Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2097
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Blir ikke helt klok av norske regler...

Er for eks denne CBD oljen med 0,3 % THC lovlig å få tilsendt i Norge?

https://no.formulaswiss.com/products...e-mct-jordbaer

Jeg har funnet en norsk side men de har 0 % THC og 3 x prisen....
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ALLE disse produktene lagd av hamp er helt meningsløst underdoserte og overprisa. 500 spenn for ETT gram CBD? Ved medisinsk behandling av angst har doser mellom 400-600 mg vært det som må til for å gi noen signifikant effekt. Tar man det i mikrodosene som foreskrevet på pakningen er det som helsekost, altså slangeolje, å regne. Hvis du får tak i hjemmelagd "ulovlig" olje laget av indica-cannabis med litt thc i kommer du til å forstå hva jeg mener. Der en dråpe tilsvarer ei hel flaske omtrent begynner hvertfall de angst- og smertedempende å gjøre seg gjeldende for undertegnede.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ALLE disse produktene lagd av hamp er helt meningsløst underdoserte og overprisa. 500 spenn for ETT gram CBD? Ved medisinsk behandling av angst har doser mellom 400-600 mg vært det som må til for å gi noen signifikant effekt. Tar man det i mikrodosene som foreskrevet på pakningen er det som helsekost, altså slangeolje, å regne. Hvis du får tak i hjemmelagd "ulovlig" olje laget av indica-cannabis med litt thc i kommer du til å forstå hva jeg mener. Der en dråpe tilsvarer ei hel flaske omtrent begynner hvertfall de angst- og smertedempende å gjøre seg gjeldende for undertegnede.
Vis hele sitatet...
Vet dette er litt off-topic, men jeg er litt nysgjerrig på hva forskjellen er på olje laget av ren indica og olje laget av f.eks. indica/sativa-hybrid? Nå bruker jeg ikke rene CBD-oljer, men 50/50 THC/CBD.

Jeg kan av ulike grunner ikke røyke noe særlig lenger, så jeg tester litt forskjellige oljer om dagen.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, og dessuten ikke verdt det med den prisen.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
CBD med under 0.3% thc er lovlig i alle land hvor EU-domstolens avgjørelser er gjeldende.

I praksis er det en gråsone.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
CBD med under 0.3% thc er lovlig i alle land hvor EU-domstolens avgjørelser er gjeldende.

I praksis er det en gråsone.
Vis hele sitatet...
I praksis så regnes dette som et legemiddel og vil dermed sannsynligvis stoppes av legemiddlerfrautlandet/tollen og destrueres. En kan være heldig da.
Min erfaring er at omtrent alt av cbd produkter er inaktiv, overpriset, utblandet bøff. Styr unna generelt eller vær ekstremt kritisk
cbdforeningeninorge.no
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Judaz Vis innlegg
Vet dette er litt off-topic, men jeg er litt nysgjerrig på hva forskjellen er på olje laget av ren indica og olje laget av f.eks. indica/sativa-hybrid? Nå bruker jeg ikke rene CBD-oljer, men 50/50 THC/CBD.

Jeg kan av ulike grunner ikke røyke noe særlig lenger, så jeg tester litt forskjellige oljer om dagen.
Vis hele sitatet...
Hovedsakelig styrken, mindre tungmetaller og dritt fordi mindre plantemateriale trengs og prisen. Koster 300 kr for ei flaske som holder ei uke.
Latterlig at CBD fortsatt er ulovlig i Norge når det er reseptfritt og selges i butikk i både Sverige og Danmark