Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1694
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det normalt, eller flere som opplever/ har opplevd intens kløe over hele kroppen, men spesielt i hodebunnen (hvor det blir til små sår etter mye kløing) når man har brukt speed noen dager?
Noen pirker hvertfall av seg hud til store sår. Kan jo være du har tørr hodebunn eller noe og pirker av deg huden på hodet. Sår klør jo også.
Ja, det er helt normalt. Nesten som om det kribler gjennom hele kroppen når det er på sitt verste. Selv har jeg alltid sett på det som et tegn på at jeg er i god form, men det trenger ikke nødvendigvis å være behagelig av den grunn.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Ja, det er helt normalt. Nesten som om det kribler gjennom hele kroppen når det er på sitt verste. Selv har jeg alltid sett på det som et tegn på at jeg er i god form, men det trenger ikke nødvendigvis å være behagelig av den grunn.
Vis hele sitatet...

Ja kjenner det ekstremt nå, men skjønner ikke hvorfor det er så ekstra intenst i hodebunnen min. Klør jo meg til blods oppå der
Var jo for noen år siden det gikk en sykdom blant flere rusmisbrukere med en eller annen bakterie/sopp/parasitt husker ikke som førte til større sår i hodebunnen. Var mye av det av hos speedfreaksa jeg kjente. Bare sånn for å fyre opp noiaen.

Kjøp fungal sjampo og ta en god vask av håret kanskje. Hvis du har vært i farta ett par dager så kan du nok ha svetta litt, generelt hatt dårlig hygiene. Så en god vask hjelper nok før du fastslår at det er noe me alvorlig.
Ikke bruk for mye sjampo og vask deg i hel. Dysj som vanlig. Vask hodebunnen med litt sjampo, i en togang. Ofte vil det bli værre om du fyrer på maniske mengder sjampo. Drikk godt med vann og sov

Sannsynligvis så er det avfall av stoffet, som svettes ut av porene og danner et lite fettlag med dritt. Dette klør selvfølgelig
Sist endret av IW2022; 29. mai 2022 kl. 12:28.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dusjer du jevnlig og får skylla hodebunnen godt? Har du vært hos legen for å sjekke for skabb og lus? Gå evn til hudlege for å finne ut om du har noe som kan kureres
Spesielt ved opiater er i allefall dette ganske normalt.

Hvis du opplever det utenom de gangene du inntar stoffer, så kan det og være eksem eller sopp i hodebunnen. Finnes spesial shampoo på apoteket for dette, og legen kan lett se om det er noe sånt ved å undersøke hodebunnen din.
Sist endret av Amøbe66; 30. mai 2022 kl. 00:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjekk om du kanskje har Seboreisk/Atopisk eksem i hodebunnen.
Gå til innkjøp av "Fungoral" og "Salisylsyre oljeliniment" og bruk dette jevnlig for å rense hodebunnen og lindre kløe.

Har du nylig byttet sjampo/balsam eller vaskemiddel?
Unngå hårprodukt med alkohol.
Ikke klø. Klør du blir det værre og værre. du må bare bite tenna sammen og ikke klø i noen minutter så går det over.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ei veninne som også klør i hodebunnen, men kun når hun tar psycadeliske midler. Aner ikke hva som forårsaker dette, men klør intenst en 30 min også gir det seg