Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3636
som dere sikkert har fått med dere, er det store diskusjoner og debatter på gang rundt om kring ang lovendring, om det skal bli lovlig for homofile par å adoptere barn.

burde homofile par få adoptere? det er så sinnssykt mange saker og sider og meninger rundt det temaet, så jeg ville ta det opp her også. (akkurat hatt en heftig diskusjon på skolen.)

det kom frem synspunkter som at barna kom til å bli mobbet, og at homofile par som vil adoptere er egoistiske, og ikke tenker på barnas beste, men bare seg selv, at DE vil ha barn.
kommer barn som har to mammaer eller to pappaer til å bli mobbet?

det kom en problemstilling som lyder noe slikt som 'having children - a human right?'. er det det? er det en menneskerettighet å få lov til å ha barn, uansett omstendigheter rundt forholdet? (da mener jeg homofili, ikke økonomi osv.)

sooo people, gimme your views.
SKAL HOMOFILE PAR FÅ LOV TIL Å ADOPTERE BARN?

(jada, jeg vet at det akkurat er posta en annen thread om homofili, men jeg synes ikke det går på det samme egentlig. dessuten synes jeg den andre threaden var mer eller mindre useriøs. oh, so shoot me. ;>)
Nei! Jeg syns ikke det, ettersom det er dømt til å bli unaturlig for barnet uansett hvordan du vender og vrir på det. Ja, det er MULIG at det går bra, men dette er ikke noe man kan gamble med! Det er ett meneskeliv det er snakk om her!
Jeg ser ikke noe problem ved at homofile kan adoptere. Det er vel ikke til å stikke under en stol at en guttunge med to fedre sikkert har litt større sjangs for "å ta samme veien", men hva gjør vel det? Bedre at barn har to gode, homofile foreldre som bryr seg, enn at de bor på barnehjem eller lignende.
Per idag så er nok ikke samfunnet klart til det. Med det mener jeg at det fins for mange mennesker rundt omkring med fordommer, og et barn av homofile foreldre kan fort bli et mobbeoffer. Og det er mobbing som jeg mener er det største hindre.
Et barn kan sikkert få en helt fin oppvekst selv om det har homofile foreldre, men det vil nok fort bli et mobbeoffer, når det begyner på skolen og begynner å omgås andre på sin alder.

Men når de fleste fordommer blant folk forsvinner, så kan det nok bli lov.

Hvordan barnet blir med 2 superfeminie fedre, eller 2 supermaskuline mødre, det kan man aldri vite. Men nå er jo det jo selvfølgelig mange homofile som er "normale" sånn sett.

Og jeg er ganske sikker på at det rundt omkring idag fins barn som vokser opp med homofile foreldre. Et lesbisk par har jo i utgangspunktet ikke problem med å bli foreldre.

Det er ikke en menneskerett å ha barn, selv om det på en måte ligger ganske godt plantet i instinktet vårt. Mange heterofile foreldre burde aldri hatt lov til å få barn. Og jeg tror det er mange homofile som er godt egnet til å være foreldre.
Jeg syns ikke de burde få adoptere.
Som det er sagt: Tenk på barnet. Det sier seg selv at det vil bli mobbet. Hvis en ikke hadde hatt med barnet i bildet, så hadde det vært greit for meg. Men jeg vet at hvis jeg var mellom 4 og 13 år, så ville jeg ha mobbet den som hadde homofile foreldre. Barnet hadde ikke hatt det godt sosialt (utenom med foreldrene).
jada, jeg vet at det akkurat er posta en annen thread om homofili, men jeg synes ikke det går på det samme egentlig.
Vis hele sitatet...
Det er jo også en diskusjon om dette her fra før...
Man kan faktisk ikke vite om det vil bli mobbet eller ikke. Jeg personlig ville ikke mobbet et person fordi vedkommende har homofile foreldre. Det fins for så vidt aldri en grunn til å mobbe noen, man ødelegger bare livet til en person. Men dessværre er det ikke alle som tenker sånn, og derfor kan det være "risky" å la homofile adoptere.
en typisk skole-dag for per:

Stian: "Per, hvem er pappaen din av de mennene?"
Per: "Begge to"
Stian: "Pappaene til per er skinke-ridere"

og slik fortsatte det ut skolen for per.. Nei det blir ikke rett...
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Når alle folk i samfunnet har kvittet seg med alle fordommer mot homofile mennesker, da er nok tiden inne for det. Inntil da, tror jeg at ungen vil ha det best med å ha en mor og en far.
Opprinnelig postet av aybara
Når alle folk i samfunnet har kvittet seg med alle fordommer mot homofile mennesker, da er nok tiden inne for det. Inntil da, tror jeg at ungen vil ha det best med å ha en mor og en far.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa i den gamle diskusjonen:

Samfunnet må lære å tilpasse seg, og jeg tror "vi" er klare for det. Å si at samfunnet ikke er klart for homofil-adopsjon er som å si at sorte (mørkhudede, negre, whatever ) Amerikanere skulle forblitt sittende i baksetene på bussene, fordi samfunnet ikke var klart for forandring.
Vis hele sitatet...
Vi er samfunnet, vi må selv skape forandring, ikke gå og vente på det.
nei, Jeg syns synd på det barnet som får se at to menn er sammen. Jeg syns homofili er kvalmt, men sånn er jeg! (kanskje litt offtopic)
Hassan: hvor masse gryn tena pappa og papa din?
Matti Alamekki: 2 500 000, mykje meir enn toalettvaskforeldra dine!
Hassan: ok, men jag ha mam og papp, du ha papp og papp!
Matti Alamekki: mammaen din har bart!
Hassan: papsen din pompa paps nr. 2 i pompen!

Alle kan ikkje vere like heller. La folk få dyrke ulikskapane.
Nei. Barnet vil ha det forjævlig med mobbing og unormal oppvekst. Og ikke begynn å syt på at jeg sier unormal oppvekst. Fordi det er akkurat det det er.
Jeg synes det kommer ann på tilstanden til barnet.
I flere av verdens fattige land bor det flere tusen barn på gata, som sulter, blir syke og dør.

Hvis nå 2 norske vellstående rike homofile menn ønsker å addoptere et barn, så burde de få lov til å addoptere et barn som virkelig trenger hjelp.

Men hvis de skal addoptere et norskt barn så blir det nok litt andeledes.
Jeg syntes det burde bli lov for homofile og adoptere barn.

Før var det spesielt og ikke ha mor og far, men separerte foreldre og flytte frem og tilbake osv. I dag er ikke dette noe spesielt, ingen blir mobbet for det. Riktig nok er det noen forskjeller her, men jeg tror sammenligningen er ganske riktig i forhold til hvordan ting kommer til å forandre seg i samfunnet.

Opprinnelig postet av Dweep
nei, Jeg syns synd på det barnet som får se at to menn er sammen. Jeg syns homofili er kvalmt, men sånn er jeg!
Vis hele sitatet...
Mange her tenker på homofile som to menn som er sammen, og syntes det er kvalmt. Men hva med all lesbe pr0n'en du surfer, det også kvalmt ?
Sist endret av KozmiC; 5. september 2002 kl. 18:00.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Vi er samfunnet, vi må selv skape forandring, ikke gå og vente på det.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke hatt noen problemer med, eller på noen som helst måte sett ned på en person som bodde hos to menn/kvinner, men det er selvfølgelig andre som ville hatt det.
Opprinnelig postet av KozmiC
Mange her tenker på homofile som to menn som er sammen, og det er ekkelt. Men hva med all lesbe pr0n'en du surfer, det også kvalmt ?
Vis hele sitatet...
Jeg liker å se på jenter, så det blir no annet.
Jeg synes ikke homofile eller lesber burde få adoptere. Hvis de homofile tenker litt mer med enn med bare ræva, så burde de skjønne at barnet kommer til å bli noe så innfor jævli mobbet når han/hun da starter på skolen. Dette ville ikke vært bra for barnet.
NEI!
Et barn blir tatt fra en som ikke er skikket til det, og homofile kan ikke få barn for det er ikke naturlig, dermed skal de heller ikke ha barn...
så sier noen at hva med dem som ikke kan få barn??? Det er nettopp derfor vi har en lang og nøye prosess før det blir lov til å adoptere.

Tar barna skade av det? Kanskje, kanskje ikke.

Uansett... om man mener det er naturlig med homofili eller ikke. Dem får ikke barn naturlig og burde derfor ikke ha barn...
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av KozmiC
Men hva med all lesbe pr0n'en du surfer, det også kvalmt ?
Vis hele sitatet...
Det er en viss forskjell på to jenter som kysser, og to menn som kysser, sånn vil det for alltid stå i hodet mitt. Mandelpotet og nypotet er begge poteter, men det blir ikke det samme.
finnes en gammel thread på dette allerede, hvor de fleste synspunkter er diskutert.

menmen, har vært litt fraværende i det siste. har nå fått kobla opp gratis bredbånd på mitt kjære studenthjem, og blir en smule mer med i diskussen fremover
Opprinnelig postet av afendrak


Mandelpotet og nypotet er begge poteter, men det blir ikke det samme.
Vis hele sitatet...
En mandelpotet kan være en nypotet, en mandelpotet er en type potet, nypotet er en tilstand. skyt meg hvis jeg tar feil (off topic, sorry)
Opprinnelig postet av Apraksin
finnes en gammel thread på dette allerede, hvor de fleste synspunkter er diskutert.

menmen, har vært litt fraværende i det siste. har nå fått kobla opp gratis bredbånd på mitt kjære studenthjem, og blir en smule mer med i diskussen fremover
Vis hele sitatet...
shit, jeg så ikke den, og hadde helt glemt den. sowwy kill me anyone? ;>
Opprinnelig postet av Dweep


Jeg liker å se på jenter, så det blir no annet.
Vis hele sitatet...
Hørt om yaoi?, bishonen-ai? Det er det største innen japan for jenter. Filmer, serier, tegneblader, noveller... Alt om homofile gutter og kjerlighets/sexlivet dems..

Og ja, homofile burde kunne adoptere.
nei

det strider mot naturen og norske verdier. rett og slett.. at barna blir mobba orker jeg ikke å gå inn på.. for det er jo klart de blir det..
Så fremt foreldre tar ansvar, er passe klare i huet og ikke forteller barna sine at homofile folk er mindre verdt enn heteroseksuelle, kommer det ikke til å forekomme mobbing i det hele tatt. Hvis en unge læres opp til å respektere og akseptere forskjeller ville trolig mobbing generelt forekomme mye sjeldnere.

Og hvor tette i pappen er egentlig noen av dere? Homofili er like naturlig som grønt gress, svaksynthet og hester.

Strider mot "norske verdier"? Jeg er norsk, og slike holdninger strider i mot mine verdier.
Hvis barnet kunne velge:1 leve i fattigdom 2 leve blant to homofile men ville han/hun valgt svar 2

det kan ikke være noe ille at homofile skal få lov ha et barn mener jeg!
Nettopp, Warion
Nei, homofile skal ikke få adoptere. Greit at dem kan være like gode eller bedre foreldre enn vanlige foreldre. Når dem er homofile er det mot dems natur å få barn og det må dem bare akseptere når dem er homofile, selv om de ønsker et barn veldig mye.

Tenker man på barnet og så er det best at barnet vokser opp med en kvinne og en mann og ikke to menn eller to kvinner. Selv om alene mødre og alene fedre klarer seg bra. Så kan jo barnet bli mobba pga homofile foreldre, noe som sikkert ikke hadde vært noe artig for barnet.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Synes mobbe-poenget ødelegger en del av poengene deres her.. Uansett, jeg tror det er viktig og ha både en manns, og kvinneperson og se opp til.
hvis det ble normalt at homofile adopterer barn blir det heller ikke noe mobing ut av det

Ingen mobber andre for ting som er normalt


Så homofile burdet få adoptere
Opprinnelig postet av Warion
hvis det ble normalt at homofile adopterer barn blir det heller ikke noe mobing ut av det

Ingen mobber andre for ting som er normalt


Så homofile burdet få adoptere
Vis hele sitatet...
EH nei. Det er ikke normalt at homofile får adoptere. Det er ikke normalt i dag og burde aldri bli normalt!
EH nei. Det er ikke normalt at homofile får adoptere. Det er ikke normalt i dag og burde aldri bli normalt!
Vis hele sitatet...
Ja fy faen, det hadde vært ille. Økt toleranse er en uting... Vi trenger mer hat og fordommer.
Helt enig mr_eff. Vi burde snart greie å si det vi mener om ting.
Man burde ikke bli straffet for å si det man mener.
Opprinnelig postet av Angry Clown
Helt enig mr_eff. Vi burde snart greie å si det vi mener om ting.
Man burde ikke bli straffet for å si det man mener.
Vis hele sitatet...
Ever heard of that phenomenon ... what's it called ... irony?
The Rhymenocerous
polle's Avatar
mye å lese, jeg gidder ikke lese mye nå. Så dette er sikkert sagt før.

Personlig har jeg ingen problemer med at homofile par adopterer.
Men jeg må likevel si at jeg ikke vil at det skal bli lov, for man må tenke på barnet som skal adopteres. Siden de fleste i samfunnet ikke har ett så liberalt syn som meg så vil dette barnet mest sannsynelig få en skrudd oppvekst med mobbing og masse ufyselige ting. Det er ikke bra. Så, nei til at homofile skal adoptere, for øyeblikket.
JA. Veldig enkelt, er så mange elendig foreldre, homofile/lesbiske er iallefall ikke så mye verre. Hvis man i det hele tatt har "guts" til å prøve å adoptere når man er homofil/lesbisk mener jeg det sier _veldig_ mye om personen, nemlig at man absolutt er i stand til å ta seg av et barn.
Tenk på det sånn, for hvert homofile par som blir nektet å adoptere skal jeg VEDDE på at det er et barn som dør, enten av sult, fattigdom eller misbruk.
Hva er viktigst?
At et barn blir reddet fra å dø, eller iallefall få livet sitt ødelagt.
Eller at alt er _normalt_.......

Og dette med at barnet vil bli mobbet, det kan jeg ikke nekte for, det vil garantert bli mobbet, men, tror dere virkelig at fordi barnet har homofile/lesbiske foreldre, så vil det aldri få venner?
Jeg tør si at de fleste en eller annen gang i livet har blitt mobbet, kanskje ikke så alvorlig, men likevell mobbet.
Mitt poeng her er at hvis barnet vokser opp blant barn som vet at foreldrene er homofile/lesbiske, så vil det ikke bli noe problem.
Veldig mye mobbing er basert på frykt for fremmede ting, mange mobber fordi at man da får en følelse av kontroll. Hvis alle alltid har vært klar over saken så er det ikke noen grunn til å mobbe. Kansje ikke ingen grunn, men en av hovedårsakene er iallefall borte.
Prøv å forestille deg hvordan livet ditt ville ha vært hvis foreldrene dine hadde vært homofile.
Du ville bli mobbet, men jeg skal vedde på at bestevennen din fra barnehagen ikke ville ha behandlet deg annerledes.
Nå avslutter jeg før dette blir for langt of rotete, men jeg vil bare si til alle de som mener at dette med at homofil adopsjon er "unaturlig" : Tenk.
Opprinnelig postet av polle
mye å lese, jeg gidder ikke lese mye nå. Så dette er sikkert sagt før.

Personlig har jeg ingen problemer med at homofile...... Så, nei til at homofile skal adoptere, for øyeblikket.
Vis hele sitatet...
Du gidd ikkje høre på andre, men du pressar deg inn og skrik ut meininga di allikevel? Er det mange som kallar deg egoist i det verkelege livet eller?