Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1067
Heisann!Jeg er nå fortiden en amatør Rapper/Rnb Sanger og jobber med saken,jeg har ikke noen som mixer eller no for meg,men det er egentlig best,fordi jeg vet best selv hva og hvilke beats osv jeg vil ha for og få d som jeg vil..Men en ting jeg ikke vet er om det finnes noe bra progs på til data(windows xp) som jeg kan bruke nå vertfal til og lage beats/hele sanger med som jeg kan bruke....Det bør helst være litt enkelt,ikke for jævlig avansert,fordi da kommer det vell aldri noen beats uttav d....

Noen som kjenner noen sånne programmer?har prøvd dance Ejay og fruity loops....Dance Ejay suger og fruity loops er for mye og sette seg inn i tror jeg,fikk ikke skikkelig til........

Takk for hjelpen,(de som poster svar)
Magik music maker?
tror neppe du kommer noe langt med beats laget i e-jay... men, prøv frutty loops en gang til, les litt, skal se at det blir noe bra uttav det. bare pm meg hvis du skal ha det
Om du ikke fikk til fruity loops med en gang så er du normal, bruk litt tid og lær deg program før du avskriver dem som for vansklige. Jeg liker Reason som nettopp kom ut i 2.0 version. Du finner det ganske lett om du leter. Til beats bør du gå til innkjøp av utstyr om du skal gjøre alvor av sakene. Sampler osv. Disse koster en del penger.
Har fruityloops på zip på maskina,og ja,jeg gidder ikke ejay...D blir d aldri nokka ut av....Har fått til fruity loops og lagd noe osv...ikke no prob d...men fikk ikke til og lage nokka skikkelig liksom....Hørt om acid max,er det noe?
Rappar du på norsk? Hugs at ein må freiste å bevare bygdekulturen!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Blir ikke musikk laget på slike programer veldig ensforme? Blir jo bare de 'samme' beats'ene lissom. Er klar over at det finnes en del beats og lyder og slikt i disse programene, men allikavel..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Det er fett med programmer, men få som er noe særlig. Anbefaler Goldwave for å spille inn vokal, gir bra lyd og du kan redigere og edite lyden til tusen, ellers kan cool edit komme bra med... Til beats kan du bruke Ett program fra ProppellerHead, de som står bak en del house/techno programmer, husker ikke side men det finner du på google.com..

Btw, sjekk pm, koselig å se flere enn meg som rapper på forumet
Onkel Sjokolade-Rapper engelsk for det meste,men d hender at jeg slår av noen bygde-rim ja,hehe...
_________________________________________

Ond^Sofa-vet de er kanksje litt ensformige,men jeg er ikke lagd av penger,så jeg må starte en plass med litt beats og rapp så får jeg utarte det med litt mixere og litt større crew etterhvert....Ellers beatboxer jeg bare til rima...

_________________________________________

Totto-Takk,skal sjekke ut de programmene.....tenker jeg må ordne lydkortet mitt også så det blir litt bedre futt i stereon...
ond^sofa: man kan jo bruke egne samples i Fruityloops og Reason. Reason har jo til og med sampler innebygget. Du kan koble til platespiller, instrumenter, kassettspiller eller andre lydkilder til lydkortet ditt og ta opp lyder, så kan du mekke på de i Cool edit, Goldwave, SoundForge e.l., så kan de importeres i Fruity, Reason, Acid e.l. Man kan også lage nye lyder med softwarebaserte synther.

eaglenest: er noe av det du har laget tilgjengelig for nedlasting?
Nei desverre....hadde en cd en gang med 5 sanger,men den forsvant ganske fort fordi bror min lånten også ødela han den....men det kommer vell noe nytt etterhvert...