Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 10102
Her for leden kom jeg på at jeg hadde noen hampfrø liggende (skulle brukes til helt andre ting enn dyrking haha), så jeg tok like godt å planta noen frø i diverse blomsterpotter bare for morro skyld. Så i dag at det hadde kommet en del små spirer rundt omkring hehe. Så det jeg lurer på er om disse frøene kunne vokst til store fine cannabisplanter med høyt THC innhold?? :P Aner jo ikke om det er rett type frø til det og de har sikkert vært gjennom noe strålebehandling osv... Men er muligheten der til at man til slutt kan sitte igjen med noen gram marihuana? Hadde vært jævli morsomt å vite:P Men blir vel uansett ikke noe stort ut av det, bor jo hjemme og greier hehe:P
Hamp er cannabis.

Hamp/marihuana = bladene
Hasj = harpiksen/oljene i planten

Så, ja. Du får cannabisplanter, THC-innhold vet jeg ikke noe om, men det blir jo selvfølgelig ikke like sterkt som den hasjen som er dyrka på "proffe" plantasjer og bearbeidet der.
Hvis det er hampfrø er det nok vanlig "industri-hamp" som ikke inneholder nok thc til å være rusgivende. 0,02% om jeg ikke husker feil.
Vel. Ikke nødvendigvis nei. Om det er av typen Santhica er det garantert ikke. Snakker vi industriell hamp her? Frø for fred-rester? Dyrefôr? Blir lettere å hjelpe deg om du forteller mer.
Det avhenger som allerede nevnt av hvorvidt frøene stammer fra industrihamp eller en ordentlig marihuanastrain. Hvordan skal vi vite hvilke frø du har når du ikke vet det selv
Sist endret av mentalmelt; 1. desember 2008 kl. 19:35.
Dyrefôr hamp
Sist endret av The Dude; 1. desember 2008 kl. 19:32.
Isåfal kan du regne med å få noen fine industrihamp-planter =)
Det er nok industri-hamp ja..

to late
Sist endret av DeMenT; 1. desember 2008 kl. 19:35.
Ok, takk for svar!
noen som vet hvor man får kjøpt dyrefôr hamp da?
Hmm... Hvor får man kjøpt dyrefôr mon tro...?
hmm så det er hamp i all dyrefor altså? hvis ikke. vet du hvilken type?
Sitat av azoo Vis innlegg
hmm så det er hamp i all dyrefor altså? hvis ikke. vet du hvilken type?
Vis hele sitatet...
Fuglefrø feks. men du vil nok fremdeles ikke få noe thc innhold å snakke om
Sitat av azoo Vis innlegg
hmm så det er hamp i all dyrefor altså? hvis ikke. vet du hvilken type?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke hampfrø i alt dyrefor, men alt dyrefor får du kjøpt i dyrebutikken =)
pidget: ja jeg vet det jeg leste faktisk tråden. men hadde vært morro å hatt noen planter for det=)

mentalment: ja det var derfor jeg lurte. gidder liksom ikke kjøpe inn all slags dyrefor for så gå gjennom alt å lete.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Hamp er cannabis.

Hamp/marihuana = bladene
Hasj = harpiksen/oljene i planten

Så, ja. Du får cannabisplanter, THC-innhold vet jeg ikke noe om, men det blir jo selvfølgelig ikke like sterkt som den hasjen som er dyrka på "proffe" plantasjer og bearbeidet der.
Vis hele sitatet...
Hamp/Hemp er vell ett annet navn for Cannabis (sativa?), og marihuana(eller pot) lages av blomsten på hunplanten, ikke av bladene.

Hasj lages av harpiksen du kan finne på blomstene, og på bladene under/i blomsten. Man trekker ikke ut "olje" når man lager hasj, men skiller trikomene fra den tørkede blomsten, og/eller bladene rundt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Ikke høyt nok THC innhold? Er det ikke bare å røyke litt mere enn vanlig da?
Sitat av Lil J Vis innlegg
Ikke høyt nok THC innhold? Er det ikke bare å røyke litt mere enn vanlig da?
Vis hele sitatet...

Lykke til
Sitat av Lil J Vis innlegg
Ikke høyt nok THC innhold? Er det ikke bare å røyke litt mere enn vanlig da?
Vis hele sitatet...
Vi ligger nok nærmere ''ikke eksisterende''.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Vi ligger nok nærmere ''ikke eksisterende''.
Vis hele sitatet...
Som jeg har skrevet mange ganger her på forumet; at industrihamp ikke kan brukes som rusmiddel er ikke et holdbart argument for legalisering av industrihamp, da det rett og slett ikke stemmer. Det er relativt enkelt å lage rusgivende ekstrakter av industrihamp. Når det er sagt er det selvfølgelig enda MYE enklere å dyrke mer potent cannabis eller kjøpe seg noen gram av en dealer. Så å dyrke industrihamp for rusens del er veldig inneffektivt, men slett ikke umulig.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Som jeg har skrevet mange ganger her på forumet; at industrihamp ikke kan brukes som rusmiddel er ikke et holdbart argument for legalisering av industrihamp, da det rett og slett ikke stemmer. Det er relativt enkelt å lage rusgivende ekstrakter av industrihamp. Når det er sagt er det selvfølgelig enda MYE enklere å dyrke mer potent cannabis eller kjøpe seg noen gram av en dealer. Så å dyrke industrihamp for rusens del er veldig inneffektivt, men slett ikke umulig.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan man få rus da? Hvis det er så utrolig lite THC?
Sitat av Lil J Vis innlegg
Hvordan kan man få rus da? Hvis det er så utrolig lite THC?
Vis hele sitatet...
Ekstrakt, som felix sier.
Om det er 0,000001% THC i planten kan man fortsatt ende opp med et produkt som har feks 20% uten noen større problemer annet enn mengde plante som må brukes..
Sitat av moret Vis innlegg
Ekstrakt, som felix sier.
Om det er 0,000001% THC i planten kan man fortsatt ende opp med et produkt som har feks 20% uten noen større problemer annet enn mengde plante som må brukes..
Vis hele sitatet...
Og hvordan gjør man dette?
Sitat av Lil J Vis innlegg
Og hvordan gjør man dette?
Vis hele sitatet...
Man kan for eksempel kjøre sprit. Siden THC er løsbart i sprit kan man kjøre shitloads med planter og sprit i en kjempeblender og så foreta en varmebahndlig av dette for å få trekt ut det meste av THC'en. Etter en liten avsiling av plantemateriale skal du ha en væske med mye THC i forhold til brukt plantemateriale.
Nå gidder jeg ikke sjekke temperaturer og synteser for videre ekstraksjon, men det skal vel gå an å dampe, sentrifugere, vakumere og stå i til man står igjen med en ganske THC-holdig spritbasert væske.

Kan vel også gå an å bruke butan/propan til å trekke ut THC, men det er en ganske dyr prosess i såfall.
Sitat av moret Vis innlegg
Kan vel også gå an å bruke butan/propan til å trekke ut THC, men det er en ganske dyr prosess i såfall.
Vis hele sitatet...
Det er vel heller den billigste metoden? Og relativt enkelt.
Sist endret av Naturgrønn; 30. august 2011 kl. 00:07.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det er vel heller den billigste metoden? Og relativt enkelt.
Vis hele sitatet...
Ikke om du trenger 400kg plante for å få ut en 5'er vel.
Sitat av moret Vis innlegg
Ikke om du trenger 400kg plante for å få ut en 5'er vel.
Vis hele sitatet...
Blir vel fortsatt billigere enn om du skulle gjøre det med sprit vel.

Problemet er vel at det blir like ulovlig som det blir å dyrke skikkelig godsaker, så hva er poenget?
Ikke noe problem å få røykbar olje av industrihamp ved hjelp av butan/isopropanol-ekstraksjon. Matolje-varmeekstraksjon kan også anbefales, men da bør plantematerialet være godt tørket (helst vannkuret hvis man har kapasitet til å vankurere så mye). Ellers vil så mye plante kunne sette mye vond smak på en heller beskjeden mengde olje.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Problemet er vel at det blir like ulovlig som det blir å dyrke skikkelig godsaker, så hva er poenget?
Vis hele sitatet...
Det er jo til en viss grad enklere å få tak i.
Sitat av moret Vis innlegg
Det er jo til en viss grad enklere å få tak i.
Vis hele sitatet...
Tiden du sparer på å skaffe det taper du jo på alt det arbeidet det er haha, ser ikke poenget i det hele tatt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Disse industri hamp plantene lukter vel ikke like sterkt i og med at det ikke er noen buds på de?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Disse industri hamp plantene lukter vel ikke like sterkt i og med at det ikke er noen buds på de?
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme selv, lukter de det samme som vanlig marihuana?
Sitat av Lil J Vis innlegg
Lurer på det samme selv, lukter de det samme som vanlig marihuana?
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål. Det kommer vel an på hva som lukter av plantene. Jeg tror ikke det er thc/cdb som setter lukten.
Sitat av murloc Vis innlegg
Godt spørsmål. Det kommer vel an på hva som lukter av plantene. Jeg tror ikke det er thc/cdb som setter lukten.
Vis hele sitatet...
Som med andre planter er det polymerene terpenoider som spiller inn når det kommer til aroma og smak. De ulike cannabinoidene i cannabis (som THC og CDB) er så og si luktfrie, og det er de ulike kombinasjonene av terpenoider som fastsetter de distinktive aromaene til hver strain. Cannabis er kjent for å inneholde store mengder av terpenoiden β-caryophyllen, i tillegg til ~100 andre terpenoider. Disse polymerene er også grunnleggende komponenter av eteriske oljer.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
hvis det er industrihamp vil de være genmodet så de ikke blomstrer, ergo, du vil ikke få buds men det er jo unasett fetere enn andre potteplanter, så kjør på
Sitat av drittsekken Vis innlegg
hvis det er industrihamp vil de være genmodet så de ikke blomstrer, ergo, du vil ikke få buds men det er jo unasett fetere enn andre potteplanter, så kjør på
Vis hele sitatet...
sikker på dette? Hvor kommer da frøene i fra? Frø kommer fra blomster, og jeg tviler på at de ville genemoddet frø til mange tusen mål med industrihamp...

Bilder av industrihampåker:
http://truedemocracyparty.net/wp-content/uploads/hemp-harvesting1.jpg


her ser du jo tydelig at det er buds:
http://media.oregonlive.com/environment_impact/photo/hemp-harvestjpg-1cf729f71f082b6a_large.jpg
Sitat av tipot Vis innlegg
sikker på dette? Hvor kommer da frøene i fra? Frø kommer fra blomster, og jeg tviler på at de ville genemoddet frø til mange tusen mål med industrihamp...

Bilder av industrihampåker:
http://truedemocracyparty.net/wp-content/uploads/hemp-harvesting1.jpg


her ser du jo tydelig at det er buds:
http://media.oregonlive.com/environment_impact/photo/hemp-harvestjpg-1cf729f71f082b6a_large.jpg
Vis hele sitatet...
Jævlig vakker den åkern var !
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Disse industri hamp plantene lukter vel ikke like sterkt i og med at det ikke er noen buds på de?
Vis hele sitatet...
Du finner duftfremkallende terpenoider andre steder enn kun på blomstene og trikomene (hvor kun 20 % av ytterligere komponenter ikke er cannabinoider), til planter av cannabis-slekten. Terpenoidproduksjon oppstår også i celler hvor det foregår fotosyntese, og hampplanter vil avgi egne distinktive aromaer, om enn med generelt lavere eksponeringsgrad og mindre variasjon.

Sitat av drittsekken Vis innlegg
hvis det er industrihamp vil de være genmodet så de ikke blomstrer, ergo, du vil ikke få buds men det er jo unasett fetere enn andre potteplanter, så kjør på
Vis hele sitatet...
Hampeindustrien har et massivt potensiale og ikke et enkelt begrenset bruksområde. Noen produsenter satser på frøløse planter, da ved bruk av hannplanter, til fiberekstraksjon, mens andre produserer hemp for frøene og de eteriske oljene. Riktig nok kan såkalte hermafroditter oppstå og en opprinnelig diøcisk plante kan utvikle både mannlige og kvinnelige forplantningsorganer (blomster/pollen), noe de fleste involverte i cannabis-verdenen (både på industrielle, kommersielle og rekreasjonelle plan) vegrer seg mot.

Genmodifiseringen du prater om er mer vel sentrert rundt cannabinoid-verdiene (da hovedsaklig THC) i hampplantene. I henhold til EU-forskrifter skal ingen THC-verdier over 0.3 % finnes i hampplanter ment for industrielle formål. Selv om det er fullt mulig å modifiserere planter på flere måter via bioteknologi, slik som å øke antall bladsett og påvirke størrelsen på blomstene.

Om du derimot har en kilde på utsaget ditt, så vil jeg gjerne ta en titt
Sist endret av Tawon; 6. mai 2012 kl. 09:34.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ja, men uten skall. Noe som vil si de er ødelagt for planting.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Ja, men uten skall. Noe som vil si de er ødelagt for planting.
Vis hele sitatet...
Så dette er på en måte wannabe weed det er ikke noe og bli høy på
Hvor kan man kjøpe frø som bare blir potteplanter?
Finner bare avskallede frø.
Tidsporten.no

Tror de har halv pris på hamp nå