Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 60061
Sitat av hypernuke Vis innlegg
Eller om noen her har prøvd dette selv? Hvor store doser og hvor ofte?
Vis hele sitatet...
Jeg følger nogenlunde infographic-bildet fra Third Wave. Men fant ut at doseringen der gjelder for Psilocybe Cubensis, og at Psilocybe Semilanceata (fleinsopp) kan ha 2x-3x potens. Jeg tørker soppen, kverner den opp, og har den i gelatinkapsler.

Min første MD var ~0.10 gram tørket og knust og jeg hadde generelt tre veldig bra dager. Dag fire økte jeg til ~0.15 gram, men dette viste seg å være en minidose og ikke en MD. Fikk store pupiller, kiling i hele kroppen, og en del sterkere sanseinntrykk ute på tur. Hadde en følelse av at jeg måtte ut å gå en tur for å se på naturen.

MD nummer tre tok jeg 4 dager senere, og den var ~0.10 gram. Dro ut på sopptur i skogen og plukket masse deilig matsopp. Hele turen var veldig deilig og rolig.

MD nummer 4 tok jeg i går, og var ~0.08 gram. Svelget kapselen før jeg syklet ned til jobb. Dette føltes som en veldig god mengde for arbeidsdagen. Det var enkelt å fokusere på oppgaver, og jeg kommuniserte (som vanlig) godt med mine gode kollegaer. Dagen i dag er også veldig bra, og det er enkelt å jobbe med arbeidsoppgaver på jobb.

Neste MD blir på lørdag etter jeg har løpt halvmaraton. Blir nok nærmere 0.15 gram for å teste ut hvordan det fungerer på en bursdagsfest der de fleste andre skal drikke alkohol.
Ja, da er det snart duket for eksperimentering.

Jeg har gått til innkjøp av 2 glass - 50ml med en kork som gjør dem lufttett. Disse glassene dekker jeg med et tynnt lag aluminiumsfolie, selvom dette mest sannsynlig er poengløst(better be safe than sorry) Disse skal stå i kjøleskap, tenker det da er svært viktig at flaskene er tette for luft.

Stusser litt over at folk nevner mugg, hvor lang tid har det tatt før muggen starter å dannes? Er det selve lsd'en som starter å mugne eller papiret i blotteren? Uansett, 2x 50ml med 220ug, på mikrogrammet faktisk.

Jeg kommer til å bruke sprøyter med milliliter mål, der jeg suger opp 5ml om gangen, dette er litt over 10 µg, tatt i betraktning at litt kommer til å gå til spille, i sprøyten. De første gangene blir bare en test, da jeg ikke vet hvilken dose mellom 10-30 µg som passer meg best, men med denne metoden gjør det det enkelt for meg å måle nøyaktig.

Jeg skal passe på at den samme spøryten jeg bruker i glasset kommer i kontakt med munnen min, hvor ille er det å få dratt bakterier fra munnen ned i selve glasset? Tar spriten knekken på eventuelle bakterier?
Sist endret av Ellipsis; 18. september 2017 kl. 22:55.
Til frokost idag krydret jeg te koppen med underkant av 10 små tørka flein. Jeg rakk ikke fullføre hele koppen før jeg raskt følte på meg at dette kom til å bli litt mer enn bare en mikro. Sansene ble ganske så forsterket, og ting. Bølget og ble større/mindre i en stund. Heldigvis hadde jeg fri fra jobb og tomt hus. Endte forsåvidt med en interessant solrik mandag.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har en lapp til overs som skulle være ruddt 125 mic i utgangspunktet, snart 3 og et halvt år gammel, men mener den er oppbevart godt.

Hvordan kan jeg best mikrodosere dette i vanlig drikkevann ? Tenker å bruke vanlig drikkeglass og vil kanskje ha i meg 5-15 mic, bare en gang, så kan jeg liksågreit helle ut resten. Er viktig at det ikke blir for mye, så hvor mye bør jeg da drikke av glasset ? Kan det måles i antall munner omtrent ?
Bruk desiliter mål. Eller aller best en 20ml sprøyte. Så legger du lappen sammen med full sprøyte. Rist og bland litt og ta 2 ml. Voilla. Så kan du eventuelt legge resten av sprøyta i en mørk plastpose i kjøleskapet. Så har du nok til å gjenta x9 ved senere anledning

Hvis du på død og liv ikke skal måle og bruke vanlig melkeglass på "slurkemål" - så ta å spytt 10 slurker med vann i glasset og se hvor mye det er.

Hell ut og fyll opp med vann ca like mye, putt oppi syrelapp og la ligge 10-15 min. Rør litt i glasset så syra blander seg fint. så tar du en slurk og kaster resten.
Sist endret av Bearass; 11. mai 2018 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Så jeg har skaffet 1000ug, 20ml sprøyte og "Sterilt vann B. Braun skyllevæske ecotainer flaske 1000ml". Jeg tenkte å bare putte lappene oppi flasken, men kan ikke flasken degrade lsd-en på grunn av plastikken? Kunne ikke finne et informert svar på nettet om dette så jeg håper noen her kan hjelpe meg!
Sitat av Demigod Vis innlegg
Så jeg har skaffet 1000ug, 20ml sprøyte og "Sterilt vann B. Braun skyllevæske ecotainer flaske 1000ml". Jeg tenkte å bare putte lappene oppi flasken, men kan ikke flasken degrade lsd-en på grunn av plastikken? Kunne ikke finne et informert svar på nettet om dette så jeg håper noen her kan hjelpe meg!
Vis hele sitatet...

Ville aldri ha puttet 1000mcg i vann. Kan du ikke putte en lapp i en 20 ml sprøyte og deretter suge opp sterilt vann?

Har personlig aldri opplevd å få bakterievekst i sterilt vann med LSD oppbevart i kjøleskap i mørk pose opptil 6mnd. Men er dem som påstår å ha fått det og sverger til alkohol som "blandevann". Om du skal mikrodosere jevnlig tenker jeg sjansen for dette er liten uansett. Da 100mcg lett forsvinner ila en måneds tid. Men ville ikke blandet ut 1000mcg med en gang i frykt for at lengre tids oppbevaring kan føre til potenstap eller bakterivekst
Sist endret av Bearass; 6. november 2018 kl. 16:47.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Skjønner virkelig ikke tankegangen din her. Er du allergisk mot vodka eller blank sprit? Hva er vitsen med å ta sjansen, spesielt om man skal lage en mye større batch? Nei bruk vodka eller lignende spør du meg, koster jo 200,- for en halvliter så er ikke store utgiften uansett. Og om man må oppbevare dette i romtemp så rår det ingen tvil hos meg hva man heller burde velge.
Ja, tror vodka ville vært bedre, men kan ikke bruke penger på det. Men det jeg gjør er å ta en lapp (200ug) og 200ml sterilt vann i en glassflaske om gangen så jeg ikke risikere så mye.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Jeg ville konsentrert det mer. Si 200mcg i 30ml, da har du 6,5mcg/ml som du selvsagt doserer med en sprøyte. Lett å holde styring. Hvorfor kan du ikke bruke penger på vodka? Afaik selger de småflasker med vodka på polet(100ml) til 55kr.
▼ ... over et år senere ... ▼
Tenkte det var på tide å få litt liv i denne tråden her igjen.
Jeg er veldig nysgjerrig på mikrodosering, og har lest en del om det i det siste. Har akkurat lest ferdig boka psykedelisk renessanse og selv om den ikke tar for seg mikrodosering spesielt, men psykedelika generelt vil jeg tro det er noe av kunnskapen som kan overføres.
Har forøvrig aldri prøvd hverken lsd eller sopp, kun ayahuasca.

Slik jeg forstår det har både lsd og psilocybin den egenskapen at den på en måte «øker» hjernens plastisitet, ved at det dannes nye nervebaner i hjernen. Hjernen er jo som kjent plastisk på den måten at hjernen hele tiden er i endring (hvis du husker noe i morgen av det du gjorde i dag, så har det skjedd en endring i hjernen), men denne plastisiteten blir mindre med årene. I stedet for å tenke nye tanker, så finner heller hjernen frem et gammelt mønster/løsning når vi står ovenfor et problem. Det er for så vidt bra. Det er jo ikke nødvendig å tenke hvordan man skal bruke et dørhåndtak hver gang vi står foran en dør, da skjer det bare på automatikk at vi tar tak i dørhåndtaket og presser det ned. For små barn vil dette være annerledes, da små barn i mye større grad enn voksne «tenker» når de står foran en utfordring, som f.eks et dørhåndtak.

Ulempen med dette er jo at evnen vår til å være «nyskapende» kanskje blir mindre med årene? Og at mikrodosering kan være en måte å bli litt mer kreative/flinkere til å lære noe nytt når vi er eldre, fordi det gjør hjernen i stand til å arbeide litt mer slik den gjorde da vi var yngre?

Mitt inntrykk er hvert fall at mikrodosering kan være verdifullt for mennesker med litt tilstivnede tankemønstre, som har uvaner de vil bli kvitt, de som vil lære nye ting etc. Men at det ikke har så mye for seg for unge mennesker, da unges hjerner allerede mer plastiske?

Har som sagt ingen erfaring selv, men gleder meg til å prøve. Lurer på å prøve en periode med mikrodosering samtidig som jeg prøver å lære meg å spille gitar.

Kult hvis andre har noe å supplere med her.

Og så en ting som sikkert bør nevnes. Psykedelika er bra for å «røske» opp i en hjerne som er tilstivnet. Men i en hjerne med kaos, som det er hos f.eks psykotiske er det ikke bra. Det kan skape enda mer kaos.
Sist endret av Holotropiker; 1. januar 2020 kl. 16:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Tenkte det var på tide å få litt liv i denne tråden her igjen.
Jeg er veldig nysgjerrig på mikrodosering, og har lest en del om det i det siste. Har akkurat lest ferdig boka psykedelisk renessanse og selv om den ikke tar for seg mikrodosering spesielt, men psykedelika generelt vil jeg tro det er noe av kunnskapen som kan overføres.
Har forøvrig aldri prøvd hverken lsd eller sopp, kun ayahuasca.

Slik jeg forstår det har både lsd og psilocybin den egenskapen at den på en måte «øker» hjernens plastisitet, ved at det dannes nye nervebaner i hjernen. Hjernen er jo som kjent plastisk på den måten at hjernen hele tiden er i endring (hvis du husker noe i morgen av det du gjorde i dag, så har det skjedd en endring i hjernen), men denne plastisiteten blir mindre med årene. I stedet for å tenke nye tanker, så finner heller hjernen frem et gammelt mønster/løsning når vi står ovenfor et problem. Det er for så vidt bra. Det er jo ikke nødvendig å tenke hvordan man skal bruke et dørhåndtak hver gang vi står foran en dør, da skjer det bare på automatikk at vi tar tak i dørhåndtaket og presser det ned. For små barn vil dette være annerledes, da små barn i mye større grad enn voksne «tenker» når de står foran en utfordring, som f.eks et dørhåndtak.

Ulempen med dette er jo at evnen vår til å være «nyskapende» kanskje blir mindre med årene? Og at mikrodosering kan være en måte å bli litt mer kreative/flinkere til å lære noe nytt når vi er eldre, fordi det gjør hjernen i stand til å arbeide litt mer slik den gjorde da vi var yngre?

Mitt inntrykk er hvert fall at mikrodosering kan være verdifullt for mennesker med litt tilstivnede tankemønstre, som har uvaner de vil bli kvitt, de som vil lære nye ting etc. Men at det ikke har så mye for seg for unge mennesker, da unges hjerner allerede mer plastiske?

Har som sagt ingen erfaring selv, men gleder meg til å prøve. Lurer på å prøve en periode med mikrodosering samtidig som jeg prøver å lære meg å spille gitar.

Kult hvis andre har noe å supplere med her.

Og så en ting som sikkert bør nevnes. Psykedelika er bra for å «røske» opp i en hjerne som er tilstivnet. Men i en hjerne med kaos, som det er hos f.eks psykotiske er det ikke bra. Det kan skape enda mer kaos.
Vis hele sitatet...
Absolutt! LSD / Mikrodosering er perfekt for læring, samt se nye mønstre der hvor man ellers er fastlåst.

Det kan være alt fra hvordan man er programmert til å knyte skoene til hvordan du håndterer følelsene dine.

Man får en slags høyere awareness, som gjør det enklere å ta bedre avgjørelser.

Personlig har jeg tatt mange gode avgjørelser som også har gitt meg enormt positive ettervirkninger i "edru" tilstand.

I hvert fall jeg, blir veldig ærlig med meg selv, og det er lett å se hva som faktisk er riktig og viktig for meg.

Har nok også blitt mer åpen, ikke nødvendigvis hippieyo, men om det «spirituelle» og min egen bevissthet.

Særlig når det kommer til hvordan f.eks mat og drikke, fysisk aktivitet og hvordan omgivelsene mine påvirker min selvtillit, motivasjon, ønske om å lykkes, samt hvordan jeg føler meg.

Mikrodoserer LSD ca. 1 gang i uka, av og på selvfølgelig - da man absolutt bør ta pauser siden man ikke helt kjenner til long term effektene av 5-HT2B-aktiveringen i hjertet som gjøres av LSD.
Kult at noen vekket denne tråden til liv igjen!

Jeg planlegger å begynne med mikrodosering med LSD fra mandag av. I utgangspunktet er planen å ta 15-20ug annenhver dag, men ettersom dette er mitt første møte med LSD er jeg veldig usikker på doseringern og er forberedt på at jeg antakeligvis må redusere den. Jeg starter på 15 og ser hvordan det går. I utgangspunktet var planen å føre dagbok her på freak i tilfelle noen ønsket å følge med på en slik "kur" i "real time". Men etter å ha tenkt meg litt om tror jeg nok at jeg dropper det, og lager heller en oppsummeringstråd etterhvert - om det er interesse for det.

Uansett, jeg er skikkelig motivert for dette og jeg er voldsomt spent på hvordan det går. Jeg har endel ting og tang jeg håper denne kuren skal hjelpe meg med. Jeg har store forhåpninger, såpass store at jeg begynner å bli bekymret for at jeg kommer til å bli veldig skuffet hvis ting ikke går etter planen. Menmen, det er bare én måte å finne ut av dét på!


Sitat av 3mma Vis innlegg
Mikrodoserer LSD ca. 1 gang i uka, av og på selvfølgelig - da man absolutt bør ta pauser siden man ikke helt kjenner til long term effektene av 5-HT2B-aktiveringen i hjertet som gjøres av LSD.
Vis hele sitatet...
Fortell gjerne litt mer om dette!
Rart det finnes (så vidt jeg vet) lite forskning på mikrodosering. Det vil jo antagelig være lettere å gjøre noen RCT-studier her. Det som generelt er et problem med studier på LSD og psilocybin er jo at det er så og si umulig å ha en kontrollgruppe som mottar placebo. Men med mikrodosering bør det være lettere å få til.
Og det kan jo være langtidsvirkninger vi vet lite om. I og med psykedelika kanskje kan gjøre hjernen mer «plastisk», så kan jo dette på den annen side føre til at man blir dårligere til å nyttiggjøre seg «gammel» kunnskap? Eller? Noen tanker om det?
Finnes masse god informasjon på reddit - https://www.reddit.com/r/microdosing/wiki/index
Denne er også ganske kjekk - https://www.microdosingcalculator.org/
The ultimate guide to microdosing LSD

Et populært regime er å ta 10~ug hver 3 dag i 3 mnd, så ta en pause og evt kjøre i gang igjen etter en tids pause.
Anonym bruker
"Skeptisk Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan dette passe meg? Litt på søken etter noe bare vet ikke helt hva. Føler jeg ikke får frem det beste i meg til vanlig. Det går for både kreativitet, prestasjoner og det sosiale. Har noen diagnoser men det merker jeg lite til i det daglige. Ikke på ssri lengre. Vært psykotisk og innlagt som følge av det men medisiner fikk meg raskt ned på jorden. Mulig lite søvn over lang tid som utløste psykose. Ikke veldig stor bruker av rus bare noen øl eller et par whisky 4-5 ganger i året.

Kan mikrodoser passe meg, en voksen mann som bor alene og som ikke lengre får til å skape ting jeg føler burde være innenfor rekkevidde. Kunne tenkt meg mikrodoser LSD med 1 eller 2 dagers mellomrom. Maks 25 mg men vil starte kanskje på 12-15 mg som i den første posten. Kan tidligere psykose gjøre at LSD skaper nye psykose? Eller depresjon? Slitt med det noen år men er stabil nå. Bare lite kreativ og lite produktiv.

Hvordan er det å lære nye ting på mikrodoser LSD? Gjør LSD læring enklere eller vanskeligere?
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angående volumetrisk dosering.

Jeg har lagt noen lapper tilsvarende 600ug i en flaske med 600ml destillert vann. Hvor lenge må det ligge før jeg kan regne med at LSDen er oppløst? Er det slik at jeg må vente til at selve papirlappene er løst opp, eller kan jeg regne med at allerede etter feks. 12 timer så kan jeg trekke opp feks. 20ml og regne med at det tilsvarer 20ug?

Hurtig svar settes pris på.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare å gnu på etter 12 timer Orange kveremurr
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare å gnu på etter 12 timer Orange kveremurr
Vis hele sitatet...
OK, så lappene trenger ikke være oppløst? Jeg tenker å starte (for første gang noen sinne) i morgen. Da har løsningen stått mer eller mindre i ro kjøleskapet, på glass pakket inn i alufolie, siden fredag. Jeg har ristet den tre-fire ganger for dagen med tanke på å blande løsningen.
Nei. Lappene trenger så absolutt ikke å være oppløst. Høres ut som om du har gjort alt riktig og har en blanding klar til mikrodosserings
Anonym bruker
"Skeptisk Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan dette passe meg? Litt på søken etter noe bare vet ikke helt hva. Føler jeg ikke får frem det beste i meg til vanlig. Det går for både kreativitet, prestasjoner og det sosiale. Har noen diagnoser men det merker jeg lite til i det daglige. Ikke på ssri lengre. Vært psykotisk og innlagt som følge av det men medisiner fikk meg raskt ned på jorden. Mulig lite søvn over lang tid som utløste psykose. Ikke veldig stor bruker av rus bare noen øl eller et par whisky 4-5 ganger i året.

Kan mikrodoser passe meg, en voksen mann som bor alene og som ikke lengre får til å skape ting jeg føler burde være innenfor rekkevidde. Kunne tenkt meg mikrodoser LSD med 1 eller 2 dagers mellomrom. Maks 25 mg men vil starte kanskje på 12-15 mg som i den første posten. Kan tidligere psykose gjøre at LSD skaper nye psykose? Eller depresjon? Slitt med det noen år men er stabil nå. Bare lite kreativ og lite produktiv.

Hvordan er det å lære nye ting på mikrodoser LSD? Gjør LSD læring enklere eller vanskeligere?
Vis hele sitatet...
Ja er meg igjen. Glemte å skrive om diagnosene. Adhd. Pf. Ptsd. Utredning for bipolar nå. Er det farlig å teste ut mikrodoser når en har litt uvanlig hjerne fra før? Ønsker så lite faste medisiner som mulig men trenger å ha et hode som virker så håper lsd kan hjelpe. Noen som har en eller flere av disse greiene som har brukt eller bruker lsd ofte?
Anonym bruker
"Stø Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
OK, så lappene trenger ikke være oppløst? Jeg tenker å starte (for første gang noen sinne) i morgen. Da har løsningen stått mer eller mindre i ro kjøleskapet, på glass pakket inn i alufolie, siden fredag. Jeg har ristet den tre-fire ganger for dagen med tanke på å blande løsningen.
Vis hele sitatet...
Håper du forteller hvordan det funker for deg siden dette er noe jeg vurderer også.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan jeg gjøre. Foreløpig er planen å starte i morgen, men resultatet av hvordan det fungerer vil jo ikke komme straks.
Anonym bruker
"Skeptisk Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja er meg igjen. Glemte å skrive om diagnosene. Adhd. Pf. Ptsd. Utredning for bipolar nå. Er det farlig å teste ut mikrodoser når en har litt uvanlig hjerne fra før? Ønsker så lite faste medisiner som mulig men trenger å ha et hode som virker så håper lsd kan hjelpe. Noen som har en eller flere av disse greiene som har brukt eller bruker lsd ofte?
Vis hele sitatet...
Fortsatt meg her. Har lest at mange som er deprimerte blir bedre med lsd. Kan det tenkes at lsd også hjelper selv om det er litt mer kaos i bolla enn bare en depresjon? Adhd er det noe som kan bedres med lsd? Eller bipolar? Er jo ikke veldig frisk så tenker neppe kan neppe gjøre meg mer syk? Får frimerker på fredag så prøver en kvart lapp i helga.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har en sukkerbit med LSD. Vanligvis pleier jeg å blande den ut i vodka og da holder den fint i minst en måned. Jeg har ikke vodka nå, men skulle gjerne hatt en kjeft med 20-30ug. Hvis jeg blander sukkerbiten i vann fra krana, vil den holde i ei uke eller to på flaske da?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er det med flein og lsd i forhold til dopingtester innen idrett?
Regner ikke med det er særlig prestasjonsfremmende, men det er jo sjelden cannabis heller, og cannabis er jo på lista.
Så... noen som veit? Og vil mikrodoser være målbart i det hele tatt på tester?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet noe om kombinasjonen av antipsykotisk og psykedelisk? Har hørt at de fungerer delvis som motsetninger.

Av diverse grunner røk jeg på en psykose for en 2 års tid siden og har gått på antipsykotisk siden lav dose (5-10mg zyprexa). Er ingen stor fan av medisinen, men aksepterer at dette er noe jeg må gå på midlertidig.

Har tidligere mikrodosert og ønsker å begynne med dette igjen, men går desverre fortsatt på antipsykotisk. Noen som kan si noe mer denne komboen?
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaring med kombinasjonen antipsykotisk og mikrodosering? Har hørt at de har en slags motvirkende effekt og passer derfor dårlig ilag.

Røk på en liten smell for en 2 års tid siden og fikk en psykose. Har gått på medikamenter siden (5-10mg zyprexa).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har erfaring med kombinasjonen antipsykotisk og mikrodosering? Har hørt at de har en slags motvirkende effekt og passer derfor dårlig ilag.

Røk på en liten smell for en 2 års tid siden og fikk en psykose. Har gått på medikamenter siden (5-10mg zyprexa).
Vis hele sitatet...
Hm, ville nok ventet til ferdig med antipsykotisk medisin. Litt usikker, men det motvirker hverandre ja. Husker en gang jeg skulle mekke noen sukkerbiter på kvelden, som jeg skulle møte ei vennine med dagen etterpå. Slikket litt på flasken etter jeg hadde dryppet og tenkte "er sikkert bare noen få ug så why not". Våknet opp med tankene i ett og skjønte tilslutt at jeg hadde begynt å trippe. Skulle også ha en muntlig prøve i Historie så begynte bade litt. Googlet meg frem til at seroquel kunne hjelpe en ut av en trip og hadde heldigvis tilfeldigvis 2stk liggende. Tror bare jeg tok en halv (50mg) og det funket. Litt sliten da jeg kom på skolen men gikk bra.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er fan av å mikrodosere og som du skriver, så er ikke xtc velegnet til det, men det er likevel det jeg har benyttet meg av.
For min del handlet det om at det i en del av mitt miljø ikke er akseptabelt å gjøre annet enn å drikke seg godt full. Det er ok det, men har man først prøvd noe annet, så vet man at det finnes andre metoder for en fin kveld
Pulver i nesen synes jeg er litt stress. Man skal på toalettet og det alltid en risiko forbundet med det - jeg tror ikke selv jeg har kommet tilbake med synlig hvit pulver ved nesen, men har sett det på andre og da er man jo busted uansett hva man sier..
Det er også risikabelt å ha noe hvit pulver på seg. Så for å unngå stress så har jeg forsøkt meg litt frem med små doser. Hasj var lenge fint, men jeg synes det kunne gi en følelse av å være litt klossete og foruten å være på konsert er det litt kjipt med lange samtaler hvor man skal anstrenge seg i overkant mye for å henge med.
Så møtte jeg en som foreslo knips. Han hadde noen som var såpass sterke at han sa jeg burde prøve en kvart. Det hadde jeg ingen tro på, men det funket helt perfekt. Det gav helt sikkert en fin rus, pupillene ble ikke avslørende store, det var en utrolig liten del som var umulig å oppdage, når man har tatt den så er det ingen tydelige spor, kjøper du fx fem stk, så vet du ca. styrken på, det er billig, du ligger ikke våken og later som du sover(hvis du har en samboer) Men det er selvfølgelig ikke fornuftig å ta det for ofte, selv om du ikke nødvendigvis flyr rundt med verdens største smil etter en så lav dose.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som har erfaring med mikrodosering av Psilocybin? Hvordan er det kontra LSD?

Lurer også på om noen har erfaring med mikrodosering samtidig som man behandles for ADHD. Selv står jeg på Aduvanz, men om noen har prøvd samtidig som Ritalin, Attentin osv er det fortsatt relevant.

Edit: Om noen har erfaring med mikrodosering av DMT gjerne kom med innspill.
Sist endret av Passiv; 29. juli 2020 kl. 15:07.
Sitat av Passiv Vis innlegg
Noen som har erfaring med mikrodosering av Psilocybin? Hvordan er det kontra LSD?

Lurer også på om noen har erfaring med mikrodosering samtidig som man behandles for ADHD. Selv står jeg på Aduvanz, men om noen har prøvd samtidig som Ritalin, Attentin osv er det fortsatt relevant.

Edit: Om noen har erfaring med mikrodosering av DMT gjerne kom med innspill.
Vis hele sitatet...
Mikrodosering av psilocybin har en annen effekt på meg, ihvertfall. Den er mindre stimulerende og fører heller til bedre kontakt og forståelse av andre mennesker, meg selv og eget følelsesliv. Mikrodosering av LSD sammen med andre simulanter gjør for min del at stimulantene får en sterkere virkning.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Harm Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
yo! har bestilt lapper på 25ug, burde være her ila 3-4 dager.
men skjønner ikke helt...

er ikke lapper holdbare? må man løse det opp i veske. isåfall hvorfor ikke kun alkohol?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
yo! har bestilt lapper på 25ug, burde være her ila 3-4 dager.
men skjønner ikke helt...

er ikke lapper holdbare? må man løse det opp i veske. isåfall hvorfor ikke kun alkohol?
Vis hele sitatet...
Du kan forsåvidt klippe den opp i to (om du ønsker 12,5ug). Men det blir alltid mer nøyaktig å løse det opp. Destillert vann er mest anbefalt av det jeg har lest.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare for å skyte inn her så miksa jeg 300 ug i 25ml vodka (med sitronsmak) + 5 ml destilert vann,

Dette glasset har holdt og har fortsatt effekt 2 år etter.

Hr aldri testet noe annet, men kan i hvert fall si at vodka er effektivt .
Anonym bruker
"Harm Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jamen d var jo litt av det jeg lurte på, hvorfor blande vodka med destilert vann?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Glad Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg prøvde det som skulle være 15ug i går, merket egentlig ingenting, men var kanskje litt trøtt på kvelden (mulig det var tilfeldig). Det kan hende at lappene ikke inneholdt nøyaktig det de skulle. Tror dere det er greit å legge til en halvpart til, slik at det blir 22,5ug i teorien (naturligvis er det nok mindre). Eller bør jeg gå enda mer forsiktig frem?
Greia med microdosing er vel at du IKKE skal merke noen ting. .. Kun de positive sidene over tid, som økt kreativitet og bedre humør bla.
Sitat av Syltelabb Vis innlegg
Greia med microdosing er vel at du IKKE skal merke noen ting. .. Kun de positive sidene over tid, som økt kreativitet og bedre humør bla.
Vis hele sitatet...
Så da gir jeg samme dose et nytt forsøk i morgen? Er det det du vil anbefale?

Der forsvant anonymiteten

Er ikke så farlig, jeg pleier ikke å bruke det og da blir det litt sånn
Sist endret av Taxidriver; 3. januar 2021 kl. 19:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg prøvde det som skulle være 15ug i går
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet - hvordan kan man beregne så lave verdier
hvis man ikke har flytende LSD og nøyaktig vekt?
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet - hvordan kan man beregne så lave verdier
hvis man ikke har flytende LSD og nøyaktig vekt?
Vis hele sitatet...
Nei altså, jeg måtte stole på dealer om innhold på lappene. Så det er jo ikke bænkers.

Puttet da x antall lsd (antall i følge min bekjent) oppi x antall vodka og regnet ut hvor mye lsd jeg fikk pr ml.

Hvis volumet på lappene er avviker fra det som ble sagt, så aner jeg ikke den reele vekten selvfølgelig.
Sist endret av Taxidriver; 3. januar 2021 kl. 22:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har en lapp på 200ug, som jeg skal løse opp i 10ml glass. Har også en pipette jeg skal fordele dråpene med. Hvor mange ug vil hver dråpe være da?
Sitat av Pollymolly Vis innlegg
Jeg har en lapp på 200ug, som jeg skal løse opp i 10ml glass. Har også en pipette jeg skal fordele dråpene med. Hvor mange ug vil hver dråpe være da?
Vis hele sitatet...
Står det hvor mye det er i én pipettedråpe?
Mål opp 10ml vann. Sug ut med pipett. Tell antall dråper. Del antall dråper på 200ug. Voilla
Sist endret av Bearass; 5. januar 2021 kl. 23:44.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Står det hvor mye det er i én pipettedråpe?
Vis hele sitatet...
Nei, dessverre

Sitat av Bearass Vis innlegg
Mål opp 10ml vann. Sug ut med pipett. Tell antall dråper. Del antall dråper på 200ug. Voilla
Vis hele sitatet...
Oh, så klart!! Takk
Sist endret av Pollymolly; 6. januar 2021 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok 150ug for to dager siden (fikk en fin opplevelse av det ), og skal begynne med mikrodosering. Hvor mange dager burde jeg vente før toleransen er på null igjen?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tok 150ug for to dager siden (fikk en fin opplevelse av det ), og skal begynne med mikrodosering. Hvor mange dager burde jeg vente før toleransen er på null igjen?
Vis hele sitatet...
Fant en smart lsd toleranse kalkulator til dette formålet etter litt googling. Legger ved link i tilfelle noen andre trenger.

https://codepen.io/cyberoxide/full/BaNarGd
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet om en like utførlig tråd angående tørket fleinsopp microdosering noe sted ?
Står klar men vill ha mere info
takk