Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2361
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jævla plagsomt, har røyka siden jeg var 14 og er 25 nå, når jeg har røyka noen måneder, blir jeg alltid kvalm på de siste trekkene. Jeg blir litt uvel, så tenker jeg «okay, ett trekk til..» så tar jeg det og kaster opp. Ikke hver gang men ofte… har prøvd forskjellig shit og det skjer uansett. Hva kan jeg gjøre?

Har slutta 6 mnd også begynt på igjen nå og har gått mange perioder uten, men den kommer alltid tilbake av en eller annen grunn
New generation
colakork's Avatar
Skjedde med meg når jeg røyka altfor mye, med tobakk.

Tror jeg svelgte mye røyk på den tia også. Prøv å røyk saktere, stump den før det du vet skal skje skjer......

Ikke røyk på tom mage, røyk setter jo igang tarmsystemet, det er ikke optimalt eller godt med en tom arbeidene mage.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje lungene som reagerer dårlig på røyk. Kanskje benytte deg av edible heller?
Det kan være CHS også, hadde undersøkt om det kan være greia. https://www.cedars-sinai.org/health-...ed%20chemicals.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her er et lignende tilfelle fra Norge, prøv om en dusj hjelper. Jævla snåle greier, men det er altså en greie.

https://tidsskriftet.no/2011/11/noe-...indret-av-varm
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Det kan være CHS også, hadde undersøkt om det kan være greia. https://www.cedars-sinai.org/health-...ed%20chemicals.
Vis hele sitatet...
Dette var noe jeg også tenkte på, sjekk det ut
Røyker du fra bong/bøtte? Husker dette kunne hende meg av og til når jeg røyket tørrbong i tidligere dager, både med og uten tobakk. Har aldri merket noe lignende på vape, edibles eller joint.

I mitt tilfelle var det nok bare et resultat av å innhalere for mye røyk på kort tid. Kvalmen ga seg maks 30 sekunder etter jeg sluttet å trekke dog, usikker på om du kjenner på dette i en tid etter du har røyket også, eller kun i selve trekkingen?
Sist endret av SoppVandreren; 17. august 2021 kl. 19:17.
Anonym bruker
"Umulig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går helt fint!
Har skjedd av og til med meg når jeg har vært på jointen og lagt den fra meg igjen for å tenne senere, når jeg kommer på slutten kan jeg bli kvalm av evt for mye tobakk i bunn, jeg røyker ikke tobakk til vanlig.
Sist endret av KjemikalieX; 18. august 2021 kl. 01:11. Grunn: skrivefeil/to innlegg
Jeg ville prøvd å kutte ut tobakken. Tobakksrusen blir kraftig forsterket av thc og kan bli ganske brutal på tom mage.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Andre forslag som kan hjelpe litt:
  • Røyk mindre trekk og færre trekk om gangen.
  • Unngå å drikke noe som helst mellom trekka.
  • Pass på at all røyken går ned i lungene. Om du får oppblåst mage eller raper av å røyke er det sannsynlig at du svelger mye røyk. Pust rolig inn.
  • Unngå å røyke på tom mage.
  • Røyk grønt (framfor brunt).
Om du brekker deg, slukk røyken umiddelbart! Du skader svelg og mage, og kan ende med å spytte blod hver morgen!
Tipper du røyker for mye tobakk. For mye nikotin gjør akkurat det du beskriver.
Begynn å snus, da venner man seg til det
Sist endret av Bluesky_; 17. august 2021 kl. 22:44.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Les hele tråden da. Dette handler ikke om nikotin, men et sjeldent syndrom som gjør at noen spyr etter vedvarende cannabisbruk. Tror TS er vant til nikotin etter ni år med røyking. Folk spyr kanskje av tobakk en gang eller to om de har lav toleranse, men det går fort over.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Begynn å snus, da venner man seg til det
Vis hele sitatet...
Har snuset siden jeg var 16 og snuser to poser om gangen så nikotin skulle egt ikke vert problem

Til dere andre og du over, takk, kan teste ut noe av tipsa!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis dusje trikset gir lindring, søk på cannabis hyper nemesis syndrome
Sist endret av meaculpaUIO; 18. august 2021 kl. 00:55.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Les hele tråden da. Dette handler ikke om nikotin, men et sjeldent syndrom som gjør at noen spyr etter vedvarende cannabisbruk. Tror TS er vant til nikotin etter ni år med røyking. Folk spyr kanskje av tobakk en gang eller to om de har lav toleranse, men det går fort over.
Vis hele sitatet...
Jeg har røyka tobakk av og på i snart 15 år, og snust fast i 10 år. Det hender at jeg får i meg for mye tobakk, noe som er kjempelett når man røyker (mye) weed. Tviler på at TS har fått et sjeldent syndrom, men heller fått i seg for mye tobakk, spesielt mtp hendelsesforløpet, noe enhver stoner med litt fartstid under beltet mest sannsynlig vil oppleve minst én gang.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For mye nikotin, ikke CHS, CHS er heeelt for jææævlig og du ender opp med å stå i dusjen mange timer av dagen for det er det eneste som gjør det bedre
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Jeg har røyka tobakk av og på i snart 15 år, og snust fast i 10 år. Det hender at jeg får i meg for mye tobakk, noe som er kjempelett når man røyker (mye) weed. Tviler på at TS har fått et sjeldent syndrom, men heller fått i seg for mye tobakk, spesielt mtp hendelsesforløpet, noe enhver stoner med litt fartstid under beltet mest sannsynlig vil oppleve minst én gang.
Vis hele sitatet...
OP, dette er riktig svar! Kunne lett røyke 5g+ weed om dagen når jeg mixa med tobakk, fordi du er avhenngig av tobakk men hjernen din vet ikke forskjell, etter jeg slutta å mixe gikk jeg ned til 0.2g om dagen. Tenk om du bruker 0.5g i hver J, og det blir 10-15-20 J's i en dag, da putter du vel i deg noe jæævlig mye med tobakk i samme slengen
Jeg begynte faktisk i dag å røyke rent igjen, jeg ble også kvalm og kasta opp mye selv, så sparer du mye hvis du røyker 0,2-0,4 rent på kveldene, kontra 0,5/0,8 på en kveld.

Er en regel her jeg bor, kun joints...heller røyke reint enn å bli kvalm og vondt i halsen med hostekuler..
Så slipper du i tillegg tobakk utgifter.