Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5008
Tittelen ble kanskje litt kronglete, men visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere det i én setning. Skift gjerne tittel, mods.

Jeg har altså funnet et produkt på en nettside jeg virkelig har lyst på - det bare skriker til meg. Dessverre shipper ikke nettsiden til Norge, eller noen andre land utenfor USA. Jeg lurte på om det var en eller annen måte å fortsatt få produktet til Norge? Kanskje det finnes en slags mellomhandler i USA som sender produkter videre? Vet noen hvordan dette kan gjøres, hvis det i det hele tatt er mulig? Setter stor pris på hjelp!
JetCarrier var vel populær for en stund siden? Noe slikt du tenker på?
Trådstarter
21 1
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
JetCarrier var vel populær for en stund siden? Noe slikt du tenker på?
Vis hele sitatet...
Akkurat noe sånt jeg var ute etter. Tusen hjertelig takk!
Du kan også gjøre dette hos en privatperson på feks et forum. Du må imidlertid stole på brukeren og se på feedback. Men dette blir billigere. Det heter proxy, Google it
Trådstarter
21 1
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du kan også gjøre dette hos en privatperson på feks et forum. Du må imidlertid stole på brukeren og se på feedback. Men dette blir billigere. Det heter proxy, Google it
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner til proxy, hehe. På en annen side er jeg ikke sikker på om jeg vil legge tilliten min til en tilfeldig privatperson på et forum.
JetCarrier er i alle fall trygt. Det er noen år siden sist jeg brukte dem, men har bare gode erfaringer derifra!
Trådstarter
21 1
Sitat av Cikey Vis innlegg
JetCarrier er i alle fall trygt. Det er noen år siden sist jeg brukte dem, men har bare gode erfaringer derifra!
Vis hele sitatet...
Akkurat bestilt og bruker tjenesten deres. Håper det går som smurt!
anbefaler http://www.shipito.com/ mye billigere en jetcarrier da du kan velge first class international.
Stjeler tråden litt, jeg skal om litt bestille et par capser fra usa, total prisen vil bli på 151$ uten frakt da detter er gratis så lenge man shipper til en adresse i usa.

spørsmålet mitt er som følger, hvordan blir det med toll inn til norge? er lite keen på og betale i dyre dommer, så jeg vil helst slippe dette,er det noen som har erfaring fra jetcarrier eller andre selskaper som tilbyr samme opplegg.
Er lite keen på og sende masse mails frem og tilbake for og få slippe tollopplegget, men jeg vil helst slippe toll!

Leste også på sidene dems, uten og bli noe særlig klokere.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Stjeler tråden litt, jeg skal om litt bestille et par capser fra usa, total prisen vil bli på 151$ uten frakt da detter er gratis så lenge man shipper til en adresse i usa.

spørsmålet mitt er som følger, hvordan blir det med toll inn til norge? er lite keen på og betale i dyre dommer, så jeg vil helst slippe dette,er det noen som har erfaring fra jetcarrier eller andre selskaper som tilbyr samme opplegg.
Er lite keen på og sende masse mails frem og tilbake for og få slippe tollopplegget, men jeg vil helst slippe toll!

Leste også på sidene dems, uten og bli noe særlig klokere.
Vis hele sitatet...
Om du ikke ønsker toll er nok proxy det beste valget for deg. Be den personen som sender varene til Norge for deg å merke at det er en gave. Gaver kan sendes tollfritt mellom privatpersoner opp til 1000 kr. Personen som sender deg pakken kan da ha den ordentlige verdien på pakken, slik st det ikke blir krøll.

Noen firmaer setter prisen til under grensen, en venninne bestilte noe hår-greier for godt over en tusenlapp en gang, firmaet merket det som vareprøver og satte verdien til et par-tre dollar. Problemet da er om pakken blir undersøkt og åpnet, de fleste tollere har kanskje nok vett til å vite at et par merkecapser er verdt mer enn 200 kr, selv i USA.
Sitat av Anoman Vis innlegg
Om du ikke ønsker toll er nok proxy det beste valget for deg. Be den personen som sender varene til Norge for deg å merke at det er en gave. Gaver kan sendes tollfritt mellom privatpersoner opp til 1000 kr. Personen som sender deg pakken kan da ha den ordentlige verdien på pakken, slik st det ikke blir krøll.

Noen firmaer setter prisen til under grensen, en venninne bestilte noe hår-greier for godt over en tusenlapp en gang, firmaet merket det som vareprøver og satte verdien til et par-tre dollar. Problemet da er om pakken blir undersøkt og åpnet, de fleste tollere har kanskje nok vett til å vite at et par merkecapser er verdt mer enn 200 kr, selv i USA.
Vis hele sitatet...
Men heldigvis så er totalprisen under 1000kr pga valuta osv, og itilleg så koster hver caps under 200, har dette noe og si? eller går jeg over 200 grensa siden de blir sendt sammen?

Men anyway, hvor mye må jeg evt punge ut med toll? leste noe om 150kr når det kom til klær, er dette per plagg eller per sending så lenge det er under 1000kr?

Hadde vært fristene å prøvd proxy men har ikke baller nok til og stole på en når det kommer til så store verdier!
Sist jeg kjøpte for over to hundre var det 25% momspliktig alt inkl frakt pluss 125 i gebyr til posten.

Tror det er en grense på tusen hvor posten tar ett større gebyr.

Det har ingenting å si at hvert enkelt produkt i en forsendinding er vert mindre enn hot hundre
Så alt UNDER 200kr er helt gebyrfritt, tollfritt, osv?
Man betaler bare nettsiden det de krever av frakt og produkt?
Alt under tohundre spenn er tollfritt, gebyrfritt og momsfritak.

Men om du skal ha flere billige ting som tilsammen blir on tohundre må det bli flere forsendelser. Da kan porto kanskje bli dyrere.

Det er greit om varen koster 199 og porto 50.

Men koster varen 201 må du også betale moms av porto.

Det er svært lit som det er toll på til Norge, bortsett fra landbruksprodukter, mat å sånt.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Stjeler tråden litt, jeg skal om litt bestille et par capser fra usa, total prisen vil bli på 151$ uten frakt da detter er gratis så lenge man shipper til en adresse i usa.

spørsmålet mitt er som følger, hvordan blir det med toll inn til norge? er lite keen på og betale i dyre dommer, så jeg vil helst slippe dette,er det noen som har erfaring fra jetcarrier eller andre selskaper som tilbyr samme opplegg.
Er lite keen på og sende masse mails frem og tilbake for og få slippe tollopplegget, men jeg vil helst slippe toll!

Leste også på sidene dems, uten og bli noe særlig klokere.
Vis hele sitatet...
Hvis avsender skal merke som gave må det også sendes fra en privatperson, eller så gjelder 200-kroners regelen. Det beste er vel å få avsender til og skrive en mindere verdi. Hvis du bruker shipito fyller du selv ut verdi på pakken online, da slipper du styr med og sende mail.
Det er også toll på en del klær.. da blir regnestykket som følger: varens verdi + frakt + toll + moms + gebyr fra posten.
Sist endret av Life Goes On; 8. mai 2014 kl. 20:04.