

Tenker det viktigste er at du unngår å bruke rus for å regulere følelser, er jo ofte først når det skjer det går skeis.

Den greia med å "ikke bli avhengig" handler nok mer om utgangspunkt, eksponering og definisjon av avhengighet. Jeg husker jeg tenkte ganske likt som deg de første årene jeg eksperimentere med rus. Har aldri ramlet utpå, men har nok et litt mer nyansert syn på det etter sporadisk rusbruk i 13-14 år og innser at noe bruk blir litt tvangspreget uten at man nødvendigvis ser det selv.
Sist endret av wjb; 27. januar 2022 kl. 20:55.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trenger ikke være faretegn det? Om man ikke liker rusen så trenger man ikke å ruse seg. Tatt i betrakning hvor vanlig alkohol er og hvor mange som liker rusen. For folk flest går det jo greit, eller?
Vis hele sitatet...
Men har de en 'vane' selv om det 'går greit'
Sist endret av meaculpaUIO; 27. januar 2022 kl. 21:47.