Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1358
Tjo!

Her om dagen lagde jeg den mest fantastiske soppdrikken ever.

Kokte vann, venta den litt kjøligere en koketemp og helte soppen oppi. Her lot jeg den ligge i 30min ca før jeg filtret ut all massen i et kaffefilter.

Resultat, et blått nesten smakløst vann som sendte meg til føkkfaenivold på 10-20min og det var en dose på 2,7g Golden Teacher. Noe jeg har tatt 3 og 4 grams turer på før, bare i tørr spist sopp.

Spørsmålet, kan dette vannet lagres og vil det holde på potensen sin? Eller slipper den fort?
Okei, så du kokte te av sopp. Vil tro at hvis den lagres mørkt og kjølig, samt lufttett, så vil det holde i noen uker.

Men hvorfor ikke bare lage en ny liten batch med "te" hver gang du vil innta det? Det er sånn mange som ikke liker smaken av sopp gjør det. Husk at det også kan være ekstra potent sopp du fikk i deg nå. Selvom i form av "te", så vil soppen kicke kraftigere og kjappere enn hvis man hadde spist det.

Prøv lemon-tek, kicker kanskje enda hardere
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Okei, så du kokte te av sopp. Vil tro at hvis den lagres mørkt og kjølig, samt lufttett, så vil det holde i noen uker.

Men hvorfor ikke bare lage en ny liten batch med "te" hver gang du vil innta det? Det er sånn mange som ikke liker smaken av sopp gjør det. Husk at det også kan være ekstra potent sopp du fikk i deg nå. Selvom i form av "te", så vil soppen kicke kraftigere og kjappere enn hvis man hadde spist det.

Prøv lemon-tek, kicker kanskje enda hardere
Vis hele sitatet...

Dager holder for meg isåfall, driver å eksperimenterer litt med tanken på iste.

Har sett på lemon-tek ja, lyster også på å prøve Coldwater extraction med vodka og sitron. Paul Stamets nevnte denne som den beste varianten dog den tar litt tid bare.

Har kokt på te før, blei bare litt overrasket over fargen, smaken og potensen denne gangen
Støtter lemon-tek, meg bekjent ikke noe bevis på at det fungerer, men erfaringsmessig sender det deg mer på tur enn en vanlig te. Anbefaler forøvrig sopp-te med ingefær (mot mageproblemer), med litt sitron og honning, er så ekstremt godt!
Såvidt jeg har forstått, kan te kokt lagres frossent og i svært lang tid.

"Meta" på shroomery nå er at alt man trenger å gjøre er å koke soppmateriale i 10-15 minutter - mister ingen potens eller noe som helst

for "business" purposes så virker flytende psilocybin mindre praktisk, hvordan ettergå mengden
Sist endret av meaculpaUIO; 4. desember 2019 kl. 14:13.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dersom en vil filtrere denne teen godt og koke den ned til det kun er i igjen et pulver, eller en tykk masse - ville ikke dette kunne ha vært interessant? Det vil spare mye lagringsplass ihvertfall.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dersom en vil filtrere denne teen godt og koke den ned til det kun er i igjen et pulver, eller en tykk masse - ville ikke dette kunne ha vært interessant? Det vil spare mye lagringsplass ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det lar seg redusere ved å koke ned sånn enkelt og greit, mtp at psilocybin ikke tåler varme over 80 ish grader C.

Kjemi er vel veien å gå isåfall, men det kan jeg ingenting om så det får andre svare for en meg
Har god erfaring med å lage isbiter av soppte, for så å lagre disse i fryser´n.

Trakk te på ca. 15g flein en gang, brukte minimalt med vann og frøs ned til 12 isbiter.
Brukte en tøybit fra en t-skjorte til å klemme ut så mye av det resterende vannet jeg kunne fra soppen etter at det hadde trukket og helte det over i et isbitbrett.

Disse beholdt potensen sin i godt over et år til siste isbit var konsumert, så jeg vil tro at det holder seg i årevis ved nedfrysning.
Spennende
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Tror ikke det lar seg redusere ved å koke ned sånn enkelt og greit, mtp at psilocybin ikke tåler varme over 80 ish grader C.

Kjemi er vel veien å gå isåfall, men det kan jeg ingenting om så det får andre svare for en meg
Vis hele sitatet...
kan du vise kilden på at psilocybin ikke tåler varme over 80 grader

Psilocybin 220–228 °C (428–442 °F)[2
Psilocin 173 to 176 °C (343 to 349 °F)

her er guiden til å lage psilo te fra shroomery:
https://www.shroomery.org/forums/sho...76006#25176006
Sist endret av meaculpaUIO; 5. desember 2019 kl. 17:28.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
kan du vise kilden på at psilocybin ikke tåler varme over 80 grader

Psilocybin 220–228 °C (428–442 °F)[2
Psilocin 173 to 176 °C (343 to 349 °F)

her er guiden til å lage psilo te fra shroomery:
https://www.shroomery.org/forums/sho...76006#25176006
Vis hele sitatet...
Nei, kilden var uspesifisert skvalder som tydeligvis bommet på ca 100°

Så da er det vel mulig å koke det ned alikevel
Hvorfor ikke heller bare lage Crystal of the gods. Så kan du enten snorte psilocybinen rein, eller blande den ut i vann og ha i nesespray

Videodemo
Sist endret av Mekaniker; 5. desember 2019 kl. 20:18.
En god del vanskeligere enn å koke sopp i 10 minutter

Hvorfor ikke lære seg agar

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
En god del vanskeligere enn å koke sopp i 10 minutter

Hvorfor ikke lære seg agar

Vis hele sitatet...
Ja det er på 2dolista for å høste sporer har ikke gått helt min vei... 1 og 1/3 print er alt jeg har fått av 5 hatter.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
En god del vanskeligere enn å koke sopp i 10 minutter

Hvorfor ikke lære seg agar

Vis hele sitatet...
Ikke så vanskelig likevel

Agar? For å dyrke og isolere mycel tenker du?
Da får man så mye magi man vil