Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 9305
Prøver å finne noe fet norsk hiphop og hive på lista, men er egentlig jævli skuffet over hele den norske hiphop scenen (av det jeg har hørt så langt) Har likt noen Klovner i kamp låter og noe fra Tungtvann (mest pga nostalgi tror jeg) og Paperboys (men de rapper jo på engelsk så det hjelper litt) Men artister som Kamelen eller KingSkurkOne er virkelig ikke min type vibe

Synd synes jeg, siden hiphop er by far my min favorittsjanger.

Noen som har noe fet de har lyst til å dele?


Ps: For alle hårsåre der ute. Jeg sier ikke at norsk hiphop er dårlig, har bare ikke vært helt min greie så langt
Sitat av Cityreefah Vis innlegg
Prøver å finne noe fet norsk hiphop og hive på lista, men er egentlig jævli skuffet over hele den norske hiphop scenen (av det jeg har hørt så langt) Har likt noen Klovner i kamp låter og noe fra Tungtvann (mest pga nostalgi tror jeg) og Paperboys (men de rapper jo på engelsk så det hjelper litt) Men artister som Kamelen eller KingSkurkOne er virkelig ikke min type vibe

Synd synes jeg, siden hiphop er by far my min favorittsjanger.

Noen som har noe fet de har lyst til å dele?


Ps: For alle hårsåre der ute. Jeg sier ikke at norsk hiphop er dårlig, har bare ikke vært helt min greie så langt
Vis hele sitatet...
Hvilken type rap liker du a? Old school? Trap? Er det beaten eller teksten du tenner på?
Jeg har en discord hvor vi prøver å legge ut alt som kommer av norsk rap, samt litt gamle klassikere. Det er helt utrolig hvor mye som rører seg i undergrunnen i norsk rap, og siden du liker sjangeren er det garantert en artist der ute som lager noe som passer akkurat for deg.

Her er en invite til discorden: https://discord.gg/vsfCD2f hvis du bruker det programmet. Det er et chatteprogram for spill, egentlig, men det brukes til alt mulig. Det er en egen freak server også. Hvis du joiner oss der, kan du scroll oppover i "ferske linker" kanalen, og sjekke ut de hundrevis av låtene som har kommet det siste året. Eller gi oss litt info om hva slags rap du liker, så kan vi sikkert diske opp noen anbefalinger.
Er egentlig jævli allsidig, men styrer under de hardeste traplåtene. Future, Migos, Lil Xan osv. Den viben er ikke for meg.

Av utenlandske artister som ikke er veldig underground kan jeg nevne, King Von, Jazz Liberators, The Roots, The Pharcyde, Lupe Fiasco, Mos Def, Canibus, Eminem, Locksmith, Snow tha product, Tech9 og egentlig hele strange music labelet hans, Kendrick, Schoolboy Q, Freddie Gibbs, Big K.R.I.T. Joyner Lucas, K.A.A.N, Nas, Yelawolf, BROOKHAMPTON. Var det jeg kom på i farta. Så det er egentlig ganske variert.
Med det bakteppet, tipper jeg du vil like Tøyen holding.
Også blitt ganske hooked på en del av disse up and coming youtube rapperene.

Han er er relativt obskur, ingen i min krets har hørt om han, og han har bare 27k followers på youtube. Men dette er noe av det kuleste jeg har hørt innen moderne hiphop om dagen
BingX
https://www.youtube.com/watch?v=mWd07kRNpmQ
Liker dere sounden hans så sjekk ut hele discografien. Denne karen oser talent.

Han her har noen flere followers, og er en jeg tror og håper kommer til å blowe up snart
AK
https://www.youtube.com/watch?v=-0lcZziyGw8

Igjen, liker dere det dere hører så sjekk ut hele kanalen hans. Han er også vanvittig talentfull. Måten han går fra rytmisk rapping inn i melodiske hooks er helt vill

Og takk for responsen, Skal sjekkes ut Skal få lasta ned Discord også
Sist endret av Cityreefah; 17. februar 2022 kl. 01:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Cityreefah Vis innlegg
Er egentlig jævli allsidig, men styrer under de hardeste traplåtene. Future, Migos, Lil Xan osv. Den viben er ikke for meg.

Av utenlandske artister som ikke er veldig underground kan jeg nevne, King Von, Jazz Liberators, The Roots, The Pharcyde, Lupe Fiasco, Mos Def, Canibus, Eminem, Locksmith, Snow tha product, Tech9 og egentlig hele strange music labelet hans, Kendrick, Schoolboy Q, Freddie Gibbs, Big K.R.I.T. Joyner Lucas, K.A.A.N, Nas, Yelawolf, BROOKHAMPTON. Var det jeg kom på i farta. Så det er egentlig ganske variert.
Vis hele sitatet...
Riktig, vel om du liker abstrakte tekster og fete rim så er Martin massiv, hajoken, og kranky gode steder å starte.

Jeg var lenge strange fan og mye av det jeg gjør har rot i det.

Også har du onklp, diddaboy, lok alle, ubåt og skranglebein. Det er mye ass...

Denne er fet.
https://m.youtube.com/watch?v=m1DAUze-75s
Sist endret av Kloakk; 17. februar 2022 kl. 02:06.
Herreløse - Rundt og Rundt
Herreløse - Gratulerer Med Da'n
De hadde noen bangers, burde passe for freaks xD
Sist endret av Bothrops; 17. februar 2022 kl. 02:16.
Glemte bad spit, konge.

https://m.youtube.com/watch?v=tetdaIPwmZ8

https://m.soundcloud.com/tovanski/sa...tuva-syvertsen

"Forresten hvem sine baller må man elte med kjeften for å få den hær ep'en omtalt av pressen"
Sist endret av Kloakk; 17. februar 2022 kl. 02:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hip-Hop er for folk som ikke fulgte med på skolen.. Ironisk nok hører jeg ikke på det.
Spetakkel er det eneste jeg kan anbefale innenfor sjangeren. Aldri kjøpt greien med hvite nordmenn som leker gangster.
Vi bor i en velferdsnasjon ffs...
Finnes så utrolig mange gode artister som ikke direkte er "kjendiserr" eller som ikke får så mye oppmerksomhet.
Orker ikke skrive noe liste nå, men kan se om jeg rekker i morgen.
Kan jo prøve en lytt https://www.youtube.com/watch?v=OzV6PjAzArk Det bare detter ut av meg (feat. Keem One)
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Hip-Hop er for folk som ikke fulgte med på skolen.. Ironisk nok hører jeg ikke på det.
Spetakkel er det eneste jeg kan anbefale innenfor sjangeren. Aldri kjøpt greien med hvite nordmenn som leker gangster.
Vi bor i en velferds nasjon ffs...
Vis hele sitatet...
Du får det til å høres ut som om Hiphop bare er ment for minoriteten...

Musikk handler om å uttrykke seg selv, uansett sjanger. Det burde ikke ha noe og si hvor du kommer fra. Men så har man sånne folk som deg, som sier at spesifikke sjangre, skal bare holde seg innenfor spesielle folke grupper, og minoriteter.

Mener du også at Rock bare er for hvite folk?

Edit: Jeg er ikke noe spesielt fan av Norsk Hip-Hop selv, men har ett øre for litt Trøndersk rap, spesielt artister som Ninjaflip, Grotesk og Fitschaced, bare for å nevne noen få.
Sist endret av kimmy9gga; 17. februar 2022 kl. 09:17.
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Hip-Hop er for folk som ikke fulgte med på skolen.. Ironisk nok hører jeg ikke på det.
Spetakkel er det eneste jeg kan anbefale innenfor sjangeren. Aldri kjøpt greien med hvite nordmenn som leker gangster.
Vi bor i en velferdsnasjon ffs...
Vis hele sitatet...
Lol, sorry bro. Men hiphop er så jævli mye mer enn å bare leke gangster, bare det at du i det hele tatt kommer med denne påstanden beviser at du neppe kan ha hørt mye på sjangeren.

Hiphop som all annen musikk handler om å utrykke seg og det finnes en haug av undersjangre innen hiphop og langt i fra alle er gangsterrap. Hiphop er muligens den sjangeren med mest variasjon når det kommer til sound. Er ikke uten grunn at det er den sjangeren som er mest lyttet til per i dag

https://www.youtube.com/watch?v=dS_ajW2d_ps
Her er en låt fra en artist jeg liker som fronter et bra message om å være ekte med seg selv. Bare som et eksempel.

Takk for linkene fra dere andre btw, skal lyttes til på treninga i dag
Sist endret av Cityreefah; 17. februar 2022 kl. 09:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil anbefale Orms tunge. drm. Martin massiv. VIKING_DEATH_TRAP.EXE . Hagle og Hemmelig sekt.
Her er noen jeg kom på i farten som jeg liker godt
  • Warlocks (rapper på engelsk)
  • OnklP/Jaa9 & Onklp
  • Gatas Parlament
  • Side Brok
  • Cezinando (foretrekker gamle greiene hans)
  • Equicez
  • Sushi x Kobe (her liker jeg best den nye sounden deres, Døden lever lengst plata deres er rå)
  • Dårlig Vane
  • P-Flow (rapper på engelsk)
Sist endret av Stekesmør; 17. februar 2022 kl. 11:17.
BLKSTD er en up and coming gruppe som er dritkule. I den gruppa finnes også Ozias som har gitt ut noen ganske fete låter i det siste.
Synes samtlige av disse artistene her har noe gull å by på, på sine dialekter!

DRM Klikk
Pats one
Mae
RSP
Klish
Oter
Linni
Store P
Mats Dawg
Sirkel Sag
Side Brok
Bad Spit
https://www.youtube.com/user/sizzleboy93/videos
Sist endret av RomanoTjavo; 17. februar 2022 kl. 13:49.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kompisen min lager ganske fete sanger etter kort tid med musikklaging. Om du liker triste sanger, kjærlihet problemer o.l. eller liker rap sanger som gir energi og bra stemning.

Sjekk ut Blackslump på spotify!
Kommer fra trondheim, har over 10 000 monthly listeners uten å ha lagt ut en sang på flere måneder.

Etter flere hundretusenvis av plays på flere sanger, er han snart klar for å droppe sitt første 100% seriøse album. Har hørt noen av sangene mens vi smoket litt og jeg vil definitivt sjekke ut noen sanger av han.

Startet å ta musikk ordentlig seriøs etter han fikk bra reviews av noen sanger, og ble spilt av på konserter.

Show some love til en fellow nordmann! Bare 18 og gått gjennom en del interesange og syke ting. Gjerne sjekk han ut og si hva du synes. Om du har noen tips så kan jeg videreformidle og kanskje forbedre sangene.

Gått gjennom kjærlihetsorg, rusproblemer, sinneproblemer, depression eller liker livlige sanger. Sjekk han ut! Blackslump på spotify.

Anbefalte sanger: L$D, Left Right, Pain (hans første sang noensinne lagd, i en alder av 16) Har du noen norske artister du anbefaler meg?
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Jeg vil anbefale Orms tunge. drm. Martin massiv. VIKING_DEATH_TRAP.EXE . Hagle og Hemmelig sekt.
Vis hele sitatet...
De fleste du nevner her, er jeg enig i. Men Hagle? Really?

Hagle er reinspikka søppel teknisk, null flyt og kun nødrim hele veien. De hadde et par låter som gikk viralt med hele den "rånebølga" som traff med Rådebank serien og var et hype i noen måneder, etter det ble de litt for høye på seg sjæl og trodde de var the shit.

Sorry, each to their own I guess. Skjønner bare ikke hvordan du kan putte Ormstunge og Hagle i samme setning.
Sist endret av etos02; 26. februar 2022 kl. 11:40.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pant - Superpant.
Mørk beat og teksten er bra.
Sist endret av Tôtlematin; 26. mars 2022 kl. 20:34.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Dr. Erik er fin og burde være i skolepensum imo.

https://youtu.be/WsFIQpEwxnM
Warlocks
Tommy Tee
Opaque
Son of Light
Pen Jakke
Dirty Oppland
https://soundcloud.com/krypt704x

Her finner du det meste som er verdt å høre på.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
https://youtu.be/S4DAN5nEnLM

Støtt favela'n eller gå og legg seg
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
https://youtu.be/S4DAN5nEnLM

Støtt favela'n eller gå og legg seg
Vis hele sitatet...
Det var kleint
Er dette virkelig hva det norske hip-hop miljøet synes er bra?
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det var kleint
Er dette virkelig hva det norske hip-hop miljøet synes er bra?
Vis hele sitatet...
Men fortsatt bedre enn Kamelen! Den første linja på andre verset er sjuk, sklir litt ut etterhvert men potensialet er der hvis du spør meg.

Tenkte først og fremst å støtte kompis og samtidig bidra med noe underground.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Men fortsatt bedre enn Kamelen! Den første linja på andre verset er sjuk, sklir litt ut etterhvert men potensialet er der hvis du spør meg.

Tenkte først og fremst å støtte kompis og samtidig bidra med noe underground.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg begynner å bli gammel, men dette er ikke undergrunn. Et mer tydelig forsøk på mainstream skal du lete lenge etter.

Lite Flow, veldig mye tung pusting (bør vi ringe legen hans?), overfladisk tekst, kjedelige rim, mye nød rim.

"Så du vil leve, luksus og glamour. Da må du være bedre connecta enn telenor".

"gjelder å være våken, fremoverlent. Ingen gir deg noe av at du spør dem pent".

"og om ikke det stoppa meg da, hva kan hindre meg i å ta hva jeg vil ha".

Sorry for at jeg trasher kompisen din, men du postet den sangen i en tråd der det ønskes fet norsk hiphop. Det er mye bra der ute, men denne var ikke fet.

Kamelen skal jeg ikke uttale meg så mye om, han har jo litt varierende katalog han også. Men han er flink til å fortelle en historie, og bygge et image.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Trodde først at det du kom med var konstruktiv kritikk men skjønner nå at du bullshiter. Mainstream, nå kødder du med meg

https://youtu.be/dwHR6kq2LPM

https://youtu.be/7jdkVCWWrfI
Vis hele sitatet...
Den eneste han rapper om er jo hvor mye penger han "har".
Beaten er helt standard med de vanlige elementene man er vant til å høre.
Det blir ikke mer mainstream enn det.
Og når jeg sier mainstream så mener jeg selvsagt innenfor sjangeren, og ikke mainstream som i spillelista på radio.

Mye irrelevant name dropping av norske byer og tettsteder, alle skjønner jo hvorfor.

Å bruke telenor som en metafor for å være "connected" oppover i et miljø er ikke særlig dypt.

Jeg vil si at tekstene er på linje med russesanger.
Bare masse random setninger om penger, damer, suksess og dop.
Men selv russesanger evner å fortelle en viss form for historie.

Ser at du ikke kommenterte på noen av de andre argumentene mine, så jeg antar du ser det samme selv.

Men hva mener du er undergrunn her?
Bare det faktum at han ikke er signert?
Delvis enig med deg angående teksten.

Null autotune på stemmen. Det er hvertfall fett da
Sitat av Cityreefah Vis innlegg
Har likt noen Klovner i kamp låter og noe fra Tungtvann (mest pga nostalgi tror jeg) og Paperboys (men de rapper jo på engelsk så det hjelper litt)


Synd synes jeg, siden hiphop er by far my min favorittsjanger.




Ps: For alle hårsåre der ute. Jeg sier ikke at norsk hiphop er dårlig, har bare ikke vært helt min greie så langt
Vis hele sitatet...


Ah.. Å debattere musikksjangre, og enda bedre, subsjangre, på et nettforum. Da kan man få noen gode tips, men også fort bli følelsesmessig engasjert, fordi noen andre debattanter liker noe annet enn deg. Hæ, liker du Hagle?!

Kanskje du rett og slett ikke er så glad i rap som du tror? Eller kanskje du bare ikke føkker med rap på norsk?

De eksemplene du har nevnt er jo ganske etablerte. Hvis du ikke finner noe utover det, eller noe nytt, så er det kanskje ikke din greie? Og det må da være greit?

Jeg synes det er masse flotte og spennende artister, men det er nå meg.
Dirty Oppland, ja vi digger det!

Tovanski
Martin Massiv
Sist endret av Majao Gibensis; 2. september 2022 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja jo, du sier noe

Synes kritikken mot kompis var litt i meste laget men jeg må selvfølgelig akseptere at folk ærlig hva de mener.
Sier ikke at han er blandt de beste i landet men til å være relativt fersk så er det mer enn godkjent fra min side, mulig at jeg er biased (partisk? eller hva det heter?) siden jeg kjenner han men so-be-it...

Jeg føler meg jævlig barnslig som gidder å bruke tid på "beef" med et jævla troll på freak.no. MEN = jeg vet hva slags holdninger han der har mot asiatere og er villig til å stille opp i dag for å se om han er mann nok til å vise trynet sitt! Hva tror dere?
Såh.. Da kan alle liksom gangstere ta seg en 5 min pause og gå ut å ta seg litt frisk luft. Drit i å være kul i trynet på internet, og i allefall her på bruket. Vi sletter det unna uansett
Sitat av ztaale Vis innlegg
Såh.. Da kan alle liksom gangstere ta seg en 5 min pause og gå ut å ta seg litt frisk luft. Drit i å være kul i trynet på internet, og i allefall her på bruket. Vi sletter det unna uansett
Vis hele sitatet...
Hahaha, jeg elsker Freak noen ganger.
The world is my enem
Prøv ut DAX og få høre hva du mener?
N-light-n...

Clawfinger var kule, selv om de blandet metal og rap?
Liker gamle undergrunn veldig godt, så er det tøyen holding har veldig kreative fete bars spør du meg, og bulm boys er slept on
Jeg er blitt gammel og bitter og befinner meg i situasjoner hvor jeg hytter med nevene oftere enn vanlig. Vondt i ryggen har jeg og….men;

Hvaaa er greia med at alle bruker den stemmeautotune greia. Er alle bare verdens verste vokalister eller er jeg gammel og skjønner ingenting?
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg er blitt gammel og bitter og befinner meg i situasjoner hvor jeg hytter med nevene oftere enn vanlig. Vondt i ryggen har jeg og….men;

Hvaaa er greia med at alle bruker den stemmeautotune greia. Er alle bare verdens verste vokalister eller er jeg gammel og skjønner ingenting?
Vis hele sitatet...
De maskerer hvor elendige vokalister de er.Nesten som MSG til maten.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hvaaa er greia med at alle bruker den stemmeautotune greia. Er alle bare verdens verste vokalister eller er jeg gammel og skjønner ingenting?
Vis hele sitatet...
Er du en tidsreisende fra 2009?

De fleste bruker ikke auto tune så mye at du kan høre det. Det finnes bokstavelig talt tusenvis av rappere i Norge, er bare å høre på de som ikke bruker det! Men det kan brukes riktig også. Klish har fete auto tune låter, de nye til keem one gjør det kanskje litt sarkastisk, men jeg liker de også. Det aller fleste artistene nevnt i denne tråden bruker ikke overdrevet med autotune. Vet ikke hvilke det er du har irritert det over?
Sist endret av UncleSam; 5. september 2022 kl. 09:11.
Bromstad billionaires
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg er blitt gammel og bitter og befinner meg i situasjoner hvor jeg hytter med nevene oftere enn vanlig. Vondt i ryggen har jeg og….men;

Hvaaa er greia med at alle bruker den stemmeautotune greia. Er alle bare verdens verste vokalister eller er jeg gammel og skjønner ingenting?
Vis hele sitatet...
De er sikkert ikke fryktelig habile vokalister, så en liten bump for å plutselig høres bra kan en skjønne er fristende. Bob Dylan har ikke så fin sangstemme i forhold til mange, trenger ikke nevne alle artistene rundt om som har utseendet på plass og ikke så mye mer.
Sitat av Montezuma Vis innlegg
N-light-n...
Vis hele sitatet...
N-light-N kaller seg nå Lyset og rapper på norsk med Vågsbygd handy i grime-gruppa Hemmelig sekt.
svartepetter
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ninjaflip - maling å dukka
Grov tekst, men hva defineres som "fet" hip hop? Jeg er fan av denne type norsk hip hop (og endel mere) Men alt som minner meg om den nye type mublerap eller hva de kaller det borti statene synes jeg er bare trist og høres jævlig likt ut.