Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 3534
Er det noen som har noen seriøst forslag til hva jeg kan gjøre på dagtid? Jeg har verken skole eller jobb, og idag kom nemlig den forventede talen fra pappa, om at "Du kan ikke bare sitte hjemme", "Du får ikke lov å sove til kl 15" osv ^^

Så hvis noen har noen seriøse forslag, well.. yell'em out!
Kanskje prøve å få deg jobb?
hvorfor i helvete går du ikke på skole? din late faen :P
driv dank på storkiosken der du bor :P eller gå frem og tilbake markensgaten i noen timer
begyn å trene! eller jobb frivilg for en eller annen organisjasjon.
Sist endret av Zalderach; 10. februar 2003 kl. 22:15.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Stort sett så jobber jo folk, eller går skole. Event får penger fra sosialen, og sover til 15..
zeth, er faen meg skuffet....

Skaff deg en jobb, McDonalds er vistnok jævelig stille på formiddagen. Vistnok nesten kjedelig hvis man ikke har sosiale egenskaper.
Master debater
Dekilaz's Avatar
zeth: skaff deg egen leilighet, så slipper du sånt mas fra far!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Dekilaz: Kan vel kanskje bli vanskelig uten inntekt?
Legge kabal, eller gjøre som Dekilaz sa.

Du kan også prøve skyting (på blink så klart). Det driver jeg med.
Få deg en interesse for:

1.trening
2.kampsport
3.skyting

------------

Hold ut litt kjeft til våren kommer og ta deg en tur til Eigevann hver morgen /me joins

Eksempel på åssen 1, 2 og 3 kan hjelpe:

Maser din far igjen har du trent opp nok styrke, og kan nok kampsport til å bare denge tøsen
Og blander han inn større krefter drar du fram skyte-skillsen..

*humorproblemer*
skaff deg en jobb, om det bare er to dager i uka så er det noe. Begynn å tren, sover du til kl 15 og sitter inne resten av dagen blir du ikke akkurat no musefelle...
men fram til musa kommer (da har du vaffal noe å drive med) kan du kose deg med presisjonsronking eller no
Hva med å henge på nFF, ser jo at du gjør det fra før av, men LITT til, eller er ikke det godkjent... det er uansett ganske stille her på dagtid!
Spill simslot
Skaff deg en jobb ... kjøp en pc og spill hele natta jobb om dagen
.: Paintball :.
tigg...
original reprint
xaff's Avatar
Kjøp deg en gitar og begynn å spill. (-:

Casemodding er også fint, overklokking og slikt.
Better than thou.
Søk etter jobber på steder du kunne tenke deg å jobbe. Elektrobutikker (tv, data stæsj), musikkforetninger, klesbutikker, egentlig hva som helst. Når du nå har søkt her burde du ha faren din av nakken for ihvertfall et par uker. Når du evt. ikke har hørt fra noen av disse stedene du kunne tenke deg å jobbe må du søke på steder du er lite hypp på å jobbe på. Matbutikker, kiosker, etc. sucker penis men er verdt et forsøk. Får du ikke jobb der fordi du er stygg (noe du ikke er zethiepews ;>) eller fordi du lukter vondt eller no så kan du prøve å gjøre noe frivillig arbeid. Ungdom mot Narkotika, etc. er bra steder å begynne.

Det må sucke hardt å ikke ha skole eller jobb å gå til, søk så fort som mulig du. :]
The Rhymenocerous
polle's Avatar
1.)
Join the Foreignlegion. See the world, meet interesting people and kill them.
2.)
Eller så kan du bare skrape sammen litt penger til å kjøpe en volvo 240 og bruke livet (les: livet) ditt på å kjøre rundt i byen å plukke opp damer. Kommer desverre en del utgifter med sistnevnte, så ta deg jobb som giggolo for rike enker over 60 så klarer du nok å dekke de fleste utgifter til råninga.
Finn noe du virkelig har lyst til å gjøre på i fremtiden, og søk på skole! Hvis du er ferdig utdannet søker du deg en jobb! Er ikke du flink til å mekke websider?

andre forslag:

* hadde du hatt masse penger kunne du reist rundt jorden

* tren masse så du blir hotteste studden på stranda i sommer + at jentene flyr etter deg (da får du enda mer å gjøre!)

* sov til kl 14 hver dag og ta insentiv husarbeid + eksklusiv matlaging til foreldrene dine kommer hjem... da blir det nok ikke mer masing....

* lag hjemmesider til hele slekta!
zeth's Avatar
Trådstarter
@Skulleye:
Jeg har ikke lyst på jobb, jeg trives godt med å chille hjemme, foreløpig ;-)

@Aces-HigH:
Fordi jeg er en lat faen :-)

@boberth:
Det er ingen kiosk i det hele tatt på Hellemyr lengre ;-( Markensgate er dog et alternativ, men IKKE nå om vinteren :-/

@tore-:
Fuck off ;-)

@Dekilaz:
Mjooo.. Ond_Sofa "tok seg vel av" din post ;-)

@trident, @vetlus:
Ingen av de forslagene som slo ann her ;-)

@chnes:
Jeg er faktisk litt lei ;-)

@morten:
Det fungerer bra, er det jeg har gjort den siste uken! ;-)



Asså nå gadd jeg ikke flere av disse "at <nick>" postene.. saken er den at jeg helst ikke vil jobbe, og jeg vil heller ikke være med i noe Ungdom mot Narkotika da jeg har lyst til å prøve det meste at narkotika selv. Har ikke noe stort behov for å få meg en jobb eller noe da jeg skal fullføre videregående til høsten, har fortsatt 1300,- på kortet, skulle klare meg på det i et halvt år, har ingen utgifter annet enn de jeg lager selv. Og hvem faen var det som foreslo trening? Jeg orker ikke gå på skole/jobbe.. åssen i helvete skulle jeg orke trene? :-)

Mjoo.. jævli trøtt nå, så sikkert glemt noe.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
begynn å samle på frimerker

og prøv å kunne alle reklamene på tv utenat..
Lån kreditt kortet til faren din og bestill et helårsabonnement på satelitt/kabeltv

nei NÅ vet jeg hva du kan gjøre!!!! Du kan begynne å se alle de tusener på tusener av divxfilmene du har!!
gå på DØDELIG DRITFETE exphill logikk forelesninger som meg...

nothing beats it!
Opprinnelig postet av Shub
gå på DØDELIG DRITFETE exphill logikk forelesninger som meg...

nothing beats it!
Vis hele sitatet...
Exphill ?
Opprinnelig postet av zeth
[B...., har fortsatt 1300,- på kortet, skulle klare meg på det i et halvt år, [/b]
Vis hele sitatet...
What??

Tenk om du hadde tatt deg en jobb da? Du hadde jo vært millionær om kort tid. Håper du skrev feil, men noe sier meg at du ikke gjorde det..
Better than thou.
Opprinnelig postet av duxo
Exphill ?
Vis hele sitatet...
Examen Philosoficum. Første 6 månedene på universitet.
Carlo: Første 6 månedene? Det er bare anbefalt å ta kurset det første semesteret. Tipper heller vi sier et lite kurs med 5 vekttall som man må bestå for å få studiebevis. Leses gjerne de siste to ukene før eksamen..

Faget gir en innføring i emnene filosofihistorie, vitenskapsteori, argumentasjonsteori og etikk. Videre gir faget et innblikk i en rekke forskjellige tema av vitenskapelig og samfunnsmessig art.
Examen Philosoficum

Noe man gjerne tar 2-3 ganger får man kommer helt inn i dette med Universitetet og ansvar for egen læring og sånne ting.

Er "godt" igang med andre forsøk nå...
Better than thou.
Opprinnelig postet av Grim
Carlo: Første 6 månedene? Det er bare anbefalt å ta kurset det første semesteret. Tipper heller vi sier et lite kurs med 5 vekttall som man må bestå for å få studiebevis. Leses gjerne de siste to ukene før eksamen..
Vis hele sitatet...
Jaja, første semesteret, er vel 4 & 1/2 måned det. Men man går jo på forelsninger før man tar selve examen. Hvis man da ikke er teit. :]
<klipp deg og få deg en respektabel jobb.. Det er litt lamet å ligge og dra seg til klokka 3 om ettermidagen...

*Få deg en hobby
*Søk deg inn i forsvaret
*Gjør noe som gjør pappaen din glad

Visst ikke det går, så er vell den eneste utveien å gå på skole..
Opprinnelig postet av Carlo
Jaja, første semesteret, er vel 4 & 1/2 måned det. Men man går jo på forelsninger før man tar selve examen. Hvis man da ikke er teit. :]
Vis hele sitatet...
...eller smart nok til å klare å lese det bittelille som trengs på egen hånd. Men nå har jo ikke fyren gjort seg ferdig med vgs enda, så da kan det bli vanskelig å komme inn på universitetet samme f.

Anbefaling: Lær deg noe nyttig på dataen og mekk noe stilig så du kan vise det til faren din og si at selv om det ikke virker mest nyttig for han, så er det noe du kan tjene spenn på senere.

Evt - mekk noen porrsider, og tjen spenn på det. Liker ikke folka dine den slags inntekter mekker du et fiktivt webdesignfirma (dvs en hjemmeside uten noe videre opplegg) og sier at du får penga derfra.
Han kan selvsagt også sitte inne å røyke hasj hele dagen.
selv om jeg er enig i at det er en meget hyggelig variant, så tror jeg ikke faren hans vil mase og kjefte noe mindre
Opprinnelig postet av zeth

Asså nå gadd jeg ikke flere av disse "at <nick>" postene.. saken er den at jeg helst ikke vil jobbe, og jeg vil heller ikke være med i noe Ungdom mot Narkotika da jeg har lyst til å prøve det meste at narkotika selv. Har ikke noe stort behov for å få meg en jobb eller noe da jeg skal fullføre videregående til høsten, har fortsatt 1300,- på kortet, skulle klare meg på det i et halvt år, har ingen utgifter annet enn de jeg lager selv. Og hvem faen var det som foreslo trening? Jeg orker ikke gå på skole/jobbe.. åssen i helvete skulle jeg orke trene? :-)
Vis hele sitatet...
Så lenge du hverken orker å jobbe eller å gå på skolen eller noe annet som er noe særlig fornuftig, så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å sitte på ræva og kjede seg?

Støtter Carlo sitt forslag, med at du først kan begynne å søke de plassene du helst vil jobbe, og så gå over til matbutikker eller noe sånt hvis du ikke får noe blant første ønske. Alt er bedre enn ingenting!
Master debater
Dekilaz's Avatar
1300 spenn holder til 1/2 år?! Livssituasjonen din var visst enda verre enn jeg trodde

Hadde du hatt mer penger og ikke røyker fra før, hadde det vært en god ide å begynne nå. Du korter visst ned livet ditt med 5 min pr. røyk du tar, og hver røyk tar ca. 5 min. Da har du 10 minutter mindre ventetid pr. røyk! Smart...

Uansett, til høsten blir det liv; lekser og skole...

Forresten, hva med å lage en film eller lage no musikk?
Sist endret av Dekilaz; 11. februar 2003 kl. 20:39.
Du kan jo eventuelt fortsette å skrive newsposts av denne typen...
zeth's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av YMMIT2
Du kan jo eventuelt fortsette å skrive newsposts av denne typen...
Vis hele sitatet...
Hehe, husker det der godt - utrolig nok; var faktisk en kamerat av meg ;-)
zeth's Avatar
Trådstarter
Jeg tror det er endel folk her som har misforstått, jeg trives jævlig godt med å ikke gjøre noenting. Problemet er at pappa ikke trives like mye ;-P
Hehe, vel, klipp håret ditt og lag en fin genser til din far? Eller gå på skolen bare for å sove på grupperommene, eller noe...

Y2
zeth's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av YMMIT2
Hehe, vel, klipp håret ditt
Vis hele sitatet...
Det har jeg faktisk gjort, men så snart det blir langt nok igjen, skal dreadsene tilbake ;-)

og lag en fin genser til din far?
Vis hele sitatet...
Vel, husker en gang på skolen vi skulle lage genser, slapp som jeg var nektet jeg og til slutt gikk læreren med på at jeg bare trengte å lage et pannebånd.

Mao, genser = out of the question ;-)

Eller gå på skolen bare for å sove på grupperommene, eller noe...
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt det jeg har gjort fra 8. klasse.. men i 2. klasse klarte jeg altså ikke holde fulge i fagene uten å fulge med/gjøre lekser osv, fikk mao. under 2 på prøver osv - og da var det liten vits å fortsette.
lær deg programmering
Siste utvei: modelltog (sånn stor togbane med elektriske vogner) der du kan sitte å styre i flere timer rundt og rundt... vet om en del pensjonister som driver med dette. Men 1300 holder vel ikke til en så dyr aktivitet.

Prøv å lage til noe som du kan se frem over til og glede deg over og bruke tid på... som fks å plante planter, blomster (få deg et drivhus), brygge øl, vin
Uhm... Lag wannabe-Jackass filmer? Se om gamlefar blir noe blidere av å behandles som Phil Margera?

Ellers er vel poenget rett og slett bare at din far vil ha deg til å gjøre noe fornuftig, og da er det vel ikke så mange behagelige alternativer..? Få en *sinnsykt* daff jobb? Eller bli en profesjonell curlingspiller? Eller gå for kriss' forslag... Forsåvidt fornuftig...
zeth's Avatar
Trådstarter
Lære meg programmering.. kan jo endel PHP, men jeg er helt klart for sløv/lat/dum til å lære meg noe mer avansert.

Får se om jeg kan finne meg en "bra" betalt jobb hvor jeg kun jobber 2, MAKS 3 dager i uken ;-)
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Begynn å spill gitar eller les Wheel of Time.
eller vis det er skikkeli krise, går det jo ann å tjene en slant på kroppen sikkert :P
Opprinnelig postet av aybara
les Wheel of Time.
Vis hele sitatet...
hell yeah! beste forslaget hittil
Du kan bli med meg på Heimevern-Ungdom's møte en gang, så kan du drille sluttet orden, sikkerhetsregler og delene til AG'n hjemme
;-)


ikke?