Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1953
I det siste har jeg fått røde og veldig varme ved alkohol. Usikker om det skyldes alle.

Flere som har opplevd det?
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Ja, det fikk jeg når jeg drakk alkohol. Riktig nok lenge siden, men ble utrolig rød og varm.

Etter ett google søk:

Tilstanden har mange navn, blant annet «alcohol flush reaction» og «asian glow», fordi det er svært vanlig blant asiater. Cirka 1/3 av alle asiatere reagerer slik etter å ha inntatt alkohol. - Årsaken relateres til endret nedbryting av alkohol som gir opphopning av stoffet acetaldehyd i kroppen.
Som nevnt over så har du asian glow, men hva er du drikker, vin vet jeg mange som reagerer på denne måten.

Det har noe med tanniner i vin og gjøre, svigermor er en av de..
Trådstarter
72 3
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Som nevnt over så har du asian glow, men hva er du drikker, vin vet jeg mange som reagerer på denne måten.

Det har noe med tanniner i vin og gjøre, svigermor er en av de..
Vis hele sitatet...
Cider og vanlig øl.

Sprit tåler jeg ikke.

Sitat av Shreddy Vis innlegg
Ja, det fikk jeg når jeg drakk alkohol. Riktig nok lenge siden, men ble utrolig rød og varm.

Etter ett google søk:

Tilstanden har mange navn, blant annet «alcohol flush reaction» og «asian glow», fordi det er svært vanlig blant asiater. Cirka 1/3 av alle asiatere reagerer slik etter å ha inntatt alkohol. - Årsaken relateres til endret nedbryting av alkohol som gir opphopning av stoffet acetaldehyd i kroppen.
Vis hele sitatet...
Merkelig! Gikk det over hos deg?
Sist endret av Nootropics; 29. mai 2022 kl. 16:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan også være rosacea. Uansett årsak, er det ikke farlig symptom i seg selv
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Kan også være rosacea. Uansett årsak, er det ikke farlig symptom i seg selv
Vis hele sitatet...
Det er en reaksjon på alkohol og/eller acetaldehyd, et av nedbrytningsproduktene som står for mye av det mindre morsomme med drikking. Det har ingenting med rosacea å gjøre.
Trådstarter
72 3
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Kan også være rosacea. Uansett årsak, er det ikke farlig symptom i seg selv
Vis hele sitatet...
Nei, men ufattelig kjedelig. Jeg leser at antihistaminer kan og skal fungere, men ikke bra og kombinere de to visstnok.
Blir rød i kinnene når jeg drikker sprit men øl går fint. Aldrig opplevd røde ører. Blir spesielt varm og rød etter jobb desto tidligere jeg står opp av en eller annen grunn.
Trådstarter
72 3
Sitat av Silvtab1 Vis innlegg
Blir rød i kinnene når jeg drikker sprit men øl går fint. Aldrig opplevd røde ører. Blir spesielt varm og rød etter jobb desto tidligere jeg står opp av en eller annen grunn.
Vis hele sitatet...
Opplever du varme i kinnene og da?
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Opplever du varme i kinnene og da?
Vis hele sitatet...
Ja blir veldig varm
Trådstarter
72 3
Sitat av Silvtab1 Vis innlegg
Ja blir veldig varm
Vis hele sitatet...
Samme, bare i ørene.

Har su prøvd antihistaminer? Typ zyrtec. Skal funke.
Ikke prøvd men det skal jeg jaggu teste. Er så sjukt sjenerende
Trådstarter
72 3
Sitat av Silvtab1 Vis innlegg
Ikke prøvd men det skal jeg jaggu teste. Er så sjukt sjenerende
Vis hele sitatet...
Jupp. Funker for mange. Men det øker sjansen for kreft betydelig, ikke anbefalt om du leser på nettet
Sist endret av Nootropics; 29. mai 2022 kl. 22:37.
Jeg får rødt utslett på brystet når jeg drikker alkohol !
Litt morsom tråd å lese. Både jeg og mutter blir rød i kinn, på nese og på ørene allerede etter en eller to enheter.